suzuki.info.pl
http://suzuki.a-ng.eu/forum/

Most Uaz z blokadą na tył
http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=7&t=3404
Strona 1 z 1

Autor:  kacjen [ pn maja 17, 2010 9:50 pm ]
Tytuł:  Most Uaz z blokadą na tył

Mogę mieć za niewielkie pieniądze tylny most od UAZa wyposażony w blokadę automatyczną.
Zastanawiam się czy warto - i ile będzie motania żeby wsadzić taki most do Vitary.

Przerabiał ktoś już taki patent?

Autor:  Art_zgl [ wt maja 18, 2010 12:12 pm ]
Tytuł:  Re: Most Uaz z blokadą na tył

Można pojsc co najmniej 3 drogami;
1. Zawieszenie wielowahaczowe
2. Zawieszenie na panhardzie
3. Zawieszenie tak jak w vitarze
Przerobić(dorobić) będziesz musiał i tu w zalezności która droga pojdziesz;
- gniazda pod sprężyny
- wahacz(sierżant), panhard
- mocowanie wahaczy na moście
- wahacze wleczone
- zmiana hamulców na tarcze, acz kowiek nie koniecznie
- mocowanie amorków
- dorobienie wału
To tak z grubsza.
Minusy modyfikacji;
- waga mostu od uaza
- rok produkcji
- nie wiadomo w jakim stanie jest blokada, koszt nowej to około 1300, czyli taka sama cena jak do vitary
Plusy;
- blokada, jeżeli jest w dobrym stanie
- wiekszy rozstaw kół tylnej osi, o jakies 2cm na stronę
Rozumiem że przełożenia w tym moście to 5,125, bo z tego co wiem były i 4,1; 4,55; 7,4 z tym że to rzadkość
Jeżeli tylko blokada jest faktem decydującym o zmianie mostu na uazowski to chyba nie warto sie w to bawić.

Autor:  kacjen [ wt maja 18, 2010 1:35 pm ]
Tytuł:  Re: Most Uaz z blokadą na tył

Przełożenia się zgadzają. Za zmianą mostu przemawia jeszcze fakt, że mój jest w umiarkowanym stanie - suchy, ale wygląda jakby leżał na dnie morza od XVII wieku. dodatkowo ma spore luzy... itd. Więc myśląc o blokadzie i tak będę musiał pewnie zmienić most na lepszy.

Nie wiem o ile cięższy jest ten z Uaza. Wiem że jest na prostym zębie (niestety) i że jest w "dobrym stanie" - cokolwiek to ma znaczyć.
Mogę go mieć za 800zł dlatego tak filozofuję... ale może rzeczywiście za dużo rzeźby.

Autor:  OKU [ wt maja 18, 2010 9:20 pm ]
Tytuł:  Re: Most Uaz z blokadą na tył

Automatyczna blokada w Uazie nie robi do tyłu...

Autor:  Art_zgl [ wt maja 18, 2010 9:29 pm ]
Tytuł:  Re: Most Uaz z blokadą na tył

OKU pisze:
Automatyczna blokada w Uazie nie robi do tyłu...

Kolejny istotny minus

Autor:  Robsik [ wt maja 18, 2010 9:46 pm ]
Tytuł:  Re: Most Uaz z blokadą na tył

Ogólnie mosty uaza nie uchodzą za super wytrzymałe
chodzi tu o idealne ustawienie luzów
a 800zł to dużo jak dla mnie :lol:
I blokada automatyczna tzw krzywkowa jest kija warta-krzywki, takie wystające bolce się ścierają
i nie jest to 100% blokada, niektórzy mówią, ze ok 70% ale kto to wie :P takie 'lsd' to jest bardziej
To tyle z info które nabyłem :mrgreen:

aaaa, blokady są też 'normalne' 100%-samoróbki ale naprawdę działają i tzw torseny-ślimakowe
Ogólnie jak ustawisz dobrze luz i bedziesz miał dobre łożyska to powinien most wytrzymać tyle co suki
Ja tam bede coś na przednim kombinował, na dobrych luzach 33* wytrzymują
tylko ta waga i podejrzewam, ze są głośne

Autor:  kacjen [ wt maja 18, 2010 9:47 pm ]
Tytuł:  Re: Most Uaz z blokadą na tył

Cóż... chyba jest tylko jedna odpowiedź: "Lock right"

A tak na marginesie to na allegro jest gość który szykuje załączane blokady do vitary (do tej pory miał tylko Samuraia).
Tylko ze on oferuje gołą blokadę bez mechanizmy załączania i z koniecznością przerabiania półosi na dłuższy frez.
Znacie temat? (sugerowana cena detaliczna 850zł)

Obrazek


Obrazek

Autor:  Robsik [ wt maja 18, 2010 10:09 pm ]
Tytuł:  Re: Most Uaz z blokadą na tył

Art_zgl pisze:
7,4 z tym że to rzadkość

to chyba afgany maja te przełożenia :roll:

Autor:  WOLVERINE [ wt maja 18, 2010 11:39 pm ]
Tytuł:  Re: Most Uaz z blokadą na tył

kacjen pisze:
Cóż... chyba jest tylko jedna odpowiedź: "Lock right"

A tak na marginesie to na allegro jest gość który szykuje załączane blokady do vitary (do tej pory miał tylko Samuraia).
Tylko ze on oferuje gołą blokadę bez mechanizmy załączania i z koniecznością przerabiania półosi na dłuższy frez.
Znacie temat? (sugerowana cena detaliczna 850zł)


850
+ cena załączenia pewnie jakies 300zł
+ dłubanie z półosi na dłuższy frez jakies 500-700zł

oryginalnego ARB na tyl masz za 3050zł +500zł kompresor compact, 860zł z opcją pompowania kół,
ew LR za 1500zł...

Autor:  vitar123 [ pt maja 21, 2010 7:41 pm ]
Tytuł:  Re: Most Uaz z blokadą na tył

ja myślałem wziąć od tego gościa taki zestaw do samiego do przedniego mostu vitary mam z przodu 26frezy słyszałem że vitara ma taki sam kosz satelit z przodu jak samurai z tyłu????

Autor:  Robsik [ pt maja 21, 2010 9:32 pm ]
Tytuł:  Re: Most Uaz z blokadą na tył

vitar123 pisze:
ja myślałem wziąć od tego gościa taki zestaw do samiego do przedniego mostu vitary mam z przodu 26frezy słyszałem że vitara ma taki sam kosz satelit z przodu jak samurai z tyłu????

może trochę przecinków? :P
bo za pierwszym razem sam do siebie powiedziałem "kur.a przecież to nie po polsku"
ale za drugim zrozumiałem i myślę, ze wszystko fajnie tylko z załączeniem tego będzie lipa
no i chyba trochę obudowę się osłabi, zależy tez jaką masz
Ale niech się guru wypowie, bo ja dopiero "podstawy liznąłem" :lol:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/