suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt cze 20, 2025 11:21 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz sie 09, 2009 8:44 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 10, 2008 3:50 pm
Posty: 511
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Blokady przetestowane, co prawda nie w ciężkim terenie. Głównie w kopnym piachu, na stromych podjazdach i powyginałem auto na wykrzyżach. Ze skretem na przedniej blokadzie trochę gorzej ale da się skrecić :wink: . Testowane były też przełożenia 4.24. Myśle że kasa została dobrze zainwestowana :)

_________________
OFF ROAD JEST JAK BAGNO . . . WCIĄGA


Na górę
Post: pn sie 10, 2009 3:19 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
A ja mam pytanie do slawa@ 8)

Jak sprawuję się LSD w przednim moście, czy jest widoczna różnica w terenie :?:
Planuję dwie blokady, na tył lockright na przód LSD, tylko nie wiem czy jest sens pakować LSD w teren :?:
Samochód będzie na co dzień używany przez leśniczego, na weekendy będę ujeżdżać ja :lol: , od czasu do czasu w rajdach i raz w roku jakaś wyprawa np. do Rumunii.


Na górę
Post: wt sie 11, 2009 10:02 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
LSD w teren no własnie dlaczego lezy na półce
blokada jak najbardziej przydatna nie jest to co prawda 100% ale tez i nie urywa półosi
dopuki jedziesz jest taksamo jak z lr jak masz sie przodem pod skarpe wdrapac to lr jest lepszy
a głównym powodem zamiany SLD na LR było wpływ wody w moscie na LSD
lr pracuje nawet na wodzie sld juz gorzej ale to mozna rozwiazac ja mam zamiar podjac walke z lsd pomownie bo to dobra blokada na przód :wink:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: śr sie 12, 2009 12:19 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
O i o taką odpowiedź mi chodziło, dziękuję.
Auto nie będzie ekstremalnie topione w wodzie bo i takich terenów u mnie trochę mało, podjazdów też mało.
A odpowietrzenie pod dach i wymienione na nowe uszczelniacze w moście powinno podołać mojemu skromnemu wodowaniu :wink:
I o półosie też mi chodziło, żeby ich nie męczyć, chociaż w automacie napędy chyba tak nie dostają jak w manualu, czy się mylę?
A druga sprawa, że jak przyjdzie zimą jechać na 4łapkach to z Lr'em z przodu to jakaś masakiera by chyba była...
Sławku powiedz jeszcze jak jest z dostępnością blokad do longa? Pytam się bo V6 to jednak nie to samo co zwykłe 1.6 i może być coś inaczej :roll:
Już niedługo przyjdzie czas na powolne bo powolne ale ponowne motanko autka ojczulka :twisted:


Na górę
Post: ndz sie 23, 2009 12:08 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: sob paź 06, 2007 10:45 pm
Posty: 616
Lokalizacja: Konin
Witam.
Właśnie przetestowałem półośki od Pajero 3,0 v6.Na test załozyłem nowe opony kopia Simexa Sirocco 31x10,5 R15 :D
No i musze powiedzieć że testy wypdły pozytywnie.Nie żałowałem auta i specjalnie nie odpuszczałem gazu przy przejazdach przez rowy czy duże wzniesienia.Oczywiście w póżniejszym eksplatowaniu przewiduję "oszczedniejszą" ekspatacje napedu jednak chciałem wiedzieć czy wytrzyma.No i wytrzymało.Wydaje mi sie najsłabszym ogniwem bedzie teraz koło talerzowe - atak(jak wybuchnie dwa razy włożę tylny most od Vitary :twisted: )
Niestety za długo nie nacieszyłem się jazdą ponieważ Auto znowu ląduje na kołkach.Tym razem w celu założenia reduktora od samuraja gdyż na tej oponie i jednym LR z tyłu Vitarka ma bardzo ciężko a ruszanie w pełym błocie jest prawie niemozliwe.(no chyba że przypalę sprzęgło przy strzale)
Jak założe reduktor od samiego i LR do przodu(wyciągnąłem na testy ponieważ na tej oponie bez reduktora pewnie nic bym nie przetestował chyba że wytrzymałość silnika albo sprzegła) dam znać jak to robi ale sama jazda na tej oponie i LR z tyłu to juz inna bajka :twisted: .
Pozdr

_________________
Vitara 1,6 8V -> Y60 4,2E ->Y61 2,8TD->L200-> Grand Vitara I & Grand Vitara II


Na górę
Post: wt sie 25, 2009 1:15 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
OKU pisze:
.....Niestety za długo nie nacieszyłem się jazdą ponieważ Auto znowu ląduje na kołkach....

Podziwiam Cię za wytrwałość i mocno kibicuje zmotania niezawodnej i zaj...biście dzielnej Vitary :!:

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: czw sie 27, 2009 7:19 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: sob paź 06, 2007 10:45 pm
Posty: 616
Lokalizacja: Konin
Masmo pisze:
OKU pisze:
.....Niestety za długo nie nacieszyłem się jazdą ponieważ Auto znowu ląduje na kołkach....

Podziwiam Cię za wytrwałość i mocno kibicuje zmotania niezawodnej i zaj...biście dzielnej Vitary :!:

Szczerze mówiąć Masmo też siebie podziwiam za wytrwałość :wink: choć miewałem chwile zwątpienia chodzby takie jak ostanio kiedy na cztery wyjazdy w teren wróciłem z czterema ukręconymi półoskami i jednym wybuchnietym przegubem(sutuacja jak miałem w przednim mosie LR)
Czasem zastanawiam sie co lubię bardziej - grzebanie w swojej Viertarce czy jazda Nią.
Stworzenie idealnego auta terenowego jest nie realne bo oboojetnie czym byś nie powoził też sie zakopiesz tyle że dwa metry dalej i bedzie Cie cieżej wyciagnąć :wink:
Początek mojej kariery off road zaczął sie właśnie od Vitary(jak pilot) w drugiej czy trzeciej edycji Błotnegu Muflona.Wtedy też usłyszałem mimochodem od właściciela Patrola pod adresem naszej Vitary(bulwara na 215 BF AT ale z bardzo WIELKĄ chęcia walki) że to taki babski samochód dla kobiet na miasto :evil: Wtedy coś we mnie wezbrało i obiecałem sobie że kiedyś też bede miał Vitare..... :twisted:
No i mam której konstrukcja ciągle ewoluje...
Powiem tak....
Czasem w naszych wekendowych wypadach biorą udziły Patrole na 31 czy 35 calowych simexach.....
Tam gdzie Viertarka przechodzę na kołach patrol przechodzi na windzie :twisted:
Nie chce być odebrany źle bo też myslę o zakupie Patrola tylko do wyprawówki(Rodzina - Rumunia ,Chorwacja itd) a nie przeprawówki
Patrol fajne kultowe terenowe auto ale biada właścicielom którzy niedocenią "babskiej" Viertareczki :lol:
Dobra bo kasztanie temat i się jakoś uzewnętrzniam po piaty browarze :mrgreen:
Jak zapodam reduktor od samiego i włożę LR do przodu(albo jakieś załączane z środka LSD) zamelduję jak robi :wink:
Martwie sie tylko tym co będe robił w swojej Viertareczce jak włożę reduktor od samigo bo kończa mi sie pomysły :?:
Pozdro

_________________
Vitara 1,6 8V -> Y60 4,2E ->Y61 2,8TD->L200-> Grand Vitara I & Grand Vitara II


Na górę
Post: pt sie 28, 2009 8:36 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
OKU pisze:
.....Patrol fajne kultowe terenowe auto ale biada właścicielom którzy niedocenią "babskiej" Viertareczki :lol: ...

To fakt że Vitara po zmotaniu robi niesamowicie, też nie mogłem się nadziwić co można przejechać, ale ..... ja nie mam czasu, sił i energi łatać napęd po każdym upalaniu. Jak wymyślicie coś naprawde niezawodnego to będzie faktycznie SuperVitaraSuper :mrgreen:

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: pt sie 28, 2009 9:22 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: sob paź 06, 2007 10:45 pm
Posty: 616
Lokalizacja: Konin
Witam.
Szkoda Masmo żę nie wyciagnąłeś LR z przedniego mostu i nie włożyłęś do tyłu - domniemam że w przednim moście miałeś pólosie na 26 a nie na 22.jak ja miałem z LR z tyłu ipóoski na 26 ukreciłem tylko raz ukreciłem no około 6 miesiecy jeźdzenia.
Powiem tak....
LR 1532(Vitara) możesz spokojnie włozyc do przedniego i tylnego mostu pod warunkiem że z przodu masz połoski na 26.
LR 1530 (dedykowany do samuraja ) włozysz spkojnie do Vitary do przodu i do tyłu pod warunkiem że z przodu masz połoski na 26.
LR 1532 i 1530 włożysz do samuraja do tyłu.Do przodu tez je upchniesz pod warunkiem że bedziesz miał połoski Calmini lub zmotane z tylnych od Vitary
LR 1530 różnie sie od 1532 tylko elementem w środku miedzu kołem koronkowym a elementem przez który przychodzą sworznie spinajace go z koszem satelit.W 1532 jest to tulejka sozkowa wchodząca w koło koronkowe LR i wypośrodkowywujaca go w kwadratowym łączniku do którego wchodzą sworznie.W 1530 jest to normalna tulejka która opiera sie na sworzniach i wchodzi w srodek LR.Róznica jest taka że 1532 działa troche płynniej jakby stożkowe tulejki robiły za synchonizatory całego LR.Wydaje mi sie również że 1532 jest trochę cichszy niż 1530.
Tu może niech skrobie cos Slaw i napisze czy tez odniusł taka różnicę w pracy.
Może to toszkę zakrecone co napisałem ale jak bedzie ktoś chciał dogłebny opis to pstrykne foto LR 1530 i opisze na czym polega róznica wzgledem LR 1532.
A no i bym zapomniał.mnie to kosztowało 500 zł ale czego sie nie robi dla uzytkowników forum.
1532 jest droższy o 1530 o 500 zł :evil: :evil: :evil: :evil:
Reasumując 1530 który jest dedykowany dla samuraja i jest tańszy o 500 zł od 1532 mozna spokojnie wlozyc do Vitary i będzie robił.Tak naprawdę moze tylko Slaw wyczół by rónice w jeżdzie na 1532 czy 1530....
Pozdro

_________________
Vitara 1,6 8V -> Y60 4,2E ->Y61 2,8TD->L200-> Grand Vitara I & Grand Vitara II


Na górę
Post: sob wrz 05, 2009 7:01 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 04, 2008 8:18 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Nisko kole Stalowej Woli
Powiedzcie mi Panowie, gdzie najtaniej można zakupić Lock Right ? 8)

_________________
Elmonter 1.6 8V ARB


Na górę
Post: sob wrz 05, 2009 8:33 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: sob paź 06, 2007 10:45 pm
Posty: 616
Lokalizacja: Konin
Witam.
Ja swoje kupiłem allegro.Za 1532 musisz liczyć w granicach 1500 zł a za 1530 w zależności jak trafisz 1000 - 1500 zł.
Z tego co zauwazyłem jak sie pojawiają zaraz znikają bez śladu :cry:
Pozdro

_________________
Vitara 1,6 8V -> Y60 4,2E ->Y61 2,8TD->L200-> Grand Vitara I & Grand Vitara II


Na górę
Post: ndz wrz 06, 2009 8:34 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 04, 2008 8:18 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Nisko kole Stalowej Woli
Masz może namiary na tego sprzedawce od którego Ty kupiłeś ?

_________________
Elmonter 1.6 8V ARB


Na górę
Post: ndz wrz 06, 2009 10:21 am 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
tanio to raz ale ja prawie zawsze biore z www.run4x4fun.com bo jest mozliwosc reklamacji towaru wrazie jakiejs wady
mozna ceny negocjowac :wink:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: ndz wrz 06, 2009 1:36 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: sob paź 06, 2007 10:45 pm
Posty: 616
Lokalizacja: Konin
slaw pisze:
tanio to raz ale ja prawie zawsze biore z http://www.run4x4fun.com bo jest mozliwosc reklamacji towaru wrazie jakiejs wady
mozna ceny negocjowac :wink:

Właśnie zapomniałem o Danielsie :wink: Trzeba tylko zadzwonić i zapytać bo z jak ja szukałem to nie sciągali z powodu niekorzystnego kursu Dolara ale może już sie pozmieniało.
A co do namiary na sprzedawce to koleś sprowadził dla siebie i sprzedał auto nim zdążyl założyć i docelowo nie zajmuje się sprowadzeniem blokad.Trzeba szukac czasem się zdarzają.
pozdrawiam

_________________
Vitara 1,6 8V -> Y60 4,2E ->Y61 2,8TD->L200-> Grand Vitara I & Grand Vitara II


Na górę
Post: ndz wrz 06, 2009 6:26 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
OKU pisze:
Witam.
Szkoda Masmo żę nie wyciagnąłeś LR z przedniego mostu i nie włożyłęś do tyłu - domniemam że w przednim moście miałeś pólosie na 26 a nie na 22.jak ja miałem z LR z tyłu ipóoski na 26 ukreciłem tylko raz ukreciłem no około 6 miesiecy jeźdzenia......

Miałem LR z traithought do półosi na 22. I to nie była dobra inwestycja.
W sumie nie żałuje zmiany auta. Przynajmniej wożę siebie i rodzinę w komforcie, a na poważne rajdowanie i tak nie miałem czasu (i kasy... :cry: ).

Faktycznie automatyczna blokada z przodu wymaga naprawde mocnego przeniesienia napędu albo bardzo defensywnej jazdy.....

Do czarnego może kiedyś włożę ARB-a i po zebranych doświadczeniach będę jej używał umiarkowanie i z rozsądkiekiem.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl