suzuki.info.pl http://suzuki.a-ng.eu/forum/ |
|
Monowtrysk 1.6 8V http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=6&t=6875 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | misio112 [ sob sty 07, 2012 5:37 pm ] |
Tytuł: | Monowtrysk 1.6 8V |
Witam serdecznie. Od zakupu autka spalanie tego "wynalazku" wynosi u mnie około 20l/100km. Z tym, że jazda ogranicza się do miasta i prawie cały czas jest niedogrzany. Nadgorliwych uprzedzę, że brak wycieków - wszystko sprawdzone. W tym przypadku mam dwa pytanka co do budowy monowtrysku. 1. Zdjęcie 1. Co to jest /okrągła blaszka nr.1/ osadzona na gwincie, którą można obrócić po poluzowaniu śrubki /nr.2/. 2. Zdjęcie 2. Do czego służy ta śruba oznaczona czerwoną strzałką. A ogólnie mi chodzi o to, by wcześniej /czyli przy niższej temperaturze/ ssanie się wyłączało. Z góry dzięki za cenne wskazówki. |
Autor: | Przemas601 [ sob sty 07, 2012 8:54 pm ] |
Tytuł: | Re: Monowtrysk 1.6 8V |
Żeby ssanie się szybciej wyłączało to musiał byś oszukać komputer,wartość z czujnika temperatury płynu chłodzącego. |
Autor: | dero686 [ sob sty 07, 2012 8:59 pm ] |
Tytuł: | Re: Monowtrysk 1.6 8V |
Takie spalanie przy jeździe na zimnym silniku to chyba normalne . Moja vitara przy normalnej jeździe na zagrzanym motorze pali 15/100 a w terenie potrafi nawet i 25/100 czy więcej wziąść . Jak chcesz żeby ssanie się szybciej wyłączało to płytę na chłodnicę zamontuj mam tak całą zime , tylko w terenie potrafi się zagrzać zbyt mocno to połowe odsłaniam . |
Autor: | misio112 [ sob sty 07, 2012 10:42 pm ] |
Tytuł: | Re: Monowtrysk 1.6 8V |
Chłodnica zatkana, jeszcze mnie nurtuje termostat, który ma temperaturę 83 stopnie, a wszystkie w sprzedaży 88 stopni. Czuję że ten nie jest z tego motora. |
Autor: | orient [ ndz sty 08, 2012 1:25 am ] |
Tytuł: | Re: Monowtrysk 1.6 8V |
Zdaje się, że są dwie wersje termostatu - letni (83 st) i zimowy (88 st). Jak łatwo się domyślić, jeden szybciej otwiera duży obwód, drugi później. Oczywiście możesz sobie podmienić na zimowy, termostat jest dosyć uniwersalny jeśli chodzi o wymiary, a poza tym kosztuje koło 25 zł, więc to nie majątek, silnik będzie trochę cieplejszy, szybciej się nagrzeje i powinien działać sprawniej, czyli mniej palić. |
Autor: | misio112 [ ndz sty 08, 2012 11:32 am ] |
Tytuł: | Re: Monowtrysk 1.6 8V |
Dzięki za podpowiedź. Teraz zwiększała mi się wiedza na temat termostatów, nawet nie spodziewałem się, że występują dwa rodzaje. Wymiana już jutro i niech się grzeje. |
Autor: | best000 [ ndz sty 08, 2012 4:02 pm ] |
Tytuł: | Re: Monowtrysk 1.6 8V |
Moja Vitara ma gaźnik ,dodatkowo opony Mt i pali średnio (Asfalt 90km/h - błotko 4x4 - do 3000 rm ) 10 l . Jak ktoś jeździ podobnie i pali mu 15-20 to ma coś zje...e ![]() |
Autor: | misio112 [ ndz sty 08, 2012 8:56 pm ] |
Tytuł: | Re: Monowtrysk 1.6 8V |
Najwyraźniej coś jest nie tak. Wkręciłem tą blaszkę ze zdjęcia nr.1 o jeden obrót i.......... ledwo podniesie się wskazówka temperatury i już mam obroty w granicach 1000, czyli coś to ma wspólnego albo zbieg okoliczności. |
Autor: | dero686 [ ndz sty 08, 2012 9:20 pm ] |
Tytuł: | Re: Monowtrysk 1.6 8V |
best000 pisze: Moja Vitara ma gaźnik ,dodatkowo opony Mt i pali średnio (Asfalt 90km/h - błotko 4x4 - do 3000 rm ) 10 l . Jak ktoś jeździ podobnie i pali mu 15-20 to ma coś zje...e ![]() niema gaźnika ,ale czy to da się jeździć w terenie do 3000rpm i tak aby spalanie wyszło 10l ? Według mnie 1.6 8v budzi się dopiero przy 5500rpm i wtedy czuć trochę mocy , a w terenie często idzie do odcinki i spalanie ok 25l , przy 3000rpm w błocie (4WD) to chyba by silnik zgasł na At a co dopiero na MT pod górkę lub z błota złapie trochę przyczepności ![]() dodam ze na trasie 120km spalanie nie zeszło umnie niżej 12l moze to spowodowane szerszą oponką niż seryjna (255/65) , a mieszanie to ok 15l ale jeździ się tak aby szła czyli na obroty trochę wyżej niż 3000. |
Autor: | best000 [ ndz sty 08, 2012 10:52 pm ] |
Tytuł: | Re: Monowtrysk 1.6 8V |
dero686 pisze: best000 pisze: Moja Vitara ma gaźnik ,dodatkowo opony Mt i pali średnio (Asfalt 90km/h - błotko 4x4 - do 3000 rm ) 10 l . Jak ktoś jeździ podobnie i pali mu 15-20 to ma coś zje...e ![]() niema gaźnika ,ale czy to da się jeździć w terenie do 3000rpm i tak aby spalanie wyszło 10l ? Według mnie 1.6 8v budzi się dopiero przy 5500rpm i wtedy czuć trochę mocy , a w terenie często idzie do odcinki i spalanie ok 25l , przy 3000rpm w błocie (4WD) to chyba by silnik zgasł na At a co dopiero na MT pod górkę lub z błota złapie trochę przyczepności ![]() dodam ze na trasie 120km spalanie nie zeszło umnie niżej 12l moze to spowodowane szerszą oponką niż seryjna (255/65) , a mieszanie to ok 15l ale jeździ się tak aby szła czyli na obroty trochę wyżej niż 3000. misio112 to raczej bulwara ma i po błocie raczej nie śmiga ![]() ![]() |
Autor: | misio112 [ pn sty 09, 2012 7:45 am ] |
Tytuł: | Re: Monowtrysk 1.6 8V |
Dokładnie tak jest, błotka nie widział tylko czarny, a w sumie gumy też tu robotę swoją robią. Szukam dalej coś trzeba znaleść, żeby satysfakcja była ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |