suzuki.info.pl
http://suzuki.a-ng.eu/forum/

oleje w mosty, skrzynie i reduktor grand vitara
http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=7&t=17114
Strona 1 z 2

Autor:  slawko333 [ pn gru 19, 2016 6:34 pm ]
Tytuł:  oleje w mosty, skrzynie i reduktor grand vitara

witam, zakupiłem gv1 hdi , przymierzam się do wymiany olejow w mostach, skrzyni i reduktorze, wg zaciągniętych informacji w przednim moście, reduktorze i skrzyni idzie olej gl4, a w tylni most gl5, w poprzednim aucie vitara 1,6 w obydwa mosty szedł gl5, dlaczego w grand vitare w przedni most idzie gl4?
zamowilem w tylni most castrol gl5 80w90
w skrzynie biegów motul gl4/gl5 75w90
ten motul o dwóch normach nada się do skrzyni biegow?

Autor:  danthe [ pn gru 19, 2016 7:13 pm ]
Tytuł:  Re: oleje w mosty, skrzynie i reduktor grand vitara

slawko333 pisze:
dlaczego w grand vitare w przedni most idzie gl4?

Może mechanizm pneumatycznego załączania przedniego napędu nie lubi gl5?
slawko333 pisze:
w skrzynie biegów motul gl4/gl5 75w90
ten motul o dwóch normach nada się do skrzyni biegow?

Skoro spełnia obie normy to powinien pasować wszędzie.

Autor:  tosiekDH [ wt gru 20, 2016 10:15 am ]
Tytuł:  Re: oleje w mosty, skrzynie i reduktor grand vitara

Oznaczenia GL4 czy GL5 to klasa jakości a nie lepkości, także raczej wątpliwe żeby lepszy jakościowo olej był nie lubiany przez mechanizmy współpracujące ze sobą :wink:
Gorzej z niewłaściwym doborem klasy lepkości oleju, wlanie np SAE 140 (troszkę rzadszy od smoły :lol: ) taki jak w Iveco jest do mostu to raczej by skutecznie skleiło pneumatykę załączania mostu.

Autor:  lutu [ śr gru 21, 2016 10:24 am ]
Tytuł:  Re: oleje w mosty, skrzynie i reduktor grand vitara

slawko333 pisze:
witam, zakupiłem gv1 hdi , przymierzam się do wymiany olejow w mostach, skrzyni i reduktorze, wg zaciągniętych informacji w przednim moście, reduktorze i skrzyni idzie olej gl4, a w tylni most gl5, w poprzednim aucie vitara 1,6 w obydwa mosty szedł gl5, dlaczego w grand vitare w przedni most idzie gl4?
zamowilem w tylni most castrol gl5 80w90
w skrzynie biegów motul gl4/gl5 75w90
ten motul o dwóch normach nada się do skrzyni biegow?

Masz rację, w instrukcji mojej GV tez tak było napisane i ja tak właśnie zalałem mosty

Autor:  logicsys [ ndz lut 05, 2017 7:36 pm ]
Tytuł:  Re: oleje w mosty, skrzynie i reduktor grand vitara

Zbliża mi się wymiana oleju w zestawie napędowym iXeLki. Jak wiadomo skrzynia biegów w grand vitarze do najprecyzyjniejszych nie należy, więc myślę czy jest jakiś magiczny olej, który by poprawił jej działanie. Szczególnie chodzi mi i zmianę biegów z 1,2,3 i redukcję w dół. Irytujące jest to, że tocząc się 3-5km/h nieraz nie mogę zbić z 2 na 1. Trzeba się zatrzymać i dopiero wchodzi. (sprzęgło całe jest nowe).

Auto używane jako osobówka, bez topienia po klamki, czy upalania w trudnym terenie.

Jakieś sugestie? :wink:

Autor:  danthe [ pn lut 06, 2017 10:35 pm ]
Tytuł:  Re: oleje w mosty, skrzynie i reduktor grand vitara

tosiekDH pisze:
Oznaczenia GL4 czy GL5 to klasa jakości a nie lepkości, także raczej wątpliwe żeby lepszy jakościowo olej był nie lubiany przez mechanizmy współpracujące ze sobą :wink:

Rozróżniam klasę od lepkości :) Pewne części wykonane ze stopów nie lubią chemii używanej w olejach klasy GL5 - dlatego do skrzyni w Vitarze zalecany jest GL4. Jeśli ma napisane GL4/GL5 to też powinien być ok, ale ja osobiście leje GL4.

Znalazłem gdzieś w sieci:
Cytuj:
Normy API od GL-1 do API GL-4 są dedykowane do skrzyń biegów i jakość wzrasta wraz z wyższym indeksem normy. Oleje te są stosowane w skrzyniach biegów, gdyż zapewniają ochronę synchronizatorów, najczęściej wykonanych z metali kolorowych. Natomiast wyższa norma API GL-5 jest dedykowana do najcięższych warunków pracy, w tylnych mostach i mechanizmach różnicowych, gdzie występują przekładnie hipoidalne wymagające olejów, które zapewnią bardzo dobrą ochronę przed zużyciem. Oleje klasy API GL-5 spełniają te wymagania, ale pakiety dodatków wzmacniające właściwości ochronne bywają agresywne w stosunku do metali kolorowych i mogą powodować ich korozję. Dlatego te oleje są stosowane tam, gdzie nie występują synchronizatory wykonane z metali kolorowych, ale warunki pracy są cięższe niż w skrzyniach biegów. Należy pamiętać, by nie stosować oleju API GL-5 do skrzyń biegów, gdzie wymagany jest olej API GL-4.


logicsys pisze:
Zbliża mi się wymiana oleju w zestawie napędowym iXeLki. Jak wiadomo skrzynia biegów w grand vitarze do najprecyzyjniejszych nie należy, więc myślę czy jest jakiś magiczny olej, który by poprawił jej działanie. Szczególnie chodzi mi i zmianę biegów z 1,2,3 i redukcję w dół. Irytujące jest to, że tocząc się 3-5km/h nieraz nie mogę zbić z 2 na 1. Trzeba się zatrzymać i dopiero wchodzi. (sprzęgło całe jest nowe).

Auto używane jako osobówka, bez topienia po klamki, czy upalania w trudnym terenie.

Jakieś sugestie? :wink:

Skoro nie topisz to zainwestuj w dobry syntetyk. Jak nie topiłem Vitary to latałem na Mobilube1 SHC 75W-90 w skrzyni. Ale każdy inny syntetyk powinien sie nadawać.
W dodatki magicznie leczące skrzynie nie wierzę. Jak dobry olej nie pomoże to niestety szykuj szelesty na remont lub wymianę skrzyni.

Autor:  lutu [ czw lut 23, 2017 10:12 am ]
Tytuł:  Re: oleje w mosty, skrzynie i reduktor grand vitara

logicsys pisze:
Zbliża mi się wymiana oleju w zestawie napędowym iXeLki. Jak wiadomo skrzynia biegów w grand vitarze do najprecyzyjniejszych nie należy, więc myślę czy jest jakiś magiczny olej, który by poprawił jej działanie. Szczególnie chodzi mi i zmianę biegów z 1,2,3 i redukcję w dół. Irytujące jest to, że tocząc się 3-5km/h nieraz nie mogę zbić z 2 na 1. Trzeba się zatrzymać i dopiero wchodzi. (sprzęgło całe jest nowe).

Auto używane jako osobówka, bez topienia po klamki, czy upalania w trudnym terenie.

Jakieś sugestie? :wink:

Hmmmm zbicia z 2 na 1 przy toczącym się samochodzie nie lubi nawet niejedna sprawna skrzynia. Mnie zawsze uczono, że z 1 to się rusza :wink:

Autor:  danthe [ czw lut 23, 2017 5:43 pm ]
Tytuł:  Re: oleje w mosty, skrzynie i reduktor grand vitara

lutu pisze:
Hmmmm zbicia z 2 na 1 przy toczącym się samochodzie nie lubi nawet niejedna sprawna skrzynia. Mnie zawsze uczono, że z 1 to się rusza :wink:

To było za czasów gdy 1 była niezsynchronizowana. Teraz po coś są synchronizatory 1 biegu.

Autor:  lutu [ pt lut 24, 2017 12:22 pm ]
Tytuł:  Re: oleje w mosty, skrzynie i reduktor grand vitara

ale stary już jestem :mrgreen:

Autor:  piotrek_nn [ pt lut 24, 2017 3:45 pm ]
Tytuł:  Re: oleje w mosty, skrzynie i reduktor grand vitara

danthe pisze:
Jak nie topiłem Vitary to latałem na Mobilube1 SHC 75W-90 w skrzyni. Ale każdy inny syntetyk powinien sie nadawać.


Pewnie było trylion razy ale łeb mi pęka i nie mam siły szukać: Ile oleju wchodzi do mostów i skrzyni w vitarce ? :oops:

Autor:  speey [ pt lut 24, 2017 4:33 pm ]
Tytuł:  Re: oleje w mosty, skrzynie i reduktor grand vitara

lutu pisze:
Pewnie było trylion razy ale łeb mi pęka i nie mam siły szukać: Ile oleju wchodzi do mostów i skrzyni w vitarce ?


http://suzuki.info.pl/?t=2;&a=32

Autor:  piotrek_nn [ pt lut 24, 2017 5:24 pm ]
Tytuł:  Re: oleje w mosty, skrzynie i reduktor grand vitara

Dziękuję. Czyli ponad 6 litrów. Niemało ... . Jak zaleję w oba mosty, skrzynię i reduktor Mobilube1 SHC 75W-90 , będzie ok?

Autor:  danthe [ ndz lut 26, 2017 1:42 pm ]
Tytuł:  Re: oleje w mosty, skrzynie i reduktor grand vitara

piotrek_nn pisze:
Jak zaleję w oba mosty, skrzynię i reduktor Mobilube1 SHC 75W-90 , będzie ok?

To jest GL4 - nadaje się do skrzyni i reduktora.
W mosty potrzebujesz GL5

Autor:  piotrek_nn [ ndz lut 26, 2017 5:41 pm ]
Tytuł:  Re: oleje w mosty, skrzynie i reduktor grand vitara

W forumowym sklepiku ( https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Olej-prze ... 5W-90-/521 ) piszą między innymi:
Cytuj:
Mobilube 1 SHC 75W-90 spełnia wymagania klasyfikacji GL-4/GL-5 dla olejów przekładniowych

oraz
Cytuj:
do stosowania w wysoko obciążonych manualnych skrzyniach biegów i mostach napędowych
.

To jak to jest? Auta nie będę topił i wolałbym zalać dobrym olejem. Jakim?
Bo jest też na przykład MATIC 75W-90 z K2. Prawie o połową tańszy. :roll:

Autor:  radzik071 [ ndz lut 26, 2017 8:55 pm ]
Tytuł:  Re: oleje w mosty, skrzynie i reduktor grand vitara

do przedniego mostu GV trzeba lać GL4 bo jest membrana załączająca napęd.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/