suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw cze 19, 2025 8:00 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr lip 23, 2014 5:49 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 13, 2014 8:05 pm
Posty: 286
Lokalizacja: Nysa (opolskie)
Silnik: G16A
Model: blaszanka JLX
Rok prod.: 1991
Witam

Zabrałem się za wymiane przegubów i tulei brazowych w piaście, lewa strona zrobiona wiec zabrałem się za prawą i dopa ,stanąłem na etapie ktory widać na zdjęciu , a mianowicie nie mogę w żaden sposób wyciągnąć półosi , ani w jedną ani w drugą stronę , a w innym poście czytałem że wystarczy zrzucić koło,sprzegiełka,odkręcić amor i powinno wyjąć a u mnie nie da rady.Czy coś robię nie tak czy mam jakieś inne półosie? Proszę o rade bo mnie już krew zalewa.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
Vitara 3D blaszanka 1991r (japan) 1,6 8V +LPG
lift 4" , opony 30x9,5x15 BFG MT KM1
i dalsze plany......


Na górę
Post: czw lip 24, 2014 6:08 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Jak masz lewarek pod wahaczem to go opuść, wszystko zejdzie niżej i nie będzie problemów. Odkręć też łącznik stabilizatora od wahacza bo on w tym momencie ogranicza jego ruch w dół.
Półoś z mostu wyciągniesz podważając łyżką lub śrubokrętem między przegub a obudowę. Czasem wystarczy mocniej szarpnąć za całość.
No i można również odkręcić sworzeń od wahacza i wtedy wyjdzie cała zwrotnica.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: czw lip 24, 2014 6:28 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 13, 2014 8:05 pm
Posty: 286
Lokalizacja: Nysa (opolskie)
Silnik: G16A
Model: blaszanka JLX
Rok prod.: 1991
ale jak puszczę niżej wahacz to sprężyna wypadnie chyba ,coś czuję że bez zdjęcia sprężyny nie pojdzie,

_________________
Vitara 3D blaszanka 1991r (japan) 1,6 8V +LPG
lift 4" , opony 30x9,5x15 BFG MT KM1
i dalsze plany......


Na górę
Post: czw lip 24, 2014 6:50 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Nigdy nie wyciągałem sprężyn i nigdy mi żadna nie wypadła. Musisz opuścić w dół bo w tej chwili półoś jest zablokowana z oby dwóch stron. Nie wystarczy Ci miejsca żeby przesunąć ją w jedną czy w drugą stronę na tyle żeby któryś z przegubów wyszedł.
Jak się da odkręcić śruby sworznia od wahacza to byś miał najszybciej ale nie jest to konieczne w tej operacji.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: czw lip 24, 2014 7:07 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 13, 2014 8:05 pm
Posty: 286
Lokalizacja: Nysa (opolskie)
Silnik: G16A
Model: blaszanka JLX
Rok prod.: 1991
ok zrobie jak mówisz , odkręce najpierw ląćznik i opuszcze maksymalnie wahacz w dół , dam znać wieczorem co i jak , idę zaraz do garazu walczyć.......

_________________
Vitara 3D blaszanka 1991r (japan) 1,6 8V +LPG
lift 4" , opony 30x9,5x15 BFG MT KM1
i dalsze plany......


Na górę
Post: czw lip 24, 2014 7:15 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Spryskaj czymś i odkręć sworzeń.
To 3 śruby tylko.
Podłożysz podnośnik pod wahacz, odsuniesz zwrotnicę i gotowe.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: czw lip 24, 2014 7:58 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 13, 2014 8:05 pm
Posty: 286
Lokalizacja: Nysa (opolskie)
Silnik: G16A
Model: blaszanka JLX
Rok prod.: 1991
Wykręciłem sworzeń (3 srubki) i wyszło , ale i tak roboty dużo więcej niż w przypadku lewej strony, bez sensu to japońce rozwiązali, ale warto było się męczyć , wymieniłem tuleje brazowe,przeguby i przy okazji osłonki gumowe bo już spękane były i jest cacy cicho :D dziekuje za wskazówki i rady.
pozdrawiam

_________________
Vitara 3D blaszanka 1991r (japan) 1,6 8V +LPG
lift 4" , opony 30x9,5x15 BFG MT KM1
i dalsze plany......


Na górę
Post: wt lip 29, 2014 6:29 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt lis 21, 2008 1:31 pm
Posty: 23
Lokalizacja: Tymowa, Laskowa
Silnik: j20a
Model: de luxe
Rok prod.: 1999
Podpowiedzcie koledzy gdzie kupie takie pierścienie ślizgowe? Jestem z zawodu mechanikiem, mam różne hurtownie ale żadna nie posiada czegoś takiego. ktoś podpowie może? na allegro szukam szukam i nic?
mój przegub już w takie wibracje wpada że masakra....

_________________
Vitara 2.0 16v 99r. Bf Goodrich At 235/70 r16 :)


Na górę
Post: wt lip 29, 2014 6:36 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2729
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
szpilman pisze:
Podpowiedzcie koledzy gdzie kupie takie pierścienie ślizgowe? Jestem z zawodu mechanikiem, mam różne hurtownie ale żadna nie posiada czegoś takiego. ktoś podpowie może? na allegro szukam szukam i nic?
mój przegub już w takie wibracje wpada że masakra....


http://suzuki-czesci.pl/pl/p/Tuleja-pro ... amurai/215

no co ty naszego sklepiku jeszcze nie znasz??

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: wt lip 29, 2014 6:40 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt lis 21, 2008 1:31 pm
Posty: 23
Lokalizacja: Tymowa, Laskowa
Silnik: j20a
Model: de luxe
Rok prod.: 1999
No nie znałem. Na forum jestem dość rzadko nie wiedziałem że jest taki sklepik :) fajnie to trzeba zamówić, zrobić i w błoto bez stresu...

_________________
Vitara 2.0 16v 99r. Bf Goodrich At 235/70 r16 :)


Na górę
Post: wt lip 29, 2014 7:04 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2729
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
sprawdź też uszczelniacze panie co by syfu tam się nie napchało
(koledzy zaraz powiedzą pewnie żeby przetoczyć na łożysko igiełkowe :P)

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: wt lip 29, 2014 7:33 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt lis 21, 2008 1:31 pm
Posty: 23
Lokalizacja: Tymowa, Laskowa
Silnik: j20a
Model: de luxe
Rok prod.: 1999
No zamówiłem już tulejkę. Kurcze no właśnie nie wiem w jakim stanie te simeringi.... no nic trza rozebrać ładnie i pooglądać. He He teraz to mam przyspawany przegub do tego dekla bo ja mam na stałe bez sprzęgiełek, tak wiem wiem ktoś powie że paprok.. ale co miałem zrobić jak sobota wieczór trzeba było troszkę poupalać. :) teraz trzeba wymienić przegub także :) eh ale co tam nie żałuje

_________________
Vitara 2.0 16v 99r. Bf Goodrich At 235/70 r16 :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl