suzuki.info.pl
http://suzuki.a-ng.eu/forum/

Spadek mocy przy skręcaniu
http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=29&t=19851
Strona 1 z 1

Autor:  rogalov [ pn gru 23, 2019 1:49 pm ]
Tytuł:  Spadek mocy przy skręcaniu

Witajcie!

Mam problem z moją Vitarką. Zauważyłem, że przy mocnym skręcie kołami jest duży spadek mocy. Odczuwalne są również małe szarpnięcia. Po wyprostowaniu kół wszystko wraca do normy. Nie wiem gdzie zacząć przy poszukiwaniu winowajcy.
Koła nie ocierają, silnik ładnie pracuje i bardzo fajnie się rozpędza (przy kołach 31" 100km/h daje rade).

Vitara I, 92r
Silnik 1.6 8V
Lift by radzik 4" + 2" body
Wahacze przednie by Hunter Design
Felgi i dystanse w sumie daje: - 20 ET
Opony: 31/10,5R15 ale przy 235/75R15 było to samo

Pozdrawiam :)

Autor:  Generic [ wt gru 24, 2019 12:43 pm ]
Tytuł:  Re: Spadek mocy przy skręcaniu

Ale przy 2H się to dzieje?
Bo na 4H i przyczepnym podłożu to by się wszystko zgadzało...

A na postoju jak zaczniesz kręcić to obroty silnika mocno spadają?

Autor:  rogalov [ wt gru 24, 2019 4:28 pm ]
Tytuł:  Re: Spadek mocy przy skręcaniu

Obojętnie czy jest 2H czy 4H. Wynik jest taki sam.
Zjawisko pojawia siętylko jak samochód już się porusza. Jak samochód stoi w miejscu i nawet kręcąc kierownicą to obroty nie zmiejszają się.
Zastanawiam się, czy taki wpływ może mieć zepsute łożysko w kole. Tylna oś prosi się do wymiany. Mimo że bicie jest minimalne, ale opory toczenia są na tyle duże, że jak podniosłem samochód na kobyłkach to jedno koło się kręciło. ;p

Autor:  sebek73 [ czw gru 26, 2019 12:28 pm ]
Tytuł:  Re: Spadek mocy przy skręcaniu

Takie zjawisko występuje przy zużytych dolnych sworzniach przednich wahaczy.

Autor:  Generic [ czw gru 26, 2019 12:53 pm ]
Tytuł:  Re: Spadek mocy przy skręcaniu

Dlaczego?
Próbuję to sobie wyobrazić i jakoś nie mogę. Chyba, żeby były tak rozwalone, że koła by się całkiem w inne kierunki rozłaziły i to by blokowało jazdę. Ale to samo działo by się i na wprost w tak skrajnym przypadku. Z resztą nie wiem czy nawet mogły by być tak wywalone, żeby przy tym całkiem nie wypadły.

Autor:  danthe [ pt gru 27, 2019 7:04 pm ]
Tytuł:  Re: Spadek mocy przy skręcaniu

Moim zdanie za bardzo wychylone polosie i przeguby są poza zakresem swojej pracy.
Jak rozłączysz sprzęgiełka przednich kół to jest to samo?

Autor:  zielu3 [ pt gru 27, 2019 7:10 pm ]
Tytuł:  Re: Spadek mocy przy skręcaniu

Hamulce działają normalnie?

Autor:  rogalov [ sob gru 28, 2019 1:21 am ]
Tytuł:  Re: Spadek mocy przy skręcaniu

Dziś właśnie sprawdziłem hamulce. Zacząłem od tylnych, bo mam przerobione zaciski z Alfy. No i się lekko przeraziłem. Z jednej strony maksymalnie zużyty klocek a z drugiej prawie nówka.
Jestem ciekaw co mogło być powodem aż tak nie równego zużycia klocków. Tłoczek? Prowadnice? Co ciekawe to samo miałem na drugim kole.

Zdjęcia:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Autor:  Orcio [ ndz gru 29, 2019 1:30 am ]
Tytuł:  Re: Spadek mocy przy skręcaniu

Prowadnice pewnie ciężko chodzą.
Nieładnie te klocki pracują, jeżeli nie ma jak głębiej osadzić zacisku to wytnij tą niepracującą część na nowym klocku.
Bo tak ten kawałek może blokować klocek, będą się grzały hamulce, zniszczą się tarcze i przegrzeje zacisk. Być może to jest główny winowajca wszystkich problemów.

Autor:  rogalov [ ndz gru 29, 2019 1:18 pm ]
Tytuł:  Re: Spadek mocy przy skręcaniu

Jak to zobaczyłem to odrazu pomyślałem o prowadnicach ale niestety chodzą prawidłowo. Podejrzewam że tarcza jest za blisko wewnętrznego klocka. Tarcza niestety nie wygląda wcale lepiej. Przypomina bardziej schody (nie równa powierzchnia) niż równą tarcze hamulcową.

Autor:  danthe [ ndz gru 29, 2019 10:47 pm ]
Tytuł:  Re: Spadek mocy przy skręcaniu

Sprawdź dokładnie stan zacisków i położenie tarczy względem jarzma. Kilka podkładek powinno rozwiązać problem. Dodatkowo stan klocków wskazuje na to, że zacisk jest za daleko od środka piasty.

Autor:  rogalov [ pn gru 30, 2019 12:42 am ]
Tytuł:  Re: Spadek mocy przy skręcaniu

danthe pisze:
Sprawdź dokładnie stan zacisków i położenie tarczy względem jarzma. Kilka podkładek powinno rozwiązać problem. Dodatkowo stan klocków wskazuje na to, że zacisk jest za daleko od środka piasty.


Dokładnie o tym samym pomyślałem. Teraz mam pytanie. Czy tarcza powinna być idealnie w środku jarzma?

Autor:  danthe [ pn gru 30, 2019 1:33 pm ]
Tytuł:  Re: Spadek mocy przy skręcaniu

Lepiej jak jest wyśrodkowana. Jak będzie mocno przesunięta to nie włożysz nowych klocków bo się z jednej strony nie zmieści.
Sprawdź położenie zacisku względem piasty. Osie prowadnic powinny być równoległe do osi piasty.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/