suzuki.info.pl
http://suzuki.a-ng.eu/forum/

most pajero
http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=7&t=12257
Strona 1 z 1

Autor:  gutek.a4 [ pn maja 05, 2014 9:27 pm ]
Tytuł:  most pajero

Witam.
chciałem podjąć rozmowę nt zastąpienia tylnego mostu mostem z pajero II oczywiście z blokadą. (blokada to jedyny powód podjęcia tematu)

plusy dodatnie i plusy ujemne:
+ cena z blokadą (pneumatyczna)
+ dopasowanie przełożenia do vitary 4,875
+ hamulce tarczowe w standardzie

- może być cięższy
- jest szerszy
- inny rozstaw śrub
- może mieć większą gruchę
+- sporo motania

orientuje się ktoś jaka jest jego szerokość?? waga?? i ile jest straty na prześwicie??
główny problem to szerokość i rozstaw śrub, rozstaw można zmienić poprzez dystansy ale rośnie szerokość,
jakie są wasze spostrzeżenia??
gra warta świeczki?? (nie patrzeć na nakład pracy związany z zamontowaniem go)
jedyny powód dla którego zaświtało mi to w głowie to blokada w normalnej cenie.

Autor:  geochriss [ pn maja 05, 2014 9:40 pm ]
Tytuł:  Re: most pajero

lepiej wsadz lock righta do mostu vitary albo kup most z działającym Lsd a
tarcze to se odpuść.
a jak chcesz zmieniać most to ładuj afgany.
moim zdaniem w h** roboty a korzyści małe

Autor:  gutek.a4 [ pn maja 05, 2014 9:53 pm ]
Tytuł:  Re: most pajero

afgana nie chcę bo ciężki i tracę przedni nie zależny. taki prześwit mi nie potrzebny. gdybym mógł to kupił bym sobie arb do vitarowego i gwizdał na jakiekolwiek inne mosty. tył vitary jest dobry tylko cena blokady przeraża. do LR jeszcze nie dorosłem.

Autor:  geochriss [ pn maja 05, 2014 10:01 pm ]
Tytuł:  Re: most pajero

Motaj zatem z Pajero.
3mam kciuki za efekt końcowy

Autor:  radzik071 [ pn maja 05, 2014 10:07 pm ]
Tytuł:  Re: most pajero

coś mi się wydaje że most pajero waży tyle co pół vitary :wink:

Autor:  kacjen [ pn maja 05, 2014 10:36 pm ]
Tytuł:  Re: most pajero

gutek.a4 pisze:
afgana nie chcę bo ciężki i tracę przedni nie zależny. taki prześwit mi nie potrzebny. gdybym mógł to kupił bym sobie arb do Vitarowego i gwizdał na jakiekolwiek inne mosty. tył vitary jest dobry tylko cena blokady przeraża. do LR jeszcze nie dorosłem.


ARB nie dodaje cudownych możliwości.
Lock Right w ciężkim gnoju daje dokładnie tyle samo co ARB, ale nie trzeba o nim pamiętać.

p.s. Afgany z radzieckim odpowiednikiem ARB (tylko, że hydraulicznym) robią wzorowo w Vitarze 8)

p.s. 2 Jak już z Pajero, to półosie do przodu - patrz na wątek Kwadrat'owego :mrgreen:


geochriss pisze:
tarcze to se odpuść.


Daj mi choć jeden powód (w terenie) ??????

Autor:  gutek.a4 [ pn maja 05, 2014 10:59 pm ]
Tytuł:  Re: most pajero

że afgany robią jak trzeba to nie wątpię, że półosie pajero do przodu to już za puźno bo zainwestowałem 2,5 tys w przód i mam tam półosie 2,5 (na razie na stole). że LR robi w terenie zgodz? się, ale muszę jeszcze 25 km fziennie do roboty zrobić po czarnym i tego się obawiam. gdyby to była tylko zabawka w teren to nie zastanawiał bym się.

powiem tak. na most tylny wydałem około 1200 zł i gdyby ARB można było sobie kupić część po części to pewie już bym go miał a tak to boli wydać na raz 4 tys.
jestem świadom że pajero nie jest taką dobrą drogą bo pewnie ciężkie za szerokie i wymaga zmiany przełożeń z przodu ale to tania alternatywa która w sumie wyjfzie drogo.

Autor:  goral.tz [ wt maja 06, 2014 12:11 am ]
Tytuł:  Re: most pajero

gutek a ty jeździsz coś czy tylko motasz ?? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Autor:  geochriss [ wt maja 06, 2014 7:33 am ]
Tytuł:  Re: Odp: most pajero

kacjen pisze:
gutek.a4 pisze:
afgana nie chcę bo ciężki i tracę przedni nie zależny. taki prześwit mi nie potrzebny. gdybym mógł to kupił bym sobie arb do Vitarowego i gwizdał na jakiekolwiek inne mosty. tył vitary jest dobry tylko cena blokady przeraża. do LR jeszcze nie dorosłem.


ARB nie dodaje cudownych możliwości.
Lock Right w ciężkim gnoju daje dokładnie tyle samo co ARB, ale nie trzeba o nim pamiętać.

p.s. Afgany z radzieckim odpowiednikiem ARB (tylko, że hydraulicznym) robią wzorowo w Vitarze 8)

p.s. 2 Jak już z Pajero, to półosie do przodu - patrz na wątek Kwadrat'owego :mrgreen:


geochriss pisze:
tarcze to se odpuść.


Daj mi choć jeden powód (w terenie) ??????

Kolega dużo lata po czarnym. A z kasą u niego (i nie tylko) nie jest różowo. Poza tym tarcze plus zaciski ze scorpio to znow nie taka rewelacja (ford ma małe koło w stosunku do 30 cali z vitary). W terenie takim konkretnym przy taplaniu po klamki przyznaje - tarcza lepsza

Autor:  zax [ wt maja 06, 2014 8:46 am ]
Tytuł:  Re: most pajero

radzik071 pisze:
coś mi się wydaje że most pajero waży tyle co pół vitary :wink:

A i tak się łamie przy skakaniu :mrgreen:

Ja na Emilowej kopii LR przejechałem już około 10-15 tysi km po asfalcie, poza tym że czasem strzeli to nie przeszkadza w niczym. Ronda robisz bokiem, ze świateł startujesz pierwszy :wink:
Nauczysz się jeździć z blokadą po miesiącu :mrgreen:

Tarcze - wspaniały wynalazek. Zaciągam ręczny w terenie po przejeździe przez błoto i trzyma. Nie muszę się zastanawiać, czy zaraz będę auto gonić... :wink: No i nie zmieniam szczęk co dwa wyjazdy w teren :roll:
Aha. Zamiast zacisków ze scorpio polecam zaciski z Golfa III. Nawet na klockach ABE ze sprawnym korektorem hamują rewelacyjnie na czarnym. Na szosówkach 235/75R15 droga hamowania porównywalna z osobówkami :wink:

Autor:  gutek.a4 [ wt maja 06, 2014 6:57 pm ]
Tytuł:  Re: most pajero

goral.tz pisze:
gutek a ty jeździsz coś czy tylko motasz ?? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


szczerze czas mam ograniczony, robota po 10-14 h/dziennie zależy od sytuacji, w sobotę trzeba coś dla dobra domu zawsze zrobić a w niedzielę no cóż odpoczynek z żoną, czasem jazda w krzaki a czasem rysowanie. dlatego motanie idzie tak powoli a nie zmotanym nie chcę szaleć, ostatnio zaszalałem to urwało mocowanie tylnej łapy w aluminium na szczęście przełożenia całe, na dodatek z tymi amorkami też nie na szaleję.
generalnie jak myślę o motaniu czegoś to przygotowuję się już rok wcześniej.

geochriss pisze:
Daj mi choć jeden powód (w terenie) ??????

Kolega dużo lata po czarnym. A z kasą u niego (i nie tylko) nie jest różowo. Poza tym tarcze plus zaciski ze scorpio to znow nie taka rewelacja (ford ma małe koło w stosunku do 30 cali z vitary). W terenie takim konkretnym przy taplaniu po klamki przyznaje - tarcza lepsza[/quote]

u mnie akurat zaciski z megane II.

powiem tak, temat gorący ale przyszedł czas na chłodną kalkulację.
most 700 zł
remont (łożyska, uszczelniacze) pewnie około 800 zł
pompka do blokady i jakaś instalacja 200 zł
z tego co się orientowałem to mosty z blokadą głównie były z przełożeniem 4,625 jeśli chce się 4,875 to trzeba dodatkowe przełożenia z pajero 3,0 B to dodatkowe ~300 zł
przełożenia mostu vitary przód 400 zł
zaciski i tarcze
dystanse kół 300 zł
lekko robi się 3000 zł

a roboty ogrom przy tym i dalej nie będzie miało plusów mostu vitarowego z blokadą
wniosek?
trzeba temat potraktować jako rozważanie teoretyczne i dorosnąć do decyzji o LR

Autor:  geochriss [ śr maja 07, 2014 9:50 pm ]
Tytuł:  Re: most pajero

Za 6 stówek kupisz LR używke. Szukaj a będziesz zadowolony. Przy odrobinie wprawy polotu i finezji możesz zostać co też nie jest bez znaczenia królem driftu we wsi lub na osiedlu.

Autor:  gutek.a4 [ śr maja 07, 2014 10:12 pm ]
Tytuł:  Re: most pajero

i w tą drogę pójdę, oczywiście nie chodzi mi o bycie królem choć przy okazji można tytuł zgarnąć :mrgreen:
szkoda tej kasy co władowałem w most żeby myśleć o pajero
chociaż.... dwa dyfry pajero 3 przełożenie 4,9 dwie blokady i niezależny z tyłu hmmm... fantastyka

Autor:  goral.tz [ pt maja 09, 2014 8:56 am ]
Tytuł:  Re: most pajero

A ja kupiłem wyciagarke zamontowane i tam gdzie nawet na 4 zablokowanych kołach nie przejechał bym teraz przechodze jak o maśle, reszta tras do zrobienia bez blokad a trasy na prawdę ciekawe, więc w całym rezaniu vitary trzeba zachować umiar bo bolid to nigdy nie będzie a poliftowana za parę złotych vitara radzi sobie i może cieszyć

Autor:  gutek.a4 [ pt maja 09, 2014 5:20 pm ]
Tytuł:  Re: most pajero

podliftowanie podliftowaniem trzeba zrobić dobrze ja z obecnej konfiguracji nie jestem zadowolony głownie przez dobór amorków, z przodu nie tłumią już a z tyłu jest za miękko, springi z przodu za twarde. wysokość ok takie przysiadłe 4" i ta wysokość jest ok.
wyciągarki nie chcę chociaż w moim przypadku kiedy zazwyczaj jadę sam jest wskazana. wolę teren mniej bagienny

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/