suzuki.info.pl
http://suzuki.a-ng.eu/forum/

zwolnione przełożenia reduktora 4,24:1
http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=7&t=18862
Strona 1 z 2

Autor:  Franek_ [ pn kwie 30, 2018 10:35 pm ]
Tytuł:  zwolnione przełożenia reduktora 4,24:1

Zakładał ktoś?

Jak wrażenia?

Idzie w ogóle auto w terenie na tym rozpędzić, czy to tylko typowo pod rock crawling jakiś?

Jak wyglądają podjazdy na takich przełożeniach? Jak jazda w gnoju?

Ktoś, coś?

Autor:  radzik071 [ wt maja 01, 2018 9:41 am ]
Tytuł:  Re: zwolnione przełożenia reduktora 4,24:1

do kół mniejszych niż 31" to kompletnie bez sensu bo będzie za wolno. Najlepiej założyć koła 32"-33" i 4.625 w mosty ale wtedy nie da się jechać po asfalcie szybciej niż 80km/h bo tak zamula na 2h :)

Autor:  danthe [ wt maja 01, 2018 9:55 am ]
Tytuł:  Re: zwolnione przełożenia reduktora 4,24:1

Potwierdzam. Mam to u siebie.
W terenie super. Przy narmalnych podjazdach uzywam 3, 4 i 5 biegu. 1 i 2 już tylko w wielkim bagnie.
1 bieg do wyciągarki pasuje idealnie. Nie mielisz kołami, nie palisz sprzęgła.
Vmax na 5 to 55 kmh z moimi kołami.
Jak bym miał 4.6 w mostach to by bylo troche lepiej, ale wtedy na 2h bym używał 3 biegów i 4 jako nadbieg z górki :)

Autor:  Franek_ [ wt maja 01, 2018 11:13 am ]
Tytuł:  Re: zwolnione przełożenia reduktora 4,24:1

Danthe - co to znaczy w terenie super?

Na podjazdach idzie mielić kołami, czy wszystko taśtasiem?

Koła mt 30", silnik 1.9 diesel dlubniety troche

Autor:  marcinw [ śr maja 02, 2018 11:58 am ]
Tytuł:  Re: zwolnione przełożenia reduktora 4,24:1

Ja mam w swoim longu 4.24. Skrzynia automat, opony 245/75/16. Silnik 2.5 V6.

W terenie górzystym fajnie bo na 3-ce zapierdala po najstromsze podjazdy (Ukraina, Bieszczady). Po płaskim mega ślimak. Następne opony będą 255/85/16 i wtedy będzie akurat. O 2H sie nie martwię bo mam 2.5


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Autor:  marcooo [ śr maja 02, 2018 3:38 pm ]
Tytuł:  Re: zwolnione przełożenia reduktora 4,24:1

Mam 1,6 16V reduktor 4,24 w mostach 5,125 i simexy 32"
Długie piaszczyste podjazdy wcześniej na zwykłym reduktorze nie miał siły podjechać, teraz 3 - 4 bieg gaz w podłogę i wchodzi wszędzie :)
W błocie też jest dużo lepiej, wcześniej bez gazu nie miał siły dobrze obrócić kołem a na odcięciu szybko siadał i się zakopywał. Teraz możesz sobie wybrać dowolny bieg i zawsze ma siłę jechać

Autor:  Franek_ [ śr maja 02, 2018 7:13 pm ]
Tytuł:  Re: zwolnione przełożenia reduktora 4,24:1

Czyli z tego co piszecie chyba lepiej mi na tą chwilę w przednią blokadę zainwestować i mieć dwie niż w te przełożenia...

Autor:  marcinw [ śr maja 02, 2018 10:25 pm ]
Tytuł:  Re: zwolnione przełożenia reduktora 4,24:1

Jak masz 2.0 V6 to najlepszy mod to swap na 2.5 :)


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Autor:  danthe [ czw maja 03, 2018 7:06 am ]
Tytuł:  Re: zwolnione przełożenia reduktora 4,24:1

Franek_ pisze:
Danthe - co to znaczy w terenie super?

Już Ci napisali inni. Po prostu rewelacja. Nie palisz sprzęgła. Zawsze możesz dobrać odpowiedni bieg do warunków. Jedyny problem to szybkie przejazdy po średnio ciężkim terenie (OS'y na rajdach). Jest dylemat: L czy H. Na L za wolno na H może nie dać rady.

Franek_ pisze:
Czyli z tego co piszecie chyba lepiej mi na tą chwilę w przednią blokadę zainwestować i mieć dwie niż w te przełożenia...

Możesz mieć problemy w terenie z dwiema blokadami bez tych przełożeń. Nie wiem jakim momentem dysponuje klekot z poloneza. Ale sprzęgło będzie prawdopodobnie cierpiało.

Autor:  Franek_ [ czw maja 03, 2018 7:22 am ]
Tytuł:  Re: zwolnione przełożenia reduktora 4,24:1

Klekot z Poloneza ma na tą chwilę jakieś 100KM i 220Nm.

Autor:  radzik071 [ sob maja 05, 2018 10:06 am ]
Tytuł:  Re: zwolnione przełożenia reduktora 4,24:1

Przednia blokada to urywanie półosi. Ja nie polecam.

Autor:  Franek_ [ sob maja 05, 2018 10:47 am ]
Tytuł:  Re: zwolnione przełożenia reduktora 4,24:1

1. nawet tych od diesla z GV przy MTkach 30x9,5"?

2. a półosie od Bęckiego?

Autor:  nidzik [ sob maja 05, 2018 11:27 pm ]
Tytuł:  Re: zwolnione przełożenia reduktora 4,24:1

Półosie od bęckiego wytrzymają bez problemu, te z GV myślę że też dadzą radę, chyba że naprawdę jeździsz siłowo, wtedy gwarancji nie ma

Autor:  Franek_ [ ndz maja 06, 2018 6:03 am ]
Tytuł:  Re: zwolnione przełożenia reduktora 4,24:1

No właśnie Bęcki mi potwierdził co piszesz, że te z GV powinny dać radę. Siłowo nie jeżdżę, to żadna zmota nie jest, na rajdach nie startuje w extremie tylko w wyczynie i to też zasadniczo bez ciśnienia.

Autor:  Orcio [ ndz maja 06, 2018 7:31 pm ]
Tytuł:  Re: zwolnione przełożenia reduktora 4,24:1

Jak półosie od Beckiego wytrzymają to przełożenia już nie koniecznie.
Wg mnie blokada z przodu to proszenie się o wydatki. Trzeba mieć umiar.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/