| suzuki.info.pl http://suzuki.a-ng.eu/forum/ |
|
| Stukanie zaworów po regulacji, co robię źle? http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=29&t=17712 |
Strona 1 z 1 |
| Autor: | kamil2419 [ pn maja 01, 2017 9:59 pm ] |
| Tytuł: | Stukanie zaworów po regulacji, co robię źle? |
Witam. Dziś zabrałem się za regulację luzów zaworowych w silniku 1.6 8v. Po regulacji strasznie zaczęły mi stukać zawory. Co mogłem zrobić źle? Wykręciłem świece i w ich miejsce po kolei wkładałem śrubokręt. W najwyższym punkcie regulowałem dany zawór. Robiłem to po kolei (czyli od przodu auta w stronę kabiny 1,2,3 i 4) Oczywiście luzy ustawiałem wg tabelki: http://suzuki.info.pl/?t=2;&a=67 Ustawiałem na zimnym silniku. Czy powinienem to robić w innej kolejności, i jaki może mieć wpływ ta kolejność, Może jakąś poprawkę powinienem wziąć na zużycie silnika? przebieg ok 260 000km |
|
| Autor: | Jarek91 [ wt maja 02, 2017 12:22 am ] |
| Tytuł: | Re: Stukanie zaworów po regulacji, co robię źle? |
Przy ustawianiu luzów zaworowych nie położenie tłoka jest ważne a zaworu |
|
| Autor: | kamil2419 [ wt maja 02, 2017 7:44 am ] |
| Tytuł: | Re: Stukanie zaworów po regulacji, co robię źle? |
czyli nie powinienem sugerować się śrubokrętem w najwyższym miejscy tylko patrzeć na dźwigienki żeby były najwyżej? a co z kolejnością, bo znalazłem jeszcze coś takiego: ,,jak zaczyna sie zamykać zawór ssący na 1 cylindrze to zawory ustawiamy na drugim cylindrze jak zaczyna się zamykać zawór ssący na 3 cylindrze to zawory ustawiamy na pierwszym cylindrze jak zaczyna się zamykać zawór ssący na 4 cylindrze to zawory ustawiamy na trzecim cylindrze jak zaczyna się zamykać zawór ssący na 2 cylindrze to zawory ustawiamy na czwartym cylindrze" i nie wiem czy mam regulować na drugim cylindrze kiedy dźwigienka na pierwszym cylindrze jest najwyżej? |
|
| Autor: | Jarek91 [ wt maja 02, 2017 9:05 am ] |
| Tytuł: | Re: Stukanie zaworów po regulacji, co robię źle? |
Ustawienie "luzu" na chłopski rozum ustawia się jak zawór z popychaczem się luzuje czyli w najwyższym punkcie... Ja też kombinowałem najpierw bo nigdy tego nie robiłem i dalem mechanikowi ale następnym razem ogarnę sam nic trudnego... Sprawdź dokręcenie wszystkich śrub jak zdejmiesz pokrywę u mnie kilka było poluzowanych... |
|
| Autor: | bolus34 [ wt maja 02, 2017 9:08 am ] |
| Tytuł: | Re: Stukanie zaworów po regulacji, co robię źle? |
kamil2419 pisze: Witam. Dziś zabrałem się za regulację luzów zaworowych w silniku 1.6 8v. Po regulacji strasznie zaczęły mi stukać zawory. Co mogłem zrobić źle? Wykręciłem świece i w ich miejsce po kolei wkładałem śrubokręt. W najwyższym punkcie regulowałem dany zawór. Robiłem to po kolei (czyli od przodu auta w stronę kabiny 1,2,3 i 4) Oczywiście luzy ustawiałem wg tabelki: http://suzuki.info.pl/?t=2;&a=67 Ustawiałem na zimnym silniku. Czy powinienem to robić w innej kolejności, i jaki może mieć wpływ ta kolejność, Może jakąś poprawkę powinienem wziąć na zużycie silnika? przebieg ok 260 000km No to spitoliłes Rozumiem że nie każdy na tym forum to mechanik ba często to vitara robi z biurwy mechanika. Regulacja luzów 1)zdjąć pokrywę zaworów. 2) klucz nasadowy na śrubę kółka pasowego (wału korbowego) jest mało miejsca między chłodnicą a kółkiem ale wystarczy 3) kręcimy zgodnie z ruchem wskazówek zegara (tzn. w prawo) 4) w tym silniku tłoki działają w parze 1 z 4, 2 z 3 5) kolejność palenia 1 3 4 2 i tak będziemy ustawiać 6) mijanka na 2 tłoku - ustawiamy 3 itd. Wentyle w Vitarze to prościzna są bardziej skomplikowane. Z kąt wynalazłeś pomysł z wykręcaniem świeć i śrubokrętem? tak to się regulowało platynki w komarku |
|
| Autor: | kamil2419 [ wt maja 02, 2017 11:57 am ] |
| Tytuł: | Re: Stukanie zaworów po regulacji, co robię źle? |
Mechanikiem nie jestem niestety, ale lubię coś tam zrobić przy aucie bo na nie jednym mechaniku już się ,,przejechałem,,Pomysł ze śrubokrętem wziął się z poradników w internecie U mnie za ciasno jest żeby włożyc klucz i kręcić wałem. Jedno koło w górze na lewarku, najwyższy bieg i kręcę dopóki nie jest najwyżej dany zawór |
|
| Autor: | Jarek91 [ wt maja 02, 2017 12:40 pm ] |
| Tytuł: | Re: Stukanie zaworów po regulacji, co robię źle? |
Popychaj auto na biegu aż dany zawór będzie w najwyższym miejscu będzie łatwiej... |
|
| Autor: | NuVo [ wt maja 02, 2017 2:08 pm ] |
| Tytuł: | Re: Stukanie zaworów po regulacji, co robię źle? |
Musiałby mieć garaż ze 30 metrów długi... Wysatrczy klucz nasadka z grzechotką tak jak bolus34 napusał. Śrubokrętem to se można GMP wyznaczyć jak ktoś rozrząd podupcy. |
|
| Autor: | Jarek91 [ wt maja 02, 2017 2:33 pm ] |
| Tytuł: | Re: Stukanie zaworów po regulacji, co robię źle? |
Za ciasno ma żeby klucz włożyć. Może klucz za duży |
|
| Autor: | bolus34 [ wt maja 02, 2017 9:21 pm ] |
| Tytuł: | Re: Stukanie zaworów po regulacji, co robię źle? |
kamil2419 pisze: Mechanikiem nie jestem niestety, ale lubię coś tam zrobić przy aucie bo na nie jednym mechaniku już się ,,przejechałem,,Pomysł ze śrubokrętem wziął się z poradników w internecie U mnie za ciasno jest żeby włożyc klucz i kręcić wałem. Jedno koło w górze na lewarku, najwyższy bieg i kręcę dopóki nie jest najwyżej dany zawór Oj tu Ty całkiem zielony jesteś. Mijanka czyli wydechowy się zamyka a ssący otwiera. Kup 4 pak browca i podjedz do Poznania to Ci wyreguluję a Ty zobaczysz o co chodzi. |
|
| Autor: | kosib [ wt maja 02, 2017 10:06 pm ] |
| Tytuł: | Re: Stukanie zaworów po regulacji, co robię źle? |
Koledzy wyjaśnili dokładnie - mijanka na 4 regulujesz 1 - mijanka na 2 regulujesz 3 - mijanka na 1 regulujesz 4 - mijanka na 3 regulujesz 2 Zdarza się że i po właściwej regulacji zawory jeszcze słychać. Może być to spowodowane wyklepanymi konikami. |
|
| Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|