suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Teraz jest Cz paź 23, 2014 6:49 am

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt lut 27, 2009 5:34 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt sie 15, 2008 4:36 pm
Posty: 1431
Lokalizacja: Andrychów
Pomóżcie proszę bo nie mogę z tym dojść do ładu.Działa chwilkę a później się cyrki dzieją.Mam taki oto przekaźnik i chcę podłączyć halogeny przeciwmgielne.
Sorki za rysunek,
Obrazek
By nightsniper


1)W kabinie mam włącznik od wycieraczki tylnej szyby-mam cabrio więc chcę go użyć aby włączał halogeny. podciągnąłem kabelek do wtyku opisanego nr 86.
2)Zasilanie z akumulatora poprzez bezpiecznik 16A na kabelku grubości 2,5 kwadrat podłączone do wtyku opisanego 30/51
3)Masa z budy podpięta do wtyku 85
4)Dwa kable od halogenów(lewy-prawy) podłączone do wtyków 87


Tak podpięte działały razem ze światłami mijana-tydzień :oops: .
Aby halogeny się dały wyłączyć tym przełącznikiem od wycieraczki tylnej zmostkowałem wtyki 87 i 86-------tu chyba 1 błąd
Na włączniku od wycieraczek mam masę nie wiadomo skąd i czyżby ona po włączeniu świateł robiła jajca?-2 błąd?

Pogmatwane toto,proszę o rozjaśnienie dosłownie i w przenośni.

_________________
Vitara '89,1,6 8v+ lpg,cb radio,Kumho 30x9.50R15
Amorki Ironman,podkładki pod sprężyny,dystans wału od @Radzik.
>>>ZJEEP


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lut 27, 2009 6:27 pm 
Offline

Dołączył(a): So paź 07, 2006 7:43 am
Posty: 337
Lokalizacja: Wrzosowo
nic nie mostkuj, jezeli dales stala mase to sprawdz tylko czy z wlacznika w kabinie po wlaczeniu daje napiecie na przekaznik, bo moze tak byc ze wysterowuje masa i wtedy w takim ukladzie nie bedzie dzialac. albo przeslij schemat z przekaznika to napisze konkretnie co jak podlaczyc

_________________
suzuki santana viara 96r. 1.6 8V/gaz + blos
Lift merc-felicja/bodylift +5cm, Yokohama A/T-S 235/75r15


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lut 28, 2009 10:51 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt sie 15, 2008 4:36 pm
Posty: 1431
Lokalizacja: Andrychów
Przekaźnik od malucha typ 541
Obrazek

_________________
Vitara '89,1,6 8v+ lpg,cb radio,Kumho 30x9.50R15
Amorki Ironman,podkładki pod sprężyny,dystans wału od @Radzik.
>>>ZJEEP


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lut 28, 2009 11:09 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3401
Lokalizacja: Koleczkowo
ja np. zrobiłem do halogenów sterowanie masą.
mam tak:
- do halogenów na stałe masa
- drugi pin halogenów podłączony do 87
- pin 30 do aku (+12V)
- 30 zmostkowany z 86 (czyli +12V permanentnie podłaczony do sterowania)
- pin 85 do włącznika, potem z włącznika do masy.

i chyba tyle ;) mam nadzieje, że jasne.

zbadaj czym masz sterowanie, masą czy +12V (z tego wycieraczkowego przełącznika)?
Ahh i nie zapomnij o bezpieczniku ;-) daj go przed pinem 30.

_________________
2 17-stoletnie Suzy w domu :)
i dużo innego szrotu na kołach ...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lut 28, 2009 11:12 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt sie 15, 2008 4:36 pm
Posty: 1431
Lokalizacja: Andrychów
Wielkie dzięki za "oświecenie" :D

_________________
Vitara '89,1,6 8v+ lpg,cb radio,Kumho 30x9.50R15
Amorki Ironman,podkładki pod sprężyny,dystans wału od @Radzik.
>>>ZJEEP


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lut 28, 2009 11:16 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3401
Lokalizacja: Koleczkowo
Zulu napisał(a):
Wielkie dzięki za "oświecenie" :D

tylko popatrz co załącza ten wycieraczkowy włącznik i napisz. Jak +12V, to podam Ci inny schemat podłączenia :)

Albo napisze teraz:
- do halogenów na stałe masa
- drugi pin halogenów podłączony do 87
- pin 30 do aku (+12V)
- pin 85 do masy
- pin 86 do włącznika, potem z włącznika do aku.

i bezpiecznik przed pin 30 ;)

_________________
2 17-stoletnie Suzy w domu :)
i dużo innego szrotu na kołach ...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lut 28, 2009 11:29 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt sie 15, 2008 4:36 pm
Posty: 1431
Lokalizacja: Andrychów
Idę motać,obstawiam wariant podłączenia nr 2,bo jak włączam światła ,mijania to halogenki nie działają.

_________________
Vitara '89,1,6 8v+ lpg,cb radio,Kumho 30x9.50R15
Amorki Ironman,podkładki pod sprężyny,dystans wału od @Radzik.
>>>ZJEEP


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lut 28, 2009 11:35 am 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3401
Lokalizacja: Koleczkowo
Zulu napisał(a):
Idę motać,obstawiam wariant podłączenia nr 2,bo jak włączam światła ,mijania to halogenki nie działają.
ale to jest schemat to totalnie niezależnego podłaczenia. Jeśli chcesz wysterować halogeny np. światłami drogowymi, to będzie inaczej ;-).

Napisz dokładnie, jak chciałbyś, żeby to działało ?

_________________
2 17-stoletnie Suzy w domu :)
i dużo innego szrotu na kołach ...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lut 28, 2009 5:01 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt sie 15, 2008 4:36 pm
Posty: 1431
Lokalizacja: Andrychów
"ja np. zrobiłem do halogenów sterowanie masą.
mam tak:
- do halogenów na stałe masa
- drugi pin halogenów podłączony do 87
- pin 30 do aku (+12V)
- 30 zmostkowany z 86 (czyli +12V permanentnie podłaczony do sterowania)
- pin 85 do włącznika, potem z włącznika do masy"

Dzięki.
Tak podłączyłem i fajnie działa.
Jak ten układ zmodyfikować aby halogeny przeciwmgielne zapalały się dopiero po włączeniu świateł drogowych-bo tak chyba ma być zgodnie z przepisami?

połączyć nóżkę nr 86 na przekaźniku z przewodem od świateł np postojowych.

_________________
Vitara '89,1,6 8v+ lpg,cb radio,Kumho 30x9.50R15
Amorki Ironman,podkładki pod sprężyny,dystans wału od @Radzik.
>>>ZJEEP


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt gru 02, 2011 6:54 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr lut 02, 2011 8:19 pm
Posty: 391
Lokalizacja: Łomża
No czytałem i próbowałem ale mam problem z tym wyłącznikiem z tico posiada 3 przewody dwa plusy i jeden chyba masowy,po podłączeniu kontrolka pali się cały czas, a nie zapala świateł, na innym przełączniku działa ok


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt gru 02, 2011 9:23 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt sie 15, 2008 4:36 pm
Posty: 1431
Lokalizacja: Andrychów
kipulo napisał(a):
No czytałem i próbowałem ale mam problem z tym wyłącznikiem z tico posiada 3 przewody dwa plusy i jeden chyba masowy,po podłączeniu kontrolka pali się cały czas, a nie zapala świateł, na innym przełączniku działa ok


To podepnij pod ten inny. Mam jakieś najtańsze przełączniki i działa 3 lata.

_________________
Vitara '89,1,6 8v+ lpg,cb radio,Kumho 30x9.50R15
Amorki Ironman,podkładki pod sprężyny,dystans wału od @Radzik.
>>>ZJEEP


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt gru 02, 2011 9:33 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lis 04, 2009 9:02 pm
Posty: 792
Lokalizacja: Kozy\ Bielsko-Biała
ja mam troche namotane bo mam 4 przekaniki, 4 przelaczniki podswietlane i stan zalaczenia na diodach... :) jak wroce do polski to zrobie zdjecie "konsoli"... i ogolny schemat zamieszcze

_________________
moja kochanka :)
1,6 8V mercedes 124 + dystans 2", focus + s1106,body lift 2", 31x10,5 R15, xtr 1200 speed syntetyk, hi-lift, LR tyl :)
niestety sprzedana.. :(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So gru 03, 2011 11:47 am 
Offline

Dołączył(a): Śr kwi 27, 2011 9:59 pm
Posty: 345
Lokalizacja: Kościerzyna
A czy musi być ten przekaźnik do halogenów ? jak miałem podłączone to raz działało raz nie , wywaliłem go i dałem tylko kable od halogenów do włącznika i akumulatora no i jeden bezpiecznik koło aku , czy tak może być ? :wink: I teraz niewiem jak podłączyć ten włącznik prawidłowo ma się świecić jak włącze halogeny czy jak są wyłączone ?

_________________
była :
Vitara JLX 1.6 8v


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So gru 03, 2011 2:32 pm 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt sie 15, 2008 4:36 pm
Posty: 1431
Lokalizacja: Andrychów
Za forum "elektroda"

"Najważniejszą cechą przekaźnika jest to ,ze małym prądem uruchamiasz urządzenie pobierające dużo więcej prądu"
inaczej paliłbyś włącznik świateł.

"Dwa halogeny to 2 żarówki o mocy 55W co daje nam 110W .
110W przy napięciu 12V to daje nam prąd płynący 9.2A
Jako że włącznik od halogenów przy takim prądzie by odleciał, niezbędne staję się zamontowanie przekaźnika"

pozdr-

_________________
Vitara '89,1,6 8v+ lpg,cb radio,Kumho 30x9.50R15
Amorki Ironman,podkładki pod sprężyny,dystans wału od @Radzik.
>>>ZJEEP


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So gru 03, 2011 6:36 pm 
Offline

Dołączył(a): Śr kwi 27, 2011 9:59 pm
Posty: 345
Lokalizacja: Kościerzyna
Zdjęcia

kable mam normalne takie co są pod 240 chyba mogą być ? trochę się nagrzewają .
teraz mam normalnie podłączone bez przekaźnika .chcę go podłączyć tylko niewiem jak do przełacznika ? ma on 4 piny .

_________________
była :
Vitara JLX 1.6 8v


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL