suzuki.info.pl http://suzuki.a-ng.eu/forum/ |
|
Automat czy manual ? http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=7&t=13939 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | romix_72 [ pt lut 27, 2015 9:59 pm ] |
Tytuł: | Automat czy manual ? |
Witam, mam pytanie odnośnie skrzyń biegów auta będę używał w terenie ale nie wiem czy lepiej kupić z manualna skrzynią biegów czy automatyczna, na oku mam 1.6 w automacie dlatego pytam, a miałem już 3 vitarki w manualnu więc nie wiem czy się decydować czy odpuścić i szukać manuala ![]() |
Autor: | eemeryt [ pt lut 27, 2015 10:10 pm ] |
Tytuł: | Re: Automat czy manual ? |
Jedyny słuszny wybór to automat!!! Zmienianie biegów zostaw parobkom |
Autor: | koziołek [ pt lut 27, 2015 10:24 pm ] |
Tytuł: | Re: Automat czy manual ? |
Automat jest spoko ale prawdziwy kierowca (nie mylić z posiadaczem prawa jazdy) sam zmienia biegi. Szlachta jeździć nie umie i parobkami musi się wysługiwać. ![]() Tak trochę bardziej serio jakbym miał automata to do dzisiaj bym siedział w lesie czekając na lawetę. A tak na pych odpalił i pojechali do domu. ![]() |
Autor: | eemeryt [ pt lut 27, 2015 10:58 pm ] |
Tytuł: | Re: Automat czy manual ? |
W automacie nie utopisz sprzęgła |
Autor: | Niedzwiadz [ pt lut 27, 2015 11:01 pm ] |
Tytuł: | Re: Automat czy manual ? |
Ale jak utopisz to skrzynie na amen ![]() |
Autor: | jano250 [ pt lut 27, 2015 11:06 pm ] |
Tytuł: | Re: Automat czy manual ? |
romix_72 pisze: Witam, mam pytanie odnośnie skrzyń biegów auta będę używał w terenie ale nie wiem czy lepiej kupić z manualna skrzynią biegów czy automatyczna, na oku mam 1.6 w automacie dlatego pytam, a miałem już 3 vitarki w manualnu więc nie wiem czy się decydować czy odpuścić i szukać manuala ![]() Radka zapytaj zdaje się że vitarka Justyny jest w automacie ale nie jestem pewien ![]() |
Autor: | eemeryt [ sob lut 28, 2015 6:00 pm ] |
Tytuł: | Re: Automat czy manual ? |
Ja mam automata i manuala, automat fajniejszy bo ciągle ciągnie. W manualu jak kończy się jedynka w piachu to nie zmienisz na dwójkę bo stanie. ja osobiście wolę automata do piachu |
Autor: | radzik071 [ sob lut 28, 2015 7:07 pm ] |
Tytuł: | Re: Automat czy manual ? |
Niedzwiadz pisze: Ale jak utopisz to skrzynie na amen ![]() ? nie wiem jak 4 biegowy w longach ale 3 biegowy w 3d jest ciężki do zabicia (nie wiem czy w ogóle się da ![]() Automat w Vitarze Justynki: gotowany bo jeżdżony bez chłodnicy jeżdżony bez oleju jeżdżony z olejem ponad stan jeżdżony na wodzie w oleju (wody więcej niż oleju) zmiana z R na D z butem w podłodze i z D na R też Poprzedni właściciel auta też mówił że katował tą skrzynię Ostatnio stwierdziłem że przy okazji zmienię ten "zajechany" automat na taki w idealnym stanie co by było lepiej. Nie pomogło. Czyli po tym wszystkim automat wcale nie był zajechany !! ![]() Filmik z pierwszej jazdy w ternie Justynki automatem (jarałem się jak dziecko) https://www.youtube.com/watch?v=RROY1BDJPEs (Przejazd przez wodę na końcu filmiku - tu skrzynia dostało z parę litrów wody ![]() Wszystko ma swoje plusy i minusy ale jak dla mnie na razie więcej na + dla automatu: 1) Ruszanie pod górkę na + nie mylić z ruszaniem pod górkę na parkingu w galerii handlowej Tylko ruszanie pod stromizmę w sytuacji gdy brakuje 10cm do pieczątki ( zaraz z tyłu mamy drzewo a z przodu rów - na manualu mamy do wybory albo spalić sprzęgło albo strzelić ze sprzęgła i zamiast podjechać 10 cm to 15cm i niechcący wpaść do tego rowu z przodu) 2) ogólnie manewrowanie typu podjazd o 2 cm w ciężkich warunkach to główna przewaga automatu. 3) przy używaniu wyciągarki automatem możemy lekko pomagać - manualem też możemy lekko pomagać paląc sprzęgło albo pomagać bardziej czyli cały czas kopać. 4) manewrowanie przy technicznej jeździe z bardzo małą prędkością - auto nie gaśnie - nie palimy sprzęgła To co pisze emeryt czyli ąutomat cały czas ciągnie nawet jak redukuje bieg na długim podjeździe albo na długim przelocie przez bagno (w manualu taka redukcja często oznacza wklejkę) Podstawowy minus koziołek pisze: ...jakbym miał automata to do dzisiaj bym siedział w lesie czekając na lawetę. A tak na pych odpalił i pojechali do domu. ![]() Czyli rozrusznik musimy mieć zawsze w idealnym stanie (katując auto w błocie co wyjazd czyszczenie rozrusznika) Dużo pomaga wywalenie elektromagnesu - zastąpiłem go linką i heblem - wtedy do zepsucia zostają tylko szczotki w silniku Minusem jest też: hamowanie silnikiem z górki a raczej jego brak przy wklejce trudniej rozbujać auta ( przód - tył) koziołek pisze: Automat jest spoko ale prawdziwy kierowca (nie mylić z posiadaczem prawa jazdy) sam zmienia biegi. Szlachta jeździć nie umie i parobkami musi się wysługiwać. ![]() Jak już żartujemy to miałem 10 lat temu automat i też stwierdziłem, że automat jest dla hmm... pedałów ![]() Teraz od roku mamy Vitarę 3d w automacie tylko do terenu i tak mi się to spodobało że "asfaltowego" Longa w manualu zamieniłem na Toykę w automacie i teraz twierdzę, że manual jest dla hmm... frajerów I tylko w tej kwestii wole być pedałem ![]() ![]() Podsumowując. Nie ma co czytać tych pierdół miałeś 3 manuale - kup automat i sprawdź - wg mnie będzie Pan zdowolony |
Autor: | danthe [ sob lut 28, 2015 7:54 pm ] |
Tytuł: | Re: Automat czy manual ? |
Jeśli znalazłbym dawcę 2.0 16v w automacie w sensownych pieniądzach to bym się długo nie zastanawiał nad przekładką. Wady: 1. większa masa 2. droższy serwis 3. mniejsze przyspieszenie 4. szybsze przełożenia Radek, a jak sie zachowuje automat przy w reduktorze 4.24? 3-biegowy pewnie tego nie zauważa. Pytanie jak ten 4-biegowy sterowany komputerem. |
Autor: | aniol [ sob lut 28, 2015 8:06 pm ] |
Tytuł: | Re: Automat czy manual ? |
Dokładnie potwierdzam to wszystko co Radzik napisał z wyjątkiem że nie da się zabić skrzyni ![]() |
Autor: | koziołek [ sob lut 28, 2015 10:09 pm ] |
Tytuł: | Re: Automat czy manual ? |
A żeście się naprodukowali tylko co z tego? Nadal manual jest lepszy niż automat tak jak benzyna lepsza niż diesel i nic tego nie zmieni. ![]() |
Autor: | zbys19 [ sob lut 28, 2015 10:21 pm ] |
Tytuł: | Re: Automat czy manual ? |
Autor: | siwy107 [ sob lut 28, 2015 10:34 pm ] |
Tytuł: | Re: Automat czy manual ? |
ilu użytkowników tyle opini, ale nic to świat należy do tych co ryzykują miałeś trzy manuale to spróbuj i automata , i sam zdobędziesz wiedzę i opinie , ja miałem i manuala i śmigam teraz automatem , i tak naprawdę trudno wydać jednomyślnie co jest lepsze, narazie automat mi się podoba i nie narzekam, na manuala też złego słowa nie powiem |
Autor: | romix_72 [ ndz mar 01, 2015 9:33 am ] |
Tytuł: | Re: Automat czy manual ? |
Dzięki wielkie za opinie, tego było mi trzeba ![]() |
Autor: | radzik071 [ ndz mar 01, 2015 1:54 pm ] |
Tytuł: | Re: Automat czy manual ? |
danthe pisze: ... Wady: ... 4. szybsze przełożenia to jest właśnie dziwne bo niby przełożenia są szybsze ale naszym 3 biegowym automatem z 1.6 8v i 32" potrafiliśmy ruszyć i wjechać pod stromy nasyp bez włączonego reduktora gdzie w manualu ciężko by było ruszyć nawet z reduktorem. za to wsteczny jest naprawdę za szybki i w piachu pod stromą górę nie ma szans ruszyć (gaz w podłogę a koła stoją - 32") - to była główna przyczyna założenia reduktora 4.24 (na Dusznie przez słaby wsteczny zmarnowaliśmy ~30 minut na jednej łatwej pieczątce bo trzeba było ją robić właśnie na wsteku) danthe pisze: ... Radek, a jak się zachowuje automat przy w reduktorze 4.24? 3-biegowy pewnie tego nie zauważa. Pytanie jak ten 4-biegowy sterowany komputerem. Automat działa jak należy ale jest strasznie wolno przy 5.125 w mostach i jest problem z rozpędzeniem się pod górkę (brak możliwości ruszenia z dwójki/trójki) - ale przynajmniej sprzęgło się nie pali ![]() Może przy 33" i 4.3 w mostach będzie lepiej EDIT: Zapomniałem o naj naj najważniejszym atucie automatu jak auto chcemy katować w terenie na dużych kołach. Automat jest duuuuużo delikatniejszych dla układu napędowego (nie ma mechanicznego połączenia silnika z kołami więc nie występują przeciążenia i strzały jak w manualu a to właśnie one wszystko urywają) ! To jest dla mnie bardzo ważne bo we wszystkich przeróbkach najważniejsza dla mnie jest bezawaryjność. Jeździłem vitarą z aluminiowym mostem i półosiami 1.6 na 31" i nic się nie działo (byłem w miarę delikatny) Potem pół roku śmigaliśmy z napędem od 2.5 v6 na 32" a ostatnio na 33" i prawa półoś była zwykła od diesla i też nic się nie działo |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |