suzuki.info.pl
http://suzuki.a-ng.eu/forum/

przedni most - przełozenie 4,875 a 5,125
http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=7&t=2685
Strona 1 z 1

Autor:  Wierzba [ ndz gru 20, 2009 5:22 pm ]
Tytuł:  przedni most - przełozenie 4,875 a 5,125

jakie są skutki gdy zamontujemy most o nieodpowiednim przełożeniu?

mając seryjnie 4,875 a zamontujemy 5,125

i odwrotnie

mając seryjnie 5,125 a zamontujemy 4,875

Autor:  Przemas601 [ ndz gru 20, 2009 6:25 pm ]
Tytuł:  Re: przedni most - przełozenie 4,875 a 5,125

Nie ma takiej opcji,żebyś zmienił przełożenia tylko w jednym moście

Autor:  KonarskiS [ ndz gru 20, 2009 6:26 pm ]
Tytuł:  Re: przedni most - przełozenie 4,875 a 5,125

Jak tylko jeden, to niezła lipa. Bo przednie koła beda chciały się kręcić z inną szybkością niż tylne.
można tylko w obu, i:
Jak dasz przeożenie 5.125 zamast 4.875 to auto 'zwolnisz', masz wieksze przełożenie ale mniejszą prędkość maksymalną.
To jest analogiczne do przerzutek w rowerze i mi to najbardziej pomaga sobie wyobrazić co się dzieje :mrgreen:
Na odwrót - na odwrót:)

Autor:  Wierzba [ ndz gru 20, 2009 9:01 pm ]
Tytuł:  Re: przedni most - przełozenie 4,875 a 5,125

Hymm,

ciekawe czy to jest zauważalne i odczuwalne

bo teoretyczni chyba to nie jest wielka rożnica midzy 4,875 a 5,125

a i tak w vitarce nie można wrzucać napędu na 4 na suchym asfalcie bo niema mechanizmu różnicowego międzosiowego i rwie na zakrętach a w ternie brak mechanizmu różnicowego międzosiowego jest niezauważalny wiec może i różnice w przełożeniach będą niezauważalne jeżeli ty będzie miał inne przełożenie niż przód?

a temat wziął się z stąd że ostatnio założyłem most niewiadomego pochodzenia w mojej vitarce i w sumie nie zastanawiałem się czy są te same przełożenia bo myślałem że vitarach były tylko jedne przełożenia. A napęd na 4 załączam tylko w terenie i różnicy nie zauważyłem. A praktycznie może się okazać że z przodu i z tyłu są różne przełożenia.

Autor:  KonarskiS [ ndz gru 20, 2009 9:52 pm ]
Tytuł:  Re: przedni most - przełozenie 4,875 a 5,125

postaw bok auta na kołkach wrzuć 1 i 4l i zobacz w jakim tempie się koła kręcą
Jak dla mnie to niepotrzebne ryzyko, a jak wjedziesz na coś twardego? Szkoda katować mosty

Autor:  piotrk [ ndz gru 20, 2009 9:57 pm ]
Tytuł:  Re: przedni most - przełozenie 4,875 a 5,125

Różne przełożenia w mostach w tym samym wozie to nieporozumienie ... co Ci to da? :shock: niepotrzebne naprężenia się będą robić, szybciej opony się zużyją, łatwiej o wybuch np. przegubu.

Teoretycznie prędkości obrotowe mógłbyś wyrównać oponami o różnej średnicy ... :mrgreen:

A przełożenia możesz sobie pomierzyć, obracając wałem i licząc obroty koła. Tylko trzeba dużo razy obrócić, żeby do dobrze wyliczyć.

Autor:  slaw [ ndz gru 20, 2009 10:13 pm ]
Tytuł:  Re: przedni most - przełozenie 4,875 a 5,125

znam kilka przypadków takiego mezaliansu o dziwo w terenie prawie nie do wyczucia na czarnym tez ciezko wyczuc
Ludzie jezdzili tak po kilka lat i to uzywajac napedów

Autor:  Wierzba [ ndz gru 20, 2009 11:02 pm ]
Tytuł:  Re: przedni most - przełozenie 4,875 a 5,125

dzięki chłopaki za porady,

w tygodniu postaram się przeprowadzić test na podniesionych kołach by sprawdzić jakie faktycznie mam przełożenia

Autor:  slaw [ ndz gru 20, 2009 11:06 pm ]
Tytuł:  Re: przedni most - przełozenie 4,875 a 5,125

Wierzba pisze:
dzięki chłopaki za porady,

w tygodniu postaram się przeprowadzić test na podniesionych kołach by sprawdzić jakie faktycznie mam przełożenia


ale to moze wystapic tylko przy wymianie mostu tylnego w santanie 1.6 16 v po 95

Autor:  Wierzba [ pn gru 21, 2009 8:29 am ]
Tytuł:  Re: przedni most - przełozenie 4,875 a 5,125

Cytuj:
ale to moze wystapic tylko przy wymianie mostu tylnego w santanie 1.6 16 v po 95


nie rozumiem - dlaczego wymieniając przedni most nie może dojśc do takiej sytuacji

Autor:  slaw [ wt gru 22, 2009 1:02 am ]
Tytuł:  Re: przedni most - przełozenie 4,875 a 5,125

bo przedni most 4,8 wystepuje z innymi półosiami i tylko w komplecie da sie przeszczepic sam most nie pasuje do reszty
tylny tak

Autor:  Robsik [ wt gru 22, 2009 5:08 pm ]
Tytuł:  Re: przedni most - przełozenie 4,875 a 5,125

Daj sobie spokój!

Miałem taki przypadek, ze pękł mi przedni most. Jeszcze wtedy nie wiedziałem ze są różne przełożenia i założyłem most od skrzyni manualnej(4.6) do automata(4.8 ). Rezultat taki, że po załączeniu przodu w terenie gdzie koła mają duuuży poślizg różnica jest niewyczuwalna, natomiast na czarnym, czy szutrze jest duuży opór i już przy prędkości 10km/h przód się sam rozłączał i towarzyszył temu jeden wielki stuk/grzmot z reduktora.

Nie polecam, szkoda kasy. Kup z takim przełożeniem jakim masz i nie kombinuj!

Autor:  OKU [ śr gru 23, 2009 8:16 am ]
Tytuł:  Re: przedni most - przełozenie 4,875 a 5,125

Witam.
Ja kiedyś po wybuchnieciu przedniego mostu kupiłem most włozyłem i zonk...
Most był od 1,6 8V rok 91 ale od automatu.Posiadał przełożenia 4,875 i nie był kompatybilny z przełożeniami 5,125.Po włączniu przodu auto nie chiało jechać.Wyczuwalnu duzy opór.Może i w terenie dało by się jeździć tylko po co obciążać dodatkowo układ napędowy :wink:

Autor:  Mundialejros [ sob lut 13, 2010 1:08 pm ]
Tytuł:  Re: przedni most - przełozenie 4,875 a 5,125

.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/