suzuki.info.pl http://suzuki.a-ng.eu/forum/ |
|
Jak uruchomić prędkościomierz. Silnik 1.8 i lcznik Baleno http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=8&t=20146 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | Krisu [ sob sie 08, 2020 10:32 am ] |
Tytuł: | Jak uruchomić prędkościomierz. Silnik 1.8 i lcznik Baleno |
Cześć. Obastawiam że to typowy problem osób robiących Swap na 1.8 z balerona. Kupiłem Vitare z takowym silnikiem i jest straszny bałagan w kablach.. Chcę to ogarnąć, ale potrzebuje trochę pomocy. Co potrzeba żeby prędkościomierz zaczął pokazywać to co powinien? W reduktorze jest miejsce na linkę. Pozdrawiam. |
Autor: | mockba [ pn sie 17, 2020 4:15 pm ] |
Tytuł: | Re: Jak uruchomić prędkościomierz. Silnik 1.8 i lcznik Baleno |
Musisz mieć impulsator bo z tego co wiem baleno nie ma licznika na linkę, więc albo zostajesz przy liczniku z vitary albo musisz dorobić impulsator. |
Autor: | kostuch [ wt sie 18, 2020 9:41 am ] |
Tytuł: | Re: Jak uruchomić prędkościomierz. Silnik 1.8 i lcznik Baleno |
Wszdzanie przy przeszczepie zegarów od baleno jest pozbawione sensu. Doprowadzenie elektryki po kimś kto to skopał do ładu, to syzyfowa praca... |
Autor: | mockba [ wt sie 18, 2020 12:36 pm ] |
Tytuł: | Re: Jak uruchomić prędkościomierz. Silnik 1.8 i lcznik Baleno |
kostuch pisze: Wszdzanie przy przeszczepie zegarów od baleno jest pozbawione sensu. Doprowadzenie elektryki po kimś kto to skopał do ładu, to syzyfowa praca... Tego nie rozumiem, przecież zegary to tylko obrotomierz, prędkościomierz, i parę kontrolek. A wersja z impulsatorem jest lepsza od linki. |
Autor: | kostuch [ wt sie 18, 2020 3:02 pm ] |
Tytuł: | Re: Jak uruchomić prędkościomierz. Silnik 1.8 i lcznik Baleno |
mockba pisze: kostuch pisze: Wszdzanie przy przeszczepie zegarów od baleno jest pozbawione sensu. Doprowadzenie elektryki po kimś kto to skopał do ładu, to syzyfowa praca... Tego nie rozumiem, przecież zegary to tylko obrotomierz, prędkościomierz, i parę kontrolek. A wersja z impulsatorem jest lepsza od linki. Zegary po prostu nie pasują fizycznie. Wiem że można wszystko owinąć szarą taśmą i będzie git W vitarze jest impulsator, tyle że w zegarach. Po przeszczepie silnika i tak się bierze sygnał z reduktora linką (więc o jaki impulsator chodzi???). No i jego zaletą jest to, że można wziąć bezpośrednio sygnał do metromierza. W baleno jest on dopiero formowany w elektronice zegarów. |
Autor: | radzik071 [ śr sie 19, 2020 8:49 am ] |
Tytuł: | Re: Jak uruchomić prędkościomierz. Silnik 1.8 i lcznik Baleno |
Ja tam się nie znam na takich motaniach ale może pomoże Ci informacja, że w GVI z reduktora nie wystaje linka, tylko czujnik, który kabelkami daje informację do zegarów. Możesz ten czujnik z reduktora z GVI włożyć do reduktora z Vitary bo pasuje. To akurat wiem, bo robiłem odwrotnie - włożyłem reduktor z GV do Vitary i zamieniłem czujnik na linkę (trzeba było zdjąć tylną obudowę reduktora żeby podmienić plastikową zębatkę w środku, która napędza czujnik bo ma inne zęby niż ta co napędza linkę. Wszystko pasowało. jest zamienne i działa. |
Autor: | danthe [ śr sie 19, 2020 7:35 pm ] |
Tytuł: | Re: Jak uruchomić prędkościomierz. Silnik 1.8 i lcznik Baleno |
W niektórych vitarach w zegarach jest czujnik prędkości (chyba?). Wymiana zegarów na inne może spowodować permanentny CE. U mnie jak urwała się linka prędkościomierza to od razu pojawił się CE. Nie wiem dokładnie jaka jest "waga" tego błędu w oprogramowaniu ECU vitary ale może być że ECU przejdzie w tryb awaryjny i będzie np. lał dużo paliwa. ps: przymierzałem się do wymiany zegarów na te z GV na impulsator bo linka notorycznie mi się urywa lub zacina. Ale sobie darowałem. |
Autor: | kostuch [ śr sie 19, 2020 10:01 pm ] |
Tytuł: | Re: Jak uruchomić prędkościomierz. Silnik 1.8 i lcznik Baleno |
radzik071 pisze: Ja tam się nie znam na takich motaniach ale może pomoże Ci informacja, że w GVI z reduktora nie wystaje linka, tylko czujnik, który kabelkami daje informację do zegarów. Możesz ten czujnik z reduktora z GVI włożyć do reduktora z Vitary bo pasuje. To akurat wiem, bo robiłem odwrotnie - włożyłem reduktor z GV do Vitary i zamieniłem czujnik na linkę (trzeba było zdjąć tylną obudowę reduktora żeby podmienić plastikową zębatkę w środku, która napędza czujnik bo ma inne zęby niż ta co napędza linkę. Wszystko pasowało. jest zamienne i działa. No to jak pasuje, jak musisz otwierać reduktor i wymieniać zębatkę na inną, bo nie pasuje? Rozumiem że definicja "pasowania" jest płynna, ale bez przesady. Poza tym jaki jest sens zamiany reduktorów vitara->gv (lub na odwrót)? Mocniejsze? Wolniejsze? Jakbym wsadzał 1,8 to bym też wstawił reduktor z samuraia. |
Autor: | kostuch [ śr sie 19, 2020 10:08 pm ] |
Tytuł: | Re: Jak uruchomić prędkościomierz. Silnik 1.8 i lcznik Baleno |
danthe pisze: W niektórych vitarach w zegarach jest czujnik prędkości (chyba?). Wymiana zegarów na inne może spowodować permanentny CE. U mnie jak urwała się linka prędkościomierza to od razu pojawił się CE. Nie wiem dokładnie jaka jest "waga" tego błędu w oprogramowaniu ECU vitary ale może być że ECU przejdzie w tryb awaryjny i będzie np. lał dużo paliwa. ps: przymierzałem się do wymiany zegarów na te z GV na impulsator bo linka notorycznie mi się urywa lub zacina. Ale sobie darowałem. W 99% vitar w zegarach jest czujnik prędkości. Błąd braku sygnału prędkości nie ma większego znaczenia dla pracy silnika. Nie będzie to praca optymalna, ale też nie tryb awaryjny. Jak ktoś ma półośki z abs, to można jego sygnał przerobić na symulację VSS - kwestia dzielnika częstotliwości. |
Autor: | mockba [ czw sie 20, 2020 7:47 am ] |
Tytuł: | Re: Jak uruchomić prędkościomierz. Silnik 1.8 i lcznik Baleno |
kostuch pisze: radzik071 pisze: Ja tam się nie znam na takich motaniach ale może pomoże Ci informacja, że w GVI z reduktora nie wystaje linka, tylko czujnik, który kabelkami daje informację do zegarów. Możesz ten czujnik z reduktora z GVI włożyć do reduktora z Vitary bo pasuje. To akurat wiem, bo robiłem odwrotnie - włożyłem reduktor z GV do Vitary i zamieniłem czujnik na linkę (trzeba było zdjąć tylną obudowę reduktora żeby podmienić plastikową zębatkę w środku, która napędza czujnik bo ma inne zęby niż ta co napędza linkę. Wszystko pasowało. jest zamienne i działa. No to jak pasuje, jak musisz otwierać reduktor i wymieniać zębatkę na inną, bo nie pasuje? Rozumiem że definicja "pasowania" jest płynna, ale bez przesady. Poza tym jaki jest sens zamiany reduktorów vitara->gv (lub na odwrót)? Mocniejsze? Wolniejsze? Jakbym wsadzał 1,8 to bym też wstawił reduktor z samuraia. W przypadku szczepu reduktora z samurai też trzeba przerobić napęd linki bo Vitara ma inną, ja mam tak u siebie zatoczoną tulejowaną i frezowaną zębatka pod linkę z vitary a na prowadzeniu nacięty gwint aby ją dokręcić. Jest trochę zabawy i trzeba mieć tokarkę. Więc w żadnym wypadku bez kombinacji się nie obejdzie , ale łatwiej jest wrzucić impulsator i pociągnąć kable do licznika. Jak ktoś będzie zainteresowany to wrzucę fotkę napędu z samuraia pod linkę z vitary |
Autor: | kostuch [ czw sie 20, 2020 8:37 am ] |
Tytuł: | Re: Jak uruchomić prędkościomierz. Silnik 1.8 i lcznik Baleno |
mockba pisze: Więc w żadnym wypadku bez kombinacji się nie obejdzie , ale łatwiej jest wrzucić impulsator i pociągnąć kable do licznika. No tak, ale temat jest o prędkościomierzu w vitarze, a w niej trzeba fizycznie kręcić zegarem. Kabelki z impulsatora wystarczą komputerowi a kierowca chce mieć ruchomą wskazówkę. |
Autor: | radzik071 [ czw sie 20, 2020 10:31 am ] |
Tytuł: | Re: Jak uruchomić prędkościomierz. Silnik 1.8 i lcznik Baleno |
kostuch pisze: ... No to jak pasuje, jak musisz otwierać reduktor i wymieniać zębatkę na inną, bo nie pasuje? ... Wykręcasz stary czujnik i zębatkę i wkręcasz nowe. Pasuje "plug&play". Wystarczy klucz 10 i klucz 12. Nie trzeba nić motać typu: mockba pisze: ... zatoczoną tulejowaną i frezowaną zębatka pod linkę z vitary a na prowadzeniu nacięty gwint aby ją dokręcić. Jest trochę zabawy i trzeba mieć tokarkę... kostuch pisze: ...Poza tym jaki jest sens zamiany reduktorów vitara->gv (lub na odwrót)? Mocniejsze? Wolniejsze?... - Reduktor GV ma mocniejsze wyjście(zielony frez) na tylny wał względem Vitar 1989-1996 - Reduktor GV XL7 ma szerszy i mocniejszy łańcuch i jeszcze większe i mocniejsze wyjście na tylny wał (po montażu w nim 4.24 pasuje do skrzyni od Vitary). - Reduktory GV jak by nie patrzeć są dużo młodsze/świeższe. Z powyższych powodów w Vitarze 1.6 Justyny jest reduktor z GV 2.0 a w jej nowej GV 3d jest reduktor z XL7 PS. Czy my się trochę nie zakałapućkaliśmy? Krisu pisze: ... Co potrzeba żeby prędkościomierz zaczął pokazywać to co powinien? W reduktorze jest miejsce na linkę... Krisu ma pewnie licznik z Vitary. Więc może wystarczy zamontować linkę? |
Autor: | Krisu [ czw sie 20, 2020 8:28 pm ] |
Tytuł: | Re: Jak uruchomić prędkościomierz. Silnik 1.8 i lcznik Baleno |
Aaaa.. właśnie doczytałem, że nie napisałem najważniejszego. Licznik jest z BALERONA, bo Vitarowy ponoć nie pasował. Obrotomierz, wskaźnik temperatury działają. Ale przydałby się również prędkościomierz.. kostuch pisze: Wszdzanie przy przeszczepie zegarów od baleno jest pozbawione sensu. Doprowadzenie elektryki po kimś kto to skopał do ładu, to syzyfowa praca... Dlatego też zastanawiam się czy nie wypieprzyć całości i zrobić od nowa.. A przynajmniej pozbyć się wszystkich zbędnych kabli. |
Autor: | kostuch [ pt sie 21, 2020 8:26 am ] |
Tytuł: | Re: Jak uruchomić prędkościomierz. Silnik 1.8 i lcznik Baleno |
Krisu pisze: Licznik jest z BALERONA, bo Vitarowy ponoć nie pasował. Jak reszta zrobiona jest wg tej filozofii, to musi być tam niezła "jesień średniowiecza" |
Autor: | mockba [ sob sie 22, 2020 9:12 am ] |
Tytuł: | Re: Jak uruchomić prędkościomierz. Silnik 1.8 i lcznik Baleno |
https://allegro.pl/oferta/przetwornik-i ... 5081372469 |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |