suzuki.info.pl http://suzuki.a-ng.eu/forum/ |
|
most pajero http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=7&t=12257 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | gutek.a4 [ pn maja 05, 2014 9:27 pm ] |
Tytuł: | most pajero |
Witam. chciałem podjąć rozmowę nt zastąpienia tylnego mostu mostem z pajero II oczywiście z blokadą. (blokada to jedyny powód podjęcia tematu) plusy dodatnie i plusy ujemne: + cena z blokadą (pneumatyczna) + dopasowanie przełożenia do vitary 4,875 + hamulce tarczowe w standardzie - może być cięższy - jest szerszy - inny rozstaw śrub - może mieć większą gruchę +- sporo motania orientuje się ktoś jaka jest jego szerokość?? waga?? i ile jest straty na prześwicie?? główny problem to szerokość i rozstaw śrub, rozstaw można zmienić poprzez dystansy ale rośnie szerokość, jakie są wasze spostrzeżenia?? gra warta świeczki?? (nie patrzeć na nakład pracy związany z zamontowaniem go) jedyny powód dla którego zaświtało mi to w głowie to blokada w normalnej cenie. |
Autor: | geochriss [ pn maja 05, 2014 9:40 pm ] |
Tytuł: | Re: most pajero |
lepiej wsadz lock righta do mostu vitary albo kup most z działającym Lsd a tarcze to se odpuść. a jak chcesz zmieniać most to ładuj afgany. moim zdaniem w h** roboty a korzyści małe |
Autor: | gutek.a4 [ pn maja 05, 2014 9:53 pm ] |
Tytuł: | Re: most pajero |
afgana nie chcę bo ciężki i tracę przedni nie zależny. taki prześwit mi nie potrzebny. gdybym mógł to kupił bym sobie arb do vitarowego i gwizdał na jakiekolwiek inne mosty. tył vitary jest dobry tylko cena blokady przeraża. do LR jeszcze nie dorosłem. |
Autor: | geochriss [ pn maja 05, 2014 10:01 pm ] |
Tytuł: | Re: most pajero |
Motaj zatem z Pajero. 3mam kciuki za efekt końcowy |
Autor: | radzik071 [ pn maja 05, 2014 10:07 pm ] |
Tytuł: | Re: most pajero |
coś mi się wydaje że most pajero waży tyle co pół vitary ![]() |
Autor: | kacjen [ pn maja 05, 2014 10:36 pm ] |
Tytuł: | Re: most pajero |
gutek.a4 pisze: afgana nie chcę bo ciężki i tracę przedni nie zależny. taki prześwit mi nie potrzebny. gdybym mógł to kupił bym sobie arb do Vitarowego i gwizdał na jakiekolwiek inne mosty. tył vitary jest dobry tylko cena blokady przeraża. do LR jeszcze nie dorosłem. ARB nie dodaje cudownych możliwości. Lock Right w ciężkim gnoju daje dokładnie tyle samo co ARB, ale nie trzeba o nim pamiętać. p.s. Afgany z radzieckim odpowiednikiem ARB (tylko, że hydraulicznym) robią wzorowo w Vitarze ![]() p.s. 2 Jak już z Pajero, to półosie do przodu - patrz na wątek Kwadrat'owego ![]() geochriss pisze: tarcze to se odpuść. Daj mi choć jeden powód (w terenie) ?????? |
Autor: | gutek.a4 [ pn maja 05, 2014 10:59 pm ] |
Tytuł: | Re: most pajero |
że afgany robią jak trzeba to nie wątpię, że półosie pajero do przodu to już za puźno bo zainwestowałem 2,5 tys w przód i mam tam półosie 2,5 (na razie na stole). że LR robi w terenie zgodz? się, ale muszę jeszcze 25 km fziennie do roboty zrobić po czarnym i tego się obawiam. gdyby to była tylko zabawka w teren to nie zastanawiał bym się. powiem tak. na most tylny wydałem około 1200 zł i gdyby ARB można było sobie kupić część po części to pewie już bym go miał a tak to boli wydać na raz 4 tys. jestem świadom że pajero nie jest taką dobrą drogą bo pewnie ciężkie za szerokie i wymaga zmiany przełożeń z przodu ale to tania alternatywa która w sumie wyjfzie drogo. |
Autor: | goral.tz [ wt maja 06, 2014 12:11 am ] |
Tytuł: | Re: most pajero |
gutek a ty jeździsz coś czy tylko motasz ?? ![]() ![]() ![]() |
Autor: | geochriss [ wt maja 06, 2014 7:33 am ] |
Tytuł: | Re: Odp: most pajero |
kacjen pisze: gutek.a4 pisze: afgana nie chcę bo ciężki i tracę przedni nie zależny. taki prześwit mi nie potrzebny. gdybym mógł to kupił bym sobie arb do Vitarowego i gwizdał na jakiekolwiek inne mosty. tył vitary jest dobry tylko cena blokady przeraża. do LR jeszcze nie dorosłem. ARB nie dodaje cudownych możliwości. Lock Right w ciężkim gnoju daje dokładnie tyle samo co ARB, ale nie trzeba o nim pamiętać. p.s. Afgany z radzieckim odpowiednikiem ARB (tylko, że hydraulicznym) robią wzorowo w Vitarze ![]() p.s. 2 Jak już z Pajero, to półosie do przodu - patrz na wątek Kwadrat'owego ![]() geochriss pisze: tarcze to se odpuść. Daj mi choć jeden powód (w terenie) ?????? Kolega dużo lata po czarnym. A z kasą u niego (i nie tylko) nie jest różowo. Poza tym tarcze plus zaciski ze scorpio to znow nie taka rewelacja (ford ma małe koło w stosunku do 30 cali z vitary). W terenie takim konkretnym przy taplaniu po klamki przyznaje - tarcza lepsza |
Autor: | zax [ wt maja 06, 2014 8:46 am ] |
Tytuł: | Re: most pajero |
radzik071 pisze: coś mi się wydaje że most pajero waży tyle co pół vitary ![]() A i tak się łamie przy skakaniu ![]() Ja na Emilowej kopii LR przejechałem już około 10-15 tysi km po asfalcie, poza tym że czasem strzeli to nie przeszkadza w niczym. Ronda robisz bokiem, ze świateł startujesz pierwszy ![]() Nauczysz się jeździć z blokadą po miesiącu ![]() Tarcze - wspaniały wynalazek. Zaciągam ręczny w terenie po przejeździe przez błoto i trzyma. Nie muszę się zastanawiać, czy zaraz będę auto gonić... ![]() ![]() Aha. Zamiast zacisków ze scorpio polecam zaciski z Golfa III. Nawet na klockach ABE ze sprawnym korektorem hamują rewelacyjnie na czarnym. Na szosówkach 235/75R15 droga hamowania porównywalna z osobówkami ![]() |
Autor: | gutek.a4 [ wt maja 06, 2014 6:57 pm ] |
Tytuł: | Re: most pajero |
goral.tz pisze: gutek a ty jeździsz coś czy tylko motasz ?? ![]() ![]() ![]() szczerze czas mam ograniczony, robota po 10-14 h/dziennie zależy od sytuacji, w sobotę trzeba coś dla dobra domu zawsze zrobić a w niedzielę no cóż odpoczynek z żoną, czasem jazda w krzaki a czasem rysowanie. dlatego motanie idzie tak powoli a nie zmotanym nie chcę szaleć, ostatnio zaszalałem to urwało mocowanie tylnej łapy w aluminium na szczęście przełożenia całe, na dodatek z tymi amorkami też nie na szaleję. generalnie jak myślę o motaniu czegoś to przygotowuję się już rok wcześniej. geochriss pisze: Daj mi choć jeden powód (w terenie) ?????? Kolega dużo lata po czarnym. A z kasą u niego (i nie tylko) nie jest różowo. Poza tym tarcze plus zaciski ze scorpio to znow nie taka rewelacja (ford ma małe koło w stosunku do 30 cali z vitary). W terenie takim konkretnym przy taplaniu po klamki przyznaje - tarcza lepsza[/quote] u mnie akurat zaciski z megane II. powiem tak, temat gorący ale przyszedł czas na chłodną kalkulację. most 700 zł remont (łożyska, uszczelniacze) pewnie około 800 zł pompka do blokady i jakaś instalacja 200 zł z tego co się orientowałem to mosty z blokadą głównie były z przełożeniem 4,625 jeśli chce się 4,875 to trzeba dodatkowe przełożenia z pajero 3,0 B to dodatkowe ~300 zł przełożenia mostu vitary przód 400 zł zaciski i tarcze dystanse kół 300 zł lekko robi się 3000 zł a roboty ogrom przy tym i dalej nie będzie miało plusów mostu vitarowego z blokadą wniosek? trzeba temat potraktować jako rozważanie teoretyczne i dorosnąć do decyzji o LR |
Autor: | geochriss [ śr maja 07, 2014 9:50 pm ] |
Tytuł: | Re: most pajero |
Za 6 stówek kupisz LR używke. Szukaj a będziesz zadowolony. Przy odrobinie wprawy polotu i finezji możesz zostać co też nie jest bez znaczenia królem driftu we wsi lub na osiedlu. |
Autor: | gutek.a4 [ śr maja 07, 2014 10:12 pm ] |
Tytuł: | Re: most pajero |
i w tą drogę pójdę, oczywiście nie chodzi mi o bycie królem choć przy okazji można tytuł zgarnąć ![]() szkoda tej kasy co władowałem w most żeby myśleć o pajero chociaż.... dwa dyfry pajero 3 przełożenie 4,9 dwie blokady i niezależny z tyłu hmmm... fantastyka |
Autor: | goral.tz [ pt maja 09, 2014 8:56 am ] |
Tytuł: | Re: most pajero |
A ja kupiłem wyciagarke zamontowane i tam gdzie nawet na 4 zablokowanych kołach nie przejechał bym teraz przechodze jak o maśle, reszta tras do zrobienia bez blokad a trasy na prawdę ciekawe, więc w całym rezaniu vitary trzeba zachować umiar bo bolid to nigdy nie będzie a poliftowana za parę złotych vitara radzi sobie i może cieszyć |
Autor: | gutek.a4 [ pt maja 09, 2014 5:20 pm ] |
Tytuł: | Re: most pajero |
podliftowanie podliftowaniem trzeba zrobić dobrze ja z obecnej konfiguracji nie jestem zadowolony głownie przez dobór amorków, z przodu nie tłumią już a z tyłu jest za miękko, springi z przodu za twarde. wysokość ok takie przysiadłe 4" i ta wysokość jest ok. wyciągarki nie chcę chociaż w moim przypadku kiedy zazwyczaj jadę sam jest wskazana. wolę teren mniej bagienny |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |