suzuki.info.pl
http://suzuki.a-ng.eu/forum/

1.6 8v - zbyt wysokie obroty biegu jałowego
http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=6&t=15651
Strona 1 z 1

Autor:  WojtekPL [ śr lut 03, 2016 8:31 pm ]
Tytuł:  1.6 8v - zbyt wysokie obroty biegu jałowego

Witam!

Od pewnego czasu mam taki problem w swoim aucie, że na rozgrzanym silniku utrzymuje ok. 1300-1400 obrotów. Jest to Vitara z 1991 roku, silnik 1.6 8v 60kW z LPG (na benzynie jest tak samo). Zdarzało się czasem, że obroty były ciut za niskie/za wysokie - wtedy regulowałem to wkrętem przy lince gazu. Teraz takie wartości osiąga przy maksymalnym skręceniu. Nie mogę już niżej zejść. Co może być powodem? Silnik zachowuje się normalnie, nie zauważyłem żadnych zmian w stosunku do wcześniejszego stanu.

Pozdrawiam!

Autor:  Obcy [ śr lut 03, 2016 11:28 pm ]
Tytuł:  Re: 1.6 8v - zbyt wysokie obroty biegu jałowego

Jak linka po kazdym luzowaniu srubą napina się to sprawdź czy pedał gazu sie nie przegina. Poprostu spróbuj rękom odgiąć do prawej chyba strony.

Autor:  sławek [ czw lut 04, 2016 2:50 am ]
Tytuł:  Re: 1.6 8v - zbyt wysokie obroty biegu jałowego

Sprawdź wężyki podciśnieniowe czy któryś nie spadł ... nie wiem czy przypadkiem nie spadł mi ten co jest przy aparacie zapłonowym i miałem identyczne objawy. Jak nie -to może coś z nieszczelność na kolektorze .

Autor:  WojtekPL [ czw lut 04, 2016 9:20 pm ]
Tytuł:  Re: 1.6 8v - zbyt wysokie obroty biegu jałowego

Linka jest OK, wężyki podciśnieniowe również. Nie widać tam niczego niepokojącego. Jakieś inne pomysły?

Autor:  piotrek_nn [ czw lut 04, 2016 9:26 pm ]
Tytuł:  Re: 1.6 8v - zbyt wysokie obroty biegu jałowego

Silniczek krokowy.
U mnie były podobne objawy i on był winny.

Autor:  WojtekPL [ czw lut 04, 2016 9:38 pm ]
Tytuł:  Re: 1.6 8v - zbyt wysokie obroty biegu jałowego

To Vitara go posiada? Czy masz na myśli ten zaworek 0/1?

Autor:  sławek [ czw lut 04, 2016 11:27 pm ]
Tytuł:  Re: 1.6 8v - zbyt wysokie obroty biegu jałowego

viewtopic.php?f=6&t=9639

Autor:  WojtekPL [ pt lut 05, 2016 8:22 pm ]
Tytuł:  Re: 1.6 8v - zbyt wysokie obroty biegu jałowego

Dzięki wielkie! Niestety, zapowiada się pół dnia dłubania i nie bardzo mam teraz czas na takie operacje. Dlatego zdecydowałem się na razie tylko na wyczyszczenie zaworu ICS, tj. wykonanie punktu 6 zalinkowanego poradnika. Dla rozwiania wszelkich wątpliwości zapytam - czy zaznaczony element na poniżej załączonym zdjęciu to ten właśnie zawór? Jest to foto wtrysku od strony ściany grodziowej. Rozumiem, że nie ma on bezpośredniego kontaktu z płynem chłodzącym i nie będę musiał go zlewać do wykonania tej operacji?

Obrazek

Autor:  sławek [ sob lut 06, 2016 3:36 pm ]
Tytuł:  Re: 1.6 8v - zbyt wysokie obroty biegu jałowego

to jest zasilanie wtrysku paliwem.

Autor:  WojtekPL [ ndz lut 07, 2016 1:16 pm ]
Tytuł:  Re: 1.6 8v - zbyt wysokie obroty biegu jałowego

A więc wziąłem się za robotę i wyczyściłem zawór ISC. Wszystkiemu okazała się winna uszczelka, którą zregenerowałem (przerwały się 'ścianki' między otworami). Wszystko wróciło do wcześniejszego stanu :) Jednak w międzyczasie przewróciłem forum do góry dnem w poszukiwaniu informacji o tym problemie. Paru użytkowników miewało podobne objawy, jednakże nikt do końca nie rozjaśnił sytuacji, o a ostatni raz logowali się w zeszłym roku... Tak więc kilka pytań mam, może ktoś wie:
1. Tłoczek zaworka ISC po przeczyszczeniu jest w nim schowany na głębokości ok. 1cm i można go wcisnąć ledwo 2mm. Czy tak powinno być?
2. Po włączeniu świateł czy dmuchawy obroty rosną. Z innych tematów na forum wywnioskowałem, że przy sprawnym ISC nie powinno tak się dziać. Prawda?
3. Jak zgaszę silnik i odpalę zaraz ponownie to obroty są zwykle ciut wyższe, niż przed zgaszeniem. Kolejny efekt uszkodzonego ISC?
4. Gdy puszczam gaz i wysprzęglam, np. przed skrzyżowaniem, szczególnie po dość ostrej jeździe, obroty spadają do ok. 600 RPM, po czym po sekundzie, dwóch powracają do tych właściwych. Jak wyżej?

Autor:  sławek [ ndz lut 07, 2016 7:35 pm ]
Tytuł:  Re: 1.6 8v - zbyt wysokie obroty biegu jałowego

Nikt nie jest na miejscu i nikt nie potrafi na odległość powiedzieć co jest W Twojej Vitarze. Można tylko przypuszczać i akurat wydaje mi się że w Twoim przypadku to sie udało,
Ad1: Z tym tłoczkiem u mnie jest tak samo.
Ad2:minimalnie powinny rosnąć bo masz obciążenie
ad3:Normalny objaw. Przecież to wszystko musi się " skalibrować " i ustawić do odpowiednich obrotów.
ad4:nie wiem.


Najlepiej jakbyś wziął się za uszczelki od wtryskiwacza i wyeliminował ewentualne przedmuchy. Dużo to nie kosztuje a po kilkunastu latach może wymagać to wymiany i poprawić prace silnika.


p.s Jak zregenerowałeś tą uszczelkę ?

Autor:  WojtekPL [ ndz lut 07, 2016 9:50 pm ]
Tytuł:  Re: 1.6 8v - zbyt wysokie obroty biegu jałowego

Wiem doskonale, że nikt nie wie, co siedzi w moim aucie, więc zadałem konkretne pytania i otrzymałem odpowiedzi, jakie chciałem - jestem zadowolony :) A uszczelkę zregenerowałem tak, że powycinałem te ścianki między otworami i wstawiłem tam dopasowane kawałki oringu odpowiedniej grubości (bodajże 3mm). Na koniec 'zaszpachlowałem' silikonem. Rysunek pomocniczy:

Obrazek

Patent a'la Cytryn i Gumiak, ale zrobiłem już prawie 100km i działa :lol: :twisted: Oby tak dalej!

Autor:  zbys19 [ czw kwie 28, 2016 8:07 pm ]
Tytuł:  Re: 1.6 8v - zbyt wysokie obroty biegu jałowego

WojtekPL pisze:

Patent a'la Cytryn i Gumiak


ja tam lubię ich patenty :D

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/