suzuki.info.pl
http://suzuki.a-ng.eu/forum/

wysokie obroty na ssaniu
http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=6&t=6479
Strona 1 z 1

Autor:  schak [ pn paź 31, 2011 12:02 pm ]
Tytuł:  wysokie obroty na ssaniu

Jakie u was obroty macie po odpaleniu zimnego silnika 1.6 8v ??
Ja mam 2 tys obr i utrzymują się aż wskazówka temperatury podskoczy.
Czy da się to troszkę wyregulować i troszkę opuścić? Denerwuje mnie już to wycie silnika z rana.

Autor:  Art_zgl [ pn paź 31, 2011 12:04 pm ]
Tytuł:  Re: wysokie obroty na ssaniu

Masz wszystko w normie. Ten typ tak ma :)

Autor:  Orcio [ pn paź 31, 2011 5:23 pm ]
Tytuł:  Re: wysokie obroty na ssaniu

Może i trochę za duże ale bron cie próbować coś regulować.
Trzeba poszukać powodu ale nic nie kręcić.
Ja obstawiam jakieś lewe powietrze, posprawdzaj wężyki i gruszki (szczególnie tą na aparacie bo u mnie przepuszczała)
Świece, kable, palec, kopułka, luzy zaworowe, czujnik temperatury powietrza, płynu, to wszystko wpływa na pracę na wolnych obrotach i to co się dzieje po odpaleniu.

Autor:  Kamiś [ pn paź 31, 2011 6:00 pm ]
Tytuł:  Re: wysokie obroty na ssaniu

schak mam tyle samo na zimnym 1900 ob. 1.6 16v po nagrzaniu 900

Autor:  BARTEK W. [ pn paź 31, 2011 6:15 pm ]
Tytuł:  Re: wysokie obroty na ssaniu

Wszystko jest dobrze

Autor:  schak [ pn paź 31, 2011 7:22 pm ]
Tytuł:  Re: wysokie obroty na ssaniu

A nie da rady tego przerobić aby trzymał 1200 - 1500??

Autor:  Zulu [ pn paź 31, 2011 8:07 pm ]
Tytuł:  Re: wysokie obroty na ssaniu

Tylko po co?
Ma wysokie obroty to szybciej się nagrzewa, i szybciej schodzi do wolnych.
Żal Ci poczekać rano to 5 minut, prawie szyby odparują a Ty dopijesz kawę.

Autor:  schak [ śr lis 02, 2011 9:05 am ]
Tytuł:  Re: wysokie obroty na ssaniu

Zulu pisze:
Tylko po co?
Ma wysokie obroty to szybciej się nagrzewa, i szybciej schodzi do wolnych.
Żal Ci poczekać rano to 5 minut, prawie szyby odparują a Ty dopijesz kawę.



Może i masz racje tylko że moja Vitka stoi pod blokiem i 5 min to bym musiał siedzieć w niej i czekać a tak już jestem w połowie drogi do pracy. A szyby to po chwili już mam odparowane.
Teraz jak zrobiłem łożysko alternatora to jest o wiele ciszej ale nadal te obroty troszkę mnie denerwują.

Autor:  Darek [ czw sty 23, 2014 12:25 pm ]
Tytuł:  Re: wysokie obroty na ssaniu

odświeżę temat wysokich obrotów po odpaleniu.
Mianowicie w mojej vitarce 1.6, 8v na monowtrysku przy obecnych temperaturach minusowych po odpaleniu łapie 2,5 tyś. obrotów po upływie około 30-50 sekund spada do 2 tyś. i jak się dobrze nagrzeje to obroty są w okolicy 1 tyś. Najgorsze jest to że jak odpalę to automatyczni przy takich obrotach przełącza na gaz i wtedy gaśnie. Czy można jakoś ustawić żeby 2 tyś nie przekraczało to wtedy nie przełączy na gaz. Przy plusowych temperaturach nie przekraczał 2 tyś. i było dobrze.

Autor:  schak [ czw sty 23, 2014 1:53 pm ]
Tytuł:  Re: wysokie obroty na ssaniu

Jedź do gazownika i niech ci ustawi instalacje aby przełączała się po osiągnięciu odpowiedniej temperatury. Zdaje się że minimum dla parownika jest 35st.
Jak będziesz na zimnym przełączał na gaz to szybko zajeździsz parownik.

Autor:  Orcio [ czw sty 23, 2014 5:06 pm ]
Tytuł:  Re: wysokie obroty na ssaniu

Jakiego gazownika, jaka temperatura? To jest 1,6 8v, wiec sekwencji tam nie ma i czujnika temp też na 99% nie.
Trzeba wyjąć przełącznik benzyna/gaz to będzie widać potencjometr i można wyregulować moment przełączenia.
Ale to i tak tymczasowe rozwiązanie, bo aż tak nie powinien się kręcić.

Autor:  NuVo [ czw sty 23, 2014 5:12 pm ]
Tytuł:  Re: wysokie obroty na ssaniu

@Darek - jak masz zamontowaną instalację LPG skoro nie możesz całkowicie jej wyłączyć przyciskiem? :shock: :roll:

Autor:  schak [ czw sty 23, 2014 11:06 pm ]
Tytuł:  Re: wysokie obroty na ssaniu

Orcio pisze:
Jakiego gazownika, jaka temperatura? To jest 1,6 8v, wiec sekwencji tam nie ma i czujnika temp też na 99% nie.


Kolego nie wiesz co piszesz. Jeżeli samo auto przełącza mu się na gaz to znaczy że pracą gazu steruje komputer czyli ma gaz minimum II generacji (tylko I generacja nie miała komputerka a w II jest silniczek krokowy na gazie zamiast pokrętła i jego pracą coś musi sterować) I właśnie już w tej generacji montowano czujniki temperatury tylko nie każdy gaziaż je podłączał lub użytkownik kazał go odłączyć aby szybciej auto włączać na gaz i nie rozgrzewać go na benzynie.

Autor:  Darek [ pt sty 24, 2014 8:54 am ]
Tytuł:  Re: wysokie obroty na ssaniu

NuVo pisze:
@Darek - jak masz zamontowaną instalację LPG skoro nie możesz całkowicie jej wyłączyć przyciskiem? :shock: :roll:

Trochę namieszałem bo mam instalacje gazową najprostszą jaka jest do wtrysku i nie ma tam do sterowania komputera, a mam możliwość i z niej korzystam przełączalnia na benzynę. Przełącznik ma 3 pozycje 1- benzyna, 2- gaz, 3 - automat benzyna/gaz. Chciałem tylko jakoś zmniejszyć mu obroty na ssaniu bo to według mnie nie zdrowo dla zimnego silnika żeby się kręcił 2,5 tyś od razu po odpaleniu. Mam w mercedesie taką samą instalacje gazową (nie sekwencje) i tam po odpaleniu ma 1,2 tyś obrotów i nie mam żadnych problemów ale może dlatego że mercedes ma wielopunktowy wtrysk. Tylko że instalacja gazowa i tak nie ma wpływu na obroty na ssaniu bo go odpalam na benzynie, da się to jakoś wyregulować?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/