suzuki.info.pl http://suzuki.a-ng.eu/forum/ |
|
Co jest nie tak z alternatorem? http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=8&t=13448 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | robcio-p [ śr gru 17, 2014 5:25 pm ] |
Tytuł: | Co jest nie tak z alternatorem? |
A więc tak: Mam G. Vitarę 2004 rok z silnikiem 2.0 HDI jakiś czas temu zaczęły się problemy z alternatorem. Wyglądało to tak jakby się włączał i wyłączał, tzn na wolnych obrotach było słychać i czuć,że obciążenie silnika się zmienia (taki sam efekt jak przy kompresorze klimy), dodam, że nie świeciła się kontrolka ładowania. Udało mi się w takim stanie wrócić z Warszafki. Po kilku dniach alternator umarł i już nie ładuje w ogóle. Elektrykiem nie jestem, więc moje pytanie jest następujące: czy wspomniane objawy wskazują na awarię konkretnej części alternatora? Diody, szczotki, itp. Wielkiej filozofii w wyciągnięciu alternatora nie ma i może dzięki waszej pomocy obejdzie się bez oddawania całego do regeneracji. |
Autor: | slaw [ czw gru 18, 2014 11:21 pm ] |
Tytuł: | Re: Co jest nie tak z alternatorem? |
sprawdz sprzegło jednokierukowe alternatora |
Autor: | robcio-p [ wt gru 30, 2014 9:28 am ] |
Tytuł: | Re: Co jest nie tak z alternatorem? |
slaw pisze: sprawdz sprzegło jednokierukowe alternatora Diagnoza trafna w 100%. Koszt nowego sprzęgła 145 pln kilka godzin walki i Vitka znów śmiga. |
Autor: | bitbull [ pn lip 20, 2020 6:57 pm ] |
Tytuł: | Re: Co jest nie tak z alternatorem? |
Witam szanowne grono. Podpinam się pod temat z tym że u mnie temat trochę inny. Mam podejrzenie że alternator nie prawidłowo pracuje. Ponieważ spada mi napięcie na akumulatorze po paru dniach mimo odpięcia go od klem. Akumulator Optima Yellow 55Ah. A alternator pracuje następująco: Alternator Mitsubishi A7T02491 50A napięcie na akumulatorze Bieg jałowy 2 min pracy 13,01V na alternatorze 13,32V Bieg jałowy 10 min pracy 13,34V na alternatorze 13,56V 2000 obr/min 13,63V na alternatorze 13,96V 2000 obr/min + dmuchawa + długie 13,29V na alternatorze 13,73V Bieg jałowy Alternator śruba (+) klema (+) 0,3V 2000 obr/min + dmuchawa + długie Alternator śruba (+) klema (+) 0,17V Napięcie akumulatora 12,15V Podczas odpalania spadek do 11,56V Pytanie czy szukać winy w alternatorze czy w akumulatorze? Wysłane z mojego CUBOT_POWER przy użyciu Tapatalka |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |