| suzuki.info.pl http://suzuki.a-ng.eu/forum/ |
|
| Optymalne obroty silnika http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=29&t=2599 |
Strona 1 z 1 |
| Autor: | vonBraun [ pn gru 07, 2009 1:56 am ] |
| Tytuł: | Optymalne obroty silnika |
Witam, W podręczniku do Suzi mam wypisane maksymalne prędkości jazdy na konkretnych biegach - niewiele to daje. Po niedawnym kursie prawka na Punciaku mam natomiast przyzwyczajenia dotyczące używania biegów w zależności od obrotów, i generalnie odruchy mam takie, że staram się trzymać około 2000, niekiedy ciut (2200 np.) więcej. Nawiasem, na Obwodnicy Trójmiasta, jadąc 100/h mam chcąc nie chcąc 3000 na piątce (ewidentnie Suzi nie jest stworzona do prędkości nadświetlnych) . Dodam jeszcze, że kumpel radził mi zmieniać biegi mocno rozkręcając przedtem silnik tak do 3000-4000 -"bo 16 zaworowy lubi takie obroty", a potem jechać na około 2200. Czy ktoś znający mój model Suzi/por. podpis/ mógłby to skomentować? pozdrawiam vonBraun |
|
| Autor: | konrad [ pn gru 07, 2009 7:17 am ] |
| Tytuł: | Re: Optymalne obroty silnika |
Twój kumpel ma rację, zobacz na charakterystykę silnika suzuki zwłaszcza na moment obrotowy ... Te silniki lubią obroty ... i przy 2000rpm się trochę męczą Więc przy przyspieszaniu/podjazdach pod górę, nie warto schodzić poniżej 2500rpm zresztą u mnie wyraźnie czuć, że silnik się męczy ... wykres momentu http://suzuki.a-ng.eu/forum/download/file.php?id=715&mode=view |
|
| Autor: | davejr [ pn gru 07, 2009 8:39 am ] |
| Tytuł: | Re: Optymalne obroty silnika |
zgadza się wszystkie benzyniaki lubią wyższe obroty (oczywiście porównując do klekota) spokojnie możesz kręcić nawet do 5 tysi |
|
| Autor: | piotrk [ pn gru 07, 2009 8:46 am ] |
| Tytuł: | Re: Optymalne obroty silnika |
dobrze piszą - jak się człowiek turla po mieście, to te 2200-2500 rpm spokojnie wystarczają. Na pewno nie warto schodzić poniżej 2000 rpm, bo wtedy już jest ciężko (chyba, że na reduktorze Jak chcesz jeździć dynamicznie, to mnie osobiście najfajniej jeździ się w zakresie 3000-5000 rpm |
|
| Autor: | vonBraun [ pn gru 07, 2009 8:40 pm ] |
| Tytuł: | Re: Optymalne obroty silnika |
thx za odpowiedzi, chciałbym jeszcze zrozumieć to: download/file.php?id=715&mode=view "Die kombinierte Zentraleinheit fur Getriebe und Verteilergetriebe" bo ja dojczandskiego jazyka nicht fersztejn Inaczej mówiąc co jest na lewej i prawej osi pionowej wykresu bo na poziomej, skojarzyłem że obroty. pozdrawiam vonBraun |
|
| Autor: | konrad [ pn gru 07, 2009 9:28 pm ] |
| Tytuł: | Re: Optymalne obroty silnika |
vonBraun pisze: thx za odpowiedzi, chciałbym jeszcze zrozumieć to: download/file.php?id=715&mode=view "Die kombinierte Zentraleinheit fur Getriebe und Verteilergetriebe" bo ja dojczandskiego jazyka nicht fersztejn Inaczej mówiąc co jest na lewej i prawej osi pionowej wykresu bo na poziomej, skojarzyłem że obroty. pozdrawiam vonBraun jeden to wykres mocy w kw/ps drugi płaski, to wykres momentu w Nm (oś po lewej) |
|
| Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|