suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pn kwie 29, 2024 3:58 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw sty 22, 2009 10:18 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt lut 16, 2007 11:25 am
Posty: 194
Lokalizacja: Sosnowiec
W związku z zabudową w suce 2-go alternatora 120 A i odbyciu próbnej jazdy na goraco kilka uwag.
Akumulator Optima 55 Ah ,alternatory : Sukowy 50 A i Valeo 120 A
połączone równolegle przez bezbieczniki (na wyp. awarii).
Napięcie na instalacji po przekroczeniu 1200obr 14,4 V , na wolnych obrotach bez obciążeń 13,6 v.
Prąd ładowania początkowo po kilku rozruchach i próbach instalacji i świateł (aku troszkę wyładowany) poszło ponad 45 A gby po minucie zejść do 25 A i po dłuższej pracy i osiągnieciunap 14,4 V zejśc na 2-3 A.
Przy pracy na obciążeniu i obrotach 2000 (obciążenie to włączenie wszystkich świateł ok 40A i wyciągarki na luzie ok 90A napięcie w instalacji mam na poziomie 13,9v :D
Po przejechaniu ok 20 min akumulator zimny ,czyli nie przeładowuje.
Zdolność wchłaniania prądu przez optimę ogromna.
Ciekawi mnie pobór prądu po wypompowaniu aku do 10,5V , a nawet do 10 V pod obciążeniem ,z uwagi na spadek na oporze wewnętrznym,
Z danych optimy wynika że bestja potrafi przyjąć ponad 100 A.
Drugi alternator ma dorobione większe koło i na wolnych obrotach prawie nie ładuje, ale za to obciąża pasek mniejszym momentem , a na tym pasku wisi jeszce wspomaganie .

_________________
SUZUKI VITARA 1.6 l 16 V (Szara Eminencja)
SUZUKI VITARA 2.0 l 16 V (Błękitny Grom)


Na górę
Post: czw sty 22, 2009 10:39 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
to bardzo cenne doswiadczenie :wink:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: czw sty 22, 2009 10:52 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
super, gratulacje :!: :D

Patrzyłeś może, jaki jest rozkład prądów pomiędzy alternatorami ? Znaczy się, który ile prądu daje w różnych warunkach ;-)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: czw sty 22, 2009 11:08 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
wazne ze nie beda sie gryzły miedzy soba

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: czw sty 22, 2009 11:28 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
slaw pisze:
wazne ze nie beda sie gryzły miedzy soba
to jest najważniejsze, a rozkład prądów jest jedynie ciekawy :) takie trochę zboczenie już mam :lol:

EDIT: Nie doczytałem dokładnie - świetny patent z różnymi kołami :!: :D

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Ostatnio zmieniony czw sty 22, 2009 11:40 pm przez piotrk, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: czw sty 22, 2009 11:40 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
jak już masz takie zboczenie to pomysl
co lepsze
2 alternatory plus 2 aku kazdy podpiety do innego
czy 2 alternatory spiete razem w ładowanie plus separator aku :?:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: czw sty 22, 2009 11:48 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
jak rozumiem tu są 2 alternatory spięte razem i jeden aku. Do tego drugi alternator włącza się później, co uważam za fajny patent :)
slaw piszesz o jednej instalacji zbudowanej z 2ch alternatorów i 2ch aku, tylko w różny sposób, jeśli dobrze Cie rozumiem? :?
w takiej sytuacji zrobiłbym po prostu 2 oddzielne instalacje i nie zawracał sobie głowy ;) w sumie wszystko zależy od potrzeb, możliwości, funduszy.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pt sty 23, 2009 10:02 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Dzień dobry,
Czy mogę trochę pospekulować w tym temacie?

Myślałem o podobnym zabiegu w swoim aucie, ale póki co skończyło się na alternatorze 120A przeniesionym na drugą stronę silnika.
Moje dwa grosze:
Drugi alternator mimo wiekszego koła też będzie pracował. Generalnie alternatory już przy obrotach biegu jałowego dają około 70-80% swojej wydajności prądowej.
Rozrzut parametrów regulatorów napięcia. Należałoby w obydwu alternatorach zastosować zewnętrzne regulatory z możliwością (samo)regulacji napięcia wzbudzenia z uwzględnieniem kompensacji temperaturowej.
Żeby odłączyć drugi alternator, należałoby teoretycznie dać odłączaną drugą kontrolkę ładowania, która odpowiada za zbudzenie. Teoretycznie, bo alternator i tak się wzbudzi samoistnie z powodu szczątkowego magnetyzmu twornika.
Jedyną zaletą jaką widzę, jest zwiększenie niezawodności w przypadku popsucia jednego z alternatorów.


Na górę
Post: pt sty 23, 2009 10:28 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 07, 2008 7:46 am
Posty: 258
Lokalizacja: Mielec
kostuch pisze:
Dzień dobry,
Czy mogę trochę pospekulować w tym temacie?

Myślałem o podobnym zabiegu w swoim aucie, ale póki co skończyło się na alternatorze 120A przeniesionym na drugą stronę silnika.
Moje dwa grosze:
Drugi alternator mimo wiekszego koła też będzie pracował. Generalnie alternatory już przy obrotach biegu jałowego dają około 70-80% swojej wydajności prądowej.
Rozrzut parametrów regulatorów napięcia. Należałoby w obydwu alternatorach zastosować zewnętrzne regulatory z możliwością (samo)regulacji napięcia wzbudzenia z uwzględnieniem kompensacji temperaturowej.
Żeby odłączyć drugi alternator, należałoby teoretycznie dać odłączaną drugą kontrolkę ładowania, która odpowiada za zbudzenie. Teoretycznie, bo alternator i tak się wzbudzi samoistnie z powodu szczątkowego magnetyzmu twornika.
Jedyną zaletą jaką widzę, jest zwiększenie niezawodności w przypadku popsucia jednego z alternatorów.


Obrażasz nas teraz ? .....



:mrgreen:

Pozdr

_________________
Spodnie są ważniejsze od żony. Istnieje wiele miejsc, do których można iść bez żony i niewiele, do których można iść bez spodni...

Vitara 3D '91 by OME 2" + LSD + 30" + Escape 10000 lbs + Safari Snorkel


Na górę
Post: pt sty 23, 2009 10:30 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
unix pisze:
kostuch pisze:
Dzień dobry,
Czy mogę trochę pospekulować w tym temacie?

Myślałem o podobnym zabiegu w swoim aucie, ale póki co skończyło się na alternatorze 120A przeniesionym na drugą stronę silnika.
Moje dwa grosze:
Drugi alternator mimo wiekszego koła też będzie pracował. Generalnie alternatory już przy obrotach biegu jałowego dają około 70-80% swojej wydajności prądowej.
Rozrzut parametrów regulatorów napięcia. Należałoby w obydwu alternatorach zastosować zewnętrzne regulatory z możliwością (samo)regulacji napięcia wzbudzenia z uwzględnieniem kompensacji temperaturowej.
Żeby odłączyć drugi alternator, należałoby teoretycznie dać odłączaną drugą kontrolkę ładowania, która odpowiada za zbudzenie. Teoretycznie, bo alternator i tak się wzbudzi samoistnie z powodu szczątkowego magnetyzmu twornika.
Jedyną zaletą jaką widzę, jest zwiększenie niezawodności w przypadku popsucia jednego z alternatorów.


Obrażasz nas teraz ? .....



:mrgreen:

Pozdr


Nieeee...

A mam zacząć? :mrgreen:


Na górę
Post: pt sty 23, 2009 10:33 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
kostuch pisze:
... Teoretycznie, bo alternator i tak się wzbudzi samoistnie z powodu szczątkowego magnetyzmu twornika...

Teoretycznie sie wzbudzi. Ale z mojej praktyki wynika że jednak z reguły alternatory po odłączeniu kontrolki nie ruszają.

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: pt sty 23, 2009 10:38 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Dobrze pisze ;) Szczególnie o regulatorach. A z tym wzbudzeniem, to się nie zgodzę - sam się niestety nie wzbudzi :( przynajmniej ja się nie spotkałem z tak szczęśliwym przypadkiem.
Myślałem czy nie dałoby się zastosować sprzęgła elektromagnetycznego, jak przy klimie, żeby odłączyć drugi alternator ;)
Ale cały czas mam wrażenie, że to zbyt dużo rzeźbienia w stosunku do uzyskanego efektu.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pt sty 23, 2009 10:48 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Wszystkie alternatory (bosch) jakie przerobiłem u siebie po wkręceniu powyżej 3,5k obrotów wzbudzały się i zaczynały ładować.
Niektórzy nawet praktykują magnesowanie wirników w tym celu...
To co mnie najbardziej zniecięciło, to długość paska klinowego - już teraz mam jakiś od maszyny rolniczej i pomiędzy najdalszymi kołami pasowymi lubi sobie "łopotać".
Regulatory napięcia to już małe miki, jak się rozwiąże bardziej przyziemne problemy.


Na górę
Post: pn sty 26, 2009 3:50 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
piotrk pisze:
slaw pisze:
wazne ze nie beda sie gryzły miedzy soba
to jest najważniejsze, a rozkład prądów jest jedynie ciekawy :) takie trochę zboczenie już mam :lol:....

:shock:
Też jestem ciekaw jak to działa :?:
Że niby orginalny ładuje a jak nie daje rady to dochodzi ten duży :?:
Jest jakieś ryzyko takiego rozwiązania??
Można prosić o jakieś fotki zamocowania i napędu tego drugiego???

BTW mój plan zamocowania 90A zamiast seryjnego upadł, bo:
1. mocowanie naciągu tego od Carismy nie pasuje;
2. może być problem z tym że pasek nie uciagnie takiego agregatu :(
wieć chyba założe orginalny 70A a dalej będę kombinował jak się nie będzie sprawdzać takie rozwiązanie.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: pn sty 26, 2009 7:22 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 07, 2008 7:46 am
Posty: 258
Lokalizacja: Mielec
Masmo pisze:
[
wieć chyba założe orginalny 70A a dalej będę kombinował jak się nie będzie sprawdzać takie rozwiązanie.


A są oryginalne 70A ? Od jakiego modelu, silnika ?

Pozdr

_________________
Spodnie są ważniejsze od żony. Istnieje wiele miejsc, do których można iść bez żony i niewiele, do których można iść bez spodni...

Vitara 3D '91 by OME 2" + LSD + 30" + Escape 10000 lbs + Safari Snorkel


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl