suzuki.info.pl
http://suzuki.a-ng.eu/forum/

wywala wode
http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=6&t=7155
Strona 2 z 5

Autor:  Karas [ sob lut 25, 2012 8:50 pm ]
Tytuł:  Re: wywala wode

po dzisiejszych jazdach zauważyłem, że wywala mi wodę zawsze przy stromych podjazdach, w momencie, jak silnik/termostat jest ponad chłodnica i zbiornikiem wyrównawczym(na pace), czy koledzy mający chłodnice z tyłu mają jakieś dodatkowe odpowietrzenie przodu? czy gdzieś indziej tkwi babol. Po takiej akcji, z tyłu wywala wodę, a w przewodzie przy termostacie jest para. Po wypuszczeniu jej i zaciągnięciu wody zazwyczaj jest ok.

Autor:  polopony [ śr lut 29, 2012 6:51 pm ]
Tytuł:  Re: wywala wode

cd...
uszczelka jest ok. wody nie ubywa. termostat tez ok.
pekl tylko jeden wezyk i poszlo na cieply silnik stad panika :D

ale wciaz cos nie teges i wskaznik temp.szaleje
objawy jakie zauwazylem:
gorny waz robi sie twardy
chlodnica zimna

jakies pomysly?

Autor:  michałł_old [ śr lut 29, 2012 6:53 pm ]
Tytuł:  Re: wywala wode

sprawdź termostat i jak wąż twardnieje to na 70% uszczelka

Autor:  polopony [ pt mar 02, 2012 1:17 pm ]
Tytuł:  Re: wywala wode

faktycznie okazalo sie ze termostat padniety

a jednak, walnela chlodnica :evil:

Autor:  polopony [ pn mar 19, 2012 7:13 pm ]
Tytuł:  Re: wywala wode

cd...
nie wiem juz co wymienic bo wszystko juz wymienione.
dzis temp. wody poszla na czerwone, znowu wywalilo wode okolo 1l wyrownawczym,
gorny waz wessalo, ale caly czas jest miekki.
termostat dalem nowy gatesa.
co jeszcze moze byc przyczyna? np zle ustawienie gazu ma tu jakies znaczenie?

Autor:  marirus [ pn mar 19, 2012 7:28 pm ]
Tytuł:  Re: wywala wode

A wisko ci się załącza? Bo jak padnięte to temperatura też rośnie do czerwonego i dalej.

Autor:  grisza78 [ pn mar 26, 2012 9:10 am ]
Tytuł:  Re: wywala wode

Witam, chciałem podpiąć się pod temat...

Kilka dni temu kupiłem Vitarę Long 1.6 16v lpg z 93 r. Auto jest świeżo po wymianie silnika (w starm pękł blok) na nowy- używany, w którym wymieniono uszczelkę pod głowicą oraz splanowano głowicę, wymieniono rozrząd oraz wszystkie płyny ustrojowe. W/w naprawy zostały wykonane przez mojego sąsiada na zlecenie sprzedawcy stąd pewność że rzeczywiście zostały wykonane.

Przechodząc do sedna:
w weekend wybrałem się na wycieczkę ok 70 km, po dotarciu na miejsce i otwarciu maski okazało się że w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego jest max 1 cm (moje załozenie było takie, że układ się odpowietrzył), a w chłodnicy po sam korek. Płyn został uzupełniony po czy wykonałem krótką jazdę polnymi drogami. Następnego dnia otwieram maske a tam powtórka z rozrywki - uzupełniam płyn i znów robię krótką jazdę. Kolejna kontrola i znów brakuje płynu w zbiorniku wyrównawczym... Uzupełniam płyn ustawiam auto na wylewce betonowej co by widzieć czy gdzies nie kapie i czekam 15-20 min. - silnik włączony na biegu jałowym - płynu nie ubywa, węże suche, chłodnica sucha, zbiorniczek nie cieknie... krótka jazda, kontrola płynu na rozgrzanym silniku - wszystko ok. Po odczekaniu ok 2 godzin podnoszę maskę - w zbiorniku wyrównawczym brakuje 2 cm płynu... W chłodnicy płynu po korek (czysty bez oleju), olej czysty, korek bez "śmietanki"...

Czy ubywanie płynu może być efektem odpowietrzania układu - w sumie dolałem już 3 pełne zbiorniki wyrównawcze. Gdzieś przeczytałem, że czasami w autach z lpg reduktor gazu utrudnia odpowietrzenie układu.

Uderzyłbym do sąsiada dokonującego wymiany ale wyjechał na 3 tygodnie i jestem ugotowany.

Mam nadziej, że to co napisałem jest czytelne. Z góry dziekuję za okazaną pomoc.

pozdrawiam

Autor:  NuVo [ pn mar 26, 2012 9:48 am ]
Tytuł:  Re: wywala wode

Sprawdziłeś czy wykładzina pod nogami jest sucha?Może puszcza nagrzewnica?
Płynu do silnika wchodzi jak się nie mylę ok.5L (przy LPG pewnie z 1L więcej)
Może być tak że przy wyższej temperaturze puszcza uszczelka pod głowicą, płyn przedostaje się do cylindrów i go spala. :roll:

Autor:  polopony [ pn mar 26, 2012 10:44 am ]
Tytuł:  Re: wywala wode

jak NuVo pisze, moze byc niedociagnita sruba glowicy, nie bedzie wyciekow a plyn bedzie spierniczal.
zrob jeszcze test uszczelkowy tanszy niz zrzucanie glowicy.

Autor:  grisza78 [ pn mar 26, 2012 10:45 am ]
Tytuł:  Re: wywala wode

co to jest test uszczelkowy?

Autor:  piotrk [ pn mar 26, 2012 3:46 pm ]
Tytuł:  Re: wywala wode

polopony Ty to masz z tą głowicą ...

... jak ja zakładałem uszczelkę, drugi raz bo 1szą wydmuchało, to skręciłem ją momentem o 10% większym niż manual przewiduje, do tego w większej ilości kroków, co więcej wyszlifowałem ją sam, bo szlifiernia jakaś taka nie dokładna była .... - nawet gdzieś o tym pisałem. Jest jeszcze taka opcja, że masz za długie szpilki, bo się rozciągnęły (tego nei sprawdzałem - legenda?) - albo lekko przyciąć, minimalnie, albo nowe kupić ?

Możesz też oczywiście mieć pękniętą głowicę na przykład ... ciężki temat.

Autor:  himself [ pn mar 26, 2012 7:52 pm ]
Tytuł:  Re: wywala wode

grisza: jak ci ubywa plynu to napewnoe nie zadne odpowietrzanie sie ukladu.
Na poczatek sprawdz czy masz dobrze uszczelniony termostat, bo jak nie to bedzie ci tam uciekac plyn ale nie bedzie tego widac bo bedzie wyparowowac.
Sprawdz sama chlodnie w longach lubi pekac na samej gorze na zagieciu, tez nie bedzie widac.
Jak juz wszystko posprawdzasz i okaze sie ze to nie to, to albo masz uszczelke pod glowica do wymiany ( obowiazkowa sprawdzic czy sama glowica nie jest peknieta ) a jak bedzie wszystko dobrze to blok do wymiany :)
Przerabialem temat uciekajacego plynu doglebnie :) teraz mam spokoj, bo mam prawie nowy silniki, wszystkie uszczelki nowe, nowa chlodnice i dobrze uszczelniony termostat.
Tak jak pisze Nuvo jak juz zrzucisz glowice to bedziesz wiedzial co i jak, jak cylindry beda sie swiecic jak psu jajca to uszczelka puszcza.



polopony: warto kupic nowe szpilki przy wymianie koszt bardzo maly ( cos kolo 7 zl sztuka ) a masz pewnosc ze sa takie jak maja byc ( kiedys o tych szpilkach gdzies na forum pisalem ) jak mi pękła głowica, to kupiłem cały silnik od baleno za 300 zl we wrocławiu i wymieniłem całą górę i problem u mnie ustał.
Jak temperatura ci rosnie a plynu nie ubywa to wisko bym wymienil, lub na stałe złączył :)

Autor:  grisza78 [ wt mar 27, 2012 8:03 am ]
Tytuł:  Re: wywala wode

No to mnie Panowie troszkę zmartwiliście - a miało być tak kolorowo...

Tak jak pisałem wyżej silnik był wymieniany a głowica szlifowana więc zakładam, że zarówno blok jak i głowica nie powinny być pęknięte no ale nigdy nic nie wiadomo.

Auto zostało a działce więc dopiero w weekend sprawdzę termostat, chłodnicę i przyjrzę się nagrzewnicy. o wynikach oględzin na pewno poinformuję.

Tymczasem dziękuję za wszelkie sugestie i podpowiedzi.

pozdrawiam

Grisza

Autor:  polopony [ wt mar 27, 2012 2:58 pm ]
Tytuł:  Re: wywala wode

piotrk pisze:
polopony Ty to masz z tą głowicą ...


no co Ty nie jest tak zle tylko...
- zylion razy chcialem juz zaparkowac na szadolkach :mrgreen:
- wymienilem 3 termostaty
- chlodnice
- wszystkie weze wody
- wczoraj pompe wody
chwilowo jest ok - bo nie ma kiedy jezdzic :wink:
wiec grisza78 - mialo byc kolorowo i jest :wink:

Autor:  grisza78 [ śr kwie 25, 2012 8:09 am ]
Tytuł:  Re: wywala wode

Witam po długiej przerwie - niestety brak wolnego czasu nie pozwolił mi cieszyć się moim nowym nabytkiem.

Ze wzgledu na to że sygnalizowany problem nie zniknał wczoraj udałem się do mechanika, który stwierdził że wszystko jest OK??!!

W zwiazku z czym moje pytnie do WAS: czy w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodniczego w Vitarze zawsze jest płyn? W innych autach jakie posiadałem układ chłodzenia był "zamknięty" i w zbiorniku wyrównawczym zawsze był płyn chłodniczy, natomiast zgodnie z tym co powiedział mi mechanik w vitarze układ jest "otwarty" (do zbiorniczka dochodzą 2 węże z których jeden biegnie do chłodnicy a drugi pozwala na wyrzucenie na zewnątrz nadmiaru płynu - nie jest nigdzie podpięty) a co za tym idzie w zbiorniczu wyrównawczym raz jest płyn a raz go nie ma... że najważniejsze jest to ile płynu jest w chłodnicy...

U mnie sytuacja wygląda tak że płynu w chłodnicy jest full natomiast w zbiorniczku ok 1-2 cm. Po dolaniu płynu w zbiorniczku do maxa i przejechaniu kilkunastu kilometrów znów mam go na poziomie 1-2 cm. Mechanik stwierdził że w żadnym wypatku nie mam dolewać płynu do zbiorniczka skoro w chłodnicy utrzymuje się full? Czy ma racje?

Strona 2 z 5 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/