suzuki.info.pl http://suzuki.a-ng.eu/forum/ |
|
wysokie obroty na ssaniu http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=6&t=6479 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | schak [ pn paź 31, 2011 12:02 pm ] |
Tytuł: | wysokie obroty na ssaniu |
Jakie u was obroty macie po odpaleniu zimnego silnika 1.6 8v ?? Ja mam 2 tys obr i utrzymują się aż wskazówka temperatury podskoczy. Czy da się to troszkę wyregulować i troszkę opuścić? Denerwuje mnie już to wycie silnika z rana. |
Autor: | Art_zgl [ pn paź 31, 2011 12:04 pm ] |
Tytuł: | Re: wysokie obroty na ssaniu |
Masz wszystko w normie. Ten typ tak ma ![]() |
Autor: | Orcio [ pn paź 31, 2011 5:23 pm ] |
Tytuł: | Re: wysokie obroty na ssaniu |
Może i trochę za duże ale bron cie próbować coś regulować. Trzeba poszukać powodu ale nic nie kręcić. Ja obstawiam jakieś lewe powietrze, posprawdzaj wężyki i gruszki (szczególnie tą na aparacie bo u mnie przepuszczała) Świece, kable, palec, kopułka, luzy zaworowe, czujnik temperatury powietrza, płynu, to wszystko wpływa na pracę na wolnych obrotach i to co się dzieje po odpaleniu. |
Autor: | Kamiś [ pn paź 31, 2011 6:00 pm ] |
Tytuł: | Re: wysokie obroty na ssaniu |
schak mam tyle samo na zimnym 1900 ob. 1.6 16v po nagrzaniu 900 |
Autor: | BARTEK W. [ pn paź 31, 2011 6:15 pm ] |
Tytuł: | Re: wysokie obroty na ssaniu |
Wszystko jest dobrze |
Autor: | schak [ pn paź 31, 2011 7:22 pm ] |
Tytuł: | Re: wysokie obroty na ssaniu |
A nie da rady tego przerobić aby trzymał 1200 - 1500?? |
Autor: | Zulu [ pn paź 31, 2011 8:07 pm ] |
Tytuł: | Re: wysokie obroty na ssaniu |
Tylko po co? Ma wysokie obroty to szybciej się nagrzewa, i szybciej schodzi do wolnych. Żal Ci poczekać rano to 5 minut, prawie szyby odparują a Ty dopijesz kawę. |
Autor: | schak [ śr lis 02, 2011 9:05 am ] |
Tytuł: | Re: wysokie obroty na ssaniu |
Zulu pisze: Tylko po co? Ma wysokie obroty to szybciej się nagrzewa, i szybciej schodzi do wolnych. Żal Ci poczekać rano to 5 minut, prawie szyby odparują a Ty dopijesz kawę. Może i masz racje tylko że moja Vitka stoi pod blokiem i 5 min to bym musiał siedzieć w niej i czekać a tak już jestem w połowie drogi do pracy. A szyby to po chwili już mam odparowane. Teraz jak zrobiłem łożysko alternatora to jest o wiele ciszej ale nadal te obroty troszkę mnie denerwują. |
Autor: | Darek [ czw sty 23, 2014 12:25 pm ] |
Tytuł: | Re: wysokie obroty na ssaniu |
odświeżę temat wysokich obrotów po odpaleniu. Mianowicie w mojej vitarce 1.6, 8v na monowtrysku przy obecnych temperaturach minusowych po odpaleniu łapie 2,5 tyś. obrotów po upływie około 30-50 sekund spada do 2 tyś. i jak się dobrze nagrzeje to obroty są w okolicy 1 tyś. Najgorsze jest to że jak odpalę to automatyczni przy takich obrotach przełącza na gaz i wtedy gaśnie. Czy można jakoś ustawić żeby 2 tyś nie przekraczało to wtedy nie przełączy na gaz. Przy plusowych temperaturach nie przekraczał 2 tyś. i było dobrze. |
Autor: | schak [ czw sty 23, 2014 1:53 pm ] |
Tytuł: | Re: wysokie obroty na ssaniu |
Jedź do gazownika i niech ci ustawi instalacje aby przełączała się po osiągnięciu odpowiedniej temperatury. Zdaje się że minimum dla parownika jest 35st. Jak będziesz na zimnym przełączał na gaz to szybko zajeździsz parownik. |
Autor: | Orcio [ czw sty 23, 2014 5:06 pm ] |
Tytuł: | Re: wysokie obroty na ssaniu |
Jakiego gazownika, jaka temperatura? To jest 1,6 8v, wiec sekwencji tam nie ma i czujnika temp też na 99% nie. Trzeba wyjąć przełącznik benzyna/gaz to będzie widać potencjometr i można wyregulować moment przełączenia. Ale to i tak tymczasowe rozwiązanie, bo aż tak nie powinien się kręcić. |
Autor: | NuVo [ czw sty 23, 2014 5:12 pm ] |
Tytuł: | Re: wysokie obroty na ssaniu |
@Darek - jak masz zamontowaną instalację LPG skoro nie możesz całkowicie jej wyłączyć przyciskiem? ![]() ![]() |
Autor: | schak [ czw sty 23, 2014 11:06 pm ] |
Tytuł: | Re: wysokie obroty na ssaniu |
Orcio pisze: Jakiego gazownika, jaka temperatura? To jest 1,6 8v, wiec sekwencji tam nie ma i czujnika temp też na 99% nie. Kolego nie wiesz co piszesz. Jeżeli samo auto przełącza mu się na gaz to znaczy że pracą gazu steruje komputer czyli ma gaz minimum II generacji (tylko I generacja nie miała komputerka a w II jest silniczek krokowy na gazie zamiast pokrętła i jego pracą coś musi sterować) I właśnie już w tej generacji montowano czujniki temperatury tylko nie każdy gaziaż je podłączał lub użytkownik kazał go odłączyć aby szybciej auto włączać na gaz i nie rozgrzewać go na benzynie. |
Autor: | Darek [ pt sty 24, 2014 8:54 am ] |
Tytuł: | Re: wysokie obroty na ssaniu |
NuVo pisze: @Darek - jak masz zamontowaną instalację LPG skoro nie możesz całkowicie jej wyłączyć przyciskiem? ![]() ![]() Trochę namieszałem bo mam instalacje gazową najprostszą jaka jest do wtrysku i nie ma tam do sterowania komputera, a mam możliwość i z niej korzystam przełączalnia na benzynę. Przełącznik ma 3 pozycje 1- benzyna, 2- gaz, 3 - automat benzyna/gaz. Chciałem tylko jakoś zmniejszyć mu obroty na ssaniu bo to według mnie nie zdrowo dla zimnego silnika żeby się kręcił 2,5 tyś od razu po odpaleniu. Mam w mercedesie taką samą instalacje gazową (nie sekwencje) i tam po odpaleniu ma 1,2 tyś obrotów i nie mam żadnych problemów ale może dlatego że mercedes ma wielopunktowy wtrysk. Tylko że instalacja gazowa i tak nie ma wpływu na obroty na ssaniu bo go odpalam na benzynie, da się to jakoś wyregulować? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |