suzuki.info.pl
http://suzuki.a-ng.eu/forum/

instalacja LPG 2.0 16v J20A
http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=72&t=10088
Strona 5 z 5

Autor:  krajes [ pn sty 11, 2021 2:39 pm ]
Tytuł:  Re: instalacja LPG 2.0 16v J20A

U mnie w 2.0 V6 podmieniłem sterownik ze STAG 300 na LPGTECH'a i tak samo nie czyta czasów PB na LPG.

Jest jakiś sprawdzony sterownik, który odczyta mi czasy PB na LPG i da się po ludzku wystroić?

Autor:  danthe [ wt sty 12, 2021 5:09 pm ]
Tytuł:  Re: instalacja LPG 2.0 16v J20A

Tak jak pisałem w tym wątku, po wymianie na qboxa problem nie występował. Ale to w było J20. Podobno sterowniki do V6 działały poprawnie ze wszystkimi komputerami gazowymi.

Autor:  krajes [ śr sty 13, 2021 8:46 am ]
Tytuł:  Re: instalacja LPG 2.0 16v J20A

To obalam tą teorię - w moim V6 nie widać czasów PB na LPG na STAG 300 i LPG Tech.
Qboxa nie sprawdzałem :/

Autor:  danthe [ śr sty 13, 2021 12:44 pm ]
Tytuł:  Re: instalacja LPG 2.0 16v J20A

A jaki masz sterownik silnika?
Może jakis nietypowy.

Autor:  krajes [ śr sty 13, 2021 2:15 pm ]
Tytuł:  Re: instalacja LPG 2.0 16v J20A

Bodajże Hitachi.

Autor:  danthe [ śr sty 13, 2021 4:20 pm ]
Tytuł:  Re: instalacja LPG 2.0 16v J20A

O ile dobrze pamiętam w Vitarach z silnikami J20 problemy są ze sterownikami Hitachi (Mitsubishi?).

krajes pisze:
To obalam tą teorię - w moim V6 nie widać czasów PB na LPG na STAG 300 i LPG Tech.
Qboxa nie sprawdzałem :/

Skoro nie działa żaden to może masz coś nie tak w instalacji zrobione. Jak do tej pory LPGtech sie sprawdzał.

Autor:  KrystianT [ sob sty 23, 2021 5:28 pm ]
Tytuł:  Re: instalacja LPG 2.0 16v J20A

danthe pisze:
Podobno sterowniki do V6 działały poprawnie ze wszystkimi komputerami gazowymi.
krajes pisze:
To obalam tą teorię - w moim V6 nie widać czasów PB na LPG na STAG 300 i LPG Tech.
Hmm, a co to znaczy, że widać albo nie widać? U mnie (2.0 V6 i Stag 300-6 Q-Max Basic) zmieniają się wartości przy czasach B i G... Czasy G to niecałe 2 razy czas B.
Spalanie trzyma się około 12-13l/100.

Autor:  danthe [ ndz sty 24, 2021 9:16 pm ]
Tytuł:  Re: instalacja LPG 2.0 16v J20A

KrystianT pisze:
Hmm, a co to znaczy, że widać albo nie widać? U mnie (2.0 V6 i Stag 300-6 Q-Max Basic) zmieniają się wartości przy czasach B i G...

Na Twoim wykresie odczyt wtrysków benzyny jest kompletny. Więc działa poprawnie.
Ponizej link do wykresu z problemami przy odczycie czasów benzynowych:
viewtopic.php?f=72&t=10088&start=45#p186189

PS:
O ile dobrze pamiętam moje boje z LPG to mnożnik x2 chyba nie jest zbyt dobry. Powinien być 1-1.2.

Autor:  KrystianT [ pn sty 25, 2021 7:15 pm ]
Tytuł:  Re: instalacja LPG 2.0 16v J20A

danthe pisze:
Na Twoim wykresie odczyt wtrysków benzyny jest kompletny.
Czyli chodzi o to, że w tym złym niebieski nie dochodzi do końca...
Większy mnożnik = bogatsza mieszanka, bo wtryskiwacz dłużej otwarty... A może wyższe ciśnienie - mniejszy mnożnik; niższe ciśnienie - mnożnik musi być większy?
To jeszcze mam pytanie - serwisant instalujący Staga nie podłączył sond lambda, twierdząc, że to tylko do podglądu na komputerze, ale nie ma żadnego wpływu na sterowanie - Stag faktycznie tak ma, czy serwisant ściemnia?

Autor:  danthe [ pn sty 25, 2021 10:49 pm ]
Tytuł:  Re: instalacja LPG 2.0 16v J20A

KrystianT pisze:
Czyli chodzi o to, że w tym złym niebieski nie dochodzi do końca...

Tak. Teoretycznie można z tym żyć i podobno da się wyregulować taką instalację, ale u mnie się nie udało.
KrystianT pisze:
Większy mnożnik = bogatsza mieszanka, bo wtryskiwacz dłużej otwarty...

Za bogata mieszanka = większe spalanie i mniej mocy.
Ideałem jest mnożnik 1.
Jak jest za duży i masz wolne wtryski to się zapętlają na wyższych obrotach - czyli są cały czas otwarte i silnik jest "zalewany" gazem. Wtrysk powinien nastąpić dokładnie wtedy kiedy przewidują mapy zapłonu.
Najprostszą metodą na poprawienie mnożnika jest wstawienie większych dysz we wtryski gazowe lub jak już nie da się większych to można wykręcić je całkiem. Ostatecznie pozostaje instalacja szybszych i wydajniejszych wtrysków.
Możliwe, że zwiększenie ciśnienia gazu coś pomoże, ale tym się nie bawiłem, więc nie wiem jak to działa.

PS:
ręczne zmniejszanie mnożnika bez dostępnych odczytów z sond lambda może w skrajnym przypadku uszkodzić silnik (spalanie stukowe przy zbyt ubogiej mieszance)

Wskazania sond lambda są bardzo pomocne przy strojeniu instalacji gazowej.

Autor:  wiesiu [ wt sty 26, 2021 8:42 am ]
Tytuł:  Re: instalacja LPG 2.0 16v J20A

Zwiększenie ciśnienia na reduktorem na pewno sprawia, że może a używać mniejszych mnożników.

Sonda lambda w sumie nie jest potrzebna instalacji gazowej sekwencyjnej. Najważniejsza jest obserwacja czasów wtrysku benzyny, gdy auto pracuje a gazie. Ma być taki sam czas gdy auto pracuje na gazie (oczywiście patrząc na czas przy tych samych warunkach pracy silnika).

Autor:  krajes [ śr lut 03, 2021 3:14 pm ]
Tytuł:  Re: instalacja LPG 2.0 16v J20A

Nie wiem czy warto ryzykować 300zł żeby kupić i podłączyć qbox jak się okaże, że nie gada dalej z moim sterownikiem PB :/

Strona 5 z 5 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/