suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob cze 21, 2025 3:57 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz sty 24, 2010 8:48 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 17, 2009 10:39 am
Posty: 279
Lokalizacja: KNS
wsadź mocniejszy akumulator, ja wsadziłem 72Ah i kręci - oraz co dziwne w przypadku mojego auta - odpala! Stała nie ruszana od czwartku wieczorem ;] odpalałem teraz - czyli niedziela godz. 20.40

_________________
Były 2 Vitary: 1.6 8V gaźnik 91r blaszanka i 1.6 8V wtrysk 90r cabrio, ale zgniły ;]
Cyrtodactylus pulchellus ABK


Na górę
Post: ndz sty 24, 2010 10:50 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 15, 2008 4:36 pm
Posty: 1537
Lokalizacja: Andrychów
moja stała na dworze od pon-wczoraj zapaliła :) ,mało ją topiłem i lewarki,sprzęgiełka nie przymarzły :roll:
akumulator wykręciłem i trzymam w garażu,nieźle tutaj piździ około -25
trochę sie boję że od mrozu znów jakieś uszczelnienia się posypią

_________________
była kiedyś Vitara '89,1,6 8v z liftem i mt
>>>ZJEEP>>>WJEEP


Na górę
Post: pn sty 25, 2010 12:25 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 23, 2009 10:43 am
Posty: 1886
Lokalizacja: warszawa/nowa ruda
a jednak odpalila :D
poszedlem wczoraj okolo 19-tej sprobowac i o dziwo zalapala ;)
zrobilem tak jak sla pisal - czyli na chwile wlaczylem swiatla [kilkanascie sekund], wylaczylem wszystkie elementy, ktore pobieraja prad [oprocz zegarka ;) ] i przekrecilem kluczyk. silnik zalapal za pierwszym razem :D
nie wiem czy to zadzialala teoria sla, ale silnik zadzialal ;)
pozniej na jakies 3-4 minuty ustawilem na "n" i wrzucilem dwojke, zeby skrzynia troszke sie pokrecila.
ciekawe czy dzisiaj odpali ;)

aaa! aku mam o standardowych parametrach do viertarki i ma niecaly rok wiec szkoda byloby go wywalac. no i dodatkowo kasy brak na nowy :(

_________________
we who are not as others
suzuki vitara 1,6 cabrio '92 - juz cieszy kogos innego :(


Na górę
Post: pn sty 25, 2010 12:29 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
aku przy takim mrozie traci dramatycznie swoje parametry. Przy normalnej temperaturze traci około 1% pojemności dziennie. Przy tak niskiej znacznie więcej. Wystarczy parę dni i nawet zdrowy aku wymięknie. Jeździć trzeba codziennie ;)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pn sty 25, 2010 1:12 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr lip 09, 2008 9:20 am
Posty: 207
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
A u mnie brak zimowych problemów :wink:
Odpala codziennie raniutko od pierwszego razu, co prawda nie jak zwykle od strzału tylko po chwili kręcenia.
Pewnie zaraz usłyszę od kolegi Murzyna, że to tylko wyjątek potwierdzający regułę, że diesel to siano :mrgreen:

_________________
Była Suzuki Vitara 1.9 TD 2000r
Obecnie Suzuki Grand Vitara 2.0 TD 2003r


Ostatnio zmieniony pn sty 25, 2010 1:23 pm przez Krzychu, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pn sty 25, 2010 1:17 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 7:04 pm
Posty: 516
Lokalizacja: w-wa
dobra rada opatulic aku styropianem (nie lapie wilgoci i ociepla)

_________________
michal_cobra
vitara 1.6 8v LPG, Stalowy zderzak + Escape
Lift calmini 2 + 2 cala, LSD, Simex 30"


Na górę
Post: pn sty 25, 2010 2:20 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 02, 2009 4:43 pm
Posty: 516
Lokalizacja: Chrzanów/SK
Jak ktos chce bede mial do opchniecia praktycznie nowy aku centry 75Ah - o ile uda mi sie upchac nowego kolosa

_________________
Zielony Autobus - GEKON EDITION powered by WUJEK
Czarna Mamba - WUJEK Edyszyn
youtube.com/user/Murzynek81


Na górę
Post: pn sty 25, 2010 2:58 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz mar 02, 2008 9:15 pm
Posty: 1380
ja kupuje centre future 75 za 250 zeta :mrgreen:

_________________
Katowice Jaworzno Mysłowice


Na górę
Post: pn sty 25, 2010 3:13 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
A macie czym te aku doładować? Milas ma altek od Pojary pewnie ze 70A więc ok. A standard Vitka ma chyba 55A. Czy to nie za duża różnica do akumulatora 75-77Ah?

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pn sty 25, 2010 3:28 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Vitki też mają oryginalnie 70A alternatory - np. G16B.

Co do zależności wydajność alternatora - pojemność akumulatora ... NuVo a jakie to ma znaczenie ?

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pn sty 25, 2010 3:48 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 23, 2009 10:43 am
Posty: 1886
Lokalizacja: warszawa/nowa ruda
moj szwagier pojechal dzisiaj moja viertarka do elektryka sprawdzili i na aparaturze wyszlo cos kolo 13,31 - czyli co, alternator pada?
nie znam sie na tym kompletnie [nawet nie wiem co to za cyferki] i powiedziano mi, ze powinno byc 14 czegos tam.
nie opierniczcie mnie za bardzo za brak wiedzy w tym temacie, ale wyjasnijcie bez bicia o co biega? ;)

_________________
we who are not as others
suzuki vitara 1,6 cabrio '92 - juz cieszy kogos innego :(


Na górę
Post: pn sty 25, 2010 4:00 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
jeśli chodzi o napięcie ładowania (silnik włączony), to faktycznie powinno być ponad 14 V (woltów ;) ). Jeśli o sam aku (silnik wyłączony) - koło 12V.
Jak masz za małe napięcie ładowania, to albo pada Ci regulator/alternator, albo np. ślizga się pasek na alternatorze, albo masz słabe połączenia elektryczne (alternator - akumulator) albo jakieś bardzo duże obciążenie elektryczne (duży odbiornik włączony, zwora?).
Jak się nie znasz, to jedziesz do zakładu "naprawa alternatorów i rozruszników" płacisz ~160 zł i masz funkiel nówka (regenerowany) na gwarancji.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pn sty 25, 2010 4:14 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Fakt, 8v ma mniejszy. Zawsze mówiono że jak akumulator za duży to będzie niedoładowany. :roll:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pn sty 25, 2010 4:52 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 02, 2009 4:43 pm
Posty: 516
Lokalizacja: Chrzanów/SK
to zalezy jeszcze od tego jaki typ aku i na jakich dystansach sie jezdzi ;) (ladujac aku prostownikiem tez sie go traktuje niskim natężeniem ale długo)

12V na wylaczonym silniku to chyba ciut malawo jak na zdrowe aku. U mnie 13,7 nieobciazony/13,4 max obciazony na wyłaczonym a na właczonym 14,6

Krzychu pisze:
A u mnie brak zimowych problemów :wink:
Odpala codziennie raniutko od pierwszego razu, co prawda nie jak zwykle od strzału tylko po chwili kręcenia.
Pewnie zaraz usłyszę od kolegi Murzyna, że to tylko wyjątek potwierdzający regułę, że diesel to siano :mrgreen:


Nie usłyszysz, bo dziś mi diesel odpalił od strzała (zreszta zawsze odpala nawet przy -30) a vitara nie :( Dopiero na kablach poszła mimo sprawnego aku. Pewnie wina konczacego sie rozrusznika, ze potrzebuje wiekszego kopa zeby krecic (chyba ze ktos ma inny pomysl dlaczego takiego psikusa mi wywinela?)

_________________
Zielony Autobus - GEKON EDITION powered by WUJEK
Czarna Mamba - WUJEK Edyszyn
youtube.com/user/Murzynek81


Na górę
Post: pn sty 25, 2010 4:57 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 23, 2009 10:43 am
Posty: 1886
Lokalizacja: warszawa/nowa ruda
piotrk pisze:
jeśli chodzi o napięcie ładowania (silnik włączony), to faktycznie powinno być ponad 14 V (woltów ;) ). Jeśli o sam aku (silnik wyłączony) - koło 12V.
Jak masz za małe napięcie ładowania, to albo pada Ci regulator/alternator, albo np. ślizga się pasek na alternatorze, albo masz słabe połączenia elektryczne (alternator - akumulator) albo jakieś bardzo duże obciążenie elektryczne (duży odbiornik włączony, zwora?).
Jak się nie znasz, to jedziesz do zakładu "naprawa alternatorów i rozruszników" płacisz ~160 zł i masz funkiel nówka (regenerowany) na gwarancji.

dzieki za informacje ;)

_________________
we who are not as others
suzuki vitara 1,6 cabrio '92 - juz cieszy kogos innego :(


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl