suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt cze 21, 2024 9:27 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Benzyna w oleju
Post: pn mar 07, 2016 1:41 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 22, 2016 11:29 am
Posty: 32
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JLX
Rok prod.: 1992
Potrzebuję radę... może ktoś miał taki przypadek ze w vitarze 92r 1,6 8v benzyna dostawała się do oleju?

Ostatnio zajrzałem pod maskę zobaczyć co słychać, poziom oleju ponad normę o 1-2cm. Pod korkiem zbiera się te białe "masło" ale stan wody w chłodnicy w normie, nie ubywa płynu, natomiast olej na bagnecie śmierdzi benzyną która najprawdopodobniej sie tam dostała. Miał ktoś taką sytuacje? Opłaca się wogóle temat ruszać a może jest jakaś drobna usterka która może to powodować. Proszę o radę, czy zlecać komuś naprawę tego czy lepiej szukać już dawcy?? Auto mam od miesiąca, kilka wypadów w lekki teren i krótkie odcinki codziennie po 2-3km po mieście praktycznie codziennie.


Na górę
Post: pn mar 07, 2016 2:31 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Masz mechaniczną pompę paliwa?
Czy tam nie ma możliwości przedostania się benzyny do oleju? Tak jak w maluchu było przy awarii membrany możliwe.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn mar 07, 2016 4:05 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4770
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
jak to gaźnik to to

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pn mar 07, 2016 7:21 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 14, 2015 10:40 am
Posty: 208
Lokalizacja: Kraków/Oslo
Silnik: 2,0 HDI(RHR)
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 2002
Ja obstawiam ze to te krótkie dystansy pokonywane przez ciebie mają na to wpływ. Zimny samochód dostaje bogatsza mieszankę która niestety przedostaje się do oleju. Jeżeli taka sytuacja ma miejsce codziennie tak jak piszesz to może to być przyczyną.

_________________
Jest wojna są straty.
Bordo Granda +4"


Na górę
Post: pn mar 07, 2016 7:59 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2012 8:03 pm
Posty: 384
Lokalizacja: Poznań
bartekbp01 pisze:
Ja obstawiam ze to te krótkie dystansy pokonywane przez ciebie mają na to wpływ. Zimny samochód dostaje bogatsza mieszankę która niestety przedostaje się do oleju. Jeżeli taka sytuacja ma miejsce codziennie tak jak piszesz to może to być przyczyną.


Zejdź na ziemię i zmień dilera

Stypek masz gaźnik?


Na górę
Post: pn mar 07, 2016 8:04 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 22, 2016 11:29 am
Posty: 32
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JLX
Rok prod.: 1992
Az miałem nadzieję że odpowiedź na to pytanie mnie jakoś ominie... szczerze powiem że nie mam zielonego pojęcia czy mam gaźnik:) Vitara 92r 1,6 8v tyle wiem o moim silniku. Moja wiedza na temat mechaniki jest bardzo okrojona niestety


Na górę
Post: pn mar 07, 2016 8:22 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 22, 2016 11:29 am
Posty: 32
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JLX
Rok prod.: 1992
Gdzieś na szybko wyczytałem że, można to poznać bo filtrze powietrza, więc idąc tą drogą mam wtrysk. Mój silnik - filtr powietrza wygląda tak
http://www.vitara-parts.com/WebRoot/Sto ... V_hood.jpg


Na górę
Post: pn mar 07, 2016 8:43 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2012 8:03 pm
Posty: 384
Lokalizacja: Poznań
Białe masło na korku oznacza płyn chłodzący w oleju, Sprawdź jeszcze raz poziom płynu czy nie ubywa. Możesz też na wystudzonym aucie popuścić korek spustowy na misce olejowej, nie mieszalna z olejem woda/płyn (mieszalne w wysokiej temperaturze albo ciśnieniu) będzie na dole.


Na górę
Post: pn mar 07, 2016 8:59 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 22, 2016 11:29 am
Posty: 32
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JLX
Rok prod.: 1992
Ale i tak zagadka skad bardzo wyraźny zapach benzyny w oleju??


Na górę
Post: śr mar 09, 2016 1:10 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 22, 2016 11:29 am
Posty: 32
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JLX
Rok prod.: 1992
Mechanik twierdzi że zacząć trzeba od wymiany kopułki, świec, przewodów i palca. Powodem dostawania się benzyny do oleju ma być nie spalanie się całości. Dobry tok myślenia? Rozumiem że, może mu ciężko jednoznacznie dać znać dlaczego tak się dzieje ale nie chciałbym dochodzić do celu poprzez wymiane wszystkiego co moooooże powodować ta usterkę.


Na górę
Post: śr mar 09, 2016 1:44 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
To zanim wymienisz to zobacz jak świece wyglądają.
Jak by był nadmiar paliwa to będzie to widać na świecach.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: śr mar 09, 2016 10:51 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr maja 27, 2015 10:32 pm
Posty: 85
Lokalizacja: Swarzędz
Silnik: H20A
Model: Long
Rok prod.: 1996
Jeżeli pojawiła sie benzyna w oleju to obstawiam membrane w pompce paliwa miałem taki przypadek w gaźnikowym fiacie tipo jednocześnie benzyna też może być zanieczyszczona olejem. Tak duża ilość benzyny nie dostanie sie przez tłoki do skrzyni korbowej bo prędzej odparuje pod wpływem temperatury i poleci odmą. Jeśli auto odpala i jeździ bez większych kłopotów to zalewanie komory pływakowej gaźnika można wykluczyć. Pompa paliwa(mechaniczna) jest jedyną bezpośrednią drogą
Edit:
Znalazłem właśnie świeży dość temat powinien Cie zainteresować bo problem jak wyczytałem identyczny i masz nawet rozwiązanie viewtopic.php?f=23&t=13682

_________________
Vitara Long 2,0V6
Lift 4" by Radzikone
Bodylift
Most przód stal z GV
Sahara 265/70/16
Snorkel
Swarzędz, Poznań, okolice


Na górę
Post: śr mar 09, 2016 11:08 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 14, 2015 10:40 am
Posty: 208
Lokalizacja: Kraków/Oslo
Silnik: 2,0 HDI(RHR)
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 2002
Stypek pisze:
Mechanik twierdzi że zacząć trzeba od wymiany kopułki, świec, przewodów i palca. Powodem dostawania się benzyny do oleju ma być nie spalanie się całości. Dobry tok myślenia? Rozumiem że, może mu ciężko jednoznacznie dać znać dlaczego tak się dzieje ale nie chciałbym dochodzić do celu poprzez wymiane wszystkiego co moooooże powodować ta usterkę.

czyli drugi mechanik mówi o tym samym co ja ,zbyt bogata mieszanka paliwwa podawana podczas pracy zimnego silnika przedostaje się ( zwłaszcza w starych silnkach) poprzez pierścienie do misy olejowej a masło na korku to woda( wilgoć) a nie płyn chłodniczy(prawdopodobnie bo nie widziaLem). natomiast bolus32 rozumiem że swoje wizje napraw samochodów czerpiesz z forum a nie z doświadczenia, a dilera mam spoko :mrgreen:

_________________
Jest wojna są straty.
Bordo Granda +4"


Na górę
Post: śr mar 09, 2016 11:45 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr maja 27, 2015 10:32 pm
Posty: 85
Lokalizacja: Swarzędz
Silnik: H20A
Model: Long
Rok prod.: 1996
Gdybyś wiedział ile Bolus w życiu naprawił... Bogata mieszanka i tak zostanie wydalona w kolektor bo podczas zapłonu cała zawartość cylindra zostanie zmieniona w forme gazową. Jęsli to co wnioskujesz miało by być prawdą auto z uszkodzoną lambdą musiało by tryskać benzyną z miski(za bogata mieszanka i wysokie spalanie) Żeby nalać tyle benzyny do miski musiałby kręcić rozrusznikiem i wciskać pedał co chwila przez spory okres czasu wtedy pompka przyspieszenia leje sporo w gardziel, ale musiał by mu nie odpalić przez ten czas a o tym nie ma tu żadnej wzmianki.
Co do samego problemu kolegi nie zauważyłem linku do zdjęcia i fakt to monowtrysk i tu sie sprawa komplikuje. Może być tak że sie przycina po zgaszeniu i kropelkuje benzyne do kolektora dopóki nie zejdzie ciśnienie z układu

_________________
Vitara Long 2,0V6
Lift 4" by Radzikone
Bodylift
Most przód stal z GV
Sahara 265/70/16
Snorkel
Swarzędz, Poznań, okolice


Na górę
Post: czw mar 10, 2016 8:17 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 22, 2016 11:29 am
Posty: 32
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JLX
Rok prod.: 1992
Auto odpala bez najmniejszego problemu, jeździ tak samo. Gdybym nie sprawdził oleju nawet nie przypuszczałbym że coś z nim sie dzieje. Po samym odpaleniu kiedy auto ma wyższe obroty silnikiem lekko buja, trzęsie się, ale gdy już obroty po paru minutach się unormują pracuje bardzo ładnie, równo.
Dziś wymienione będą świece, kopułka, palec i przewodu - taka pierwsza diagnoza jego. Pojeżdżę parę dni i zobaczymy czy dalej przybywa oleju.
Jeszcze dodam że świece były maksymalnie zapieczone, jednej praktycznie nie dalo się wykręcic trzeba bylo kombinowac i albo świeca pójdzie albo sie urwie na szczęście się wkońcu poddała, więc dziadek od którego auto kupiłem pewnie dawno tam nie zaglądał


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 94 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl