suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz cze 22, 2025 2:03 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: śr lut 29, 2012 6:22 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr kwie 27, 2011 9:59 pm
Posty: 334
Lokalizacja: Kościerzyna
Czytałem chwile może faktycznie masz danthe rację że lepiej dać rurę (dałeś mi teraz do myślenie) :mrgreen: Strumienica na wolnych obrotach ma pomagać szybciej wydostać sie spalinom a na wysokich obrotach faktycznie może trochę "szkodzić" chyba że dasz sportowy filtr powietrza to powinno się wyrównać .

Miałeś strumienicę ? była różnica , tzn. vita lepiej się zbierała niż z katem czy gorzej ? :wink:
Ja narzekałem że vitara słabo idzie... wstawiłem strumienicę i jest dobrze (wyścigówka to nigdy nie będzie)może miałem kata na tyle zapchane że teraz bez strumienicy by vita szła jeszcze lepiej . (sam nie zauważę pewnie dużej różnicy z rurą a hamowni blisko niemam więc chyba zostawię tak jak jest )

to jak by jeździł z samą dwururką też by było mniej mocy niż z seryjnym wydechem bo spaliny za szybko uchodzą ? (widziałem taki motyw w autach na 1/4mili na "Gecko cup" niektórzy tylko kawał rury od silnika 1m i koniec) :lol:

Może niech napisze jeszcze ktoś kto ma strumienicę w vitarze , jakie fi , i odczucie :mrgreen:

_________________
była :
Vitara JLX 1.6 8v


Na górę
Post: śr lut 29, 2012 7:44 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 15, 2011 10:09 am
Posty: 492
Lokalizacja: Morzewo / k. Piły
Widzę że dobry temat rozpętałem :P wypowiadać się chłopaki, wypowiadać! ;)

_________________
Vitka 1.6 8V + gaz, AT-ki 30 cali - sprzedam

viewtopic.php?f=28&t=6644


Na górę
Post: śr lut 29, 2012 9:23 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 10, 2010 1:05 pm
Posty: 158
Lokalizacja: WLKP
Chodzi o zjawiska falowe występujące przy opróżnianiu się cylindrów. Gazy sprężone wylatują przez kolektor, potem dwururkę i trafiają do katalizatora który ma większą objętość czyli gaz się rozpręża i tym samym zaciąga kolejną porcję gazów z kolektora, czyli pomaga opróżniać cylindry. Jak wstawisz tam rurę lub strumiennicę to tracisz tą "opcję". Co za tym idzie tracisz trochę mocy. Efekt ten ma mniejsze znaczenie jak jedziesz i za autem wytwarza się podciśnienie które także pomaga wyciągać spaliny.

I dlategoż też, ponieważ ależ gdyż strumiennicę powinno się dobierać przy zastosowani hamowni i operatora zaznajomionego z takimi sprzętami.

Czyli wychodzi na to że najlepiej wykruszyć wkład katalizatora i śmigać na takim zestawie.

ps. to mój 100 post ha! i jaki mądry :wink:

_________________
Vitara Long 1.6 16V + Blos


Na górę
Post: śr lut 29, 2012 9:41 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 15, 2011 10:09 am
Posty: 492
Lokalizacja: Morzewo / k. Piły
Sie rozpisał! :P jak wykruszysz wkład katalizatora będziesz miał dźwięk jak z poloneza :P

_________________
Vitka 1.6 8V + gaz, AT-ki 30 cali - sprzedam

viewtopic.php?f=28&t=6644


Na górę
Post: śr lut 29, 2012 9:45 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 10, 2010 1:05 pm
Posty: 158
Lokalizacja: WLKP
motylios pisze:
Sie rozpisał! :P jak wykruszysz wkład katalizatora będziesz miał dźwięk jak z poloneza :P


no będzie wpadać w rezonans, może tłumik przelotowy byłby niezłym pomysłem ... sam nie wiem. Wykrusz, to nic nie kosztuje, zobaczysz efekt, jak będzie kicha to rurka w środek, jak to się nie sprawdzi to wtedy tłumik?

_________________
Vitara Long 1.6 16V + Blos


Na górę
Post: śr lut 29, 2012 9:49 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 15, 2011 10:09 am
Posty: 492
Lokalizacja: Morzewo / k. Piły
Muszę z kuzynem najpierw pogadać czy nie planuje jakiejś grubszej robótki i będę miał kanał dostępny na takie bawienie się :P najpierw porobie to co trzeba, a tłumik zostawię na koniec ;)

_________________
Vitka 1.6 8V + gaz, AT-ki 30 cali - sprzedam

viewtopic.php?f=28&t=6644


Na górę
Post: śr lut 29, 2012 10:14 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: wt wrz 20, 2011 4:18 pm
Posty: 530
Lokalizacja: Dębe Wielkie / mazowieckie
Tu masz jak chodzi vitka bez katalizatora/ tylko rura, dalej jest jeden duży tłumik i jeden malutki, podejrzewam, że oba już puste... w 1 wolnej chwili to zmieniam, bo kto słyszał to wie o co kaman :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=23XkCCkz7mc

_________________
Vitara Pickup 1.6 16V 95r
Moja witka :)


Na górę
Post: śr lut 29, 2012 10:38 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr kwie 27, 2011 9:59 pm
Posty: 334
Lokalizacja: Kościerzyna
to co zrobić żeby miała taki ładny "sound" jak ta różowa ?
http://www.youtube.com/watch?v=IJMV_y08 ... re=related
nie pokazał tylko jak ładnie zachowuje się przy odcięciu .

moja teraz powyżej 2500rpm ma tak dźwięk jak ten patrol gdy mu przygazuje... czemu tak ? macie też taki "szum" ze strumienicą :wink:
http://www.youtube.com/watch?v=Z1n8da9urlY

_________________
była :
Vitara JLX 1.6 8v


Na górę
Post: śr lut 29, 2012 10:44 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
dero686 pisze:
Miałeś strumienicę ? była różnica , tzn. vita lepiej się zbierała niż z katem czy gorzej ? :wink:
Ja narzekałem że vitara słabo idzie... wstawiłem strumienicę i jest dobrze (wyścigówka to nigdy nie będzie)może miałem kata na tyle zapchane że teraz bez strumienicy by vita szła jeszcze lepiej . (sam nie zauważę pewnie dużej różnicy z rurą a hamowni blisko niemam więc chyba zostawię tak jak jest )


Nie mialem strumiennicy w vitarze - to auto jest u mnie przeznaczone do innego tuningu ;)
W Hondzie testowaliśmy różne wynalazki i prawie zawsze modyfikacje dolotu lub wydechu bez jednoczesnej ingerencji w program (tzw. strojenie) dawaly negatywny skutek. Nawet wyjęcie dobrego katalizatora potrafiło pogorszyć osiągi (w mocnych Hondach były stosowane katalizatory o dużym przepływie).

dero686 pisze:
to jak by jeździł z samą dwururką też by było mniej mocy niż z seryjnym wydechem bo spaliny za szybko uchodzą ? (widziałem taki motyw w autach na 1/4mili na "Gecko cup" niektórzy tylko kawał rury od silnika 1m i koniec) :lol:


Tutaj nie ma reguły. Dziwne ale taka operacja może pogorszyć dolny zakres obrotów, jednak prawie zawsze górę poprawi.
Nie jestem dobry z teorii, ale to ma coś wspólnego z zależnością pomiędzy pojemnością dolotu i wydechu, musi to być dobrze zaplanowane, a na pewno po modyfikacjach należy wystroić program w calym zakresie obrotowym.

Najlepszym sposobem na poprawienie szybkości reakcji silnika jest zmiana koła zamachowego na lżejsze. Niestety ma to też wady, pogarsza elastyczność.

Tutaj jest wykres silnika po modyfikacjach dolotu na seryjnym wydechu z katalizatorem przed i po strojeniu:
Obrazek

A ten po uwolnieniu wydechu (pełen przelot wiekszej srednicy z kwasówki na dwóch tłumikach przelotowych bez kata):
Obrazek

Jak widać dól się pogorszył, nawet strojenie nie pomogło. Ale max moment jest lepszy.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: śr lut 29, 2012 10:47 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 15, 2010 7:09 pm
Posty: 1012
Lokalizacja: Mińsk Mazowiejski
jak mi kat sie zaczął sypać wstawiłem zamiast niego rurę teraz jest tylko oryginalny końcowy tłumik zrobiło sie minimalnie głośniej przestało wszystko brzęczeć

_________________
było 2.0 16V w bulwarowym stylu


Na górę
Post: czw mar 01, 2012 5:10 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Ja też, do tego plecioneczka

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: czw mar 01, 2012 6:16 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 15, 2011 10:09 am
Posty: 492
Lokalizacja: Morzewo / k. Piły
W sumie nie chcę wyrzucać kasy, a później się okaże że wyszła kicha.. wspawam rurę w miejsce kata, kata wyjmę i na razie odłożę, zobaczę jak to będzie chodziło, jak będzie coś nie tak, wstawie kata z powrotem :P

_________________
Vitka 1.6 8V + gaz, AT-ki 30 cali - sprzedam

viewtopic.php?f=28&t=6644


Na górę
Post: sob mar 03, 2012 10:09 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 20, 2011 10:30 am
Posty: 419
Lokalizacja: Złotów
Ja juz motylios Ci w sumie kiedys powiedzialem to co zeshky napisal, nie :) ?? Cos w tym jest :)

A dla przykladu Wam powiem co na hamowni z escortem rs 2000 robilismy - jeden pomiar z katem drugi na rurce - z katem 7KM wiecej ...

_________________
Navara D40
było:
Nissan D21
Vitara I 1,6 16V
Samurai 1,8
Pajero v6 181KM
Vitara 1,6 8V x3


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl