suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob cze 21, 2025 10:35 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt maja 19, 2015 7:51 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw lip 31, 2014 10:56 am
Posty: 32
Lokalizacja: Szkocja
Witam,
Poszukuję informacji, rady, porady. Dostałem od mechanika zadanie znalezienia sobie mostu przedniego, dyferencjału i teraz pytanie do tych co znają się na tym znacznie lepiej ode mnie.
Mój pojazd- Grand Vitara 2000 rok, 2.0 TD, 5 drzwi. Anglik jeśli ma to jakieś znaczenie.
Czy wystarczy że znajdę na jakimś szrocie taki model i wydobędę z niego most przedni czy jest jest to coś bardziej skomplikowanego i będę musiał szukać konkretniej niż tylko takiego modelu? Czy może sprawa jest jeszcze prostsza?
Względnie czy coś inszego uda się tam wstawić/zamiennik z innego auta i będzie działało ?


Na górę
Post: wt maja 19, 2015 9:35 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Jak zmieliłeś to szukaj z takiego samego modelu i rocznika. Jest jeszcze druga opcja połączona z pierwszą, czyli kosz z vitary 1.6l lub tylni z samuraia albo jimy i przełożenie z gvI 2.0TD takiej jak twoja, albo ewenyualnie 2.5 V6. Żekomo V6 ma takie same przełożenia ale dla pewności trzeba by było policzyć.

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: śr maja 20, 2015 7:21 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 07, 2013 1:59 pm
Posty: 676
Lokalizacja: sosnowiec
Jak by co to kosz samuraja mam :)
A tak ogolnie co sie tam zmielilo ? Atak i talerz cale ? Bo jezeli tak, to tylko kosz potrzebujesz.

_________________
Urojenie jednej osoby to choroba psychiczna, urojenie wielu to religia !!!

Lift 4" by RADZIK
Bodylift 2" :)
Gołe wnętrze......
Winda
Stal most
ARB

https://www.facebook.com/mr.wgniotek


Na górę
Post: śr maja 20, 2015 8:31 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Przypuszczam że atak/talerz najmniej ucierpiał lub wcale, a zmielił sie kosz.

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: śr maja 20, 2015 9:20 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw lip 31, 2014 10:56 am
Posty: 32
Lokalizacja: Szkocja
obawiam się że nie wiem tego co się zmieliło. Mechanik powiedział - kup przedni dyfer lub most...
Nie rozkręcał auta tylko wrzucił na podnośnik, pokręcił kołami i wydał wyrok.
Niestety nie auto dla mnie też służy do jazdy codziennej - dupowóz do pracy więc też średnio był czas na rozłożenie, złożenie z powrotem zmielonych części :/
Sam jeździ w offroadzie tylko że nie suzuki a czymś większym...
Ponadto jeszcze zasugerował, że pewnie jakaś uszczelka poszła bo lekko zaczął wyciekać olej z mostu, olej koloru szarawego (zmieniany niecały miesiąc temu i to był teraz pierwszy teren poważniejszy auta)
Znalazłem most cały na szrocie za 150 funtów, tak więc pewnie na dniach tam się udam (wolałbym ciut taniej, ale cóż...)


Na górę
Post: czw maja 21, 2015 8:28 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
GV 2.0TD to ma chyba stalowy most z przodu?
Wiec kupowanie całego to ma niewielki sens. Chyba że koszty robocizny wielkie i drogo wyjdzie rozbebeszanie mostu.

Musisz zweryfikować czy przełożenia są takie same w nowym moście. Inaczej to nie zadziała i zniszczysz sobie napęd.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw maja 21, 2015 9:25 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 07, 2014 8:22 am
Posty: 72
Lokalizacja: krk
Ja mam ALU most w GV wersja 2.5 V6 Limited Edition z USA. Ciekawe czy taki był oryginalnie czy ktoś go podmienił?

_________________
GV1 '01 2.5 V6 Automat


Na górę
Post: czw maja 21, 2015 10:02 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw lip 31, 2014 10:56 am
Posty: 32
Lokalizacja: Szkocja
Nie wiem niestety czy stalowy czy inny, nie znam się.
Co do przełożeń to właśnie dlatego się pytam na forum czy wystarczy ten sam model czy będzie jeszcze trzeba sprawdzić coś - przełożenia.
Niestety tutaj nie mam zbyt wielkiego wyboru mechaników do ktorych mogę się zwrócić z tym - szkoci z miejsca odpadają, a dwóch Polaków jeden powiedział aby kupować most, a drugi na 99% by powiedział aby kupić most.

Jak mogę zweryfikować czy są takie same przełożenia? Z tego co widziałem gdzieś tutaj tabelkę przełożen to ten model miał tylko jedne jeśli dobrze ją odczytywałem


Na górę
Post: czw maja 21, 2015 11:30 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Tabelki tabelkami a rzeczywistość rzeczywistością :)
Najlepiej sprawdzić.
Można na podniesionym samochodzie pokręcić wałem i sprawdzić ile razy sie kolo obróciło. Potem proste dzielenie i masz przełożenie policzone.
Dobrze jest zrobić kilka obrotów wałem.
Pamiętaj tylko, że jak masz jedną stronę podniesioną to koło się kręci 2x szybciej niż podczas jazdy. Trzeba to w obliczeniach uwzględnić.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw maja 21, 2015 12:17 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw lip 31, 2014 10:56 am
Posty: 32
Lokalizacja: Szkocja
danthe pisze:
Można na podniesionym samochodzie pokręcić wałem i sprawdzić ile razy sie kolo obróciło. Potem proste dzielenie i masz przełożenie policzone.
Dobrze jest zrobić kilka obrotów wałem.


To był pierwszy test jaki zrobił mechanik. Wynik wynosił 0 obrotów. Koła w ogóle się nie kręciły - przednie koła.

Nie wiem jak było w momencie kiedy kiedy byłem na podnośniku i załączyłem napęd na przód, ale też nie było zbyt dobrze z tego co mi się wydaje - coś mocno przeskakiwało z przodu...


Na górę
Post: czw maja 21, 2015 12:52 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Zrób test na tylnym moście - tam muszą być takie same przełożenia :)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw maja 21, 2015 1:16 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2014 7:03 am
Posty: 154
Lokalizacja: Torzym
Silnik: J20A
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 2003
Nie wiem czy ktoś o tym pomyślał, ale w GV jest dodatkowo pneumatyczne załączneie napędu, jeśli nie ma zapłonu, wbitego 4H lub 4L na dzwigni i pompka powietrzna nie nabiła membrany w moscie to można sobie wałem kręcić do woli a koła ani drgną, można zamiast wbijania napędu i czekania na działanie pompki (która może w tym wypadku jest problemem) dać ciśnienie na wężyk od załączania napędu, powinno tam być coś ok 0,3 bara (uwaga bo są dwa wężyki, jeden od napędu natomiast drugi to odpowietrzenie mostu) i wtedy spróbować zakręcić wałem. Napisz może jeszcze jaki masz problem, jeśli chodzi o to że most nie przekazuje napędu z wału to winna może być właśnie pneumatyka mostu, czyli albo pompka, przewód z pompki do mostu, przewód wewnątrz mostu idący do membrany bądź sama membrana. Jeśli masz inny problem to prosze opisz go, możliwe że wymiana mostu lub nawet bebechów (czytaj, koszyka, główki, et cetera) nie jest konieczna, musimy tylko wiedzieć jakie są objawy.


Na górę
Post: czw maja 21, 2015 1:34 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Masz racje, lepiej sprawdzić to zanim sie most wymieni.
Pytanie czy pompka działa - powinno być ją słychać, ona gdzieś w okolicach przedniego zderzaka chyba jest.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw maja 21, 2015 1:55 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob kwie 11, 2015 10:23 am
Posty: 128
Lokalizacja: Białystok
Nie ma tam jakiegoś polskiego mechanika w okolicy? :mrgreen:


Na górę
Post: czw maja 21, 2015 2:17 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Napisał że ma 2.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl