suzuki.info.pl
http://suzuki.a-ng.eu/forum/

Stukanie zaworów po regulacji, co robię źle?
http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=29&t=17712
Strona 1 z 1

Autor:  kamil2419 [ pn maja 01, 2017 9:59 pm ]
Tytuł:  Stukanie zaworów po regulacji, co robię źle?

Witam. Dziś zabrałem się za regulację luzów zaworowych w silniku 1.6 8v. Po regulacji strasznie zaczęły mi stukać zawory. Co mogłem zrobić źle?
Wykręciłem świece i w ich miejsce po kolei wkładałem śrubokręt. W najwyższym punkcie regulowałem dany zawór. Robiłem to po kolei (czyli od przodu auta w stronę kabiny 1,2,3 i 4) Oczywiście luzy ustawiałem wg tabelki: http://suzuki.info.pl/?t=2;&a=67
Ustawiałem na zimnym silniku. Czy powinienem to robić w innej kolejności, i jaki może mieć wpływ ta kolejność, Może jakąś poprawkę powinienem wziąć na zużycie silnika? przebieg ok 260 000km

Autor:  Jarek91 [ wt maja 02, 2017 12:22 am ]
Tytuł:  Re: Stukanie zaworów po regulacji, co robię źle?

Przy ustawianiu luzów zaworowych nie położenie tłoka jest ważne a zaworu ;)

Autor:  kamil2419 [ wt maja 02, 2017 7:44 am ]
Tytuł:  Re: Stukanie zaworów po regulacji, co robię źle?

czyli nie powinienem sugerować się śrubokrętem w najwyższym miejscy tylko patrzeć na dźwigienki żeby były najwyżej?
a co z kolejnością, bo znalazłem jeszcze coś takiego:

,,jak zaczyna sie zamykać zawór ssący na 1 cylindrze to zawory ustawiamy na drugim cylindrze
jak zaczyna się zamykać zawór ssący na 3 cylindrze to zawory ustawiamy na pierwszym cylindrze
jak zaczyna się zamykać zawór ssący na 4 cylindrze to zawory ustawiamy na trzecim cylindrze
jak zaczyna się zamykać zawór ssący na 2 cylindrze to zawory ustawiamy na czwartym cylindrze"

i nie wiem czy mam regulować na drugim cylindrze kiedy dźwigienka na pierwszym cylindrze jest najwyżej?

Autor:  Jarek91 [ wt maja 02, 2017 9:05 am ]
Tytuł:  Re: Stukanie zaworów po regulacji, co robię źle?

Ustawienie "luzu" na chłopski rozum ustawia się jak zawór z popychaczem się luzuje czyli w najwyższym punkcie... Ja też kombinowałem najpierw bo nigdy tego nie robiłem i dalem mechanikowi ale następnym razem ogarnę sam nic trudnego... Sprawdź dokręcenie wszystkich śrub jak zdejmiesz pokrywę u mnie kilka było poluzowanych...

Autor:  bolus34 [ wt maja 02, 2017 9:08 am ]
Tytuł:  Re: Stukanie zaworów po regulacji, co robię źle?

kamil2419 pisze:
Witam. Dziś zabrałem się za regulację luzów zaworowych w silniku 1.6 8v. Po regulacji strasznie zaczęły mi stukać zawory. Co mogłem zrobić źle?
Wykręciłem świece i w ich miejsce po kolei wkładałem śrubokręt. W najwyższym punkcie regulowałem dany zawór. Robiłem to po kolei (czyli od przodu auta w stronę kabiny 1,2,3 i 4) Oczywiście luzy ustawiałem wg tabelki: http://suzuki.info.pl/?t=2;&a=67
Ustawiałem na zimnym silniku. Czy powinienem to robić w innej kolejności, i jaki może mieć wpływ ta kolejność, Może jakąś poprawkę powinienem wziąć na zużycie silnika? przebieg ok 260 000km



No to spitoliłes :mrgreen:

Rozumiem że nie każdy na tym forum to mechanik ba często to vitara robi z biurwy mechanika.

Regulacja luzów
1)zdjąć pokrywę zaworów.
2) klucz nasadowy na śrubę kółka pasowego (wału korbowego) jest mało miejsca między chłodnicą a kółkiem ale wystarczy
3) kręcimy zgodnie z ruchem wskazówek zegara (tzn. w prawo)
4) w tym silniku tłoki działają w parze 1 z 4, 2 z 3
5) kolejność palenia 1 3 4 2 i tak będziemy ustawiać
6) mijanka na 2 tłoku - ustawiamy 3 itd.

Wentyle w Vitarze to prościzna są bardziej skomplikowane.

Z kąt wynalazłeś pomysł z wykręcaniem świeć i śrubokrętem? tak to się regulowało platynki w komarku :mrgreen:

Autor:  kamil2419 [ wt maja 02, 2017 11:57 am ]
Tytuł:  Re: Stukanie zaworów po regulacji, co robię źle?

Mechanikiem nie jestem niestety, ale lubię coś tam zrobić przy aucie bo na nie jednym mechaniku już się ,,przejechałem,,Pomysł ze śrubokrętem wziął się z poradników w internecie ;) czyli powinienem zrobic w kolejności 1, 3, 4, 2 i nie patrzeć na śrubokręt tylko żeby dźwigienki były w najwyższym punkcie? Mijanka czyli że jak drugi jest najwyżej to reguluję trzeci?

U mnie za ciasno jest żeby włożyc klucz i kręcić wałem. Jedno koło w górze na lewarku, najwyższy bieg i kręcę dopóki nie jest najwyżej dany zawór

Autor:  Jarek91 [ wt maja 02, 2017 12:40 pm ]
Tytuł:  Re: Stukanie zaworów po regulacji, co robię źle?

Popychaj auto na biegu aż dany zawór będzie w najwyższym miejscu będzie łatwiej...

Autor:  NuVo [ wt maja 02, 2017 2:08 pm ]
Tytuł:  Re: Stukanie zaworów po regulacji, co robię źle?

Musiałby mieć garaż ze 30 metrów długi...
Wysatrczy klucz nasadka z grzechotką tak jak bolus34 napusał.
Śrubokrętem to se można GMP wyznaczyć jak ktoś rozrząd podupcy.

Autor:  Jarek91 [ wt maja 02, 2017 2:33 pm ]
Tytuł:  Re: Stukanie zaworów po regulacji, co robię źle?

Za ciasno ma żeby klucz włożyć. Może klucz za duży ;)

Autor:  bolus34 [ wt maja 02, 2017 9:21 pm ]
Tytuł:  Re: Stukanie zaworów po regulacji, co robię źle?

kamil2419 pisze:
Mechanikiem nie jestem niestety, ale lubię coś tam zrobić przy aucie bo na nie jednym mechaniku już się ,,przejechałem,,Pomysł ze śrubokrętem wziął się z poradników w internecie ;) czyli powinienem zrobic w kolejności 1, 3, 4, 2 i nie patrzeć na śrubokręt tylko żeby dźwigienki były w najwyższym punkcie? Mijanka czyli że jak drugi jest najwyżej to reguluję trzeci?

U mnie za ciasno jest żeby włożyc klucz i kręcić wałem. Jedno koło w górze na lewarku, najwyższy bieg i kręcę dopóki nie jest najwyżej dany zawór


Oj tu Ty całkiem zielony jesteś. Mijanka czyli wydechowy się zamyka a ssący otwiera.

Kup 4 pak browca i podjedz do Poznania to Ci wyreguluję a Ty zobaczysz o co chodzi.

Autor:  kosib [ wt maja 02, 2017 10:06 pm ]
Tytuł:  Re: Stukanie zaworów po regulacji, co robię źle?

Koledzy wyjaśnili dokładnie
- mijanka na 4 regulujesz 1
- mijanka na 2 regulujesz 3
- mijanka na 1 regulujesz 4
- mijanka na 3 regulujesz 2
Zdarza się że i po właściwej regulacji zawory jeszcze słychać. Może być to spowodowane wyklepanymi konikami.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/