suzuki.info.pl
http://suzuki.a-ng.eu/forum/

Co jest nie tak z alternatorem?
http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=8&t=13448
Strona 1 z 1

Autor:  robcio-p [ śr gru 17, 2014 5:25 pm ]
Tytuł:  Co jest nie tak z alternatorem?

A więc tak:
Mam G. Vitarę 2004 rok z silnikiem 2.0 HDI jakiś czas temu zaczęły się problemy z alternatorem. Wyglądało to tak jakby się włączał i wyłączał, tzn na wolnych obrotach było słychać i czuć,że obciążenie silnika się zmienia (taki sam efekt jak przy kompresorze klimy), dodam, że nie świeciła się kontrolka ładowania. Udało mi się w takim stanie wrócić z Warszafki.
Po kilku dniach alternator umarł i już nie ładuje w ogóle. Elektrykiem nie jestem, więc moje pytanie jest następujące: czy wspomniane objawy wskazują na awarię konkretnej części alternatora? Diody, szczotki, itp. Wielkiej filozofii w wyciągnięciu alternatora nie ma i może dzięki waszej pomocy obejdzie się bez oddawania całego do regeneracji.

Autor:  slaw [ czw gru 18, 2014 11:21 pm ]
Tytuł:  Re: Co jest nie tak z alternatorem?

sprawdz sprzegło jednokierukowe alternatora

Autor:  robcio-p [ wt gru 30, 2014 9:28 am ]
Tytuł:  Re: Co jest nie tak z alternatorem?

slaw pisze:
sprawdz sprzegło jednokierukowe alternatora


Diagnoza trafna w 100%. Koszt nowego sprzęgła 145 pln kilka godzin walki i Vitka znów śmiga.

Autor:  bitbull [ pn lip 20, 2020 6:57 pm ]
Tytuł:  Re: Co jest nie tak z alternatorem?

Witam szanowne grono. Podpinam się pod temat z tym że u mnie temat trochę inny. Mam podejrzenie że alternator nie prawidłowo pracuje. Ponieważ spada mi napięcie na akumulatorze po paru dniach mimo odpięcia go od klem. Akumulator Optima Yellow 55Ah. A alternator pracuje następująco:
Alternator Mitsubishi A7T02491 50A
napięcie na akumulatorze
Bieg jałowy 2 min pracy
13,01V na alternatorze 13,32V
Bieg jałowy 10 min pracy
13,34V na alternatorze 13,56V
2000 obr/min
13,63V na alternatorze 13,96V
2000 obr/min + dmuchawa + długie
13,29V na alternatorze 13,73V
Bieg jałowy
Alternator śruba (+) klema (+) 0,3V
2000 obr/min + dmuchawa + długie
Alternator śruba (+) klema (+) 0,17V
Napięcie akumulatora 12,15V
Podczas odpalania spadek do 11,56V

Pytanie czy szukać winy w alternatorze czy w akumulatorze?

Wysłane z mojego CUBOT_POWER przy użyciu Tapatalka

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/