suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest śr maja 07, 2025 6:13 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr lip 01, 2009 7:19 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Siedzę sobie właśnie w Vitarze na parkingu i mi vitki już opadły :|

Objawy:
_czasami_ silnik nie chce zapalić, check-engine miga non stop, nie podając żadnego wyraźnego sygnału ... częstotliwość około 2 Hz (2 razy na sekundę)
po kilku próbach (kluczyk na "0" i od nowa przekręcam), check-engine przestaje mrygać, zapala się światłem ciągłym (jak było wcześniej) i silnik zapala bez problemu i już można jeździć i jeździć ...
1. Nie mogę znaleźć złącza diagnostycznego, ani jednego ani drugiego :evil: więc nie wiem o co biega temu komputerowi i jaki ewentualnie błąd zgłasza ...
2. więc rozkręciłem kompa - wszystko ok, stan b. dobry
3. wszystkie wtyki, złączki i inne takie wyczyszczone
4. nie znalazłem jeszcze żadnej sensownej zależności ...

Ktoś wie o co może chodzić?
I gdzie są te złącza? :evil: przegrzebałem forum i stronkę, i foty oraz rysunki ni jak się mają do mojego wozu :( Może mam w dziwnym miejscu złącze :?:

Z góry dzięki za wszelakie sugestie.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr lip 01, 2009 8:04 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 2:23 pm
Posty: 1074
Lokalizacja: Oława/Dolnośląskie
Problem z immobilasierem.
Popróbuj z drugim kluczykiem, o ile Masz.


Na górę
Post: śr lip 01, 2009 8:08 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
http://suzuki.a-ng.eu/obrazek.php?f=fil ... agnoza.jpg

dolna prawa fotka

tam masz pokazane a w 16v troche w lewa strone przy rurce od spodu masz czarne złacZe

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: śr lip 01, 2009 8:16 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Hadek pisze:
Problem z immobilasierem.
Popróbuj z drugim kluczykiem, o ile Masz.
Dzięki :idea:, przeszło mi to przez myśl 2 dni temu, nawet drugi kluczyk nosze ze sobą, a teraz zapomniałem o tym ... potesuje i napiszę ... na codzień używam kluczyka dorabianego, oryginał trzymam w razie W - najwyżej pójdzie do reklamacji, jeśli się psuje (może luty poszły, albo coś nie styka ... bo ostatnio 2x zaliczył lot z 2go piętra zakończony na betonie ...)

slaw pisze:
http://suzuki.a-ng.eu/obrazek.php?f=files/image/diagnostyka_silnika/diagnoza.jpg

dolna prawa fotka

tam masz pokazane a w 16v troche w lewa strone przy rurce od spodu masz czarne złacZe
Dzięki, niestety strasznie dziwnie mi się to wyświetla ... ale naprawdę strasznie :? rozumiem, że kostka w razie co wygląda jak na obrazku i jest koło puszki z bezpiecznikami, ale co z czym zewrzeć ?

... no nic, lecę grzebać :!:

EDIT: slaw znalazłem kostkę w czarnej obudowie przykręconej do rurki - pewnie to to, przeoczyłem. Który pin z którym zewrzeć ? tak jak na tej focie (płaska wtyczka): http://suzuki.a-ng.eu/obrazek.php?f=fil ... iagnos.jpg ? Z doświadczenia wiem, że lepiej 10x się upewnić, zanim się drut wciśnie we wtyczkę :mrgreen: bo można sobie narobić niepotrzebnie dodatkowej roboty ...

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Ostatnio zmieniony śr lip 01, 2009 9:51 pm przez piotrk, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
Post: śr lip 01, 2009 9:26 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
no i d..a :( na oryginalnym kluczyku jest dokładnie tak samo, ale odkryłem taką prawidłowość:
- włączam spore obciążenie, dmuchawa na maxa (od niej się zaczęło), światła, halogeny itp -> duuuża szansa, że zacznie migać check'iem po przekręceniu kluczyka
- wyłączam wszystko co się da i nie dotykam pedału stopu -> praktycznie nie ma szans na te efekt

uprzedzę pytanie: mam bardzo zdrowy akumulator, który trzyma zarówno napięcie jak i ma pojemność ok.

ktoś wie gdzie jest moduł immoblaizera, może zasilanie jest nadwątlone (jakiś pęknięty kabel czy co ...) i ma za niskie napięcie :?: jest w komputerze, czy oddzielnie :?:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr lip 01, 2009 10:10 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
obawiam sie ze w kompututerze

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: śr lip 01, 2009 10:16 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
dzięki - to wykręcę bestię ponownie, dodatkowo sprawdzę obydwie wtyczki i przylutuję całą płytkę ... zobaczymy co to da :roll:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: czw lip 02, 2009 7:49 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
wyczytałem dziś na forach amerykańskich, że do 95 roku był patent z błyskaniem kodów dwucyfrowych, a po 95 roku zaczęli montować OBD-II ... :shock: ... oczywiście równolegle leciały "stare" typy, jak to w Suzuki ...
http://www.etools.org/files/public/gene ... -17-03.htm
http://www.troublecodes.net/suzuki/
prawda to ?

Interfejs OBD-II mam, ale oczywiście typowego gniazda nie znalazłem, choć przyznaję, że szukałem tych "zworkowych", więc mogłem przeoczyć.

Dodatkowo znalazłem jeszcze takie złącze: http://img260.imageshack.us/i/gvsf8.jpg/ :?

No nic, drążę temat dalej :roll: Jak znajdę trochę czasu to jeszcze raz przetrzepię wóz w poszukiwaniu złączy wszelakich, na pewno coś przeoczyłem. Może coś podpasuje, albo do jednego systemu albo do drugiego ... choć znając moje szczęście, to będzie jakiś trzeci system, montowany tylko przez rok :lol: :lol:. Chyba, że mam jakąś rzeźbę w tej części elektryki ... ale nie wygląda mi na to.

PS: sorki, że tak kasztanie, ale nie chcę zapomnieć tego wywodu ani linków, a może się komuś przyda :D

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: czw lip 02, 2009 8:05 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob paź 07, 2006 7:43 am
Posty: 343
Lokalizacja: Wrzosowo
nie wiem jakim urzadzeniem chcesz robic diagnostyke, ale ja poslugujac sie KTSem Bosch w zaleznosci od samochodu i tego jakie ma gniazdo, bo jezeli nie bylo OBD to zawsze byla instrukcja jak sie podlaczyc kabelkami do innego typu gniazda i wtedy tylko odpowiedni przewod zakonczony wsowkami i mozna sie podlaczyc do starego typu gniazda.

_________________
suzuki santana viara 96r. 1.6 8V/gaz + blos
Lift merc-felicja/bodylift +5cm, Yokohama A/T-S 235/75r15


Na górę
Post: czw lip 02, 2009 8:09 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
mam ELM327

ale nic nie gdybam już więcej, nie chciałem, żeby mi to pouciekało to wrzuciłem tu - jak znajdę w końcu sposób wyświetlenia błędów, to napiszę co i jak. Naprawdę mam nadzieję, że to jednak moja nieuwaga lub mocno ukryta wtyczka typu "zworkowego" - nie chcę mieć OBD-II :lol:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: czw lip 02, 2009 3:06 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 01, 2008 9:59 am
Posty: 368
Lokalizacja: Gdynia
Wyglada na immobilizer tak jak pisza wszyscy.
Mozesz tez sprawdzic kable czy sie jakas wtyczka nie rozpiela. Od stacyjki idzie cala wiazka plus jeden lub dwa od immobilizera (u mnie tak to wyglada).
Moze sie rozlaczylo a jak kopniesz to sie spina na chwile ??

_________________
Vitara 2.0 16v '98 LPG Snorkiel i mini lifciores


Na górę
Post: sob lip 04, 2009 2:31 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Salus pisze:
Wyglada na immobilizer tak jak pisza wszyscy.
Mozesz tez sprawdzic kable czy sie jakas wtyczka nie rozpiela. Od stacyjki idzie cala wiazka plus jeden lub dwa od immobilizera (u mnie tak to wyglada).
Moze sie rozlaczylo a jak kopniesz to sie spina na chwile ??
Nie, to nie ma nic wspólnego z kopaniem i ruszaniem wszelkimi dostępnymi kostkami/kablami. Ma natomiast związek z napięciem w instalacji w momencie przekręcania kluczyka ... no ale to w zasadzie bzdet jest ... na razie (do póki w polu nie zostanę :lol:)

Drążyłem temat zczytania kodów - znalazłem u siebie złącze ALDL :shock: ... czyli znowu trafił mi się wynalazek zdaje się :( ... tu jest opis:
http://www.btinternet.com/~j_holland/pages/diag.html
i teraz pytanie ... może ktoś podłączał się przez to złącze już? Jak to zrobić? Może przerobić PC-towe RS-232, podpiąć na i zobaczyć co tam siedzi? (tylko który pin to TX a który RX). A może jakoś przerobić wtyczkę OBD-II i użyc interfejsu ELM327 (coś tam pisali, że starczy podpiąć K-line do "serial data" na złączu ...) sam nie wiem :? macie jakieś pomysły?

PS: zwarłem już wszystko ze wszystkim chyba, zmieniłem kilka bezpieczników przy okazji i nadal ani jednego błysku :(

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pn lip 06, 2009 6:28 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 11:09 am
Posty: 100
Lokalizacja: Olkusz
U mnie w vitarce x 90 juz nowa deska złącze było dokładnie pod kolumna kierownicza i po wsadzeniu drucika i złączeniu mrugała kontrolka chek engine u mnie dwanaście razy , przy czym chek świeci mi sie cały czas, nie wiem czemu wcześniejszy właściciel mówił mi ze pojawiło mu się to po zamontowaniu gazu, rozmawiałem ze znajomym gazownikiem i duże prawdopodobieństwo ze ktoś źle gaz podpiął tylko nie ma kiedy do niego jechać na sprawdzenie.

_________________
Ewelka ;)


Na górę
Post: pn lip 06, 2009 7:59 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
piotrk pisze:
Może przerobić PC-towe RS-232, podpiąć na i zobaczyć co tam siedzi? (tylko który pin to TX a który RX).


Posprawdzaj. Kombinacji nie będzie bardzo wiele... :mrgreen:

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: pn lip 06, 2009 8:35 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
kosciej pisze:
piotrk pisze:
Może przerobić PC-towe RS-232, podpiąć na i zobaczyć co tam siedzi? (tylko który pin to TX a który RX).


Posprawdzaj. Kombinacji nie będzie bardzo wiele... :mrgreen:
Tylko mam problem - jeden serial pin na wtyczce w samochodzie a 2 w RS-232 :mrgreen:

... znajdę chwilkę to się tym pobawię - jak coś wymyślę, to nie omieszkam się pochwalić (lub pożalić jak coś się spali :lol:)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl