suzuki.info.pl
http://suzuki.a-ng.eu/forum/

jakie ET w teren?
http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=9&t=10565
Strona 2 z 3

Autor:  godles [ czw wrz 12, 2013 2:16 pm ]
Tytuł:  Re: jakie ET w teren?

bije się z myślami bo boje się że będzie jeszcze ciaśniej w nadkolach z tyłu po wewnętrznej stronie niż mam teraz. teraz na ori stali i oponie z podpisu ocierają o budę (będą nadkola przerabiane i będą węższe około 2cm) a przód trze o ramę z kolei mimo skręcenia ogranicznika. przypomnę opona 265 70 16 realna wysokość 77-78cm

Autor:  barte [ czw paź 24, 2013 10:10 am ]
Tytuł:  Re: jakie ET w teren?

pytanie czy przy lifcie 4'' i oponie 235/75r15 ET rzędu -25/-30 nie będzie powodować tarcia o wewnętrzny błotnik z tyłu ?

Autor:  radzik071 [ czw paź 24, 2013 11:01 am ]
Tytuł:  Re: jakie ET w teren?

tył powinien się zmieścić ale z przodem może być gorzej przy skręcaniu.
Przy lifcie 4" opony 235/75R15 na oryginalnym alusie ET3 wchodzi elegancko i z przodu i z tyłu (zdjęcie pierwsze)
Drugie zdjęcie to Zaxa vitara z liftem 4" oponami 235/75R15 i felgami bodajże ET -25
Trzeba by spytać zaxa jak to się mieściło bo nie pamiętam.

Obrazek
Obrazek

Autor:  zax [ czw paź 24, 2013 5:52 pm ]
Tytuł:  Re: jakie ET w teren?

Moja na ET-30.
Mieściło się na styk :wink:
Ale na tych borbetach aluminiowych też mi się mieściło na milimetry przy lifcie 2".
Na ET-30 235/75R15 ociera przy delikatnym skręcie na wykrzyżu o tylną część błotnika przy lifcie 4".

Autor:  Franek_ [ śr sie 21, 2019 11:20 am ]
Tytuł:  Re: jakie ET w teren?

odświeżę

po lifcie 4" - ile poszerzać wóz dołem celem zachowania stabilności na trawersach?

mam w longu Radzikowy lift 4", dystanse 30mm na stronę, do tego felgi ET 5 i wahacze od Huntera

opony 215/85/16

ostatni komplet łożysk zamordowany wyjątkowo szybko (tył wytrzymał pół roku, przód ledwie 2-3 miesiące). nie wykluczam, że łożyska mogła zabić woda jakaś, ale szczerze powiedziawszy, nie za wiele jej ostatnio jeździłem...

co zrobić, żeby było dobrze? tj. żeby wóz nie przewalał się na boki na trawersach, ale przy tym żeby zachować jakąś względnie sensowną żywotność łożysk kół?

Autor:  Generic [ śr sie 21, 2019 1:55 pm ]
Tytuł:  Re: jakie ET w teren?

Ktoś twierdzi, że taka różnica jaką się ugra na felgach to nie różnica a psuje kierowanie o-)

Jeżeli na obecnej konfiguracji, dającej efektywnie ET -25 i łożyska umierają i boisz się na trawersach to... Obniżyć auto o-)
Bo co zrobisz? Zmienisz felgi na ET-25 co z dystansami da -55? To jeszcze gorzej zrobi łożyskom i kierowaniu. W dodatku może opona zacząć przycierać gdzieś.

Byłeś już blisko wywrotki vitarą czy dopiero wydawało ci się, że było blisko? Bo wiesz o-) Też czasem byłem już osrany a jak wysiadłem o zrobiłem ogląd sytuacji to się okazywało, że to jeszcze daleko.

Ale też znam kogoś, kto wydachował na płaskiej łące o-)

Autor:  Franek_ [ śr sie 21, 2019 1:59 pm ]
Tytuł:  Re: jakie ET w teren?

nie o felgi chodzi - te zostają

bardziej co zrobić z tymi dystansami? zmieniać na mniejsze? wywalać w ogóle?

wóz poszedł w stosunku do serii 15cm w górę (10cm na zawieszeniu + 5cm na oponie). w stosunku do standardowej wysokości to ok. +10%

rozstawu kół w suzuce standardowo jest 140cm. poszerzanie jej o 10% powodowałoby absurdalne 70mm na stronę - czy wówczas seryjna 'stabilność' zostałaby zachowana czy byłaby większa / mniejsza od serii?

nie wiem, jak to liczyć, a te 4" liftu to dużo jest..

Autor:  Generic [ czw sie 22, 2019 7:30 am ]
Tytuł:  Re: jakie ET w teren?

A tak na pałę zrobiłem pi razy drzwi o-) nie biorąc pod uwagę, że cięższe koła też mają wpływ na środek ciężkości. Który może za wysoko dałem. Ale tak oceniłem, ze niech seryjna vitara ma te +- 45st. przechyłu. Wyszło 43 o-P
Obrazek
Obecnie masz efektywnie et -25 w stosunku do seryjnego +25. Już masz 50mm na stronę. I kąt wyszedł mniejszy.
Przy tym +10% czyli 1540mm rozstawu kół, czyli 70mm na stronę, czyli po 20mm więcej niż teraz - zmiana kąta nie jest zbyt wielka.
A żeby osiągnąć "seryjne" 43,15st wychodzi rozstaw kół 1661mm. 130,5mm na stronę więcej niż seria o-)

Ale jeżeli środek ciężkości jest faktycznie sporo niżej niż założyłem to znowu na pałę przesunąłem i oto efekt. Jeszcze gorzej.
Obrazek

Autor:  danthe [ czw sie 22, 2019 7:32 am ]
Tytuł:  Re: jakie ET w teren?

Jak nie chcesz dużych dystansów to:
Z tyłu wstawiasz most od GV - jest szerszy, ale to dyskusyjne bo różnica w szerokości jest nie na obudowie tylko półosie w GV wystają bardziej, więc tak jak by były z fabrycznym dyatansem :) (nie wiem jaki masz most teraz)
Z przodu dajesz przerobione wahacze.
Do tego szersze felgi i opony.
I może jednak delikatne dystansy przelotowe po 10mm na stronę.

PS:
łożyska dostają w kość głównie przez dystans ale i większe koła też nie są bez wpływu. Jazda po głębokiej wodzie i błocie też im nie pomaga. Nie da się uszczelnić tak żeby się coś nie dostało do środka.
Dodatkowo te łożyska i uszczelniacze które dzisiaj są w sklepach są delikatnie mówiąc trochę słabsze niż oryginalne produkowane 25 lat temu.
Więc trzeba się przyzwyczaić do częstych wymian. Modyfikacje i jazda w terenie znacznie skraca żywotność podzespołów.

Autor:  Franek_ [ czw sie 22, 2019 9:19 am ]
Tytuł:  Re: jakie ET w teren?

Szersze wahacze mam

Szerokich opon nie chcę - pod tym względem wymiar bliski serii, 215mm

Na tokarni sobie zbiorę 10-15mm z tych dystansów, wstawię jakieś lepsze łożyska (Koyo?) i zobaczymy w takim razie co to porobi

I właśnie nad tym się zastanawiam - toczyć te dystanse żeby zrobić z nich 15-20mm czy w ogóle to olać i je wywalić? Przyjmując 20mm na stronę - zrobi to różnicę czy to już w ogóle kosmetyka i lepiej się ich pozbyć?

Autor:  Generic [ czw sie 22, 2019 9:42 am ]
Tytuł:  Re: jakie ET w teren?

Wg mojej zajebistej symulacji, w obecnej konfiguracji, po wyjęciu całkowitym dystansów 30mm kąt przewrotki zmieni się z 40.59st na 39.6st w opcji z wyższym środkiem ciężkości i z 49.28st na 48.26st z niższym.
Jeden stopień. Ja bym je wywalił jak o trawersy chodzi.

Autor:  Franek_ [ czw sie 22, 2019 10:08 am ]
Tytuł:  Re: jakie ET w teren?

Generic pisze:
Wg mojej zajebistej symulacji, w obecnej konfiguracji, po wyjęciu całkowitym dystansów 30mm kąt przewrotki zmieni się z 40.59st na 39.6st w opcji z wyższym środkiem ciężkości i z 49.28st na 48.26st.
Jeden stopień. Ja bym je wywalił jak o trawersy chodzi.


:shock:

Autor:  Franek_ [ czw sie 22, 2019 11:10 am ]
Tytuł:  Re: jakie ET w teren?

niemniej przy takim profi obliczeniu, wniosek może być tylko jeden - dystanse nie mają wpływu na lot rakiety przy takim lifcie auta

Autor:  Generic [ czw sie 22, 2019 12:16 pm ]
Tytuł:  Re: jakie ET w teren?

Na to wychodzi... Największy wpływ ma to na wygląda auta i trudy życia łożysk o-)

Autor:  danthe [ czw sie 22, 2019 1:54 pm ]
Tytuł:  Re: jakie ET w teren?

Ja dystanse dodałem żeby odsunąć koło od ramy. Przy szerszych oponach skręt był mocno ograniczony.

Strona 2 z 3 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/