suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt cze 20, 2025 2:45 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr kwie 11, 2012 6:53 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr mar 21, 2012 2:08 pm
Posty: 92
Lokalizacja: Zubrzyca Górna
Silnik: 1,6 16v
Model: long
Rok prod.: 1992
Witam, czy wie ktoś co może być przyczyną skakania obrotów przy zimnym silniku po załączeniu jakiegokolwiek obciążenia elektrycznego ( np.światła lub nawiew) po wyłączeniu obroty się wyrównują. Dziękuję za pomoc :)

_________________
PRZEMOX była VITARA 1,6 8V 1989
był TERIOS 1,3 16 V 1999,
I JEST VITARA automat 1,6 16V 'LPG 1992 rok long
pojawiła się odtatnio sx4 2,0 AWD z 2007 roku


Na górę
Post: czw kwie 12, 2012 7:18 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 08, 2011 10:34 am
Posty: 216
Lokalizacja: częstochowa
pasowało by żebyś napisał w jakim silniku bo to raczej ma znaczenie.
ja u siebie [1.6 8v] podkręciłem śrubkę od linki o 2-3 obroty i wszystko się uspokoiło. same obroty na biegu jałowym wiele nie wzrosły.

_________________
http://www.youtube.com/user/LSprojekt?feature=mhee#p/a

albo suzuki albo nic.


Na górę
Post: czw kwie 12, 2012 12:24 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr mar 21, 2012 2:08 pm
Posty: 92
Lokalizacja: Zubrzyca Górna
Silnik: 1,6 16v
Model: long
Rok prod.: 1992
silnik 1,6 8V 1991 rok

_________________
PRZEMOX była VITARA 1,6 8V 1989
był TERIOS 1,3 16 V 1999,
I JEST VITARA automat 1,6 16V 'LPG 1992 rok long
pojawiła się odtatnio sx4 2,0 AWD z 2007 roku


Na górę
Post: pt kwie 13, 2012 9:39 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
u mnie kolego obroty na PB skakały 700/1000 i tak ciągle, bawiłem się z czujniczkiem TPS i troszke pomogło, natomiast po odłączeniu sondy lambda obroty czymią sie idealnie na 750 :mrgreen:
na LPG bez różnicy bo gaz wszystko praktycznie omija

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Post: pn maja 07, 2012 4:39 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr mar 21, 2012 2:08 pm
Posty: 92
Lokalizacja: Zubrzyca Górna
Silnik: 1,6 16v
Model: long
Rok prod.: 1992
dzięki tak zrobię :)

_________________
PRZEMOX była VITARA 1,6 8V 1989
był TERIOS 1,3 16 V 1999,
I JEST VITARA automat 1,6 16V 'LPG 1992 rok long
pojawiła się odtatnio sx4 2,0 AWD z 2007 roku


Na górę
Post: wt maja 08, 2012 7:00 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2729
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
u mnie nie pomogło:( :(
sonda 1 kabelek
vitara1.6 8v
89r 3d cabrio g16a
po zmianie komputera obroty falują o 500obr/m nawet po dodaniu gazu jak idzie równo to do 4000obr/m faluje
im wyzsze obroty tym szybciej faluje

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: wt maja 08, 2012 8:07 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
ja mam sonde na 3 kabelkach, i tak jak wczesniej pisałem po odłączeniu jest idealnie równo ale tyczy sie to tylko benzyny bo LPG omija wszystko.
Od falowania obrotów to może być też czujnik TPS może sie skończył albo co,
bo ostatnio sie bawiłem,podłączyłem sondę i zacząłem kręcić TPS'em i o dziwo pomogło, nie tak dobrze jak odłączneie sondy ale przynajmniej 3/5 lepiej auto chodzi na wolnych

no i dodam że mi faluje tylko na wolnych potem jest ok,
nie wiem tylko co zrobić żeby "usunąć" dziure w obrotach, bo przy depnięciu do konca spadnie zdeczka z obrotów i dopiero potem idzie ogniem(dobija to przy wyprzedzaniu, ale to tylko na benzynie jest, na gazie cud miód i orzeszki ;d )

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Post: wt maja 08, 2012 8:16 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2729
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
u mnie tak było na starym zepsutym kompie gdzie non-top palił sie ,,check engine'' i paliła od cholery
gazu nie mam i wkładac nie będe
na nowym kompie chodzi lepiej,wyzej sie kręci,mniej pali no ale doszło mi falowanie obrotów
,,tps'' to czujnik połozenia pszepustnicy tak czy zle mysle??

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: wt maja 08, 2012 8:34 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
tak, podstawa to TPS, lambda, czujnik temperatury wody, czujnik temperatury powietrza ( nie dotyczy 1.6 bo tam z tego co widzialem to nie ma) i dobrze sprawdzic podcisnienia, moze gdzies bierze lewe powietrze ? ktorys wezyk? dziura w membranie serwa ? to sie tyczy kazdego silnika,

_________________
EVitara


Na górę
Post: wt maja 08, 2012 10:10 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2729
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
odłączałem sonde i jest tak samo
regulacja ,,TPS''skutkuje szybszym lub wolniejszym falowaniem
niekture z pszewodzików od kolektora są mokre po zdjęciu i niektore jeciutko schodzą bez oporów
a co do serwa to wole nie dotykac:D
no chyba ze mi by to ktos dokładnie opisał krok po kroku
vitka po odpaleniu z zimnego wchodzi na 3000obr/m z minute tak trzyma potem nizej o 500 a potem zaczynają sie fale dodanie lekko gazu skutkuje szybszym falowaniem jak juz mowiłem silnik przy spadaniu z obrotów schodzi jak by iskra gineła ale jak dam gazu jest ok
pomoze ktos czy do kosza ze mna?? :mrgreen: :P :lol:

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: wt maja 08, 2012 2:05 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
kolego a ile Ci paliła gazu ???
bo tak kurcze mysle ze u mnie też coś by pieprzło - pali 17 gazu przy zwykłej jezdzie po asfalcie no i też pali sie ciagle check engine (chyba że wyciągne żarówke :mrgreen: )
tyle ze check engine ma kody błedów dotyczące TPS'a wiec może tylko to mi pieprzło
czy to jest możliwe żeby przez walnięty tps tyle mi żarło ??

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Post: wt maja 08, 2012 4:52 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2729
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
nie wiem panie kolego
a ja gazu ni mam i sie raczej ciesze :mrgreen:

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: wt maja 08, 2012 5:03 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
ja mam gaz ;] i sie ciesze ;] pali go chyba tyle samo co benzyny

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Post: wt maja 08, 2012 5:54 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2729
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
i teraz sam nie wiem co jest tamten komp był zły na 100%
ale czy ten jest zły??
jeśli dobrze odczytuje brak w nim błędów

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: wt maja 08, 2012 6:11 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
U mnie ostatnio jak padł komp to pokazywał masę błędów i chodził w trybie awaryjnym spalając bardzo dużo benzyny. Po zmianie kompa żaden błąd się nie świeci i spalanie wróciło do normy.

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl