suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest śr cze 18, 2025 12:29 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt lis 11, 2008 10:18 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
mozesz sam sprawdzic bo czasem tylko sciezka peknie albo kondesator :wink:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: wt lis 11, 2008 10:25 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
No właśnie to jest moja nadzieja - nie wiem - gryzę się, czy dam radę...Lutować umiem...
Przerabiałem kiedyś kompy od Civica 3 gen (eeprom->przeprogramowanie->wlutowanie podstawki...)

Mam nadzieję, że i tu dam radę...
Jeśli nie, to muszę szukać dokładnie takiego samego kompa, czy nie?

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Ostatnio zmieniony wt lis 11, 2008 11:02 pm przez kosciej, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: wt lis 11, 2008 10:56 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
jak rozbierzesz to jak masz kompa tymi układami i kondesatorami do wierzchu to szukaj pierwszych 2-4 sciezkach z prawej tam bedzie duzy kondesator i jakies koncówki mocy
czesto sciezka se przepala trzeba bajpasa zrobic
kondesator sie wylewa i przepala sciezke :wink:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: wt lis 11, 2008 10:58 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
rano zobacze chyba do pozyczenia to mam takiego kompa jak co

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: wt lis 11, 2008 11:03 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Oka - sprawdzę - muszę jutro będę coś wiedział - i czy będę miał czas, czy dam do fachury - mam nadzieję, że to tylko to...

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: wt lis 11, 2008 11:10 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
powodzenia

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: śr lis 12, 2008 11:14 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
I cenzura :evil: :evil: :evil: :evil: :cry: :cry: :cry:

Przelutowałem wszystkie kodensatory, sprawdziłem ścieżki momierzem (między nóżkami tyż), sprawdziłem diody i kondonki ceramiczne... I nie działa. Dalej takie same objawy :cry:

Sprawdziłem też TPSa - bo mnie nie pokoiło, że przy nagłym dodaniu gazu dusi się. Wygląda na OK.

Nie wiem - jutro zawożę do elektryka - mi się skończyły pomysły :cry: :cry: :cry: :cry: :evil:

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: śr lis 12, 2008 11:28 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
nie rozbierałem kompa Vitarowego, ale może jeszcze tranzystory posprawdzaj - zapewnie przekaźniki są sterowane właśnie nimi. Pewnie z 20 gorszy nowe kosztują, to może wymienić profilaktycznie ? (tylko schemat byłby potrzebny jeśli nie są opisane ... )
Można jeszcze podłączyć zasilanie, poczekać i sprawdzić, czy nie grzeje się jakiś element - teraz się nie śmiać - polecam zbliżać usta blisko płytki :mrgreen: najlepiej odczuwają promieniowanie podczerwone ;-)
No i można jeszcze się z miernikiem zaczaić, podłączyć rozbebeszonego kompa do samochodu i diagnozować na gorąco ...

nie chcę Cie martwić, ale najczęściej elektrycy znają się gorzej niż my tutaj ... jak nie masz sprawdzonego to nie wiem ... pewnie gość zrobi to samo co Ty, powie, że padło na amen i weźmie 100 zeta. Ja już 2 razy z takimi magikami miałem doczynienia ...
Przykład: gość spawał progi, padł centralny zamek, naprawa u elektryka na jego rachunek.
Oddałem wóz rano, przychodze po robocie:
"Paaaanie to to taka robota, że ho ho, to to się nie opłaca w ogóle, tu to trzeba by rozebrać wszystko, bez sensu w ogóle,
ale mogę założyć taki tam uniwersalny, to będzie miał pan na pilota" ... (cena oczywiście zabójcza)
no to grzecznie podziękowałem - gość chciał mnie 90 zł skasować, dobrze, że poszło na rachunek poprzedniego majstra :mrgreen:

Co się okazało - jakiś prąd błądzący spalił ścieżkę w panelu. Mi naprawa zajęła 40 minut - razem z diagnozą i poszukiwaniem usterki.
Od tej pory nie wierze elektrykom :lol:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Ostatnio zmieniony śr lis 12, 2008 11:35 pm przez piotrk, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: śr lis 12, 2008 11:34 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
No można i tak...Ale ja nie mam za bardzo na to czasu. Pod blokiem całując kompa :roll:

Nie wiem - może i to tranzystory - ale nie mam jak ich sprawdzić - musiałbym na gorąco i na zimno, albo choć white papery ich... a tak, nie wiesz gdzie baza ,emiter, kolektor...I czy PNP, czy NPN...(Chyba że się nie znam) Ehhh - trudno muszę dać do fachury i kaskę wyłożyć :cry: :cry: :cry: :evil:

PS. Mam w miarę kumatego elektryka. Zrobił mi obejście na wtrysk, gdzie inni nie mieli pojęcia co zrobić...

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: śr lis 12, 2008 11:41 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Jest szansa, że na nich jest symbol. Wtedy idziesz do np. magserv'a w Gdyni i bierzesz taki sam, albo wyszukują Ci zamiennik - nie trzeba specyfikacji przeglądać. Ja bym sprawdził, czy łatwo je zidentyfikować, jak nie, to jeszcze jeden krok, też szybki - podłączyć kompa w aucie i popatrzeć jak się zachowuje w tym momencie co opisałeś, posprawdzać co się da na gorąco.
Jak nic nie wyjdzie to pewnie taniej kompa kupić ...
Jak takiego gościa znasz, i wiesz, że nie zedrze, to może faktycznie spróbować.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: czw lis 13, 2008 12:28 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
O ile to w ogóle komp...

Może ja coś pomijam...

A może se na gaźnika przerobię i nie będę już miał nigdy problema...

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: pt lis 14, 2008 11:06 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Proszę państwa...

Vitara DZIAŁA :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Normalnie - oczywiście wina kompa. Po totalnym przelutowaniu prawie wszystkiego, po zrobieniu niezłego pajączka w środku (ścieżki) (bite 6h pracy przy lutownicy - jestem pijany od oparów kalafonii) i wymianie kondensatorów dziś Vitka do mnie zagadała znajomym cichym "klik" przekaźnika głownego (na schematach main relay) i odpaliła. Temperatura podniosła się w normalnym tempie, z rury nie śmierdzi spalinami i idą czyste :mrgreen:

Z jakich stron korzystałem:
http://sidekick.proboards21.com/index.c ... 343&page=2
http://www.suzuki-forums.com/suzuki-sid ... sound.html
http://www.suzuki-forums.com/suzuki-sid ... blems.html
http://www.suzuki-forums.com/suzuki-sid ... cting.html

I at last, but not least:
http://carfix.stufftoread.com/ - Najlepsza stronka na problemy z elektroniką w naszych autkach. Wszystko pięknie i przystępnie opisane. Proponuję tę stronkę gdzieś przekleić, bo jest geniealna :mrgreen:

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: sob lis 15, 2008 9:53 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Brawo :!:
Cieszymy się razem z Tobą :)

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: sob lis 15, 2008 4:18 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw kwie 24, 2008 8:55 pm
Posty: 326
Lokalizacja: Gdańsk
Jak juz jesteśmy przy przekaźnikach to nie będe rozpoczynał nowego tematu tylko popisze sobie w tym :))
Otóż od kilku miesięcy coś mi cyka pod maską. Doszliśmy do tego że mogą to byc przekaźniki od świateł bo w trakcie cykania światła nieznacznie przygasają.
Ogólnie nie przeszkadza to w jeździe ale niemiłosiernie mnie wku***a to cykanie.
Czy spotkał sie ktoś z takim cykaniam? Jeżeli tak to jak to naprawić gdzie szkać itd.

Będe wdzięczny za porady.

_________________
Naczkinz

Vitara 1,6 8v - paździerz edyszyn :D
Sprzedana


Na górę
Post: sob lis 15, 2008 6:19 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Światła w Vitarze nie mają przekaźnika (przynajmniej mojej - może jakieś późniejsze miały).

Posłuchaj dokładnie co klika. Może Ci coś innego klika...

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl