suzuki.info.pl
http://suzuki.a-ng.eu/forum/

przekładka na manual... jakie koszty?
http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=7&t=10548
Strona 1 z 2

Autor:  godles [ pt sie 16, 2013 5:54 pm ]
Tytuł:  przekładka na manual... jakie koszty?

Witam. Jak w temacie zastanawiam się nad przekładką automatu na manual. Powie mi ktoś co trzeba zmieniać przy takiej przekładce i jakie to są koszty nie wliczając robocizny. Jaki jest przybliżony koszt wszystkich gratów potrzebnych na wrzutkę manualnej skrzyni?

Autor:  kostuch [ pt sie 16, 2013 8:35 pm ]
Tytuł:  Re: przekładka na manual... jakie koszty?

Skrzynia ~300
Pedaliera ~100
Koło zamachowe, sprzęgło, linka, etc ~500
Robocizna...

Autor:  bart9018 [ pt sie 16, 2013 11:15 pm ]
Tytuł:  Re: przekładka na manual... jakie koszty?

skrzynie mam reduktor mam kolo zamachowe mam :mrgreen: :mrgreen: gdyby co :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ludzi do ogarniecia tematu tez mam :mrgreen: :mrgreen:

Autor:  Lukasz Hunter [ sob sie 17, 2013 1:01 am ]
Tytuł:  Re: przekładka na manual... jakie koszty?

mocbka z tego co wiem chce wstawić automat może podmianka? :P

Autor:  mockba [ sob sie 17, 2013 7:33 am ]
Tytuł:  Re: przekładka na manual... jakie koszty?

Ciekawa propozycja ale już ktoś dla mnie kompletuje odpowiedni zestaw. Przy przejściu na manual nie zapomnij o odpowiednich mostach i wałach, bo na tych z automatu najprawdopodobniej osłabnie.

Autor:  godles [ sob sie 17, 2013 12:58 pm ]
Tytuł:  Re: przekładka na manual... jakie koszty?

raczej nie osłabnie.... jak załozysz automat to się zdziwisz.... wały manual automat inne tez?

Autor:  mockba [ sob sie 17, 2013 1:21 pm ]
Tytuł:  Re: przekładka na manual... jakie koszty?

godles pisze:
wały manual automat inne tez?

Z tego co wiem to mogą być inne.
godles pisze:
jak załozysz automat to się zdziwisz....

Dlaczego ?

Autor:  godles [ sob sie 17, 2013 5:26 pm ]
Tytuł:  Re: przekładka na manual... jakie koszty?

mockba pisze:
godles pisze:
wały manual automat inne tez?

Z tego co wiem to mogą być inne.
godles pisze:
jak załozysz automat to się zdziwisz....

Dlaczego ?



zapomnij o długich podjazdach bez rozpędu. jedynka jest dłuuuuga względem manualnej. 1wszy w automacie zachowuje się podobnie co 2ka w manualnej. Masz 16V może będzie żwawsze czego Ci zyczę bo 8V na ori mostach jest wg mnie zbyt słabe. Jak zostawisz ori mosty 5.125 będzie mocniejsza za to w trasie przy 100km/h będziesz miał blisko 5tys obrotów w zależności od wielkości kól. Nie jest to przyjemne uczucie :) spalanie w mieście (jeżeli latasz po czarnym) plus 3-4 litry lpg z tego co wyczytałem tutaj spalanie innych użytkowników. Jedyny atut automatu to komfort jazdy i to że nie martwisz się o sprzęgło ale to tyle z plusów. ja chyba będe zmieniał na manual

Autor:  mockba [ sob sie 17, 2013 5:53 pm ]
Tytuł:  Re: przekładka na manual... jakie koszty?

Właśnie o tą dłuższą jedynkę mi chodzi i sprzęgło które w terenie jest niesamowite. A tak naprawdę przekonam się dopiero jak zmontuje całość i wtedy ocenie. Spalanie nie ma dla mnie znaczenia bo vitara powoli staje się samochodem wyłącznie offrołdowym. Jeżeli w grę wchodzi moc to docelowo chcę założyć czapkę ze swifta GTI.
Dzięki za opinie bo każda konstruktywna jest mile widziana.

Autor:  godles [ sob sie 17, 2013 8:17 pm ]
Tytuł:  Re: przekładka na manual... jakie koszty?

ja z kolei chce mieć krótsze biegi. Reduktor od samca częściowo by rozwiązał sprawe ale to koszta. Most przedni z 5.125 mam brakuje mi główki tył w razie jak się okaże że 4.625 będzie zbyt długie. Nie mniej jednak jak kto lubi. Atut dla automatu to 100% koncentracja na przeszkodzie bez zbędnego wachlowania biegami sprzęgłem. No i nie ucieka do tyłu na podjazdach zakładając że ma siłę żeby ruszyć a z tym jest mizernie. przełożenie 5.125 częściowo rozwiązało by u mnie sprawę ale że dojechać musze na kołach to prędkość przelotowa 70 jest przynajmniej niezadowalająca. I tutaj kolejny problem reduktora z samca gdzieś wyczytałem że redukuje też szosowe na 1.4 zamiast jak w vitarkach 1:1. Nie wiem ile w tym prawdy nie zagłębiałem się bo koszta przeróbki są dla mnie na tą chwilę zbyt duże

Autor:  kostuch [ sob sie 17, 2013 10:19 pm ]
Tytuł:  Re: przekładka na manual... jakie koszty?

godles pisze:
I tutaj kolejny problem reduktora z samca gdzieś wyczytałem że redukuje też szosowe na 1.4 zamiast jak w vitarkach 1:1. Nie wiem ile w tym prawdy nie zagłębiałem się bo koszta przeróbki są dla mnie na tą chwilę zbyt duże

Zgadza się - redukuje szosowe. Z tego powodu samurai ma 3,73 w mostach mimo podobnych przełożeń skrzyni biegów.
3,73 * 1,4 =(cirka) przełożenia vitary 5,125
Zwykły reduktor z 1,3 nie jest jakoś specjalnie kosztowny :roll:

Autor:  godles [ pn sie 19, 2013 2:41 pm ]
Tytuł:  Re: przekładka na manual... jakie koszty?

kostuch pisze:
godles pisze:
I tutaj kolejny problem reduktora z samca gdzieś wyczytałem że redukuje też szosowe na 1.4 zamiast jak w vitarkach 1:1. Nie wiem ile w tym prawdy nie zagłębiałem się bo koszta przeróbki są dla mnie na tą chwilę zbyt duże

Zgadza się - redukuje szosowe. Z tego powodu samurai ma 3,73 w mostach mimo podobnych przełożeń skrzyni biegów.
3,73 * 1,4 =(cirka) przełożenia vitary 5,125
Zwykły reduktor z 1,3 nie jest jakoś specjalnie kosztowny :roll:



dodaj wały do tego kogoś kto to pomota i jeżeli aż tak redukuje nie obędzie się bez zmiany mostów bo na czarnym będe jechał 60 :/ robią się koszta poza tym robi się deczko bez sensu rzeźba tym bardziej że vita w teren dojeżdza na kołach około 25km w jedną stronę

Autor:  geochriss [ pn sie 19, 2013 3:41 pm ]
Tytuł:  Re: przekładka na manual... jakie koszty?

Myślałem o reduktorze z samuraja a konkretnie z Jimniego (nowsze to i mniej wyjące)
Miało by to sens przy kołach minimum 31 cali czyli coś koło 80 cm (78.74 cm dokładnie) i trzeba by to przepuścić przez mosty o przełożeniu 4.6***
Inaczej auto będzie za wolne na 2H czy 4H

Autor:  kostuch [ pn sie 19, 2013 10:03 pm ]
Tytuł:  Re: przekładka na manual... jakie koszty?

Jimny ma szybszy reduktor niż samurai.
Po drugie jest na łańcuchu a nie na kołach.

Idealne połączenie wad :mrgreen:

Autor:  geochriss [ wt sie 20, 2013 7:49 am ]
Tytuł:  Re: przekładka na manual... jakie koszty?

kostuch pisze:
Jimny ma szybszy reduktor niż samurai.
Po drugie jest na łańcuchu a nie na kołach.

Idealne połączenie wad :mrgreen:

To że ciut szybszy to nawet nie szkodzi.
To że na łańcuchu - Toś mnie pan pocieszył :?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/