suzuki.info.pl
http://suzuki.a-ng.eu/forum/

luz miedzyzębny
http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=7&t=14412
Strona 1 z 2

Autor:  biernik [ wt maja 19, 2015 8:48 pm ]
Tytuł:  luz miedzyzębny

Ni znalazlem nigdzie, czy wiecie jaką wartość wynosi ten luz miedzy atakiem a talerzem?

Autor:  geochriss [ wt maja 19, 2015 9:24 pm ]
Tytuł:  Re: luz miedzyzębny

Przyjmuje różne wartości w funkcji śladów zazębienia. Inaczej mowiac ma być dobry ślad. Regulujesz wałkiem góra dół i koszem lewo prawo. Powodzenia.

Autor:  biernik [ wt maja 19, 2015 9:51 pm ]
Tytuł:  Re: luz miedzyzębny

Tak to robie, ale naogladalem sie filmikow jak to robia fachowcy i pomyslalem, ze ustawie sobie zegarem :)

Autor:  geochriss [ śr maja 20, 2015 6:30 pm ]
Tytuł:  Re: luz miedzyzębny

Zegarem zmierzysz tylko luz. A to cześć sukcesu. Zazębienie jest bardzo ważne. Jak to spaprasz to bedzie wył przy hamowaniu silnikiem lub bedzie wył podczas przyspieszania (jazdy ogólnie w przód)

Autor:  biernik [ śr maja 20, 2015 7:19 pm ]
Tytuł:  Re: luz miedzyzębny

No ale zazębienia nie ma za bardzo jak ustawic, bo chyba standartowo jest tylko tuleja rozpręźna?

Autor:  geochriss [ śr maja 20, 2015 7:43 pm ]
Tytuł:  Re: luz miedzyzębny

Tuleja rozprezna jest do ustawienia napiecia ŁOŻYSK wałka atakującego. Ps. Trzeba czytać,duuuużo czytać

Autor:  szweraf [ śr maja 20, 2015 8:05 pm ]
Tytuł:  Re: luz miedzyzębny

Podkładki panie, podkładki :mrgreen:
Tak na szybko http://zssplus.pl/publikacje/publikacje21.htm

Autor:  biernik [ śr maja 20, 2015 8:09 pm ]
Tytuł:  Re: luz miedzyzębny

Faktycznie, ale pytanie, czy przy zmianie lożyska, trzeba kombinowac z tymi podkladkami? Bo w sumie fabryka jakos ustawila, i czy jest sznsa, ze cos sie zmieni?
A co do czytania, to oprucz pracy tylko czytam i czytam i w sumie od tego czytania dupi mi sie juz w glowie :)

Autor:  szweraf [ śr maja 20, 2015 8:17 pm ]
Tytuł:  Re: luz miedzyzębny

No to zobacz jak fabryka podaje nr części (podkładki)
http://epc.japancars.ru/suzuki/?st=60&l ... x8Zm49PTk5

Autor:  geochriss [ śr maja 20, 2015 8:34 pm ]
Tytuł:  Re: RE: Re: luz miedzyzębny

biernik pisze:
Faktycznie, ale pytanie, czy przy zmianie lożyska, trzeba kombinowac z tymi podkladkami? Bo w sumie fabryka jakos ustawila, i czy jest sznsa, ze cos sie zmieni?
A co do czytania, to oprucz pracy tylko czytam i czytam i w sumie od tego czytania dupi mi sie juz w glowie :)

Trzeba czytac ze zrozumieniem :P
www.gearinstalls.com
Obraz mowi wiecej niż 1000 słów ale kiepsko działa na wyobraźnie...

Autor:  biernik [ śr maja 20, 2015 10:57 pm ]
Tytuł:  Re: luz miedzyzębny

Z tym, ze ja bardzo nie ufam forom :), w 50% sa same brednie, dlatego koduje tylko 50%informacji, chociaz czasem moze wlasnie te 50% blednych.
Ale widze, ze chyba nikt nigdy nie ustawial luzow na zegar ?
A co do podkladek to uwazam, ze tylko przy wymianie ataku. W innym wypadku nie ma mozliwosci przestawienia ustawien fabrycznych.
Co prawda mogą się zęby wytrzec, ale to wiąże sie z wymianą.

Autor:  slaw [ śr maja 20, 2015 11:16 pm ]
Tytuł:  Re: luz miedzyzębny

szweraf pisze:
No to zobacz jak fabryka podaje nr części (podkładki)
http://epc.japancars.ru/suzuki/?st=60&l ... x8Zm49PTk5




fabryka podaje wiele podkładek nr 4

ale każda jest powiązana z danym przełożeniem a nie służą do regulacji

Autor:  szweraf [ czw maja 21, 2015 5:09 am ]
Tytuł:  Re: luz miedzyzębny

To ciekawe ile przełożeń występuje w przednim moście przy silniku 1.6 skoro jest 8 możliwych podkładek do wyboru.
Nie wydaje mi się żeby przy wymianie obudowy z alu na stal wałek siadł idealnie jak w oryginale na tej samej podkładce.
Może mało jeszcze widziałem...

Autor:  geochriss [ czw maja 21, 2015 2:55 pm ]
Tytuł:  Re: luz miedzyzębny

Poczytajcie o takich terminach jak: checking distance, preload, backlash, hi pinion. To podstawy.Polska literatura w tym temacie leży

Autor:  radzik071 [ czw maja 21, 2015 8:19 pm ]
Tytuł:  Re: luz miedzyzębny

biernik pisze:
Z tym, ze ja bardzo nie ufam forom :), w 50% sa same brednie, dlatego koduje tylko 50%informacji, chociaz czasem moze wlasnie te 50% blednych.
Ale widze, ze chyba nikt nigdy nie ustawial luzow na zegar ?
A co do podkladek to uwazam, ze tylko przy wymianie ataku. W innym wypadku nie ma mozliwosci przestawienia ustawien fabrycznych.
Co prawda mogą się zęby wytrzec, ale to wiąże sie z wymianą.


to nie jest taka bajka jak się wydaje - samym zegarem bez wiedzy nic nie zdziałasz.

mostów naustawiałem się dziesiąt i np wczoraj jeden most składałem jakieś 8 godzin !

zegar używasz tylko jak wiesz jaki luz był ustawiony fabrycznie (nieraz jest to wygrawerowane na talerzu i ataku) ale jak zmieniałeś cokolwiek (łożyska, obudowę itp) to może Ci się wszystko zmienić - szczególnie jak zmieniłeś na nowe nie oryginalne łożyska.

Podkładki między atak a łożysko masz co 0.03mm startując od 1.00mm po przez 1.03, 1,06 ; 1,09 .... aż do 1.3mm
dodatkowo jest też nieraz dodatkowa podkładka grubości 0.3 mm czyli razem masz ustawienia co 0,03mm od 1.00mm do 1.6mm
(wczoraj po 6 przestawieniach podkładki wyszło mi 1,48mm - podkładka 1.18 + 0.3)

do tego ustawienia kosza satelitów na boki też wciurme (czyli właśnie ten luz ustawiany zegarem który i tak na końcu musisz sprawdzić w praktyce czyli sprawdzając ślad na talerzu - ja omijam sprawdzanie zegarem który mam bo i tak najważniejszy jest ślad)
Wczoraj wyszło mi że luz "zegarowy" został fabryczny a zmieniłem tylko grubość podkładki ataku z 1.21 na 1.48

Dużo by pisać ale :
geochriss pisze:
...Inaczej mowiac ma być dobry ślad. Regulujesz wałkiem góra dół i koszem lewo prawo. Powodzenia.


Ja też życzę powodzenia
:wink:

PS.
nie załamuj się !
nieraz udaje się ustawić tak, że zegarem dam luz taki jak jest zapisany na talerzu i od razu wychodzi idealny ślad

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/