suzuki.info.pl
http://suzuki.a-ng.eu/forum/

elektrozawór EGR (niebieski)
http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=6&t=13675
Strona 1 z 1

Autor:  ins666 [ ndz sty 25, 2015 12:31 pm ]
Tytuł:  elektrozawór EGR (niebieski)

Witam kolegów.
Wczoraj przy wieczornych remontach niechcący osunął mi się klucz i ułamałem dziobki, do których poprowadzone są przewody przy elektrozaworze EGR tym niebieskim. Miałem je kleić, ale wyczytałem, że ten zawór współpracuje z EGR. W związku z tym, że mam zaślepiony EGR odpiąłem wtyczkę od tego elektrozaworu, a rurki gumowe do którego prowadzą zaślepiłem wkrętami zamoczonymi w sylikonie.
Teraz moje pytanie.
Jedna rurka idzie od modulatora EGR do górnego dzióbka elektrozaworu. Druga rurka idzie od okrągłego (czegoś) przy rozdzielaczu zapłonu do dolnego dzióbka przy elektrozaworze. (pisze z pamięci i jeśli jest na odwrót to mnie poprawcie)

Teraz moje pytanie. Czy mogą obie rureczki być zaślepione? Nie będzie to wpływało na "komfort" pracy silnika?

Pozdrawiam.

Autor:  kostuch [ ndz sty 25, 2015 1:20 pm ]
Tytuł:  Re: elektrozawór EGR (niebieski)

Mogą.
Równie dobrze możesz wywalić całkiem modulator i zamiast egr dać zaślepkę - będzie schludniej pod maską.

Autor:  ins666 [ ndz sty 25, 2015 1:28 pm ]
Tytuł:  Re: elektrozawór EGR (niebieski)

Dzięki wielkie. W takim razie zostawię jak jest. Jak będę miał więcej czasu to usunę mdulator i egr.
A okrągłe "coś" przy rozdzielaczu zapłonu od którego idzie wężyk do niebieskiego elektrozaworu jaką funkcję spełnia? Bałem się ze to jakiś odpowietrznik i zatkanie go może coś popierdzielić.

EDIT:
Wyczytałem, że to "okrągłe coś" to przyśpieszacz zapłonu.
Teraz dla pewności.
Ucinam i zaślepiam wężyk idący z regulatora przyśpieszenia zapłonu do niebieskiego elektrozaworu. Wywalam Elektrozawór niebieski oraz modulator EGR. Na końcu wywalam zawór EGR i miejsce, które zajmował zaślepiam grubą blaszką z nierdzewki szczelnie zasylikonowaną.
Tym sposobem wszystko bangla jak należy, a ja cieszę się schludnością pod maską ? :)

EDIT2:
Dla potomnych, którzy mieliby problem z niebieskim elektrozaworkiem.
Okazało się ze na rurce idącej z przyśpieszacza jest trójnik i wężyk rozdzielany jest w dwie strony. Jedna rurka idzie do kolektora ssącego, a druga do elektrozworka niebieskiego.
Za fachową radą kolegi "kostucha" zrobiłem tak jak napisałem wyżej jedynie z tą różnica, że wężyk idący do elektrozaworka niebieskiego uciąłem i uszczelniłem przy trójniku.
W pracy czy mocy silnika nie zauważyłem różnicy. Plusem jest mniej badziewia pod maską i przyjemniejszy widok :)

Pozdrawiam :)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/