suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob sie 29, 2015 10:17 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt lut 27, 2009 5:34 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 15, 2008 4:36 pm
Posty: 1470
Lokalizacja: Andrychów
Pomóżcie proszę bo nie mogę z tym dojść do ładu.Działa chwilkę a później się cyrki dzieją.Mam taki oto przekaźnik i chcę podłączyć halogeny przeciwmgielne.
Sorki za rysunek,
Obrazek
By nightsniper


1)W kabinie mam włącznik od wycieraczki tylnej szyby-mam cabrio więc chcę go użyć aby włączał halogeny. podciągnąłem kabelek do wtyku opisanego nr 86.
2)Zasilanie z akumulatora poprzez bezpiecznik 16A na kabelku grubości 2,5 kwadrat podłączone do wtyku opisanego 30/51
3)Masa z budy podpięta do wtyku 85
4)Dwa kable od halogenów(lewy-prawy) podłączone do wtyków 87


Tak podpięte działały razem ze światłami mijana-tydzień :oops: .
Aby halogeny się dały wyłączyć tym przełącznikiem od wycieraczki tylnej zmostkowałem wtyki 87 i 86-------tu chyba 1 błąd
Na włączniku od wycieraczek mam masę nie wiadomo skąd i czyżby ona po włączeniu świateł robiła jajca?-2 błąd?

Pogmatwane toto,proszę o rozjaśnienie dosłownie i w przenośni.

_________________
Vitara '89,1,6 8v+ lpg,cb radio,Kumho 30x9.50R15
Amorki Ironman,podkładki pod sprężyny,dystans wału od @Radzik.
>>>ZJEEP


Na górę
Post: pt lut 27, 2009 6:27 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob paź 07, 2006 7:43 am
Posty: 343
Lokalizacja: Wrzosowo
nic nie mostkuj, jezeli dales stala mase to sprawdz tylko czy z wlacznika w kabinie po wlaczeniu daje napiecie na przekaznik, bo moze tak byc ze wysterowuje masa i wtedy w takim ukladzie nie bedzie dzialac. albo przeslij schemat z przekaznika to napisze konkretnie co jak podlaczyc

_________________
suzuki santana viara 96r. 1.6 8V/gaz + blos
Lift merc-felicja/bodylift +5cm, Yokohama A/T-S 235/75r15


Na górę
Post: sob lut 28, 2009 10:51 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 15, 2008 4:36 pm
Posty: 1470
Lokalizacja: Andrychów
Przekaźnik od malucha typ 541
Obrazek

_________________
Vitara '89,1,6 8v+ lpg,cb radio,Kumho 30x9.50R15
Amorki Ironman,podkładki pod sprężyny,dystans wału od @Radzik.
>>>ZJEEP


Na górę
Post: sob lut 28, 2009 11:09 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3359
Lokalizacja: Koleczkowo
ja np. zrobiłem do halogenów sterowanie masą.
mam tak:
- do halogenów na stałe masa
- drugi pin halogenów podłączony do 87
- pin 30 do aku (+12V)
- 30 zmostkowany z 86 (czyli +12V permanentnie podłaczony do sterowania)
- pin 85 do włącznika, potem z włącznika do masy.

i chyba tyle ;) mam nadzieje, że jasne.

zbadaj czym masz sterowanie, masą czy +12V (z tego wycieraczkowego przełącznika)?
Ahh i nie zapomnij o bezpieczniku ;-) daj go przed pinem 30.

_________________
2 17-stoletnie Suzy w domu :)
i dużo innego szrotu na kołach ...


Na górę
Post: sob lut 28, 2009 11:12 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 15, 2008 4:36 pm
Posty: 1470
Lokalizacja: Andrychów
Wielkie dzięki za "oświecenie" :D

_________________
Vitara '89,1,6 8v+ lpg,cb radio,Kumho 30x9.50R15
Amorki Ironman,podkładki pod sprężyny,dystans wału od @Radzik.
>>>ZJEEP


Na górę
Post: sob lut 28, 2009 11:16 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3359
Lokalizacja: Koleczkowo
Zulu pisze:
Wielkie dzięki za "oświecenie" :D

tylko popatrz co załącza ten wycieraczkowy włącznik i napisz. Jak +12V, to podam Ci inny schemat podłączenia :)

Albo napisze teraz:
- do halogenów na stałe masa
- drugi pin halogenów podłączony do 87
- pin 30 do aku (+12V)
- pin 85 do masy
- pin 86 do włącznika, potem z włącznika do aku.

i bezpiecznik przed pin 30 ;)

_________________
2 17-stoletnie Suzy w domu :)
i dużo innego szrotu na kołach ...


Na górę
Post: sob lut 28, 2009 11:29 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 15, 2008 4:36 pm
Posty: 1470
Lokalizacja: Andrychów
Idę motać,obstawiam wariant podłączenia nr 2,bo jak włączam światła ,mijania to halogenki nie działają.

_________________
Vitara '89,1,6 8v+ lpg,cb radio,Kumho 30x9.50R15
Amorki Ironman,podkładki pod sprężyny,dystans wału od @Radzik.
>>>ZJEEP


Na górę
Post: sob lut 28, 2009 11:35 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3359
Lokalizacja: Koleczkowo
Zulu pisze:
Idę motać,obstawiam wariant podłączenia nr 2,bo jak włączam światła ,mijania to halogenki nie działają.
ale to jest schemat to totalnie niezależnego podłaczenia. Jeśli chcesz wysterować halogeny np. światłami drogowymi, to będzie inaczej ;-).

Napisz dokładnie, jak chciałbyś, żeby to działało ?

_________________
2 17-stoletnie Suzy w domu :)
i dużo innego szrotu na kołach ...


Na górę
Post: sob lut 28, 2009 5:01 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 15, 2008 4:36 pm
Posty: 1470
Lokalizacja: Andrychów
"ja np. zrobiłem do halogenów sterowanie masą.
mam tak:
- do halogenów na stałe masa
- drugi pin halogenów podłączony do 87
- pin 30 do aku (+12V)
- 30 zmostkowany z 86 (czyli +12V permanentnie podłaczony do sterowania)
- pin 85 do włącznika, potem z włącznika do masy"

Dzięki.
Tak podłączyłem i fajnie działa.
Jak ten układ zmodyfikować aby halogeny przeciwmgielne zapalały się dopiero po włączeniu świateł drogowych-bo tak chyba ma być zgodnie z przepisami?

połączyć nóżkę nr 86 na przekaźniku z przewodem od świateł np postojowych.

_________________
Vitara '89,1,6 8v+ lpg,cb radio,Kumho 30x9.50R15
Amorki Ironman,podkładki pod sprężyny,dystans wału od @Radzik.
>>>ZJEEP


Na górę
Post: pt gru 02, 2011 6:54 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr lut 02, 2011 8:19 pm
Posty: 478
Lokalizacja: Łomża
No czytałem i próbowałem ale mam problem z tym wyłącznikiem z tico posiada 3 przewody dwa plusy i jeden chyba masowy,po podłączeniu kontrolka pali się cały czas, a nie zapala świateł, na innym przełączniku działa ok


Na górę
Post: pt gru 02, 2011 9:23 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 15, 2008 4:36 pm
Posty: 1470
Lokalizacja: Andrychów
kipulo pisze:
No czytałem i próbowałem ale mam problem z tym wyłącznikiem z tico posiada 3 przewody dwa plusy i jeden chyba masowy,po podłączeniu kontrolka pali się cały czas, a nie zapala świateł, na innym przełączniku działa ok


To podepnij pod ten inny. Mam jakieś najtańsze przełączniki i działa 3 lata.

_________________
Vitara '89,1,6 8v+ lpg,cb radio,Kumho 30x9.50R15
Amorki Ironman,podkładki pod sprężyny,dystans wału od @Radzik.
>>>ZJEEP


Na górę
Post: pt gru 02, 2011 9:33 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 9:02 pm
Posty: 779
Lokalizacja: Kozy\ Bielsko-Biała
ja mam troche namotane bo mam 4 przekaniki, 4 przelaczniki podswietlane i stan zalaczenia na diodach... :) jak wroce do polski to zrobie zdjecie "konsoli"... i ogolny schemat zamieszcze

_________________
moja kochanka :)
1,6 8V mercedes 124 + dystans 2", focus + s1106,body lift 2", 31x10,5 R15, xtr 1200 speed syntetyk, hi-lift, LR tyl :)
niestety sprzedana.. :(


Na górę
Post: sob gru 03, 2011 11:47 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr kwie 27, 2011 9:59 pm
Posty: 334
Lokalizacja: Kościerzyna
A czy musi być ten przekaźnik do halogenów ? jak miałem podłączone to raz działało raz nie , wywaliłem go i dałem tylko kable od halogenów do włącznika i akumulatora no i jeden bezpiecznik koło aku , czy tak może być ? :wink: I teraz niewiem jak podłączyć ten włącznik prawidłowo ma się świecić jak włącze halogeny czy jak są wyłączone ?

_________________
była :
Vitara JLX 1.6 8v


Na górę
Post: sob gru 03, 2011 2:32 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 15, 2008 4:36 pm
Posty: 1470
Lokalizacja: Andrychów
Za forum "elektroda"

"Najważniejszą cechą przekaźnika jest to ,ze małym prądem uruchamiasz urządzenie pobierające dużo więcej prądu"
inaczej paliłbyś włącznik świateł.

"Dwa halogeny to 2 żarówki o mocy 55W co daje nam 110W .
110W przy napięciu 12V to daje nam prąd płynący 9.2A
Jako że włącznik od halogenów przy takim prądzie by odleciał, niezbędne staję się zamontowanie przekaźnika"

pozdr-

_________________
Vitara '89,1,6 8v+ lpg,cb radio,Kumho 30x9.50R15
Amorki Ironman,podkładki pod sprężyny,dystans wału od @Radzik.
>>>ZJEEP


Na górę
Post: sob gru 03, 2011 6:36 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr kwie 27, 2011 9:59 pm
Posty: 334
Lokalizacja: Kościerzyna
Zdjęcia

kable mam normalne takie co są pod 240 chyba mogą być ? trochę się nagrzewają .
teraz mam normalnie podłączone bez przekaźnika .chcę go podłączyć tylko niewiem jak do przełacznika ? ma on 4 piny .

_________________
była :
Vitara JLX 1.6 8v


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl