suzuki.info.pl
http://suzuki.a-ng.eu/forum/

różnice w tylnych mostach
http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=7&t=2124
Strona 1 z 4

Autor:  Pavel [ czw lip 16, 2009 4:52 pm ]
Tytuł:  różnice w tylnych mostach

Cześć,
czy dyferencjały w tylnych mostach zmieniały się na przestrzeni lat?
Czy można bez ograniczeń zamieniać mechanizmy różnicowe?
Moja Vitara ma bębny nasuwane na szpilki mocujące koła, we wcześniejszych modelach bębny przykręcało się do piast, a koła do bębnów. Nie wiem jakie zmiany były w półosiach.
:?:

Autor:  slaw [ czw lip 16, 2009 8:36 pm ]
Tytuł:  Re: różnice w tylnych mostach

półoski róznia sie mocowaniem bebna ale w komplecie z bebnem sa zamienne
pomiedzy 1.6 8v a 1.6 16v

kosze satelitów wystepują w wersji 10 i 12 srubowe ale w komplecie sa wymienne

2.0 R4 i long 2.0 v6 ma szerszy most głowka pasuje

jak napiszesz co chcesz zrobic to pewnie pomoge :wink:

Autor:  Pavel [ pt lip 17, 2009 9:25 am ]
Tytuł:  Re: różnice w tylnych mostach

szukam mostu ze szperą :)
znalazłem np. z Vitarę long V6 z LSD. Przełozenie zapewne ma inne, więc jeżeli ma inną ilość śrub mocujących talerz do dyfra, to nie założę swojej przekładni głównej do nowego mechanizmu.
Jest jakaś zasada w ilości śrub?

Autor:  Archie [ pt lip 17, 2009 6:46 pm ]
Tytuł:  Re: różnice w tylnych mostach

To może i ja się podepnę, bo temat mnie interesuje.

Moja Vitara 2.0 V6 1997r. ma spieprzony most tzn. wyje, jak autobus i chyba nie jest już do uratowania. Będę jeździł, ale powoli rozglądam się za drugim. O ile dobrze zrozumiałem mosty 2.o V6 i 2.o 16v nie różnią się?

Krócej: czy patrzeć tylko za tym silnikiem, czy będzie pasował również inny (jaki?)

Z góry dzięki.

Autor:  slaw [ pt lip 17, 2009 9:08 pm ]
Tytuł:  Re: różnice w tylnych mostach

Pavel pisze:
szukam mostu ze szperą :)
znalazłem np. z Vitarę long V6 z LSD. Przełozenie zapewne ma inne, więc jeżeli ma inną ilość śrub mocujących talerz do dyfra, to nie założę swojej przekładni głównej do nowego mechanizmu.
Jest jakaś zasada w ilości śrub?


powinno pasowac tylko 1,6 8v miał do 94 talez mocowany na 10 srub reszta ma 12

przełozenia tez moga pasowac 16 v miała 4.875 i 6 v w automacie tez :wink:

Autor:  slaw [ pt lip 17, 2009 9:10 pm ]
Tytuł:  Re: różnice w tylnych mostach

Archie pisze:
To może i ja się podepnę, bo temat mnie interesuje.

Moja Vitara 2.0 V6 1997r. ma spieprzony most tzn. wyje, jak autobus i chyba nie jest już do uratowania. Będę jeździł, ale powoli rozglądam się za drugim. O ile dobrze zrozumiałem mosty 2.o V6 i 2.o 16v nie różnią się?

Krócej: czy patrzeć tylko za tym silnikiem, czy będzie pasował również inny (jaki?)

Z góry dzięki.



2,0 v6 i 2,0 16v powiny miec te same mosty ale sprawdz w epc

Autor:  Archie [ pn lip 20, 2009 6:24 pm ]
Tytuł:  Re: różnice w tylnych mostach

Trochę trwało, ale musiałem dowiedzieć się co to jest EPC (to trwało krótko) i dostać się do tego (dłużej).
Mam już to u siebie. Tylko teraz jeszcze różnice między SV420D-3 (od tej vitki most nie pasuje do V6), a SV420G-3 (ten pasuje).

Czyżby ta pierwsza była krótka, a druga long?

A tak w ogóle to ciężko rozgryźć te poszczególne typy każdej marki (oczywiście mnie interesuje tylko Vitara i Samurai).

Autor:  slaw [ pn lip 20, 2009 9:12 pm ]
Tytuł:  Re: różnice w tylnych mostach

Archie pisze:
Trochę trwało, ale musiałem dowiedzieć się co to jest EPC (to trwało krótko) i dostać się do tego (dłużej).
Mam już to u siebie. Tylko teraz jeszcze różnice między SV420D-3 (od tej vitki most nie pasuje do V6), a SV420G-3 (ten pasuje).

Czyżby ta pierwsza była krótka, a druga long?

A tak w ogóle to ciężko rozgryźć te poszczególne typy każdej marki (oczywiście mnie interesuje tylko Vitara i Samurai).


moze jeden to diesel ma przełozenia 4,3 wiec pasowac nie moze :wink:

Autor:  Archie [ wt lip 21, 2009 5:39 am ]
Tytuł:  Re: różnice w tylnych mostach

slaw pisze:
moze jeden to diesel ma przełozenia 4,3 wiec pasowac nie moze :wink:


Może tak. Później zerknę jeszcze na silniki w tych wersjach.

Dzięki.

PS. To jeszcze dla potomnych: ten pierwszy to rzeczywiście diesel (literka D).
Obudowa mostu jest inna dla samochodu z ABS i bez ABS, ale taka sama w 2.0 16v i 2.0 V6 (chyba zrozumiałe :? ) Środek (atak, talerz, półoś itd.) jest taki sam, ale różni się w zależności od skrzyni (manual czy automat).
Taka jest moja wiedza na dziś i tego się na razie będę trzymał :wink: .

Jeśli coś nie tak, to poprawcie.

Autor:  Pavel [ śr lip 22, 2009 11:40 am ]
Tytuł:  Re: różnice w tylnych mostach

Dzięki Slaw za informacje. A czy GrandVitara miała takie same dyfry? Główki mostu są zamienne z Vitarą?

Autor:  Archie [ śr lip 22, 2009 1:59 pm ]
Tytuł:  Re: różnice w tylnych mostach

Pavel podkusił mnie do szukania dalszych różnic i podobieństw w przełożeniach poszczególnych typów vitar i na zaprzyjaźnionym forum znalazłem takie coś:
Kod:
Według Niemców i książki "Das große Suzuki Geländewagenbuch" takie są przełożenia w mostach: 
1.) 1:5,12 - Vitara Limousine i Cabrio i X90 z manualną skrzynią +1,6l, Vitara long 1,6l, Vitara Diesel bez Intercoolera
2.) 1:4,83 - Vitara long z automatem +V6 2,0l
3.) 1:4,63 - Vitara Limousine krótka I Cabrio i X90 z automatem +1,6l lub 2,0l lub Diesel z Intercoolerem, Vitara long manualną skrzynią +V6 2,0l
4.) 1:4,3 - Vitara Limousine 3D i Cabrio i X90 manualną skrzynią

Czy to może się zgadzać?

A tu jeszcze GrandVitara http://firmenauto.de/fileadmin/Bilder/News/Autovorstellungen/0207/NA0207_1_suz_grand_vitara_Daten.pdf

Autor:  Pavel [ śr lip 22, 2009 4:31 pm ]
Tytuł:  Re: różnice w tylnych mostach

W tym zestawieniu nie widać 1.6 16V
Druga tabelka traktuje o nowej GrandVitarze, zupełnie innej od poprzedniej

@Archie, jaki masz samochód? Long V6 2.0 z automatem?

Autor:  Archie [ śr lip 22, 2009 4:50 pm ]
Tytuł:  Re: różnice w tylnych mostach

Long 2.0 V6 Manual ABS 1997r

slaw jak możesz to wypowiedz się na temat tylnych mostów w samochodzie moim i Pavla. Czy są takie same, jeśli chodzi o środek, tzn. czy mógłbym przełożyć bebechy z mostu Pavla do mojego?

A może ktoś inny już to robił?

Autor:  slaw [ śr lip 22, 2009 8:51 pm ]
Tytuł:  Re: różnice w tylnych mostach

Archie pisze:
Long 2.0 V6 Manual ABS 1997r

slaw jak możesz to wypowiedz się na temat tylnych mostów w samochodzie moim i Pavla. Czy są takie same, jeśli chodzi o środek, tzn. czy mógłbym przełożyć bebechy z mostu Pavla do mojego?

A może ktoś inny już to robił?

ty masz most troche szerszy bo o przełozeniu jak sie nie myle 4,6
Pavel ma zwykły most o przełozeniu 4,8 lub czasem sie zdaza 5,1
czyli jedyna zecz wspólna kosz satelitów

Autor:  Archie [ czw lip 23, 2009 5:44 am ]
Tytuł:  Re: różnice w tylnych mostach

Dzięki slaw.

Strona 1 z 4 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/