suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pn kwie 29, 2024 12:44 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw lis 12, 2009 10:22 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob lis 08, 2008 6:58 pm
Posty: 174
Lokalizacja: Jura, CH
Wpadł mi ostatnio w łapy artykuł o Grand Vitarze II (2005-2009) i pod tak się zacząłem zastanawiać (na razie czysto teoretycznie) czy nie dałoby się zmotać w Vitarze stałego napędu 4x4 (takiego jak np. w Disco) poprzez przeszczepienie reduktora albo reduktora i skrzyni z GV II.
Po co motać? Trochę naciągane, ale dobrym powodem jest poprawienie właściwości jezdnych na czarnym, które czasami może się okazać śliskim czarnym, na którym nie zapniemy albo nie zdążymy zapiąć 4H - wiem że jest to sytuacja dosyć rzadka (1-2 razy w roku ?) ale tym bardziej może być przez to dość niebezpieczna.

Teoretycznie sprawa wydaje się prosta:
-wymieniamy w naszej Vitce reduktor na ten od GV II (ok 900PLN) albo skrzynie biegów + reduktor (ponad 1kPLN), zamieniamy,
-wstawiamy w przednie piasty sztywne połączenie z półośką (albo manualne sprzęgiełka ustawiamy na "LOCK"),
-zaślepiamy otwór od lewarka starego reduktora i montujemy gdzieś sterowanie nowego reduktora/centrlanego dyfra

Co zyskujemy:
:) stały napęd 4x4 z podziałem momentu przód:tył 47:53 przez lsd w centralnym dyfrze
:) cieszymy się z przełożeń 1:1,97 na 4L
:( lekko zwiększone spalanie
:( elektroniczne sterowanie reduktorem (pokrętłem :!: )

Są tylko małe ale:
-czy reduktor od GV II podpasuje do skrzyni Vitary (ewentualnie reduktor+ skrzynia)
-czy wały Vitary podpasują do reduktora GV II
-czy reduktor GV II nie jest czasem bardziej delikatny niż w V (slaw pisze, że ten od GV I ma taką brzydką przesuwkę, która lubi się wycierać czyniąc naprawę takiego reduktora nieopłacalną)

Zakładamy, że tak zmotana Vitka porusza się w większości po drogach, na których jeździmy na 2H (dojazdy), ale jest standardowo podniesiona 2" i wyposażona w opony MT/AT, żeby po dojechaniu do celu można było spokojnie zjechać w teren.

A jakie jest Wasze zdanie w tym temacie? Macie może jakieś doświadczenie z przeniesieniem napędu w GV II ???

_________________
Vitara Long 2.0 D I/C TURBO
Kumho KL-71 225x75R16
Escape 12000 (czasowo oddzielona od samochodu)


Ostatnio zmieniony czw lis 12, 2009 11:12 pm przez x-bowman, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: czw lis 12, 2009 10:50 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 24, 2009 11:49 am
Posty: 821
Nie lepiej kupić Rav 4 :)

_________________
j20a wreszcie kupione


Na górę
Post: czw lis 12, 2009 11:14 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob lis 08, 2008 6:58 pm
Posty: 174
Lokalizacja: Jura, CH
Cordoba_2004 pisze:
Nie lepiej kupić Rav 4 :)
Dobrze że uśmieszek dodałeś, bo wnioskowałbym do admina o jakąś karę dla Ciebie za bluzganie :!: :!: :!: [koniec kasztana]

_________________
Vitara Long 2.0 D I/C TURBO
Kumho KL-71 225x75R16
Escape 12000 (czasowo oddzielona od samochodu)


Na górę
Post: czw lis 12, 2009 11:25 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
ale czy warto kombinowac według mnie za duzo motania :wink:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: pt lis 13, 2009 12:19 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob lis 08, 2008 6:58 pm
Posty: 174
Lokalizacja: Jura, CH
slaw pisze:
... według mnie za duzo motania :wink:

a z czym może być najwięcej motania? Dopasowaniem reduktora i skrzyni (skrzyni i sprzęgła/silnika) czy wałów?

_________________
Vitara Long 2.0 D I/C TURBO
Kumho KL-71 225x75R16
Escape 12000 (czasowo oddzielona od samochodu)


Na górę
Post: pt lis 13, 2009 2:41 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
slaw pisze:
ale czy warto kombinowac według mnie za duzo motania :wink:


Dokładnie. Takie auto to będzie zmota czyli raczej słabo do codziennego użytku:
Nawet jeśli pokonasz bolesny in kosztowny proces motania, dopasowywania nie pasujących elemntów i przełożeń raczej nie spodziewaj sie bezawaryjności. Samochód projektowany jest tak że wszystkie elementy są zgrane. Jak namieszasz nigdy nie wiadomo co i kiedy będzie się sypać.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: pt lis 13, 2009 5:19 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 24, 2009 11:49 am
Posty: 821
x-bowman pisze:
slaw pisze:
... według mnie za duzo motania :wink:

a z czym może być najwięcej motania? Dopasowaniem reduktora i skrzyni (skrzyni i sprzęgła/silnika) czy wałów?[/quote

ktoś to robił na niemieckim forum offroad.de usiłowałem Ci to znaleźć ale jakoś nie mogę
sam pomysł nie jest zły a jak przetrzesz szlaki to inni zrobią to samo
jazda z centralnym dyfrem to insza jazda

_________________
j20a wreszcie kupione


Na górę
Post: pt lis 13, 2009 5:46 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
Moim zdaniem to chyba ostatnia potrzebna rzecz w vitarce. :mrgreen:

_________________
2.0 V6


Na górę
Post: sob lis 14, 2009 10:45 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
KozioŁ pisze:
Moim zdaniem to chyba ostatnia potrzebna rzecz w vitarce. :mrgreen:


Właśnie... i tak nie zrobicie z Vitary I nowoczesnego SUV-a. Trzebaby wyminić piec i zawias i pozbyć się ramy :mrgreen: i uzyskać GVII :lol:

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: sob lis 14, 2009 10:49 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 24, 2009 11:49 am
Posty: 821
ale po co
vitara ma swoje uroki
i suvy mają swoje uroki szczególnie że tanieją i trafiają pod strzechy :)

_________________
j20a wreszcie kupione


Na górę
Post: ndz lis 15, 2009 1:12 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
Cordoba_2004 pisze:
ale po co
vitara ma swoje uroki
i suvy mają swoje uroki szczególnie że tanieją i trafiają pod strzechy :)


Dokładnie. Vitara w teren, a jak chcecie SUV-a głównie na czarne to fajny i w miarę nie drogi jest np Santa Fe. Nawet w lekkim terenie czy na drodze polnej da radę :!:

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: śr lis 18, 2009 11:35 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
I Santa Sanki Fe fajnie z gorek zjezdza :mrgreen:

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: śr lis 18, 2009 11:53 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
kosciej pisze:
I Santa Sanki Fe fajnie z gorek zjezdza :mrgreen:

To dzięki oponom (i trochę łącznkowi :wink: ) :!:

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: śr lis 18, 2009 12:23 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 24, 2009 11:49 am
Posty: 821
ciekawe jak kiedyś takiego santa fe będzie można tanio podliftować
jak to jego elektroniczne 4x4 będzie robić w terenie ....
Jak myślicie ?
Bo z tego co słychać wśród mechaników to silniki z santa fe szczegórlnie te
2.0 Crdi bardzo dobrze się sprawują i generalnie auto jest mechanicznie bardzo trwałe

_________________
j20a wreszcie kupione


Na górę
Post: śr lis 18, 2009 1:02 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
Cordoba_2004 pisze:
ciekawe jak kiedyś takiego santa fe będzie można tanio podliftować
jak to jego elektroniczne 4x4 będzie robić w terenie ....
Jak myślicie ?
Bo z tego co słychać wśród mechaników to silniki z santa fe szczegórlnie te
2.0 Crdi bardzo dobrze się sprawują i generalnie auto jest mechanicznie bardzo trwałe


Mówisz i masz:

http://www.dobinsons.pl/?id=115

Namaiałem Maćka na ten zestaw :mrgreen: . Największym jednak minusem jest brak reduktora. Jeśli już myśleć o Santa Fe do używania w terenie to brać z automatem. Sprzęgło hydrokinetyczne może trochę zniwelować brak reduktora.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl