suzuki.info.pl http://suzuki.a-ng.eu/forum/ |
|
luz miedzyzębny http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=7&t=14412 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | biernik [ wt maja 19, 2015 8:48 pm ] |
Tytuł: | luz miedzyzębny |
Ni znalazlem nigdzie, czy wiecie jaką wartość wynosi ten luz miedzy atakiem a talerzem? |
Autor: | geochriss [ wt maja 19, 2015 9:24 pm ] |
Tytuł: | Re: luz miedzyzębny |
Przyjmuje różne wartości w funkcji śladów zazębienia. Inaczej mowiac ma być dobry ślad. Regulujesz wałkiem góra dół i koszem lewo prawo. Powodzenia. |
Autor: | biernik [ wt maja 19, 2015 9:51 pm ] |
Tytuł: | Re: luz miedzyzębny |
Tak to robie, ale naogladalem sie filmikow jak to robia fachowcy i pomyslalem, ze ustawie sobie zegarem ![]() |
Autor: | geochriss [ śr maja 20, 2015 6:30 pm ] |
Tytuł: | Re: luz miedzyzębny |
Zegarem zmierzysz tylko luz. A to cześć sukcesu. Zazębienie jest bardzo ważne. Jak to spaprasz to bedzie wył przy hamowaniu silnikiem lub bedzie wył podczas przyspieszania (jazdy ogólnie w przód) |
Autor: | biernik [ śr maja 20, 2015 7:19 pm ] |
Tytuł: | Re: luz miedzyzębny |
No ale zazębienia nie ma za bardzo jak ustawic, bo chyba standartowo jest tylko tuleja rozpręźna? |
Autor: | geochriss [ śr maja 20, 2015 7:43 pm ] |
Tytuł: | Re: luz miedzyzębny |
Tuleja rozprezna jest do ustawienia napiecia ŁOŻYSK wałka atakującego. Ps. Trzeba czytać,duuuużo czytać |
Autor: | szweraf [ śr maja 20, 2015 8:05 pm ] |
Tytuł: | Re: luz miedzyzębny |
Podkładki panie, podkładki ![]() Tak na szybko http://zssplus.pl/publikacje/publikacje21.htm |
Autor: | biernik [ śr maja 20, 2015 8:09 pm ] |
Tytuł: | Re: luz miedzyzębny |
Faktycznie, ale pytanie, czy przy zmianie lożyska, trzeba kombinowac z tymi podkladkami? Bo w sumie fabryka jakos ustawila, i czy jest sznsa, ze cos sie zmieni? A co do czytania, to oprucz pracy tylko czytam i czytam i w sumie od tego czytania dupi mi sie juz w glowie ![]() |
Autor: | szweraf [ śr maja 20, 2015 8:17 pm ] |
Tytuł: | Re: luz miedzyzębny |
No to zobacz jak fabryka podaje nr części (podkładki) http://epc.japancars.ru/suzuki/?st=60&l ... x8Zm49PTk5 |
Autor: | geochriss [ śr maja 20, 2015 8:34 pm ] |
Tytuł: | Re: RE: Re: luz miedzyzębny |
biernik pisze: Faktycznie, ale pytanie, czy przy zmianie lożyska, trzeba kombinowac z tymi podkladkami? Bo w sumie fabryka jakos ustawila, i czy jest sznsa, ze cos sie zmieni? A co do czytania, to oprucz pracy tylko czytam i czytam i w sumie od tego czytania dupi mi sie juz w glowie ![]() Trzeba czytac ze zrozumieniem ![]() www.gearinstalls.com Obraz mowi wiecej niż 1000 słów ale kiepsko działa na wyobraźnie... |
Autor: | biernik [ śr maja 20, 2015 10:57 pm ] |
Tytuł: | Re: luz miedzyzębny |
Z tym, ze ja bardzo nie ufam forom ![]() Ale widze, ze chyba nikt nigdy nie ustawial luzow na zegar ? A co do podkladek to uwazam, ze tylko przy wymianie ataku. W innym wypadku nie ma mozliwosci przestawienia ustawien fabrycznych. Co prawda mogą się zęby wytrzec, ale to wiąże sie z wymianą. |
Autor: | slaw [ śr maja 20, 2015 11:16 pm ] |
Tytuł: | Re: luz miedzyzębny |
szweraf pisze: No to zobacz jak fabryka podaje nr części (podkładki) http://epc.japancars.ru/suzuki/?st=60&l ... x8Zm49PTk5 fabryka podaje wiele podkładek nr 4 ale każda jest powiązana z danym przełożeniem a nie służą do regulacji |
Autor: | szweraf [ czw maja 21, 2015 5:09 am ] |
Tytuł: | Re: luz miedzyzębny |
To ciekawe ile przełożeń występuje w przednim moście przy silniku 1.6 skoro jest 8 możliwych podkładek do wyboru. Nie wydaje mi się żeby przy wymianie obudowy z alu na stal wałek siadł idealnie jak w oryginale na tej samej podkładce. Może mało jeszcze widziałem... |
Autor: | geochriss [ czw maja 21, 2015 2:55 pm ] |
Tytuł: | Re: luz miedzyzębny |
Poczytajcie o takich terminach jak: checking distance, preload, backlash, hi pinion. To podstawy.Polska literatura w tym temacie leży |
Autor: | radzik071 [ czw maja 21, 2015 8:19 pm ] |
Tytuł: | Re: luz miedzyzębny |
biernik pisze: Z tym, ze ja bardzo nie ufam forom ![]() Ale widze, ze chyba nikt nigdy nie ustawial luzow na zegar ? A co do podkladek to uwazam, ze tylko przy wymianie ataku. W innym wypadku nie ma mozliwosci przestawienia ustawien fabrycznych. Co prawda mogą się zęby wytrzec, ale to wiąże sie z wymianą. to nie jest taka bajka jak się wydaje - samym zegarem bez wiedzy nic nie zdziałasz. mostów naustawiałem się dziesiąt i np wczoraj jeden most składałem jakieś 8 godzin ! zegar używasz tylko jak wiesz jaki luz był ustawiony fabrycznie (nieraz jest to wygrawerowane na talerzu i ataku) ale jak zmieniałeś cokolwiek (łożyska, obudowę itp) to może Ci się wszystko zmienić - szczególnie jak zmieniłeś na nowe nie oryginalne łożyska. Podkładki między atak a łożysko masz co 0.03mm startując od 1.00mm po przez 1.03, 1,06 ; 1,09 .... aż do 1.3mm dodatkowo jest też nieraz dodatkowa podkładka grubości 0.3 mm czyli razem masz ustawienia co 0,03mm od 1.00mm do 1.6mm (wczoraj po 6 przestawieniach podkładki wyszło mi 1,48mm - podkładka 1.18 + 0.3) do tego ustawienia kosza satelitów na boki też wciurme (czyli właśnie ten luz ustawiany zegarem który i tak na końcu musisz sprawdzić w praktyce czyli sprawdzając ślad na talerzu - ja omijam sprawdzanie zegarem który mam bo i tak najważniejszy jest ślad) Wczoraj wyszło mi że luz "zegarowy" został fabryczny a zmieniłem tylko grubość podkładki ataku z 1.21 na 1.48 Dużo by pisać ale : geochriss pisze: ...Inaczej mowiac ma być dobry ślad. Regulujesz wałkiem góra dół i koszem lewo prawo. Powodzenia. Ja też życzę powodzenia ![]() PS. nie załamuj się ! nieraz udaje się ustawić tak, że zegarem dam luz taki jak jest zapisany na talerzu i od razu wychodzi idealny ślad |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |