Witam!
Pierwsza nocna/wieczorna naprawa (udana) podniosła mnie na duchu i postanowiłem opisać krótką walkę z modułem przełącznika świateł/kierunkowskazy/wycieraczki.
Objawy poprzedzające ciągłe załączenie kierunkowskazu to brzęczenie w module po użyciu kierunkowskazu. Brzęczenie występowało w położeniu neutralnym i z biegiem czasu trwało coraz dłużej. Perswazja słowna oraz stukanie w obudowę nie przynosiło oczekiwanych skutków.
Dzisiaj wieczorem pozostawiłem samochód na parkingu z załączonym kierunkiem. Po odpaleniu samochodu, kierunek (wszystkie światła i kontrolka na tablicy) z prawej strony migał. Było słychać pracę przekaźnika. Włączenie lewego kierunkowskazu wywoływało istną choinkę na tablicy (dwie kontrolki kierunków i kontrolka światła awaryjnego).
Nie pozostało nic innego jak rozebrać i ratować co się da.
Po telefonicznej konsultacji z Piotrem_z udało mi się zdjąć kierownicę (niby z logiem suzy a inaczej zmontowana). Osłony kolumny kierownicy były łatwe do zdjęcia. Kostkę od przewodów znalazłem głęboko nad nogami. Musiałem zdjąć małą osłonę przy kolumnie kierownicy i przeciąć zacisk łączący wiązkę przewodów do kolumny kierownicy. Zdemontowany moduł zabrałem do domu i rozebrałem. Okazało , że styki z miedzianych blaszek są całe ale czarne. Płytka trawiona i jeden ruchomy element są przypalone. Blaszki przeczyściłem. Oczyściłem płytkę oraz obróciłem jeden ruchomy element wykonany z blaszki miedzianej. Ponieważ Piotr ostrzegł mnie przed latającymi kulkami i sprężynkami całą zabawę wykonałem ostrożnie. Nic nie latało.
Przy składaniu modułu, pouciekały mi kabelki i rozbierałem moduł jeszcze raz. Montowanie modułu w samochodzie , poprzedziłem podłączeniem do kostki i włączeniem stacyjki. Wszystko działało poprawnie i bez dodatkowych dźwięków.
Pozostało zmontowanie osłon i kierownicy. Przy montażu osłon zwróciłem uwagę na odpowiednie zmontowanie gumowych osłon dźwigni świateł i wycieraczek.
Ostatecznie okazało się , że mam krzywo zamontowaną kierownicę. Ale to drobiazg.
Całość trwała ok. 2 godzin. Użyłem klucz 17 do odkręcenia kierownicy i wkrętak. Dodatkowo zużyłem klucz inbusowy
, do odkręcenia wkrętów w mojej (chyba nietypowej) kierownicy.
Doraźna naprawa na jakiś czas odłożyła zakup modułu. Gdy ponownie pojawi się brzęczenie, będę musiał kupić nowy.
Piotrze dzięki za podpowiedzi
Pozdrawiam
Sławek