suzuki.info.pl http://suzuki.a-ng.eu/forum/ |
|
Stukanie zaworów po regulacji, co robię źle? http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=29&t=17712 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kamil2419 [ pn maja 01, 2017 9:59 pm ] |
Tytuł: | Stukanie zaworów po regulacji, co robię źle? |
Witam. Dziś zabrałem się za regulację luzów zaworowych w silniku 1.6 8v. Po regulacji strasznie zaczęły mi stukać zawory. Co mogłem zrobić źle? Wykręciłem świece i w ich miejsce po kolei wkładałem śrubokręt. W najwyższym punkcie regulowałem dany zawór. Robiłem to po kolei (czyli od przodu auta w stronę kabiny 1,2,3 i 4) Oczywiście luzy ustawiałem wg tabelki: http://suzuki.info.pl/?t=2;&a=67 Ustawiałem na zimnym silniku. Czy powinienem to robić w innej kolejności, i jaki może mieć wpływ ta kolejność, Może jakąś poprawkę powinienem wziąć na zużycie silnika? przebieg ok 260 000km |
Autor: | Jarek91 [ wt maja 02, 2017 12:22 am ] |
Tytuł: | Re: Stukanie zaworów po regulacji, co robię źle? |
Przy ustawianiu luzów zaworowych nie położenie tłoka jest ważne a zaworu ![]() |
Autor: | kamil2419 [ wt maja 02, 2017 7:44 am ] |
Tytuł: | Re: Stukanie zaworów po regulacji, co robię źle? |
czyli nie powinienem sugerować się śrubokrętem w najwyższym miejscy tylko patrzeć na dźwigienki żeby były najwyżej? a co z kolejnością, bo znalazłem jeszcze coś takiego: ,,jak zaczyna sie zamykać zawór ssący na 1 cylindrze to zawory ustawiamy na drugim cylindrze jak zaczyna się zamykać zawór ssący na 3 cylindrze to zawory ustawiamy na pierwszym cylindrze jak zaczyna się zamykać zawór ssący na 4 cylindrze to zawory ustawiamy na trzecim cylindrze jak zaczyna się zamykać zawór ssący na 2 cylindrze to zawory ustawiamy na czwartym cylindrze" i nie wiem czy mam regulować na drugim cylindrze kiedy dźwigienka na pierwszym cylindrze jest najwyżej? |
Autor: | Jarek91 [ wt maja 02, 2017 9:05 am ] |
Tytuł: | Re: Stukanie zaworów po regulacji, co robię źle? |
Ustawienie "luzu" na chłopski rozum ustawia się jak zawór z popychaczem się luzuje czyli w najwyższym punkcie... Ja też kombinowałem najpierw bo nigdy tego nie robiłem i dalem mechanikowi ale następnym razem ogarnę sam nic trudnego... Sprawdź dokręcenie wszystkich śrub jak zdejmiesz pokrywę u mnie kilka było poluzowanych... |
Autor: | bolus34 [ wt maja 02, 2017 9:08 am ] |
Tytuł: | Re: Stukanie zaworów po regulacji, co robię źle? |
kamil2419 pisze: Witam. Dziś zabrałem się za regulację luzów zaworowych w silniku 1.6 8v. Po regulacji strasznie zaczęły mi stukać zawory. Co mogłem zrobić źle? Wykręciłem świece i w ich miejsce po kolei wkładałem śrubokręt. W najwyższym punkcie regulowałem dany zawór. Robiłem to po kolei (czyli od przodu auta w stronę kabiny 1,2,3 i 4) Oczywiście luzy ustawiałem wg tabelki: http://suzuki.info.pl/?t=2;&a=67 Ustawiałem na zimnym silniku. Czy powinienem to robić w innej kolejności, i jaki może mieć wpływ ta kolejność, Może jakąś poprawkę powinienem wziąć na zużycie silnika? przebieg ok 260 000km No to spitoliłes ![]() Rozumiem że nie każdy na tym forum to mechanik ba często to vitara robi z biurwy mechanika. Regulacja luzów 1)zdjąć pokrywę zaworów. 2) klucz nasadowy na śrubę kółka pasowego (wału korbowego) jest mało miejsca między chłodnicą a kółkiem ale wystarczy 3) kręcimy zgodnie z ruchem wskazówek zegara (tzn. w prawo) 4) w tym silniku tłoki działają w parze 1 z 4, 2 z 3 5) kolejność palenia 1 3 4 2 i tak będziemy ustawiać 6) mijanka na 2 tłoku - ustawiamy 3 itd. Wentyle w Vitarze to prościzna są bardziej skomplikowane. Z kąt wynalazłeś pomysł z wykręcaniem świeć i śrubokrętem? tak to się regulowało platynki w komarku ![]() |
Autor: | kamil2419 [ wt maja 02, 2017 11:57 am ] |
Tytuł: | Re: Stukanie zaworów po regulacji, co robię źle? |
Mechanikiem nie jestem niestety, ale lubię coś tam zrobić przy aucie bo na nie jednym mechaniku już się ,,przejechałem,,Pomysł ze śrubokrętem wziął się z poradników w internecie ![]() U mnie za ciasno jest żeby włożyc klucz i kręcić wałem. Jedno koło w górze na lewarku, najwyższy bieg i kręcę dopóki nie jest najwyżej dany zawór |
Autor: | Jarek91 [ wt maja 02, 2017 12:40 pm ] |
Tytuł: | Re: Stukanie zaworów po regulacji, co robię źle? |
Popychaj auto na biegu aż dany zawór będzie w najwyższym miejscu będzie łatwiej... |
Autor: | NuVo [ wt maja 02, 2017 2:08 pm ] |
Tytuł: | Re: Stukanie zaworów po regulacji, co robię źle? |
Musiałby mieć garaż ze 30 metrów długi... Wysatrczy klucz nasadka z grzechotką tak jak bolus34 napusał. Śrubokrętem to se można GMP wyznaczyć jak ktoś rozrząd podupcy. |
Autor: | Jarek91 [ wt maja 02, 2017 2:33 pm ] |
Tytuł: | Re: Stukanie zaworów po regulacji, co robię źle? |
Za ciasno ma żeby klucz włożyć. Może klucz za duży ![]() |
Autor: | bolus34 [ wt maja 02, 2017 9:21 pm ] |
Tytuł: | Re: Stukanie zaworów po regulacji, co robię źle? |
kamil2419 pisze: Mechanikiem nie jestem niestety, ale lubię coś tam zrobić przy aucie bo na nie jednym mechaniku już się ,,przejechałem,,Pomysł ze śrubokrętem wziął się z poradników w internecie ![]() U mnie za ciasno jest żeby włożyc klucz i kręcić wałem. Jedno koło w górze na lewarku, najwyższy bieg i kręcę dopóki nie jest najwyżej dany zawór Oj tu Ty całkiem zielony jesteś. Mijanka czyli wydechowy się zamyka a ssący otwiera. Kup 4 pak browca i podjedz do Poznania to Ci wyreguluję a Ty zobaczysz o co chodzi. |
Autor: | kosib [ wt maja 02, 2017 10:06 pm ] |
Tytuł: | Re: Stukanie zaworów po regulacji, co robię źle? |
Koledzy wyjaśnili dokładnie - mijanka na 4 regulujesz 1 - mijanka na 2 regulujesz 3 - mijanka na 1 regulujesz 4 - mijanka na 3 regulujesz 2 Zdarza się że i po właściwej regulacji zawory jeszcze słychać. Może być to spowodowane wyklepanymi konikami. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |