suzuki.info.pl http://suzuki.a-ng.eu/forum/ |
|
Półoś lewa do Vitary z rocznika 96 http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=7&t=2427 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Wierzba [ śr paź 21, 2009 11:15 pm ] |
Tytuł: | Półoś lewa do Vitary z rocznika 96 |
w mojej Vitarce z 96r. 1,6 16V rozerwał się lewy "kielich" przykręcany do przedniego mostu, w który wchodzi trójramienna końcówka półosi (na przykładowej fotce jest to półoś górna). I niestety nie mogę nigdzie dostać takiego "kielicha" lub całej półosi tego typu. Wiec muszę coś wpasować i z stąd moje pytanie czy: bez problemu mogę zamontować po lewej stronie półoś starego typu z końcówką kulową (na przykładowej fotce jest to półoś dolna) a z prawej zostawić tom co mam czyli z końcówką trójramienną. Lub co nawet dla mne by było kożytniej z mojej lewej półosi wywalić końcókę trójamienną i wstawić kulową oraz zmienić jednocześnie kielich na ten przystosowany pod końcówkę kuloą. Taki kielich nawet już mam więc to rozwiązanie y mi pasowało tylko czy takie połączenie będzie bezproblemowo działać, czy na przykład taka półoś nie będzie za krótka? ![]() |
Autor: | OKU [ czw paź 22, 2009 7:01 am ] |
Tytuł: | Re: Półoś lewa do Vitary z rocznika 96 |
Wystarczy poczytać: viewtopic.php?f=7&t=2276 |
Autor: | Wierzba [ czw paź 22, 2009 9:15 am ] |
Tytuł: | Re: Półoś lewa do Vitary z rocznika 96 |
Czytałem to ale temten problem dotyczył Santany wiec w przypadku mojej Vitary nie koniecznie musi tak być wiec dlatego założyłem nowy wątek. I w tamtych postach nie ma nic odnośnie mojego drugiego pytania czyli: Cytuj: Lub co nawet dla mne by było kożytniej z mojej lewej półosi wywalić końcókę trójamienną i wstawić kulową oraz zmienić jednocześnie kielich na ten przystosowany pod końcówkę kuloą. Taki kielich nawet już mam więc to rozwiązanie y mi pasowało tylko czy takie połączenie będzie bezproblemowo działać, czy na przykład taka półoś nie będzie za krótka?
|
Autor: | piotrk [ czw paź 22, 2009 9:23 am ] |
Tytuł: | Re: Półoś lewa do Vitary z rocznika 96 |
ten wynalazek trójramienny to wynalazek santany. Też taką miałem i wybuchła => zmieniłem całą półoś na taką od 8V - japońską z normalnym przegubem z kulkami ![]() ![]() |
Autor: | Wierzba [ czw paź 22, 2009 10:45 am ] |
Tytuł: | Re: Półoś lewa do Vitary z rocznika 96 |
Dzieki za informacje - wlasnie zrobiłem tak jak radzisz i zamowilem już przez allegro całą półośke z kulkami. A z kombinowaniem i przekładaniem tych końcówek pokombinuję najwyżej jak ta kiedyś mi strzeli a jak na forum się poczyta zdarza się to nierzadko. |
Autor: | piotrk [ czw paź 22, 2009 10:51 am ] |
Tytuł: | Re: Półoś lewa do Vitary z rocznika 96 |
no właśnie - ja starą zostawiłem i jak mi tym razem zewnętrzny strzeli, to z 2ch złożę 1dną ![]() |
Autor: | slaw [ czw paź 22, 2009 9:58 pm ] |
Tytuł: | Re: Półoś lewa do Vitary z rocznika 96 |
da sie i prawą podmienic tylko trzeba znalezc japonska półoske na wieloklin 26 sa takie robione mam takie 2 szt jedna x 90 druga sam nie wiem od czego ![]() |
Autor: | OKU [ pt paź 23, 2009 4:58 pm ] |
Tytuł: | Re: Półoś lewa do Vitary z rocznika 96 |
Wieloklin który wchodzi do mostu to jedna sprawa - są na 22 i 26 a wieloklin na który jest na półośkach miedzy dwoma przegubami(zewnetrznym i wewnętrznym) na który one wchodzą to drugie.Wielokliny z półośki jak u santant(długie i wąskie) nie są takie same jak wiloklin od Jopńskich czy kanadyjskich czli do vitar od ich początku do końca 93 roku. Z tego co sie nie mylę(jeśli tak to poprawcei mnie) wszystkie Vitary powyżej 94 roku to już santany z półośkami wchodzacymi do kół koronkowych na 26 frezów i długimi wąskimi przegubami jak na zdjęciu - górny przegub. Vitary po 94 roku były juz składane w Hiszpani więc domniemam żę twoja rok 96 była skałdana w Hiszpani. Jak się myle poprawcie mnie ale info takowe posiadam z autopsji. Pozdrwiam |
Autor: | Wierzba [ czw paź 29, 2009 12:32 am ] |
Tytuł: | Re: Półoś lewa do Vitary z rocznika 96 |
moja Vitarka juz jezdzi i mam półoś złożoną z dwóch czyli prawie cala półoś zostła stara (santanowa) wywalona została końcówka trójamienna i wstawiona został kulowa oraz zmieniony został kielich na ten przystosowany pod końcówkę kulową. No i wszystko niby elegancko pasowało ale po zakręceniu z mostem półosi okazało się że półoś jest około 1cm krótsza i wyszła ten centymetr z kola. Więc zrobiliśmy nowy frez na końcu półosi przesunięty o centymetr wcześniej niż oryginalnie by założyć blokadę półosi - i jak narazie wszystko elegancko działa mimo ze w automat kola wchodzi kawałek niej półośki piotrk - u ciebie nie pojawił się problem z brakującym jednym centymetrem na półosi od 8V |
Autor: | piotrk [ czw paź 29, 2009 8:30 am ] |
Tytuł: | Re: Półoś lewa do Vitary z rocznika 96 |
Wierzba pisze: piotrk - u ciebie nie pojawił się problem z brakującym jednym centymetrem na półosi od 8V Nie ... wprawdzie robiłem to w nocy na parkingu, ale wszystko pasowało idealnie i robi do dziś ![]() PS: a taki frez "hand-made" to Ci się nie ukręci? ![]() |
Autor: | slaw [ czw paź 29, 2009 8:57 am ] |
Tytuł: | Re: Półoś lewa do Vitary z rocznika 96 |
Wierzba pisze: moja Vitarka juz jezdzi i mam półoś złożoną z dwóch czyli prawie cala półoś zostła stara (santanowa) wywalona została końcówka trójamienna i wstawiona został kulowa oraz zmieniony został kielich na ten przystosowany pod końcówkę kulową. No i wszystko niby elegancko pasowało ale po zakręceniu z mostem półosi okazało się że półoś jest około 1cm krótsza i wyszła ten centymetr z kola. Więc zrobiliśmy nowy frez na końcu półosi przesunięty o centymetr wcześniej niż oryginalnie by założyć blokadę półosi - i jak narazie wszystko elegancko działa mimo ze w automat kola wchodzi kawałek niej półośki piotrk - u ciebie nie pojawił się problem z brakującym jednym centymetrem na półosi od 8V musisz zmienic cała półos jak naciełes nowy rowek nna wieklinie który wchodzi w sprzegiełko pozbawiłes przegub podparcia w piascie i rozszczelniłes simeringi uszczelniajace piaste troche bedzie chodzic ale koszta beda wieksze ![]() |
Autor: | OKU [ pt paź 30, 2009 9:35 pm ] |
Tytuł: | Re: Półoś lewa do Vitary z rocznika 96 |
Wierzba pisze: moja Vitarka juz jezdzi i mam półoś złożoną z dwóch czyli prawie cala półoś zostła stara (santanowa) wywalona została końcówka trójamienna i wstawiona został kulowa oraz zmieniony został kielich na ten przystosowany pod końcówkę kulową. No i wszystko niby elegancko pasowało ale po zakręceniu z mostem półosi okazało się że półoś jest około 1cm krótsza i wyszła ten centymetr z kola. Więc zrobiliśmy nowy frez na końcu półosi przesunięty o centymetr wcześniej niż oryginalnie by założyć blokadę półosi - i jak narazie wszystko elegancko działa mimo ze w automat kola wchodzi kawałek niej półośki piotrk - u ciebie nie pojawił się problem z brakującym jednym centymetrem na półosi od 8V Założyleś na półoske od Santany(trzy ramiona z łozyskami) koszyk z kulkami od Japończyka ![]() ![]() slaw pisze: Wierzba pisze: moja Vitarka juz jezdzi i mam półoś złożoną z dwóch czyli prawie cala półoś zostła stara (santanowa) wywalona została końcówka trójamienna i wstawiona został kulowa oraz zmieniony został kielich na ten przystosowany pod końcówkę kulową. No i wszystko niby elegancko pasowało ale po zakręceniu z mostem półosi okazało się że półoś jest około 1cm krótsza i wyszła ten centymetr z kola. Więc zrobiliśmy nowy frez na końcu półosi przesunięty o centymetr wcześniej niż oryginalnie by założyć blokadę półosi - i jak narazie wszystko elegancko działa mimo ze w automat kola wchodzi kawałek niej półośki piotrk - u ciebie nie pojawił się problem z brakującym jednym centymetrem na półosi od 8V musisz zmienic cała półos jak naciełes nowy rowek nna wieklinie który wchodzi w sprzegiełko pozbawiłes przegub podparcia w piascie i rozszczelniłes simeringi uszczelniajace piaste troche bedzie chodzic ale koszta beda wieksze ![]() Jeśli barkuje Ci 1cm to na pewno nie trzyma simering jak pisze Slaw.Simering zachodzi około 4-5mm na obudowe przegubu.Co do kosztów: 180 zł łozysko +robocizna no i masz syf również w sprzegełku i i tak bedziesz musiał kupic dobrą półośke.Połooska do wyjecia za 140 zł. pozdro |
Autor: | Wierzba [ pn lis 16, 2009 9:18 pm ] |
Tytuł: | Re: Półoś lewa do Vitary z rocznika 96 |
dzięki chłopaki za wskazów i rady po których wybrałem się do warsztatu by zamontować półośkę w komplecie z Japończyka i jak wjechałem na równą posadzkę i przyjrzeliśmy się kołom okazało sie że koło po stronie wymienianej półosi jest lekko krzywe. Więc najprawdopodobniej jak mi rozerwało półoś i strzelił przedni most koło musiało się lekko gdzieś skrzywić i z stąd ten brakujący 1 cm. Wiec nawet nie próbowaliśmy już zmieniać półosi dopóki nie zniwelujemy tego skrzywienia koła. I teraz pytanie na czym mogło dojść do skrzywienia? na wahaczu, na zwrotniczy czy może jeszcze coś innego brać pod uwagę bo gołym okiem nic nie widać i chyba na chybił trafił trzeba będzie wymieniać podzespoły. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |