suzuki.info.pl http://suzuki.a-ng.eu/forum/ |
|
Po załączeniu 4x4 nie idzie + chrobotanie i przeskoki http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=7&t=9656 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | voytech [ wt mar 19, 2013 8:44 pm ] |
Tytuł: | Po załączeniu 4x4 nie idzie + chrobotanie i przeskoki |
Witam kolegów Problem jak w temacie, załączam 4x4 - nie ważne H czy L, próba ruszenia do przodu/tyłu chrobocze, wyje, przeskakuje nierównomiernie, żeby ruszyć trzeba mocno cisnąć, trzyma mocno jakby śrubokręt w tryby wsadził, ogólnie masakra.. Na 2H idzie normalnie i teraz moje pytanie, czy "skończył" mi się reduktor? Czy jakaś inna przyczyna takiego stanu? Po ostatnim moim podjeżdżaniu pod dosyć stromy najazd (jakieś70*) usłyszałem dosyć mocne pierdyknięcie (wydawało mi się że przyhaczyłem ramą o jakiś kamień), ale żadnych objawów zblokowania kół czy coś.. Dziś próbuję załączyć 4x4, a tu zonk.. Dodam jeszcze, że na mój chłopski rozum, przedni most raczej (zdecydowanie) odpada, nie mam sprzęgieł na piastach, tylko zbieraki, więc jeśli miałby być zmielony most, to nie pojechałbym wcale, a tak jak pisałem wcześniej- 2H robi.. Czy łańcuch w reduktorze w pozycji 2H pracuje tak samo jak w 4H/L, czy dopiero po załączeniu napędu zaczyna pracę (owe stuknięcie można by podpiąć pod przeskoczenie /uszkodzenie tryba napędowego/ zerwanie łańcucha)? Prosiłbym o potwierdzenie moich domysłów bardziej obeznanych użytkowników, ewentualnie wskazania kierunku do dalszego poszukiwania problemu. Pozdrawiam |
Autor: | Niedzwiadz [ wt mar 19, 2013 9:11 pm ] |
Tytuł: | Re: Po załączeniu 4x4 nie idzie + chrobotanie i przeskoki |
Łańcuch w reduktorze rozciągnięty? U mnie był objaw chrobotania. Jak przyszorowałaś brzuchem to obejrzyj belkę pod skrzynią - może tam się coś przekosiło.... |
Autor: | mobilek [ wt mar 19, 2013 11:14 pm ] |
Tytuł: | Re: Po załączeniu 4x4 nie idzie + chrobotanie i przeskoki |
nie sadze, na 95 % zmieliles cos w reduktorze- ale co to sie dowiesz jak rozbierzesz |
Autor: | voytech [ śr mar 20, 2013 7:05 pm ] |
Tytuł: | Re: Po załączeniu 4x4 nie idzie + chrobotanie i przeskoki |
Hmm, wygląda na to, że szykuje się wymiana i teraz moje pytanie, czy dużo z tym zachodu w warunkach garażowych? I czy bardziej opłaca się wymieniać, czy też regenerować to co mam- co prawda nie rozbierałem jeszcze i nie wiem co w "reduktorze piszczy" bo czas żeby wsadzić łapki pewnie dopiero w weekend będę miał.. A jeśli wymieniać, to czy są jakieś różnice w typach (oczywiście tych od 1.6 8v), czy były jakieś różne fabrycznie montowane do aut z tym silnikiem? Przez myśl przechodzi mi (jeszcze nie przeszło) zaadaptować reduktorek z samuraia- jakieś straszne motanie wymagane? |
Autor: | radzik071 [ śr mar 20, 2013 8:49 pm ] |
Tytuł: | Re: Po załączeniu 4x4 nie idzie + chrobotanie i przeskoki |
reduktory we wszystkich vitarach są takie same. Dopiero w nowszych rocznikach (jakoś po 1998r) występowały takie z mocniejszym wieloklinem na wyjściu tylnego wału (mniej frezów i dodatkowo powleczone jakimś tworzywem) możesz taki zamontować bo jest trwalszy ale musisz kupić w komplecie z tylnym wałem. przedni jest taki sam. Wymiana reduktora nie jest bardzo skomplikowana. Najgorzej jest się dostać do jednej ukrytej na górze śruby którą reduktor jest przykręcony do skrzyni. Żeby się do niej dostać trzeba odkręcić "miskę" w której siedzi mieszek reduktora. (żeby to zrobić, trzeba całą skrzynię opuścić na belce bo nie wciśniesz rąk miedzy reduktor a budę. Chyba, że masz bodylifta ![]() Reduktor od samca to nie taka prosta sprawa. Domowym sposobem będzie Ci ciężko ![]() |
Autor: | voytech [ czw mar 21, 2013 8:40 am ] |
Tytuł: | Re: Po załączeniu 4x4 nie idzie + chrobotanie i przeskoki |
Doczytałem posty i widzę, że taki reduktor z samuraja to sporo kombinacji ![]() |
Autor: | zax [ czw mar 21, 2013 11:47 am ] |
Tytuł: | Re: Po załączeniu 4x4 nie idzie + chrobotanie i przeskoki |
Możesz szukać skrzyni z vitary 2WD i wtedy motać reduktor z 410 ![]() |
Autor: | Pocek [ czw mar 21, 2013 1:03 pm ] |
Tytuł: | Re: Po załączeniu 4x4 nie idzie + chrobotanie i przeskoki |
radzik071 pisze: reduktory we wszystkich vitarach są takie same. Dopiero w nowszych rocznikach (jakoś po 1998r) występowały takie z mocniejszym wieloklinem na wyjściu tylnego wału (mniej frezów i dodatkowo powleczone jakimś tworzywem) możesz taki zamontować bo jest trwalszy ale musisz kupić w komplecie z tylnym wałem. przedni jest taki sam. ![]() Podłącze się do tematu, czyli mam rozumieć, że do mojej vitary 2.0 v6 z 95r. będzie pasował reduktor od 1,6? |
Autor: | kacjen [ czw mar 21, 2013 2:14 pm ] |
Tytuł: | Re: Po załączeniu 4x4 nie idzie + chrobotanie i przeskoki |
zax pisze: Możesz szukać skrzyni z vitary 2WD i wtedy motać reduktor z 410 ![]() Skrzynia z Vitary 2WD jest niepotrzebna - nieaktualne dane masz ![]() |
Autor: | NuVo [ czw mar 21, 2013 2:32 pm ] |
Tytuł: | Re: Po załączeniu 4x4 nie idzie + chrobotanie i przeskoki |
Nieaktualne już ze 3 lata ![]() |
Autor: | zax [ czw mar 21, 2013 2:53 pm ] |
Tytuł: | Re: Po załączeniu 4x4 nie idzie + chrobotanie i przeskoki |
![]() |
Autor: | bodzio23 [ śr kwie 03, 2013 8:13 pm ] |
Tytuł: | Re: Po załączeniu 4x4 nie idzie + chrobotanie i przeskoki |
podepne się pod temat: po załączeniu sprzęgiełek strzela ,zgrzyta i ociera i hroboce po właczeniu napędu -patrz wyżej ale napęd działa. sugestie są? |
Autor: | zax [ śr kwie 03, 2013 8:21 pm ] |
Tytuł: | Re: Po załączeniu 4x4 nie idzie + chrobotanie i przeskoki |
bodzio23 pisze: (...) sugestie są? Wyrzucić z auta: -strzelałkę -zgrzytałkę -chrobotka A tak na serio to rozebrać przedni most, bo musi tam być ładny śmietnik w koszyku, skoro taką gamą zapodaje ![]() Tylko zanim wyjmiesz dyfer rozepnij sprzęgiełka, reduktor i pokręć półośkami. Jak ciężko idzie i hałasuje, to już wiesz, co. |
Autor: | Niedzwiadz [ śr kwie 03, 2013 8:32 pm ] |
Tytuł: | Re: Po załączeniu 4x4 nie idzie + chrobotanie i przeskoki |
u mnie tak było jak pało łożysko prowadzące półośkę. W starszych vitkach jest tam ta tulejka z fosforobrązu. |
Autor: | bodzio23 [ czw kwie 04, 2013 3:13 pm ] |
Tytuł: | Re: Po załączeniu 4x4 nie idzie + chrobotanie i przeskoki |
Niedzwiadz pisze: u mnie tak było jak pało łożysko prowadzące półośkę. W starszych vitkach jest tam ta tulejka z fosforobrązu. no to to będzie pewno toto z alabronzu ![]() ![]() gdzie toto można nabyć? |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |