suzuki.info.pl http://suzuki.a-ng.eu/forum/ |
|
zwariowane obroty biegu jałowego 1,8/2,0 http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=6&t=14915 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | gutek.a4 [ śr wrz 16, 2015 9:06 pm ] |
Tytuł: | zwariowane obroty biegu jałowego 1,8/2,0 |
Witam Jak walczyć z obrotami biegu jałowego w j18a/j20a? Od pół roku mam z tym problem, najpierw przygasał na dojeździe do skrzyżowania, podciągałem na śrubce, ale wtedy po wyluzowaniu schodził do 400 obr/min i stabilizował na 1000, następnie ustawiłem tps tak by oporność była 4,5mohm, śrubkę na 800 na rozgrzanym, i wyczyściłem iść, po wyczyszczeniu iść zaczął wariować skokowo między 2000 a 900 i pojawiło się syczenie w dolocie, znów wykręciłem isc, sprawdziłem oporność była w normie i sprawdziłem go napięciem czy chodzi, no i go spaliłem, chyba źle bieguny podpiąłem, kupiłem inny zawór isc i problem jest taki sam obroty skaczą od 900 do 2000 i jest to dziwne syczenie w dolocie. Teraz nie wiem od czego zacząć, jak się z tym dogadać. Denerwuje mnie to tak że chyba podpalę to auto |
Autor: | kostuch [ czw wrz 17, 2015 9:52 pm ] |
Tytuł: | Re: zwariowane obroty biegu jałowego 1,8/2,0 |
A tam jest ISC na silniku krokowym czy elektrozawór zwykły? |
Autor: | szweraf [ pt wrz 18, 2015 5:19 am ] |
Tytuł: | Re: zwariowane obroty biegu jałowego 1,8/2,0 |
Sprawdź regulator ciśnienia paliwa. Może jest uszkodzony i przepuszcza do kolektora lewe paliwo. Ja tak miałem. Objawy jak u Ciebie. Syczenie w dolocie norma. Zawór isc przepuszcza dużą ilość powietrza przez małą średnice rurki. |
Autor: | gutek.a4 [ pt wrz 18, 2015 8:14 am ] |
Tytuł: | Re: zwariowane obroty biegu jałowego 1,8/2,0 |
Elektrozawór, objawy te same na lpg i pb, wczoraj dłubałem niestety wyczerpały się baterie w multimetrze, ale założyłem swój stary isc i obroty nie wariują ale trzeba pilnować prawą nogą, i tak wolę to niż skakanie do 2000, masakra już mam dosyć tego samochodu, najpierw mosty później swap a teraz zrobiłem generalny remont silnika bo się panewka odzywała, tyle kasy i roboty a dalej nie chodzi jak ma chodzić. |
Autor: | kostuch [ pt wrz 18, 2015 9:38 am ] |
Tytuł: | Re: zwariowane obroty biegu jałowego 1,8/2,0 |
Co to znaczy "podciągałem na śrubce"? Sprawdź tzw. duty cycle na ISC. Być może jest już poza zakresem regulacji z powodu kręcenia/zużycia. W ogóle działa ten ISC, czy tylko stoi w jakiejś pozycji? W 1,6 można było ręcznie (w sensie z komputera) przeregulować położenie ISC i potwierdzić jego działanie. |
Autor: | gutek.a4 [ pt wrz 18, 2015 12:24 pm ] |
Tytuł: | Re: zwariowane obroty biegu jałowego 1,8/2,0 |
Co to duty cycle i jak to sprawdzić, kręcenie śrubką tą na przepustnicy, wnioski mam takie, mój isc jest spalony, a ten co go kupiłem działa dziwnie |
Autor: | kostuch [ pt wrz 18, 2015 3:02 pm ] |
Tytuł: | Re: zwariowane obroty biegu jałowego 1,8/2,0 |
gutek.a4 pisze: Co to duty cycle i jak to sprawdzić, kręcenie śrubką tą na przepustnicy, wnioski mam takie, mój isc jest spalony, a ten co go kupiłem działa dziwnie Śrubką na przepustnicy nie należy kręcić - ustaw ją tak jak każe manual. Sprawdzanie duty cycle było opisywane w manualu (przynajmniej do samuraia). Najlepiej mieć oscyloskop. A jak nie ma, to zwykły analogowy woltomierz - przetworzy ci współczynnik wypełnienia na napięcie, czyli przy 50% będzie mniej więcej połowa napięcia w instalacji auta. Tanie cyfrowe multimetry mogą się pogubić z odczytami. Duty przy regulacji ISC powinno się zmieniać w granicach 20-70% (czyli uśrednione napięcie około 2,4-8,4V). Jak stoi na jakiejś skrajnej wartości, to znaczy że jest poza zakresem regulacji i masz gdzieś jakiś mechaniczny problem. Jeszcze jedno: Ustaw też TPS z powrotem wg manuala, bo komputerowi może się wydawać że cały czas gazujesz. |
Autor: | gutek.a4 [ pn sie 29, 2016 8:36 pm ] |
Tytuł: | Re: zwariowane obroty biegu jałowego 1,8/2,0 |
Magia, magia, magia. Przez pół roku było dobrze, pojechałem na urlop, samochód stał dwa tygodnie bez aku i znowu faluje. Speca mi trzeba od tych silników |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |