suzuki.info.pl
http://suzuki.a-ng.eu/forum/

pomocy niedoświadczonemu :P
http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=29&t=8219
Strona 1 z 2

Autor:  pavelito [ wt sie 07, 2012 9:44 pm ]
Tytuł:  pomocy niedoświadczonemu :P

Witam :) mam taką sprawę, a nawet kilka. Przeglądałem forum i przeczytałem cały enternet i dalej nie wiem. Obecnie mieszkam od nie dawna w Irlandii mam Vitarę 1.6 16v (G16A). Miałem NCT (przegląd) i nie przeszła mi z powodu nadmiernej emisji CO. Teraz szukam przyczyn. Przed re-NCT (ponownym teście tylko już CO) byłem u mechanika sprawdzić ustawienie zapłonu. Miałem wyprzedzenie 10 stopni to sprawdził w kompie i powinno być 5 i tak mi ustawił, dolewałem specjalnego płynu który ma obniżyć emisje i co? cenzura!!! Po tym teście miałem jeszcze wyższą. Lambda niby jest w porządku bo na teście też ją sprawdzają. Więc zostaje wymiana kata przede wszystkim. U mnie zauważyłem że powinien być czujnik w samym kacie ale jest urwany a przewód jest przykręcony do śruby reduktora.

Pytanie co to za czujnik, jak się zwie, za co odpowiedzialny?????? szukam też bo spalanie mam około 14-15 litrów a do pracy mam jakieś 14 km. Autko łapie temperaturę dosyć szybko.

Kolejna rzecz, że z tego filtra węglowego, u dołu z dzióbka cieknie paliwo( był temat na forum ale nic konkretnie nie napisał nikt co z tym począć.

Zauważyłem też że ubyło mi płynu chłodzącego a nie widzę wycieku. Poziom oleju ciągle ten sam.

Może ktoś ma pomysł co z tą emisją i nie tylko :) z góry dzięki za pomoc :D

Autor:  kostuch [ śr sie 08, 2012 10:15 am ]
Tytuł:  Re: pomocy niedoświadczonemu :P

Jeżeli leci ci paliwo z pochłaniacza oparów, to prawdopodobnie ktoś zamienił przewody powrotu paliwa i odpowietrzenia (przy baku lub przy silniku).
Masz dwie sondy lambda? Druga generalnie służy tylko do monitorowania sprawności katalizatora i nie rzutuje na skład spalin.
Jeżeli masz tak duże spalanie, to prawdopodobnie jest uszkodzona sonda lambda albo wtryskiwacz leje, albo tysiąc innych przyczyn...
Ciekawe jak sprawdzili poprawność działania sondy? Przy takim spalaniu sprawna sonda powinna pokazywać non stop bogatą mieszankę (chyba że jeździsz na kołach w rozmiarze 33/12,5). Z grubsza możesz sprawdzić jej działanie woltomierzem z dużą rezystancją wejściową. Albo komputerem ze spec-kabelkiem, który niedługo będzie dostępny :mrgreen:

Autor:  pavelito [ śr sie 08, 2012 12:08 pm ]
Tytuł:  Re: pomocy niedoświadczonemu :P

Zauważyłem, że pod tym filtrem węglowym wyschło i na razie spokój. Jak patrzyłem na nowe katalizatory to tam też jest miejsce na ten czujnik. Może to mieć też wpływ na emisję spalin?
Tak wygląda raport z przeglądu i na niebiesko zaznaczona sonda lambda, a na czerwono emisja
https://picasaweb.google.com/105397121597572007845/DropBox?authkey=Gv1sRgCJ2Q98zAmYadYw#5774256224890798898

POZDRO :)

Autor:  kostuch [ śr sie 08, 2012 1:49 pm ]
Tytuł:  Re: pomocy niedoświadczonemu :P

Tam chodzi o tlenek węgla a nie CO2 :mrgreen:
Co ta pseudoekologia robi z ludźmi...

Może masz jakiś problem z egr? Jeżeli masz możliwość zrobić próbny pomiar z zaślepionym/odłączonym egr, to sprawdź jak to wpływa na emisję CO.

Autor:  pavelito [ śr sie 08, 2012 11:52 pm ]
Tytuł:  Re: pomocy niedoświadczonemu :P

Nie mam takiej możliwości ale popytam ile taka przyjemność i będę kombinował. Kata i tak będę musiał zamówić tylko ciągle nie wiem co to za czujnik do niego przychodzi za co on jest odpowiedzialny. :?: :(

Autor:  kostuch [ czw sie 09, 2012 10:28 am ]
Tytuł:  Re: pomocy niedoświadczonemu :P

pavelito pisze:
Nie mam takiej możliwości ale popytam ile taka przyjemność i będę kombinował. Kata i tak będę musiał zamówić tylko ciągle nie wiem co to za czujnik do niego przychodzi za co on jest odpowiedzialny. :?: :(

Przecież ci napisałem, że druga sonda lambda.
Monitoruje poprawność działania katalizatora.

Autor:  pavelito [ pt sie 10, 2012 12:08 am ]
Tytuł:  Re: pomocy niedoświadczonemu :P

Dziś zauważyłem że po przekręceniu kluczyka zaświeca się kontrolka przegrzania katalizatora, a po odpaleniu gaśnie i stawiał bym właśnie że to czujnik przegrzania kata. :twisted:

Autor:  kostuch [ pt sie 10, 2012 10:55 am ]
Tytuł:  Re: pomocy niedoświadczonemu :P

W życiu nie widziałem czujnika ani kontrolki przegrzania katalizatora :shock:

Autor:  rdomino [ pt sie 10, 2012 7:52 pm ]
Tytuł:  Re: pomocy niedoświadczonemu :P

Za dużo CO to chyba za bogata mieszanka/za mało powietrza. Poziom HC (węglowodory) w normie więc raczej katalizator dopala resztki, może problem z jakimś czujnikiem odpowiedzialnym za skład mieszanki? TPS? MAP? Filtr powietrza zapchany? Wtryskiwacz "leje"? Lambda to nie wszystko...

Autor:  pavelito [ pn sie 13, 2012 6:05 pm ]
Tytuł:  Re: pomocy niedoświadczonemu :P

Wymontowałem EGR i wyczyściłem po założeniu zauważyłem, że nie działa(przed operacją nie sprawdzałem). Wyciąłem z puszki od piwa podkładkę i zaślepiłem EGR po czym widoczna jest poprawa. Auto lepiej się wkręca i jest jak by silniejszy. Wcześniej przy około 3000 miał małą zadyszkę. Katalizator będę teraz zamawiał i wymieniał. Szukam dalej kolejnych powodów:)

Autor:  danthe [ wt sie 14, 2012 9:47 am ]
Tytuł:  Re: pomocy niedoświadczonemu :P

Blaszka z puszki po piwie to zły pomysł. Szybko sie przepali i moze narobić szkód
Potrzebna jest tam znacznie grubsza blacha.

Autor:  kostuch [ wt sie 14, 2012 10:02 am ]
Tytuł:  Re: pomocy niedoświadczonemu :P

pavelito pisze:
Wymontowałem EGR i wyczyściłem po założeniu zauważyłem, że nie działa(przed operacją nie sprawdzałem). Wyciąłem z puszki od piwa podkładkę i zaślepiłem EGR po czym widoczna jest poprawa. Auto lepiej się wkręca i jest jak by silniejszy. Wcześniej przy około 3000 miał małą zadyszkę. Katalizator będę teraz zamawiał i wymieniał. Szukam dalej kolejnych powodów:)

Musi być poprawa, jeżeli zamiast spalin wpuszczasz do cylindrów powietrze :D
Skąd wiesz, że zawór egr nie działa?

ps.
Może zamiast szukać dalej, to sprawdź czy teraz jest dobrze. :roll:
I zmień blaszkę - danthe dobrze pisze

Autor:  pavelito [ wt sie 14, 2012 11:52 am ]
Tytuł:  Re: pomocy niedoświadczonemu :P

EGR nie ma żadnej reakcji przy dodawaniu gazu do 6000i później puszczeniu. Blaszkę zmieniłem, miałem kawałek blachy z kompletu do uszczelnianie tłumików to powinno być git. Zapłon będę musiał sprawdzić jeszcze raz bo mechanik jak mi ustawiał to nie dał zworki( może być inne ustawienie??). A katalizator i tak zamówię i zamontuje. DZIĘKI za pomoc.

Autor:  lenny [ śr sie 15, 2012 1:44 pm ]
Tytuł:  Re: pomocy niedoświadczonemu :P

pavelito pisze:
Wymontowałem EGR i wyczyściłem po założeniu zauważyłem, że nie działa(przed operacją nie sprawdzałem). Wyciąłem z puszki od piwa podkładkę i zaślepiłem EGR po czym widoczna jest poprawa. Auto lepiej się wkręca i jest jak by silniejszy. Wcześniej przy około 3000 miał małą zadyszkę. Katalizator będę teraz zamawiał i wymieniał. Szukam dalej kolejnych powodów:)


Słyszałem od mechaników że zaślepienie zaworu EGR wpływa na mocniejszą pracę silnika, czy w twoim przypadku się to sprawdziło ? autko się lepiej zbiera ? czy kontrolka błędu świeci się na desce rozdzielczej po zaślepieniu ?

Autor:  pavelito [ śr sie 15, 2012 11:10 pm ]
Tytuł:  Re: pomocy niedoświadczonemu :P

Autko lepiej się zbiera :mrgreen: , łatwiej wchodzi na obroty. A nie wyświetlił mi się żadna kontrolka błędu. Jeszcze nie testowałem w terenie :wink:

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/