suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz kwie 28, 2024 7:42 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: wt lut 19, 2013 7:27 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob lis 14, 2009 9:34 pm
Posty: 213
Lokalizacja: Modlin Twierdza/Warszawa
pawlik pisze:
zwracam honor :oops: ,z zieloną jest jak piszesz a brązowa od podnoszenia obrotów(już edytuje)

Spoko :lol: wymień pompę na elektryka : viewtopic.php?f=6&t=9340

_________________
Vitara 91 Blaszak 1.6 8v Gaźnik , BF MT KM2 215/75/15 + 4" ( na budzie napis Land rover Santana )


Na górę
Post: śr lut 20, 2013 10:38 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
voytech pisze:
kostuch pisze:
voytech pisze:
Może źle myślę, ale na mój rozum, to z racji, iż jest to gaźnikowiec, to brak w nim kompjutra- a może się mylę??

Jakiekolwiek opinie mile widziane..
Pozdrawiam


A masz sondę lambda?



A czy do sondy komp nie jest przypadkiem wymagany???
Zajrzę gdzie się da i dam znać
Pozdrawiam


W samuraiu był taki fikuśny gaźnik, który był sterowany "komputerem" na podstawie sondy. Może masz coś podobnego.


Na górę
Post: śr lut 20, 2013 1:21 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn sty 21, 2013 8:09 am
Posty: 51
Lokalizacja: Sosnowiec
OK, zebrałem parę informacji..
1. Nie ma sondy (kompa też nie- organoleptycznie zbadałem miejsca pod kierownicą, brak puszki ani jakiejkolwiek złączki diagnostycznej)- instrukcyja mówi:
Obrazek
A u mnie wygląda to tak:
Obrazek

Wydaje mi się, że znalazłem rozwiązanie problemu..
Pod obudową filtra powietrza znajdują się tłoczki podciśnień oraz ich regulatory..
Obrazek
Na zdjęciu widać tylko jeden z nich.. I teraz, czerwoną strzałką zaznaczyłem śrubkę (słabo widać- bardzo mało miejsca żeby się z aparatem zmieścić jakoś sensownie), regulując ją mogę podnieść obroty, zejść niżej już nie..
Na zielono zaznaczyłem miejsce (trochę z tyłu) gdzie jest regulator naprężenia drugiego tłoczka i chyba położenia przepustnicy - sprężyna i nakrętka na cięgiełku ( odpychając go śrubokrętem zeszedłem do ok 900 obr/min, bez szarpania czy falowania obrotów) jednak jest zbyt mało miejsca na jakąkolwiek regulację bez zdjęcia obudowy filtra (a może mam za duże łapska :P ) ..

Popróbuję jeszcze coś z tym podziałać i dam znać czy się udało ustrojstwo zestroić jak ma być.

Dla wyjaśnienia auto kupiłem jakieś 2 miechy temu - mrozy itp, wydawało mi się że wyższe obroty spowodowane są właśnie niskimi temperaturami..

Dzięki wszystkim za zainteresowanie problemem..
Pozdrawiam

_________________
1.6 8v '93 cabrio/hard top; lift zawiechy..


Na górę
Post: ndz mar 10, 2013 7:26 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn sty 21, 2013 8:09 am
Posty: 51
Lokalizacja: Sosnowiec
Witam po przerwie..

Udało mi się w końcu wsadzić łapki i rozkręcić to i owo, okazuje się, że szukałem nie w tym miejscu.. Śrubka regulująca położenie przepustnicy znajduje się z tyłu silnika (od strony przedniej szyby) w okolicach przewodu odpowietrzającego biegnącego do filtra.. W każdym bądź razie udało mi się zejść z obrotów, z tym że nie do końca osiągnąłem zamierzony cel- teraz mam "czarny ciągnik", na ok 900 obrotów pracuje jak diesel, telepie nim niemiłosiernie. Świece funkiel nówki, zero zmiany w zachowaniu, niestety dziś nie nabędę kabelków WN..

A skoro o kablach mowa, jaką markę polecacie??

_________________
1.6 8v '93 cabrio/hard top; lift zawiechy..


Na górę
Post: pn mar 11, 2013 9:56 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob lis 14, 2009 9:34 pm
Posty: 213
Lokalizacja: Modlin Twierdza/Warszawa
spróbuj poluzować sróbkę na aparacie zapłonowym chyba 12 - ustawiasz kąt zapłonu , może masz przestawiony . na włączonym silniku jak z ssania zejdzie to kręcisz aparatem w prawo - w lewo aż obroty się ustabilizują - mi tak się udało wyregulować .

_________________
Vitara 91 Blaszak 1.6 8v Gaźnik , BF MT KM2 215/75/15 + 4" ( na budzie napis Land rover Santana )


Na górę
Post: wt mar 12, 2013 11:58 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn sty 21, 2013 8:09 am
Posty: 51
Lokalizacja: Sosnowiec
best000 pisze:
spróbuj poluzować sróbkę na aparacie zapłonowym chyba 12 - ustawiasz kąt zapłonu , może masz przestawiony . na włączonym silniku jak z ssania zejdzie to kręcisz aparatem w prawo - w lewo aż obroty się ustabilizują - mi tak się udało wyregulować .


hmm, popróbuję, może coś się z tego ulęgnie.. dzięki za radę, dam znać co i jak kiedy tylko mi się uda coś pomodzić.. pozdrawiam :)

_________________
1.6 8v '93 cabrio/hard top; lift zawiechy..


Na górę
Post: śr mar 13, 2013 1:10 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt lip 24, 2009 7:51 pm
Posty: 109
Lokalizacja: Bagna Biebrzy
Postaraj się przy tym gaźniku za dużo nie grzebać, bo może zajść okoliczność, że zejdzie on... Dobrego fachowca poszukaj. Mi kilku nie dawało rady ustawić gaźnika przez 2 lata. Jeden porządny ustawił w 20 minut. Jednakowoż pamiętam, że długi czas było tak, że na wyższych obrotach ( jałowe właśnie w okolicy 1300) piknie chodził, a na 800 przerywał i miał ochotę wyrwać poduszki. Osobiście bym się przyzwyczaił. Może być, że lewe powietrze dostaje bo np. uszczelka pod gaźnikiem spróchniała. Może pompa paliwa. Jest tyle tych ,,może"... Olej to. W końcu ile czasu trzymasz Vitę na jałowych obrotach? To nie TV żeby stało na czuwaniu :-)

_________________
Blaszak gaźnikowy 93r. merc/felicja - błoto 24h/dobę 365 dni w roku...


Na górę
Post: sob mar 16, 2013 11:48 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn sty 21, 2013 8:09 am
Posty: 51
Lokalizacja: Sosnowiec
moose pisze:
Postaraj się przy tym gaźniku za dużo nie grzebać, bo może zajść okoliczność, że zejdzie on... Dobrego fachowca poszukaj. Mi kilku nie dawało rady ustawić gaźnika przez 2 lata. Jeden porządny ustawił w 20 minut. Jednakowoż pamiętam, że długi czas było tak, że na wyższych obrotach ( jałowe właśnie w okolicy 1300) piknie chodził, a na 800 przerywał i miał ochotę wyrwać poduszki. Osobiście bym się przyzwyczaił. Może być, że lewe powietrze dostaje bo np. uszczelka pod gaźnikiem spróchniała. Może pompa paliwa. Jest tyle tych ,,może"... Olej to. W końcu ile czasu trzymasz Vitę na jałowych obrotach? To nie TV żeby stało na czuwaniu :-)


heh :) , z tym TV to i racja, ale zauważyłem (a może tylko mi się wydaje) znaczny spadek zażarcia paliwka, jak poregulowałem te obroty.. A nawet stwierdzam, że takie telepanie (znów nie tak wielkie- przesadziłem trochę) dobrze na mnie wpływa, jak stoję na czerwonym - w terenie nie przeszkadza wcale, adrenalina i wkurw*** robi swoje- ostatnio przez dobrą godzinkę wyjeżdżałem z błotka- pozdro dla kozaków z malucha, co ich wyciągałem na uciętym pasie pasażera- mało brakowało a nocowałbym na poligonie :shock: hehe :D

_________________
1.6 8v '93 cabrio/hard top; lift zawiechy..


Na górę
Post: pt kwie 12, 2013 2:04 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pn sty 07, 2013 1:44 pm
Posty: 8
Lokalizacja: Narol Wieś
Nie znam budowy tego gaźnika ale miałem kiedyś jette 1,6 na gaźniku i też miałem problem z wysokimi obrotami na biegu jałowym a rozwiązaniem była regulacja małego siłownika podciśnieniowego który uchyla przepustnice ssana oraz regulacja "elementu woskowego" który odpowiada za stopień otwarcia przepustnicy na wolnych obrotach w zależności od temp. płynu chłodzącego. Nie wiem czy takie elementy znajdują się w tym gaźniku oraz na jakiej zasadzie działa ssanie w gaźniku od suzuki. Osobiście mam silnik 16v

_________________
Vitara Long 1,6 16V rok 1992


Na górę
Post: sob kwie 13, 2013 5:18 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pn sty 07, 2013 1:44 pm
Posty: 8
Lokalizacja: Narol Wieś
Ewentualnie jeśli ktoś potrzebuje mogę wysłać na maila książkę w pdf: Jurgen Kasedorf " Gaźniki sprawdzenia i regulacja " w języku polskim.

_________________
Vitara Long 1,6 16V rok 1992


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 82 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl