suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw cze 19, 2025 6:05 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr lut 03, 2016 8:31 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt lip 12, 2011 1:44 pm
Posty: 38
Witam!

Od pewnego czasu mam taki problem w swoim aucie, że na rozgrzanym silniku utrzymuje ok. 1300-1400 obrotów. Jest to Vitara z 1991 roku, silnik 1.6 8v 60kW z LPG (na benzynie jest tak samo). Zdarzało się czasem, że obroty były ciut za niskie/za wysokie - wtedy regulowałem to wkrętem przy lince gazu. Teraz takie wartości osiąga przy maksymalnym skręceniu. Nie mogę już niżej zejść. Co może być powodem? Silnik zachowuje się normalnie, nie zauważyłem żadnych zmian w stosunku do wcześniejszego stanu.

Pozdrawiam!


Na górę
Post: śr lut 03, 2016 11:28 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob sty 11, 2014 10:23 pm
Posty: 62
Lokalizacja: Szamotuły
Jak linka po kazdym luzowaniu srubą napina się to sprawdź czy pedał gazu sie nie przegina. Poprostu spróbuj rękom odgiąć do prawej chyba strony.


Na górę
Post: czw lut 04, 2016 2:50 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz wrz 07, 2014 9:47 pm
Posty: 152
Lokalizacja: Rzeszów okolice
Silnik: 1.6 8V
Sprawdź wężyki podciśnieniowe czy któryś nie spadł ... nie wiem czy przypadkiem nie spadł mi ten co jest przy aparacie zapłonowym i miałem identyczne objawy. Jak nie -to może coś z nieszczelność na kolektorze .


Na górę
Post: czw lut 04, 2016 9:20 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt lip 12, 2011 1:44 pm
Posty: 38
Linka jest OK, wężyki podciśnieniowe również. Nie widać tam niczego niepokojącego. Jakieś inne pomysły?


Na górę
Post: czw lut 04, 2016 9:26 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz gru 23, 2012 10:30 pm
Posty: 518
Lokalizacja: Jelenia Góra
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio
Rok prod.: 1991
Silniczek krokowy.
U mnie były podobne objawy i on był winny.

_________________
Vitarka 1,6 8v LPG 91' cabrio z hard topem.
Standard - na razie...
viewtopic.php?f=28&t=14261


Na górę
Post: czw lut 04, 2016 9:38 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt lip 12, 2011 1:44 pm
Posty: 38
To Vitara go posiada? Czy masz na myśli ten zaworek 0/1?


Na górę
Post: czw lut 04, 2016 11:27 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz wrz 07, 2014 9:47 pm
Posty: 152
Lokalizacja: Rzeszów okolice
Silnik: 1.6 8V
viewtopic.php?f=6&t=9639


Na górę
Post: pt lut 05, 2016 8:22 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt lip 12, 2011 1:44 pm
Posty: 38
Dzięki wielkie! Niestety, zapowiada się pół dnia dłubania i nie bardzo mam teraz czas na takie operacje. Dlatego zdecydowałem się na razie tylko na wyczyszczenie zaworu ICS, tj. wykonanie punktu 6 zalinkowanego poradnika. Dla rozwiania wszelkich wątpliwości zapytam - czy zaznaczony element na poniżej załączonym zdjęciu to ten właśnie zawór? Jest to foto wtrysku od strony ściany grodziowej. Rozumiem, że nie ma on bezpośredniego kontaktu z płynem chłodzącym i nie będę musiał go zlewać do wykonania tej operacji?

Obrazek


Na górę
Post: sob lut 06, 2016 3:36 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz wrz 07, 2014 9:47 pm
Posty: 152
Lokalizacja: Rzeszów okolice
Silnik: 1.6 8V
to jest zasilanie wtrysku paliwem.


Na górę
Post: ndz lut 07, 2016 1:16 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt lip 12, 2011 1:44 pm
Posty: 38
A więc wziąłem się za robotę i wyczyściłem zawór ISC. Wszystkiemu okazała się winna uszczelka, którą zregenerowałem (przerwały się 'ścianki' między otworami). Wszystko wróciło do wcześniejszego stanu :) Jednak w międzyczasie przewróciłem forum do góry dnem w poszukiwaniu informacji o tym problemie. Paru użytkowników miewało podobne objawy, jednakże nikt do końca nie rozjaśnił sytuacji, o a ostatni raz logowali się w zeszłym roku... Tak więc kilka pytań mam, może ktoś wie:
1. Tłoczek zaworka ISC po przeczyszczeniu jest w nim schowany na głębokości ok. 1cm i można go wcisnąć ledwo 2mm. Czy tak powinno być?
2. Po włączeniu świateł czy dmuchawy obroty rosną. Z innych tematów na forum wywnioskowałem, że przy sprawnym ISC nie powinno tak się dziać. Prawda?
3. Jak zgaszę silnik i odpalę zaraz ponownie to obroty są zwykle ciut wyższe, niż przed zgaszeniem. Kolejny efekt uszkodzonego ISC?
4. Gdy puszczam gaz i wysprzęglam, np. przed skrzyżowaniem, szczególnie po dość ostrej jeździe, obroty spadają do ok. 600 RPM, po czym po sekundzie, dwóch powracają do tych właściwych. Jak wyżej?


Na górę
Post: ndz lut 07, 2016 7:35 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz wrz 07, 2014 9:47 pm
Posty: 152
Lokalizacja: Rzeszów okolice
Silnik: 1.6 8V
Nikt nie jest na miejscu i nikt nie potrafi na odległość powiedzieć co jest W Twojej Vitarze. Można tylko przypuszczać i akurat wydaje mi się że w Twoim przypadku to sie udało,
Ad1: Z tym tłoczkiem u mnie jest tak samo.
Ad2:minimalnie powinny rosnąć bo masz obciążenie
ad3:Normalny objaw. Przecież to wszystko musi się " skalibrować " i ustawić do odpowiednich obrotów.
ad4:nie wiem.


Najlepiej jakbyś wziął się za uszczelki od wtryskiwacza i wyeliminował ewentualne przedmuchy. Dużo to nie kosztuje a po kilkunastu latach może wymagać to wymiany i poprawić prace silnika.


p.s Jak zregenerowałeś tą uszczelkę ?


Na górę
Post: ndz lut 07, 2016 9:50 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt lip 12, 2011 1:44 pm
Posty: 38
Wiem doskonale, że nikt nie wie, co siedzi w moim aucie, więc zadałem konkretne pytania i otrzymałem odpowiedzi, jakie chciałem - jestem zadowolony :) A uszczelkę zregenerowałem tak, że powycinałem te ścianki między otworami i wstawiłem tam dopasowane kawałki oringu odpowiedniej grubości (bodajże 3mm). Na koniec 'zaszpachlowałem' silikonem. Rysunek pomocniczy:

Obrazek

Patent a'la Cytryn i Gumiak, ale zrobiłem już prawie 100km i działa :lol: :twisted: Oby tak dalej!


Na górę
Post: czw kwie 28, 2016 8:07 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2729
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
WojtekPL pisze:

Patent a'la Cytryn i Gumiak


ja tam lubię ich patenty :D

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl