suzuki.info.pl http://suzuki.a-ng.eu/forum/ |
|
Planowanie głowicy http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=6&t=2751 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | kosciej [ wt sty 05, 2010 11:09 am ] |
Tytuł: | Planowanie głowicy |
Hej. Ile można bezpiecznie splanować głowicę w V? |
Autor: | Przemas601 [ wt sty 05, 2010 9:07 pm ] |
Tytuł: | Re: Planowanie głowicy |
Bezpiecznie można splanować nawet 1mm,ale jeździłem V która miała zdjęte 2,7mm (podobno) tyle że jeździła na LPG,a to paliwo ma wyższą LO |
Autor: | kosciej [ śr sty 06, 2010 10:27 am ] |
Tytuł: | Re: Planowanie głowicy |
Przemasku - ja wiem, ze Ty wiesz - chcialem innych opinie też poznać |
Autor: | OKU [ śr sty 06, 2010 5:25 pm ] |
Tytuł: | Re: Planowanie głowicy |
Witam. A że tak zapytam - chcesz splanować więcej by zwiększyć stopień sprężania a tym samym moc?? Przemas601 pisze: Bezpiecznie można splanować nawet 1mm,ale jeździłem V która miała zdjęte 2,7mm (podobno) tyle że jeździła na LPG,a to paliwo ma wyższą LO 2,7mm?? chyba to juz za wiele Pozdro |
Autor: | piotrk [ śr sty 06, 2010 8:04 pm ] |
Tytuł: | Re: Planowanie głowicy |
kosciej przyznaj się, co kombinujesz? mam głowicę na stole ... |
Autor: | Przemas601 [ czw sty 07, 2010 10:02 am ] |
Tytuł: | Re: Planowanie głowicy |
1,2mm sprężanie wzrośnie do około 10,1:1 1,5mm 10,5:1 2mm 11,2:1 2,7mm 12,2:1 i to jeszcze nie ma tragedii,szczególnie na LPG |
Autor: | kosciej [ czw sty 07, 2010 11:16 am ] |
Tytuł: | Re: Planowanie głowicy |
Tak - dokładnie - pomysł jest Przemasa601 (z nim o tym rozmawiałem). I tak mam do wymiany uszczelkę pod głowicą. Ja potrzebuje do takiego stopnia, żeby można było jeszcze jeździć dalej na Pb95, więc bez szaleństw... Tak się liczy moc po zwiększeniu sprężania: nowa moc=stara moc*(E2/E1)^(0,365*n) gdzie: E2 = nowy stopień sprężania E1 = stary stopień sprężania n = ilość cylindrów |
Autor: | piotrk [ czw sty 07, 2010 11:32 am ] |
Tytuł: | Re: Planowanie głowicy |
G16A w oryginale ma stopień sprężania 8,9. Czyli planując 1,2mm masz wzrost mocy o ~20% - teoretycznie. Całkiem fajne ... ... a jakie są wady? |
Autor: | KonarskiS [ czw sty 07, 2010 12:04 pm ] |
Tytuł: | Re: Planowanie głowicy |
Nie wiem jakie jest bezpieczenstwo bezkolizyjności tego silnika przy tak splanowanej głowicy:) |
Autor: | wieniovitara [ czw sty 07, 2010 12:49 pm ] |
Tytuł: | Re: Planowanie głowicy |
Z wad to spalanie stukowe.Panowie przecie to nie rakiety... |
Autor: | piotrk [ czw sty 07, 2010 12:53 pm ] |
Tytuł: | Re: Planowanie głowicy |
ale to nie jest duża różnica ... np. G16B ma stopień sprężania 9.5, więc 10,1 jest niewiele większe ... ... no i można zalewać zamiast 95Pb, to 98Pb + LPG, czyli wyższa liczba oktanowa i chyba nie powinno być problemu ze spalaniem stukowym? |
Autor: | OKU [ czw sty 07, 2010 5:26 pm ] |
Tytuł: | Re: Planowanie głowicy |
Przemas601 pisze: 1,2mm sprężanie wzrośnie do około 10,1:1 1,5mm 10,5:1 2mm 11,2:1 2,7mm 12,2:1 i to jeszcze nie ma tragedii,szczególnie na LPG Jestem bardzo Ciekaw co z tego wyniknie i jak to sie przełozy w rzeczywisości na przyrost mocy Teoretycznie wyglada to bardzo imponująco. Zastanawia mnie czy po zdjęciu 2,7 mm z gowicy G16A bedzie nadal bezkolizyjny?? Pozdrawiam. |
Autor: | Przemas601 [ czw sty 07, 2010 8:03 pm ] |
Tytuł: | Re: Planowanie głowicy |
... no i można zalewać zamiast 95Pb, to 98Pb + LPG, czyli wyższa liczba oktanowa i chyba nie powinno być problemu ze spalaniem stukowym?[/quote] Spalania detonacyjnego nie ma do chyba 14,stopień sprężania 12 w motocyklach to norma. Dzisiaj odebrałem głowicę po planowaniu 1,2 teraz jak będzie czas to się jeszcze pobawię z kanałami. Hamowałem Vitkę jakieś 2 lata temu,jeżeli na PG jest jeszcze hamownia to mogę powtórzyć pomiar po modzie głowicy. |
Autor: | wieniovitara [ czw sty 07, 2010 9:24 pm ] |
Tytuł: | Re: Planowanie głowicy |
Tak to ja wam powiem że moja 16v ma 14,0 14,0 14,5 14,7 i jeździ |
Autor: | KonarskiS [ czw sty 07, 2010 9:33 pm ] |
Tytuł: | Re: Planowanie głowicy |
Ale chyba kompresje? Bo stopein sprezania a cisnienie sprezania (kompresja) to nie to samo Albo mi się coś poje.. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |