Historia objawów: Po kolejnej wizycie w terenie samochód zaczął wydawać dziwny zgrzyt przy energicznym ruszaniu ze skrzyżowania po czarnym na 2H i na dziurach przy dobijaniu tyłu. Odgłos dobiegał z okolicy skrzyni biegów a brzmiał jak zdezelowany tryb ocierający o coś. Kolejna wizyta w lesie i kolejny bul... przednie koła samochodu poleciały w dół a wielki kamień przy... uderzył w osłone reduktora (miejsce mocowania poduszek) i zgrzyt powrócił tyle ze na stałe. Samochód zaczął imitować odgłosy traktora z wielką i ciężką przyczepą, skrzynia biegów zaczęła pracować jakby ktoś z niej wypuścił cały olej i zalał wodą a silnik zaczął pracować jak na 3 świecach. Niepokojące odgłosy skrzyni ustawały dopiero po naciśnięciu sprzęgła.
Uszkodzenia: Badanie podwozia wykazało, ze osłona reduktora została wgniecona więc i cała skrzynia z reduktorem powędrowała ok 1cm do góry.
Naprawa: Po zdjęciu osłony przywróciłem jej pierwotny kształt głównie przy pomocy prasy i młotka
Wnioski: Uszkodzenie (wygięcie) osłony spowodowało prawdopodobnie zły kąt pracy skrzyni i silnika co powodowało zgrzytanie wieloklinu wychodzącego do silnika lub zły kąt pracy z wałem napędowym co nasilało się przy energicznym ruszaniu
PS. Mam nadzieje, że komuś, kiedyś, jakoś przyda się ten opis Jeśli się myle w mojej ocenie sytuacji proszę mnie sprostować A jeśli taka sytuacja była już opisana to prosze u usunięcie tematu
pzdr /speey
_________________ Vitara 1.6 8v '89 3d blaszanka "Parszywek" był Vitara 2.5 v6 '97 5d long jest Suzuki GSX-R 1100 ('87), Jawa CZ 350 ('78), WSK 125('60), Fiat 127 ('79), Motorynka ('83), Yamaha xj 750 seca ('83), Honda CRX III ('97)
|