suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz cze 22, 2025 11:07 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 57 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr sty 06, 2010 10:16 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: sob paź 06, 2007 10:45 pm
Posty: 616
Lokalizacja: Konin
Widać po zaworach że ładnie paliła.....

_________________
Vitara 1,6 8V -> Y60 4,2E ->Y61 2,8TD->L200-> Grand Vitara I & Grand Vitara II


Na górę
Post: śr sty 06, 2010 10:31 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
chyba nienajświeższy umysł mam ...
... ale że coś nie tak jest? mi się wydaje, że są w porządku ... lekki nagar i tyle, to samo na tłokach - lekki nagar. Gładzie cylindrów na moje laickie oko też są ok. Bardziej bym się martwił, jak by zawory były piękne i błyszczące :lol: (ta głowica ma 60tys. km przejechane na LPG - info dla wyznawców teorii spiskowej o zaworach)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: czw sty 07, 2010 10:08 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
Jak chcesz się pozbyć starej uszczelki to płytką węglika spiekanego,albo płytką widiową się bardzo ładnie skrobie. Wglikową dostaniesz u każdego tokarza,a widiową u stolarza,to nóż od frezarki. Z chodzi elegancka z bloku,a potem papier wodny na równy klocek i dokładnie zabiel powierzchnię,a głowica do splanowania.

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: czw sty 07, 2010 11:48 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
i zonk :evil:
po głębszym czyszczeniu i inspekcji wyszło, że mam połamane 2 sprężyny od 2ch dźwigienek (popychaczy?) zaworów ssących (chodzi o te krókie popychacze) ... jedna ledwo się trzyma, druga w proszku :?
i teraz pytanie ... (jak zawsze :lol:)
... co z tym zrobić? :mrgreen:
da się zakupić takie popychacze na sztuki?
wymieniać wszystkie? jak nie kosztują zylion, to chętnie wymienię.
wymiana wydaje się dość prosta .... chyba ;) do tych popychaczy nie potrzeba (chyba) zdejmować tego wałka, na którym siedzą popychacze od zaworów wydechowych ...

... a coś tak mi klepał zaworami czasem, teraz już wiem czemu :mrgreen:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: wt sty 12, 2010 12:04 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
czy ktokolwiek widział gdziekolwiek taką część jak popychacz zaworu ssącego do 1.6 16V? Nigdzie nie ma, chyba nie da się kupić :cry:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: wt sty 12, 2010 12:21 am 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
w aso sprawdzałes jak cos dzwon do Leszka miał padnieta 16v

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: wt sty 12, 2010 12:25 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
dziś już za późno było by jechać lub dzwonić do aso, naskrobałem do nich, pewnie jutro odpiszą - 3 dobre sklepy z japońcami oblatałem i kilka innych ... do G16B jest wszystko, tylko nie te dźwigienki :evil: do innych silników suzuki można znaleźć (np. do J20A) bez problemu. Sam nawet przegrzebałem katalogi dostępne w necie, polskie, anglojęzyczne i nawet jakieś azjatyckie i nie ma. Straszny syf ... durna sprężynka się urwała i robota stanęła w miejscu :(

W takim razie pewnie jutro napadnę Leszka, właśnie takiej wybuchniętej głowicy mi trzeba ;)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: wt sty 12, 2010 9:43 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
Pękła tobie sprężyna zaworowa,czy ta ustalająca dzwigienkę zaworową? Ta od dzwigienki powinna podejść od FSO

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: wt sty 12, 2010 9:47 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Ustalająca położenie dźwigienki (tej krótszej, od zaworu ssącego) - zawinięta na takim trzpieniu na dźwigience i dwoma wąsami trzymająca się wałka, na którym mocowane są dźwigienki. Pękły 2 sprężyny - jedna w proszku kompletnie, drugiej brak jednego "wąsa".

Rzeźba z zamiennikami i innymi drutami to kolejny etap, na razie próbuję upolować oryginały ...

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: wt sty 12, 2010 12:05 pm 
Wiesz co nie jestem pewien ale ja 1 zabezpieczenie zaworu zmotałem z matiza wiec moze cos by spasowało. Ale myśle że najlepiej będzie jak podjedziesz do jakielkolwiek firmy która planuje glowice itp oni zbierają takie szpeje.Jak nie aso to tam czasem jest światełko :wink: Pozdr


Na górę
   
Post: śr sty 20, 2010 10:12 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
ogarnąłem temat sprężynek ustalających położenie dźwigienki ...
... wrzuciłem używki, ale będę szukać nowych w wolnej chwili (mam na wzór).
A dlaczego nowych? Otóż te sprężynki się najzwyczajniej w świecie zużywają. Gdy zawór pracuje, to po prostu sprężynka ociera się o wałek na którym siedzi i się w końcu przeciera (sądzę, że max. 280-300 tys. przeżyją, u mnie przy 210 tys. jedna się przetarła a jedna połamała - reszta jest ok).
Ot taki urok tego konceptu więc, jak ktoś się będzie zabierał do zwalania głowicy w G16B to polecam wcześniej się rozejrzeć za tymi sprężynkami (jeszcze nie wiem, gdzie/od czego można takie dostać - może jak wieniovitara pisze, od Matiza podpasuje - znajdę to się pochwalę).

W firmie regenerującej głowice nie mieli takich cudów :(

Głowica już zamontowana, teraz "tylko" resztę sklecić ... :mrgreen:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: ndz sty 24, 2010 9:55 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
i zonk :evil: dziś się wziąłem i skleciłem wszystko ... odpalił od pierwszego kopa, ale jest coś nie tak. Może będziecie mieli pomysł co, nim zacznę rozkręcać :mrgreen:
Zachowanie:
1. odpalam (odpala od razu, bez problemu)
2. wchodzi na 2.5-3 tys. obrotów
3. powoli obniża, po paru sekundach zdycha i gaśnie

Jak depnę gaz, to czasem coś tam pochodzi, czasem wskoczy na 4 tys. i więcej, pochodzi, ale koniec końców zdycha. Jak już chodzi, to brzmi ładnie, nic nie klepie itd itp.

Obawiam się, że mogłem rozrząd o jeden ząb przestawić - byłyby takie objawy? Miałem wątpliwość, jak ustawić wałek rozrządu względem wału korbowego ... właśnie jeden ząb w prawo, jeden w lewo ... :?
Aparat zapłonowy jest ok ustawiony względem wałka rozrządu, akurat tu ciężko się pomylić, bo przekręcenie o jeden ząb na trybach skutkuje skokiem o naście stopni.

... jeszcze tylko te małe niedogodności zlikwidować i będzie śmigać :mrgreen:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: ndz sty 24, 2010 11:22 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
chyba to nie rozrzad jak go ustawiałes
rozgrzałes silnik po składaniu czy tylko odpaliłes

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: ndz sty 24, 2010 11:33 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
tylko odpaliłem - ciężko go rozgrzać bo zdycha ... potestowałem jedynie, czy to nie np. powietrze w układzie paliwa, czy wszystkie czujniki podpięte, czy podciśneinia ok i takie tam. Ale wszystko jest ok z tych rzeczy.

a z rozrządem serio się pytam, bo miałem wątpliwość. Koło na wale korbowym ustawione na 0. Wałek rozrządu ustawiony tak, by znak "E" na kole wskazywał dół. Niestety, w takim ustawieniu akurat wypadało to tak, że ząb paska (założonego uprzednio na wał korbowy) był na wypuście zębatki koła rozrządu ... i trzeba było wybrać ... czy bardziej w prawo, czy w lewo ... i w amoku chyba nie pomyślałem, że wypadałoby jednak wyprzedzić zapłon ... może nie w tą stronę poszło i ma opóźniony zapłon a dodatkowo lekko przekręcone fazy :(
Najgorsze, że stroboskopu nie mam, bo się ze sprzedającym ostatnio nie dogadałem a później temat odpuściłem :evil:

Na razie plan mam taki, że chyba rozkręcę jeszcze raz rozrząd i będę go odpalać z różnymi ustawianiami ...

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: ndz sty 24, 2010 11:56 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
Wałek rozrządu ustawiony tak, by znak "E" na kole wskazywał dół.

nie bardzo to rozumie
powinien byc znak na górze na obudowie i znak na kole

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 57 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl