suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest śr cze 18, 2025 8:23 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn maja 24, 2010 8:43 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
No dobra... Z kolejnym kompem też nie chodzi... Podpięcie wtrysku pod stały plus też nic nie dało... Jakieś jeszcze pomysły co może być nie tak? :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: czw cze 03, 2010 12:16 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
Wymieniona pompa paliwa... Wtrysk paliwo podaje, zapłon ustawiony, iskra jest... NIE ODPALA... :cry: :cry: :cry:
Mruga błąd 41... Podpowiedzcie gdzie jeszcze szukać przyczyny... Odpaliłem ją ostatnio na gazie, pochodziła z pół godzinki, zrobiła kilka kilometrów, po zgaszeniu odpalała, aż wreszcie znowu nie odpaliła... :evil: Dodam tylko że nie nie miała obrotów jałowych (po rozgrzaniu po puszczeniu gazu gasła). :(

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: czw cze 10, 2010 8:39 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
Sprawa wygląda tak: Auto było u elektryka samochodowego... Kombinował nad tym autem kilka dni... Posprawdzał wiązki, styki i inne duperele... Stwierdził że (i tu zacytuję) ,,jestem głupi, iskra jest, paliwo jest, wtrysk działa a nie pali''. Kombinował nad nim jeszcze dzień po czym dzwoni do mnie i mówi: ,,przyjeżdżaj, vitara odpalona, jest to wina komputera, ale wgrałem nową mapę i chodzi w trybie serwisowym''. Po przyjeździe okazało się że Vitka odpala, kopci za bogatą mieszanką paliwa i nie bierze odczytów z czujników. Na kokpicie cały czas świeci się ,,check engine''. Stwierdził żebym podjechał do gazowników żeby podłączyli mi gaz, wyregulowali go i będzie dobrze, tzn będzie odpalał na benzynie w stanie takim jak jest, a gaz będzie chodził już dobrze bo chodzi on na swoim komputerze. Co o tym wszystkim myślicie? Bo ja już zgłupiałem... Cieszy mnie że samochód odpala i porusza się o własnych siłach, ale nie jest to tak jakbym chciał żeby było... :roll:

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: pt cze 11, 2010 10:32 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr mar 24, 2010 9:17 am
Posty: 14
Lokalizacja: Żuków
U mnie był problem z odpaleniem na benzynie przy nagrzanym silniku. Podczas pobytu w warsztacie auto jak na złość paliło na dotyk. Facet się śmiał i mówił żeby w razie W do niego dzwonić to przyjedzie i mi odpali. Skasował forsę i gdy miałem wyjeżdżać vitka zastajkowała. Dopiero wtedy okazało się, że wina leży w czujniku temp. cieczy chłodzącej- po odłączeniu wtyczki działa bez problemu. Jeżdżę tak już blisko 2 lata i jest OK (w trakcie tego czasu wymieniłem czujnik ale to nic nie pomogło więc wtyczka sobie wisi swobodnie :) ).


Na górę
Post: pt cze 11, 2010 11:51 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
marbad pisze:
U mnie był problem z odpaleniem na benzynie przy nagrzanym silniku. Podczas pobytu w warsztacie auto jak na złość paliło na dotyk. Facet się śmiał i mówił żeby w razie W do niego dzwonić to przyjedzie i mi odpali. Skasował forsę i gdy miałem wyjeżdżać vitka zastajkowała. Dopiero wtedy okazało się, że wina leży w czujniku temp. cieczy chłodzącej- po odłączeniu wtyczki działa bez problemu. Jeżdżę tak już blisko 2 lata i jest OK (w trakcie tego czasu wymieniłem czujnik ale to nic nie pomogło więc wtyczka sobie wisi swobodnie :) ).

U mnie nie odpalał na zimnym... Gdzie jest ten czujnik?

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: pt cze 11, 2010 8:03 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr mar 24, 2010 9:17 am
Posty: 14
Lokalizacja: Żuków
Z przodu przed aparatem wtryskowym w kolektorze ssącym. Wtyczka koloru zielonego na fotce wskazana strzałką. Zła charakterystyka tego czujnika powoduje zalewanie bądź też brak benzyny w aparacie wtryskowym- u mnie tak zalewało, że świece były mokre i nie dawały iskry. Teraz jest odłączony i działa jak należy.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: ndz cze 13, 2010 10:46 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
Odpiąłem tą wtyczkę i próbowałem odpalić na drugim kompie... Bez sukcesu :cry: Na tym nieodpalającym, jak i na tym który chodzi teraz ,,w trybie serwisowym'' mruga cały czas kod błędu 41... :cry: :cry:

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: ndz cze 13, 2010 12:56 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr mar 24, 2010 9:17 am
Posty: 14
Lokalizacja: Żuków
Przykro mi :( , ale możesz jeździć na gazie- w każdej instalacji jest taka opcja :wink: dopóki jest ciepło nic silnikowi się nie stanie, a może w tym czasie znajdziesz lepsze rozwiązanie. Pozdrawiam


Na górę
Post: ndz cze 13, 2010 1:29 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
marbad pisze:
Przykro mi :( , ale możesz jeździć na gazie- w każdej instalacji jest taka opcja :wink: dopóki jest ciepło nic silnikowi się nie stanie, a może w tym czasie znajdziesz lepsze rozwiązanie. Pozdrawiam

Elektryk zrobił tak że odpala na benzynie, tylko ma strasznie bogatą mieszankę... We wtorek jadę na podpięcie gazu i wreszcie zacznę normalnie tym autem jeździć. Będzie odpalała na benzynie, a po chwili będzie przełączała się na gaz... :mrgreen: Czyli tak jak być ,,powinno'' :wink:

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: ndz cze 13, 2010 5:42 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 24, 2009 11:49 am
Posty: 821
http://www.automotoserwis.pl/
opisz sprawę na forum w tym linku to forum elektroników samochodowych .
Znajdź najbliższego w twojej okolicy i nie ma bata żeby nie naprawili
Poczytaj nie takie problemy rozwiązywali

_________________
j20a wreszcie kupione


Na górę
Post: ndz cze 13, 2010 7:26 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
Cordoba_2004 pisze:
http://www.automotoserwis.pl/
opisz sprawę na forum w tym linku to forum elektroników samochodowych .
Znajdź najbliższego w twojej okolicy i nie ma bata żeby nie naprawili
Poczytaj nie takie problemy rozwiązywali

Dzięki, przejrzałem to forum, ale o starszych Vitarach nic nie pisali... Przedstawiłem im sprawę, zobaczymy... :roll:

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: ndz cze 13, 2010 8:15 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 24, 2009 11:49 am
Posty: 821
Ok
Wydaje mi się że to nie czas elektryków którym auto chodzi w trybie awaryjnym.
w dzisiejszych czasach elektronik ma - musi mieć oscyloskop ma widzieć co czujnik jeden czy drugi mu mówi na oscylogramie i na tej podstawie analizować ale jeszcze upłynie trochę czasu nim to mechanicy zrozumieją

_________________
j20a wreszcie kupione


Na górę
Post: ndz cze 13, 2010 11:16 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
bo to czas mechatroników wielkimi krokami nadchodzi czy tego chcemy czy nie ;)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pn cze 14, 2010 8:13 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 24, 2009 11:49 am
Posty: 821
tak oscyloskop velleman używany kosztuje około 300zł i niestety jest niezbędny jeśli ktoś chce kombinować przy aucie bo parę wymian czujników na tzw"czuja" i koszt się zwraca.

_________________
j20a wreszcie kupione


Na górę
Post: wt lip 06, 2010 8:23 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
CUD!! CUD się wydarzył... Od połowy zeszłego tygodnia Vitka gorzej odpalała (przypomnę że kompa na którym odpalałem miałem w trybie awaryjnym, drugi w normalnym trybie powodował odpalenie na 2sekundy), na niskich obrotach nie miała siły, po wkręceniu się na obroty wszystko już było ok. Jeździłem tak kilka dni, aż w sobotę szykując się do wyjazdu zaobserwowałem że nie świeci mi się check engin... Myślę: tyle się świecił to pewnie żarówka się spaliła :mrgreen: , ale coś mnie później tknęło żeby podłączyć drugiego kompa... Zrobiłem takie oczy: :shock: jak autko normalnie odpaliło, a po sprawdzeniu błędów wymrugało błąd 12 czyli brak błędów... Wytłumaczy mi ktoś co mogło być powodem?? :roll: Od soboty zrobiłem 1000km, wszystko chodzi elegancko (chociaż drugi komp jeździ w schowku na wszelki wypadek :wink: )

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl