suzuki.info.pl
http://suzuki.a-ng.eu/forum/

Monowtrysk 1.6 8V
http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=6&t=6875
Strona 1 z 1

Autor:  misio112 [ sob sty 07, 2012 5:37 pm ]
Tytuł:  Monowtrysk 1.6 8V

Witam serdecznie.
Od zakupu autka spalanie tego "wynalazku" wynosi u mnie około 20l/100km. Z tym, że jazda ogranicza się do miasta i prawie cały czas jest niedogrzany. Nadgorliwych uprzedzę, że brak wycieków - wszystko sprawdzone.
W tym przypadku mam dwa pytanka co do budowy monowtrysku.
1. Zdjęcie 1. Co to jest /okrągła blaszka nr.1/ osadzona na gwincie, którą można obrócić po poluzowaniu śrubki /nr.2/.
2. Zdjęcie 2. Do czego służy ta śruba oznaczona czerwoną strzałką.

A ogólnie mi chodzi o to, by wcześniej /czyli przy niższej temperaturze/ ssanie się wyłączało.
Z góry dzięki za cenne wskazówki.

Autor:  Przemas601 [ sob sty 07, 2012 8:54 pm ]
Tytuł:  Re: Monowtrysk 1.6 8V

Żeby ssanie się szybciej wyłączało to musiał byś oszukać komputer,wartość z czujnika temperatury płynu chłodzącego.

Autor:  dero686 [ sob sty 07, 2012 8:59 pm ]
Tytuł:  Re: Monowtrysk 1.6 8V

Takie spalanie przy jeździe na zimnym silniku to chyba normalne . Moja vitara przy normalnej jeździe na zagrzanym motorze pali 15/100 a w terenie potrafi nawet i 25/100 czy więcej wziąść . Jak chcesz żeby ssanie się szybciej wyłączało to płytę na chłodnicę zamontuj mam tak całą zime , tylko w terenie potrafi się zagrzać zbyt mocno to połowe odsłaniam .

Autor:  misio112 [ sob sty 07, 2012 10:42 pm ]
Tytuł:  Re: Monowtrysk 1.6 8V

Chłodnica zatkana, jeszcze mnie nurtuje termostat, który ma temperaturę 83 stopnie, a wszystkie w sprzedaży 88 stopni. Czuję że ten nie jest z tego motora.

Autor:  orient [ ndz sty 08, 2012 1:25 am ]
Tytuł:  Re: Monowtrysk 1.6 8V

Zdaje się, że są dwie wersje termostatu - letni (83 st) i zimowy (88 st). Jak łatwo się domyślić, jeden szybciej otwiera duży obwód, drugi później. Oczywiście możesz sobie podmienić na zimowy, termostat jest dosyć uniwersalny jeśli chodzi o wymiary, a poza tym kosztuje koło 25 zł, więc to nie majątek, silnik będzie trochę cieplejszy, szybciej się nagrzeje i powinien działać sprawniej, czyli mniej palić.

Autor:  misio112 [ ndz sty 08, 2012 11:32 am ]
Tytuł:  Re: Monowtrysk 1.6 8V

Dzięki za podpowiedź. Teraz zwiększała mi się wiedza na temat termostatów, nawet nie spodziewałem się, że występują dwa rodzaje. Wymiana już jutro i niech się grzeje.

Autor:  best000 [ ndz sty 08, 2012 4:02 pm ]
Tytuł:  Re: Monowtrysk 1.6 8V

Moja Vitara ma gaźnik ,dodatkowo opony Mt i pali średnio (Asfalt 90km/h - błotko 4x4 - do 3000 rm ) 10 l . Jak ktoś jeździ podobnie i pali mu 15-20 to ma coś zje...e :)

Autor:  misio112 [ ndz sty 08, 2012 8:56 pm ]
Tytuł:  Re: Monowtrysk 1.6 8V

Najwyraźniej coś jest nie tak. Wkręciłem tą blaszkę ze zdjęcia nr.1 o jeden obrót i.......... ledwo podniesie się wskazówka temperatury i już mam obroty w granicach 1000, czyli coś to ma wspólnego albo zbieg okoliczności.

Autor:  dero686 [ ndz sty 08, 2012 9:20 pm ]
Tytuł:  Re: Monowtrysk 1.6 8V

best000 pisze:
Moja Vitara ma gaźnik ,dodatkowo opony Mt i pali średnio (Asfalt 90km/h - błotko 4x4 - do 3000 rm ) 10 l . Jak ktoś jeździ podobnie i pali mu 15-20 to ma coś zje...e :)


niema gaźnika ,ale czy to da się jeździć w terenie do 3000rpm i tak aby spalanie wyszło 10l ? Według mnie 1.6 8v budzi się dopiero przy 5500rpm i wtedy czuć trochę mocy , a w terenie często idzie do odcinki i spalanie ok 25l , przy 3000rpm w błocie (4WD) to chyba by silnik zgasł na At a co dopiero na MT pod górkę lub z błota złapie trochę przyczepności :mrgreen:
dodam ze na trasie 120km spalanie nie zeszło umnie niżej 12l moze to spowodowane szerszą oponką niż seryjna (255/65) , a mieszanie to ok 15l ale jeździ się tak aby szła czyli na obroty trochę wyżej niż 3000.

Autor:  best000 [ ndz sty 08, 2012 10:52 pm ]
Tytuł:  Re: Monowtrysk 1.6 8V

dero686 pisze:
best000 pisze:
Moja Vitara ma gaźnik ,dodatkowo opony Mt i pali średnio (Asfalt 90km/h - błotko 4x4 - do 3000 rm ) 10 l . Jak ktoś jeździ podobnie i pali mu 15-20 to ma coś zje...e :)


niema gaźnika ,ale czy to da się jeździć w terenie do 3000rpm i tak aby spalanie wyszło 10l ? Według mnie 1.6 8v budzi się dopiero przy 5500rpm i wtedy czuć trochę mocy , a w terenie często idzie do odcinki i spalanie ok 25l , przy 3000rpm w błocie (4WD) to chyba by silnik zgasł na At a co dopiero na MT pod górkę lub z błota złapie trochę przyczepności :mrgreen:
dodam ze na trasie 120km spalanie nie zeszło umnie niżej 12l moze to spowodowane szerszą oponką niż seryjna (255/65) , a mieszanie to ok 15l ale jeździ się tak aby szła czyli na obroty trochę wyżej niż 3000.


misio112 to raczej bulwara ma i po błocie raczej nie śmiga :) więc 20 l to troszkę za dużo - a przy 5500rpm w terenie to pewnie 20 łyknie - cociaż ja mam wrażenie że przy 4500 rpm to silnik ma ochotę wylecieć z ramy itak go nie katuje :)

Autor:  misio112 [ pn sty 09, 2012 7:45 am ]
Tytuł:  Re: Monowtrysk 1.6 8V

Dokładnie tak jest, błotka nie widział tylko czarny, a w sumie gumy też tu robotę swoją robią. Szukam dalej coś trzeba znaleść, żeby satysfakcja była :)).

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/