suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob cze 21, 2025 5:23 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw maja 21, 2015 3:35 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob kwie 11, 2015 10:23 am
Posty: 128
Lokalizacja: Białystok
Aaa bo nie czytałem dokładnie.

O ile to możliwe - zmienić mechanika albo naprawić samemu. :roll:


Na górę
Post: czw maja 21, 2015 4:03 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw lip 31, 2014 10:56 am
Posty: 32
Lokalizacja: Szkocja
koziołek pisze:
Aaa bo nie czytałem dokładnie.

O ile to możliwe - zmienić mechanika albo naprawić samemu. :roll:


Opcja naprawy samemu jest niemożliwa - nie mam ani do tego narzędzi, warunków ani najważniejsze umiejętności. Na razie mechanik ze mnie jak z koziej rzyci trąbka... Co prawda coś więcej już umiem, ale i tak zaczynam bardzo nisko z umiejętnościami tutaj i co chwila jest coś nowego...
Opcja zmiany mechanika - nie mam tutaj zbyt dużego wyboru polskich, poleconych mechaników, do niepoleconych co nie bardzo wiedzą co to 4x4, offroad nie chcę a szkot hmm... nie mam wysokiego zdania o szkockich mechanikach niestety.

Nie jest to kwestia wężyka do załączania napędu raczej na pewno.

W momencie włączenia napędu na 4H/4L i jechania - co chwilka coś stuka, jakby coś przeskakiwało z przodu, pośrodku auta. I nie jest to lekki stukot, tylko mocne solidne bym określił stuknięcie w regularnych odstępach w czasie jazdy - szybko nie próbowałem jechać, co najwyżej po płaskim bez dodawania gazu, lub mechanik wrzucił auto na podnośnik ze mną, odpaliłem auto i wrzucałem bieg lub go zdejmowałem w czasie jak on wyrokował. Brzmi dla mnie jakby co chwile coś metalowego(rura) była podnoszona a potem spadała i tak od nowa.


Na górę
Post: czw maja 21, 2015 4:19 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2014 7:03 am
Posty: 154
Lokalizacja: Torzym
Silnik: J20A
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 2003
Moze byc to wlasnie pneumatyczne załączanie napędu, jest nieszczelność i w czasie jazdy jak i na postoju zazebia sie i puszcza tak na okrągło, pytanie odnośnie kontrolki 4WD w liczniku, czy mruga co jakis czas? A może świeci non stop ? Nie neguje ze to nie inne uszkodzenie, możliwe że tak jest, ale jeśli sie mostu nie rozbierze to pewności nie bedzie, inna opcja to oczywiście wymiana kompletnego mostu, tylko że to opcja najdroższa i trzeba uważać by dobrać odpowiednie przełożenie.


Na górę
Post: czw maja 21, 2015 4:31 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw lip 31, 2014 10:56 am
Posty: 32
Lokalizacja: Szkocja
Bezimienny pisze:
pytanie odnośnie kontrolki 4WD w liczniku, czy mruga co jakis czas? A może świeci non stop ?.


Z tego co pamiętam, odkąd zakupiłem pojazd - czyli prawie dwa lata temu,z zawsze od czasu do czasu sobie mrugnęła, lub przyblakła. Jakiś czas temu wymieniałem przegub to się paliła mimo niesprawności napędu 4x4 jak go włączałem.


Na górę
Post: czw maja 21, 2015 4:57 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Kontrolka zapala się bo jest połączona z pompką załączania napędu w zderzaku pod prawym reflektorem. Jest też czujnik załączania 4WD przed dzwignią reduktora. Jak by pompka lub ów czujnik były padnięte to sie kontrolka 4WD nie będzie świeciła.

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: czw maja 21, 2015 8:35 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
gdzie w szkocji stacjonujesz to może podjadę oblukać

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw maja 21, 2015 9:25 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw lip 31, 2014 10:56 am
Posty: 32
Lokalizacja: Szkocja
radzik071 pisze:
gdzie w szkocji stacjonujesz to może podjadę oblukać


PW poszło.

Co do kosztów - nie wiem co będzie tańsze czas robocizny i grzebanie w przodzie czy od razu wymiana. Nie wiem jaki może być koszt robocizny, ale most mam za 150 funtów... (do odebrania w przyszłym tygodniu) bo wcześniej nie mam czasu


Na górę
Post: czw maja 21, 2015 9:29 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Jak nie chcesz zmielic nastepnego mostu to wymień simexa na coś mniej agresywnego lub zostaw simexa i pakuj kosz z samuraia :wink:

p.s/ to twoj GVóźdź? https://www.youtube.com/watch?v=QqDJ6N0S0rM

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: czw maja 21, 2015 11:34 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw lip 31, 2014 10:56 am
Posty: 32
Lokalizacja: Szkocja
marirus pisze:
Jak nie chcesz zmielic nastepnego mostu to wymień simexa na coś mniej agresywnego lub zostaw simexa i pakuj kosz z samuraia :wink:

p.s/ to twoj GVóźdź? https://www.youtube.com/watch?v=QqDJ6N0S0rM


GVóźdź który miał poluzowany pasek klinowy przy okazji...
Ale generalnie mój (ale jak kupowałem opony ze 2 tygodnie temu to był mój i żony :))

Jakiś konkretny model kosza od samuraja muszę szukać czy obojętnie jaki?


Na górę
Post: pt maja 22, 2015 3:12 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Z tylnego mostu, bez ataku i tależa bo przełozenia musisisz mieś takie jak w tylnym moście czyli takie jak zmieliłeś.

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: pt maja 22, 2015 6:51 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw lip 31, 2014 10:56 am
Posty: 32
Lokalizacja: Szkocja
marirus pisze:
Z tylnego mostu, bez ataku i tależa bo przełozenia musisisz mieś takie jak w tylnym moście czyli takie jak zmieliłeś.

Czyli kosz od samuraja z tylnego mostu, plus środek z przedniego mostu który muszę i tak kupić od gv takiej samej jak mam mówiąc jak dla laika?

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: sob maja 23, 2015 12:11 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2014 7:03 am
Posty: 154
Lokalizacja: Torzym
Silnik: J20A
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 2003
Wychodi tak, kosz: samurai tylny dwu lub cztero satelitowy pod 26 frezów lub przedni z vitary, do tego koło talerzowe+atak z twojego mostu lub do kupienia (jesli twoje zmielone), ale z takim samym przelozeniem. Oczywiscie trzeba liczyc nieoczekiwane wydatki czyli np łożyska, uszczelniacz i pochodne, dlatego lepiej rozebrać sprawdzić o co kaman i zdecydować czy kompletny most nie bedzie lepszym/tanszym rozwiazaniem, najlepiej to wymienić bebechy tego mostu co masz + swoisty remont, bedzież wiedział na czym stoisz bo używka to loteria(zaobserwowane z obserwacji ogólnych w różnych dziedzinach)


Na górę
Post: sob maja 23, 2015 12:17 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
Bezimienny pisze:
Wychodi tak, kosz: samurai tylny dwu lub cztero satelitowy pod 26 frezów lub przedni z vitary, do tego koło talerzowe+atak z twojego mostu lub do kupienia (jesli twoje zmielone), ale z takim samym przelozeniem. Oczywiscie trzeba liczyc nieoczekiwane wydatki czyli np łożyska, uszczelniacz i pochodne, dlatego lepiej rozebrać sprawdzić o co kaman i zdecydować czy kompletny most nie bedzie lepszym/tanszym rozwiazaniem, najlepiej to wymienić bebechy tego mostu co masz + swoisty remont, bedzież wiedział na czym stoisz bo używka to loteria(zaobserwowane z obserwacji ogólnych w różnych dziedzinach)

Cztero satelitowy mocniejszy.

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: pn maja 25, 2015 7:44 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 10, 2011 1:44 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Węgrów
Z tyłu w samuraiu nie było dwusatelitowych, jedynie 4 satelity i 26 frezów, więc jak już będzie tylny, to na pewno będzie OK.

_________________
SJ416


Na górę
Post: wt cze 02, 2015 7:14 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lut 20, 2011 9:20 pm
Posty: 288
Lokalizacja: Konin
Podepne sie do tematu po upalaniu urwała sie łapa mostu co do belki jest przykrecany i wyłamał się ząb na satelicie czy mogę tak jeździć??? A czy kosz od samca się zmieści. Mam jeszcze satelity z tylnego mostu czy podejdą???
Silnik 1.6 16v a w mostach 5,125 ???


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl