suzuki.info.pl
http://suzuki.a-ng.eu/forum/

Swap sztywnego mostu z samuraia do Vitary.
http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=7&t=2536
Strona 1 z 5

Autor:  Hadek [ ndz lis 22, 2009 3:11 pm ]
Tytuł:  Swap sztywnego mostu z samuraia do Vitary.

Vitam, ponizej opis swapu przedniego mostu z samuraia w mojej Vitarze X90.
Prosze nie traktowac tego jako instrukcji w stylu: "jak to zrobić"
Moje auto nie porusza się po drogach publicznych.
Kazdy kto zechce w podobny sposob ingerowac w układ kierowniczy, napędowy, hamulcowy, ROBI TO NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ.

Co było mi potrzebne?, takie auto:
Obrazek

Przedni most z samuraia(szeroki) kpl razem z drązkami, zaciskami hamulcowymi, amortyzatorem skretu.
Wachacze przednie z LR Discovery, RR Clasic(tzw radiusy)najlepiej kpl, tzn z srubami, tulejami, podkładkami itp.
Panhard, tu wybór dowolny np LR przod, Pajero II tył lub inny
Spręzyny na przód ze skody felicji(tylne z kombi chyba :roll: )
Amortyzatory na przód z MB 207
Nowy wąs zwrotnicy.

Całą opercaje rozpoczełem od demontazu fabrycznego zawieszenia, i przedniego układu napędowego:

Obrazek

Powycinałem mocowania przednich wachaczy i belke która podtrzymywała przedni most:

Obrazek

Obrazek


W miedzy czasie wykonałem mocowania wachaczy do mostu i ramy:
Obrazek

Obrazek

Ustawiłem most, jednoczesnie mocując przedni wał do flanszy:

Obrazek

Obrazek

Po tych przymiarkach przyszła pora na mocowania wachaczy przy ramie:

Obrazek

Niestety, mocowanie nadwozia do ramy kolidowało z pracującym wachaczem, pomogła szlifierka.

Kolejnym etapem było wykonanie mocowania panharda, gniazd spręzyn i mocowan amortyzatorów.
Nie pamietam juz dlaczego nie wykorzystałem org gniazd, w kazdym razie zamocowałem tylne vitarowe, akurat takie miałem gotowe.

Obrazek


Obrazek


Mocowanie panharda:
Obrazek

Całosc poszczepiana:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na tym etapie wykonałem przyblizoną symulacje pracy zawieszenia, pozwoliło to wyeliminowac ew kolizje panharda, drązków kierowniczych.


Mocowanie spręzyn i amortyzatora:

Obrazek

Obrazek


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przy układzie kierowniczym wykorzystalem fabryczne drązki z samuraia.
Drązek łączący przekładnie ze zwrotnicą przedłuzyłem.
Zastosowałem dorabiany wąs zwrotnicy, przykręcany pod zacisk hamulcowy, dzieki tej operacji udało mi się podniesc cały układ, zmniejszyłem tez jega kat najbardziej jak to było mozliwe.

JAko ze moj nowy most nie posiadał zacisków, zamontowałem fabryczne z vitary.

Przełozenia mostu samuraiowego sa o wiele szybsze niz vitary, wiec zmieniłem kpl przednich przełozen na fabryczny vitarowy o przełozeniu 5,125

Jako ciekawostke podam, ze fabryczne przelozenia x90 to 4,3, zmieniajac na 5,125 udało mi sie zwolnic całosc, co pozwoliło zalozyc opony w rozmiarze 31/10,5" bez straty mocy.


Kilka fotek podglądowych:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Autor:  KozioŁ [ ndz lis 22, 2009 3:39 pm ]
Tytuł:  Re: Swap sztywnego mostu z samuraia do Vitary.

Dobra robota! Naprawdę jestem pod wrażeniem. :D

Przy okazji ciekawe co na takie przeróbki mówią przepisy, da się legalnie czym takim jeździć? :roll:

Autor:  WOLVERINE [ ndz lis 22, 2009 5:19 pm ]
Tytuł:  Re: Swap sztywnego mostu z samuraia do Vitary.

przeca napisał "for offroad only" ten X nie widział asfaltu;)

Autor:  Art_zgl [ ndz lis 22, 2009 5:28 pm ]
Tytuł:  Re: Swap sztywnego mostu z samuraia do Vitary.

KozioŁ pisze:
Przy okazji ciekawe co na takie przeróbki mówią przepisy, da się legalnie czym takim jeździć? :roll:


Znajomy motał unimoga i żeby wszystko było zgodnie z przepisami postanowił zarejestrować auto jako pojazd marki SAM
Tu jest trochę jakie wymagania trzeba spełnić by zarejestrować auto w tej specyfikacji
http://www.samar.pl/__/__la/pl/__ac/sec ... 0/__1.html

Autor:  KozioŁ [ ndz lis 22, 2009 5:47 pm ]
Tytuł:  Re: Swap sztywnego mostu z samuraia do Vitary.

WOLVERINE pisze:
przeca napisał "for offroad only" ten X nie widział asfaltu;)


Czytać umiem. :lol: Ciekawi mnie czy takie coś przejdzie przegląd i co by powiedzieli w ubezpieczalni. :wink:

Autor:  Hadek [ ndz lis 22, 2009 5:50 pm ]
Tytuł:  Re: Swap sztywnego mostu z samuraia do Vitary.

KozioŁ pisze:
WOLVERINE pisze:
przeca napisał "for offroad only" ten X nie widział asfaltu;)


Czytać umiem. :lol: Ciekawi mnie czy takie coś przejdzie przegląd i co by powiedzieli w ubezpieczalni. :wink:



Tak zapytam, czy to temat o przeglądach, ubezp itp :roll:

Autor:  KozioŁ [ ndz lis 22, 2009 5:56 pm ]
Tytuł:  Re: Swap sztywnego mostu z samuraia do Vitary.

Przepraszam :oops:

Autor:  Przemas601 [ ndz lis 22, 2009 7:21 pm ]
Tytuł:  Re: Swap sztywnego mostu z samuraia do Vitary.

Przerobiłem już dwie sztuki na sztywny przód,jedną na LR,a drugą na miśku,polecam tą drugą opcję. Radiusy miśka są lżejsze i mają lepszą geometrię,pozwalają też zostawić oryginalne gniazda sprężyn. Górne mocowanie panharda trzeba koniecznie wzmocnić zastrzałem,inaczej występuje tam zmęczenie materiału i rama pęka. Mocowanie wypada w miejscu kontrolowanego zgniotu,gdzie rama jest fabrycznie osłabiona.

Autor:  Masmo [ wt lis 24, 2009 1:56 pm ]
Tytuł:  Re: Swap sztywnego mostu z samuraia do Vitary.

Super robota! Naprawde fajnie to wygląda. Jakie kółka przetrzyma :?: :mrgreen:

Hadek pisze:
Jako ciekawostke podam, ze fabryczne przelozenia x90 to 4,3, zmieniajac na 5,125 udało mi sie zwolnic całosc, co pozwoliło zalozyc opony w rozmiarze 31/10,5" bez straty mocy......

:?: Tzn że skrzynia i reduktor X90 mają inne przełożenia niż Vitarowe????? :shock: :shock:

Autor:  KonarskiS [ wt lis 24, 2009 4:14 pm ]
Tytuł:  Re: Swap sztywnego mostu z samuraia do Vitary.

mosty

Autor:  Masmo [ wt lis 24, 2009 4:21 pm ]
Tytuł:  Re: Swap sztywnego mostu z samuraia do Vitary.

KonarskiS pisze:
mosty

Umiem czytać.....
Jeśli mosty są szybsze fabryka żeby zachować podobne przełożenia X90 i Vitary musiałaby zastosować wolniejszą skrzynie+reduktor :!: A to by oznaczało ..... :mrgreen:

Autor:  KonarskiS [ wt lis 24, 2009 4:35 pm ]
Tytuł:  Re: Swap sztywnego mostu z samuraia do Vitary.

Też nad tym myślałem ale skrzynia z reduktorem jest taka sama :mrgreen:
Gdzieś w schematach to sprawdzałem jak rozważałem zakup 31" a nie 30 :evil:

Autor:  Masmo [ wt lis 24, 2009 4:38 pm ]
Tytuł:  Re: Swap sztywnego mostu z samuraia do Vitary.

KonarskiS pisze:
Też nad tym myślałem ale skrzynia z reduktorem jest taka sama :mrgreen:
Gdzieś w schematach to sprawdzałem jak rozważałem zakup 31" a nie 30 :evil:


To oznacza że seryjna X90 ma dłuższe przełożenia?? = nie nadaje się w teren :mrgreen: :?:

Autor:  KonarskiS [ wt lis 24, 2009 4:40 pm ]
Tytuł:  Re: Swap sztywnego mostu z samuraia do Vitary.

No na to wychodzi :mrgreen:
Bigos nas zaraz dojedzie.
Bo o Hadkowej ciężko powiedzieć, że do czegoś się nie nadaje :mrgreen:

Autor:  KonarskiS [ wt lis 24, 2009 4:41 pm ]
Tytuł:  Re: Swap sztywnego mostu z samuraia do Vitary.

Dla ścisłości poczekajmy aż Radek się wypowie.
Bo gdybym się mylił, to reduktory X90 nabiorą szybko na wartości :mrgreen:

Strona 1 z 5 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/