suzuki.info.pl
http://suzuki.a-ng.eu/forum/

Korek chłodnicy 2.0 V6
http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=6&t=296
Strona 1 z 1

Autor:  Jacek Wo. [ czw cze 21, 2007 6:22 pm ]
Tytuł:  Korek chłodnicy 2.0 V6

Jeśli możecie sprawdzić, to napiszcie jakie ciśnienie otwarcia jest na Waszych korkach - 0.9 czy 1.1?
Po drugie - jak wygląda korek od dołu? Czy jest jeden talerzyk o srednicy ca. 2 cm, czy może jest to korek z takim małym "grzybkiem" z gumy o średnicy < 1 cm.

U mnie wlew chłodnicy wygląda tak:
Obrazek

Teraz mam taki korek z "grzybkiem":
Obrazek
ale nie jestem pewien, czy jest właściwy?

Autor:  KozioŁ [ śr cze 27, 2007 7:50 pm ]
Tytuł: 

U mnie korek ma wytłoczone 0.9 - ale jakie to ma znaczenie?

Autor:  pietrek [ śr cze 27, 2007 8:57 pm ]
Tytuł: 

Jeżeli chodzi o wygląd to mam chyba to samo też są dwie gumki większa i mniejsza (taki grzybek) tylko ciśnienie otwarcia 0.9 [kg/cm2]
Korek idzie dokupić w jakimś sklepie internetowym bo kupowałem koszt 35zł
Ja musiałem zmienić bo coś z nim było nie tak (jak zgasiłem silnik to jeszcze chwile było słychać bulkanie jakby woda wrzała a węże raz były twarde a raz zassysało je)

Autor:  Jacek Wo. [ śr cze 27, 2007 9:15 pm ]
Tytuł: 

KozioŁ pisze:
U mnie korek ma wytłoczone 0.9 - ale jakie to ma znaczenie?


To jest ciśnienie otwarcia korka, powyżej którego korek przepuszcza rozszerzony od temperatury płyn do zbiorniczka wyrównawczego.
Jeśli damy korek ze zbyt dużym ciśnieniem otwarcia, to może nie wytrzymać chłodnica :)
Jak damy taki z za niskim, to z kolei zbyt wcześnie płyn zostanie wypchnięty do zbiorniczka wyrównawczego i przy dużym obciążeniu silnika po dłuższej jeździe może się w zbiorniczku nie zmieścić - po schłodzeniu silnika zassa do chłodnicy wszystko i będzie nam ubywać płynu!

Nie wiem, jak jest rzeczywista wartość zaplanowana przez Suzuki i jak jest tolerancja odporności chłodnicy :)



A pytam dlatego, że stary korek (z uszkodzoną uszczelką) ma ciśnienie 0.9, a w sklepach najczęściej jest oferowany z ciśnieniem 1.1. Ze sklepu Motocom najpierw przysłali mi zamiast zamówionego 0.9 taki 1.1, ale po reklamacji na 2 dzień dostałem błyskawicznie przesykę z identycznym korkiem, tylko z ciśnieniem 0.9 - nie byłem pewien, kóry zatrzymać a który odesłać do sklepu ;)


Dzięki za odpowiedzi - zostaję przy 0.9 :) :)

Autor:  nolte [ wt sie 30, 2022 2:01 pm ]
Tytuł:  Re: Korek chłodnicy 2.0 V6

Pamiętasz jeszcze, czy wymiana korka na 0.9 coś dala? Nienprzelewalo Ci zbiorniczka? Po numerze OEM wychodzi min1.1 bara.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/