suzuki.info.pl
http://suzuki.a-ng.eu/forum/

Planowanie głowicy
http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=6&t=2751
Strona 1 z 2

Autor:  kosciej [ wt sty 05, 2010 11:09 am ]
Tytuł:  Planowanie głowicy

Hej.

Ile można bezpiecznie splanować głowicę w V?

Autor:  Przemas601 [ wt sty 05, 2010 9:07 pm ]
Tytuł:  Re: Planowanie głowicy

Bezpiecznie można splanować nawet 1mm,ale jeździłem V która miała zdjęte 2,7mm (podobno) tyle że jeździła na LPG,a to paliwo ma wyższą LO

Autor:  kosciej [ śr sty 06, 2010 10:27 am ]
Tytuł:  Re: Planowanie głowicy

Przemasku - ja wiem, ze Ty wiesz - chcialem innych opinie też poznać :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Autor:  OKU [ śr sty 06, 2010 5:25 pm ]
Tytuł:  Re: Planowanie głowicy

Witam.
A że tak zapytam - chcesz splanować więcej by zwiększyć stopień sprężania a tym samym moc??
Przemas601 pisze:
Bezpiecznie można splanować nawet 1mm,ale jeździłem V która miała zdjęte 2,7mm (podobno) tyle że jeździła na LPG,a to paliwo ma wyższą LO

2,7mm?? chyba to juz za wiele :?: :!:
Pozdro

Autor:  piotrk [ śr sty 06, 2010 8:04 pm ]
Tytuł:  Re: Planowanie głowicy

kosciej przyznaj się, co kombinujesz? ;) mam głowicę na stole ... :twisted:

Autor:  Przemas601 [ czw sty 07, 2010 10:02 am ]
Tytuł:  Re: Planowanie głowicy

1,2mm sprężanie wzrośnie do około 10,1:1
1,5mm 10,5:1
2mm 11,2:1
2,7mm 12,2:1 i to jeszcze nie ma tragedii,szczególnie na LPG

Autor:  kosciej [ czw sty 07, 2010 11:16 am ]
Tytuł:  Re: Planowanie głowicy

Tak - dokładnie - pomysł jest Przemasa601 (z nim o tym rozmawiałem).

I tak mam do wymiany uszczelkę pod głowicą. Ja potrzebuje do takiego stopnia, żeby można było jeszcze jeździć dalej na Pb95, więc bez szaleństw...

Tak się liczy moc po zwiększeniu sprężania:
nowa moc=stara moc*(E2/E1)^(0,365*n)



gdzie:

E2 = nowy stopień sprężania

E1 = stary stopień sprężania

n = ilość cylindrów

Autor:  piotrk [ czw sty 07, 2010 11:32 am ]
Tytuł:  Re: Planowanie głowicy

G16A w oryginale ma stopień sprężania 8,9.
Czyli planując 1,2mm masz wzrost mocy o ~20% - teoretycznie.
Całkiem fajne ...
... a jakie są wady?

Autor:  KonarskiS [ czw sty 07, 2010 12:04 pm ]
Tytuł:  Re: Planowanie głowicy

Nie wiem jakie jest bezpieczenstwo bezkolizyjności tego silnika przy tak splanowanej głowicy:)

Autor:  wieniovitara [ czw sty 07, 2010 12:49 pm ]
Tytuł:  Re: Planowanie głowicy

Z wad to spalanie stukowe.Panowie przecie to nie rakiety...

Autor:  piotrk [ czw sty 07, 2010 12:53 pm ]
Tytuł:  Re: Planowanie głowicy

ale to nie jest duża różnica ... np. G16B ma stopień sprężania 9.5, więc 10,1 jest niewiele większe ...
... no i można zalewać zamiast 95Pb, to 98Pb + LPG, czyli wyższa liczba oktanowa i chyba nie powinno być problemu ze spalaniem stukowym?

Autor:  OKU [ czw sty 07, 2010 5:26 pm ]
Tytuł:  Re: Planowanie głowicy

Przemas601 pisze:
1,2mm sprężanie wzrośnie do około 10,1:1
1,5mm 10,5:1
2mm 11,2:1
2,7mm 12,2:1 i to jeszcze nie ma tragedii,szczególnie na LPG

Jestem bardzo Ciekaw co z tego wyniknie i jak to sie przełozy w rzeczywisości na przyrost mocy :wink:
Teoretycznie wyglada to bardzo imponująco.
Zastanawia mnie czy po zdjęciu 2,7 mm z gowicy G16A bedzie nadal bezkolizyjny??
Pozdrawiam.

Autor:  Przemas601 [ czw sty 07, 2010 8:03 pm ]
Tytuł:  Re: Planowanie głowicy

... no i można zalewać zamiast 95Pb, to 98Pb + LPG, czyli wyższa liczba oktanowa i chyba nie powinno być problemu ze spalaniem stukowym?[/quote]


Spalania detonacyjnego nie ma do chyba 14,stopień sprężania 12 w motocyklach to norma. Dzisiaj odebrałem głowicę po planowaniu 1,2 teraz jak będzie czas to się jeszcze pobawię z kanałami. Hamowałem Vitkę jakieś 2 lata temu,jeżeli na PG jest jeszcze hamownia to mogę powtórzyć pomiar po modzie głowicy.

Autor:  wieniovitara [ czw sty 07, 2010 9:24 pm ]
Tytuł:  Re: Planowanie głowicy

Tak to ja wam powiem że moja 16v ma 14,0 14,0 14,5 14,7 i jeździ :wink:

Autor:  KonarskiS [ czw sty 07, 2010 9:33 pm ]
Tytuł:  Re: Planowanie głowicy

Ale chyba kompresje?

Bo stopein sprezania a cisnienie sprezania (kompresja) to nie to samo :mrgreen: Albo mi się coś poje..

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/