suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 6:23 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt sty 07, 2020 2:28 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 10, 2017 12:38 pm
Posty: 872
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio JX
Rok prod.: 1999
Ale założyłem węższą

Obrazek

może niezbyt dokładnie to oddaje ale M/Tek był węższy o jeden pasek bierznika od zimówki. Na zdjęciu wyglądają potężnie bo poszerzają je boczne klocki które nie mają styku w trakcie jazdy. Zobacz na innych zdjęciach gdzie są poprzednie zimówki i potem M/Tki - tamte miały taki naciąg że do tej pory na ramie przedniej mam wypiłowane ślady w konserwacji jak tarły przy max skręcie.
Te nie trą.
Oczywiście - bieżnik robi robotę ale na tych bez względu na czym i gdzie stoję zerwie przyczepność. Obstawiam ze na szerszych zerwałoby co innego. Jedyny minus węższych to kopny piach bo na poprzednich po żwirowni spokojnie śmigałem na samym tyle, tak na obecnych musi być 4x4 zapięte bo inaczej po samą ramę siądzie.

_________________
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=18498


Na górę
Post: wt sty 07, 2020 6:01 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4770
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Piasek80 pisze:
Ja się przesiadłem z 235 na 215 i mogę tylko potwierdzić

Franek_ pisze:
...najlepiej wyjeżdża z kolein, najlżej wjeżdża się jej podjazdy...najlepiej wgryza się w błoto (jeżeli pod błotem coś jest)...


Wg Ciebie, Twoja opona MT 215 robi lepiej w terenie od zimówki 235 ponieważ:
A. Jest węższa
B. Ma bardziej agresywny bieżnik
?

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt sty 07, 2020 6:37 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 10, 2017 12:38 pm
Posty: 872
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio JX
Rok prod.: 1999
Najpierw A potem B:
jest węższa przez co zwiększył się jednostkowy nacisk na koło. Agresywny bieżnik tylko pomaga czepiąc się wszystkiego a jak się uczepi/wczepi/wgryzie to już pójdzie.
Inny przykład na w/w: 50km/h i hamowanie na polnej drodze leśnej (taki tam ubity do twardego piach):
- depnąć hebel w podłoge to grozi wyrwaniem mostu :) bez zapiętych pasów wyleciałbym przednim oknem a auto mało dęba nie stanie
Gdybym to zrobił jadąc pierwszy w kolumnie drugiego za sobą mam w d... od razu. Nie ma opcji aby dał radę wyhamować.

Jedno mnie jeszcze dziwi: dlaczego jak jeździmy w kilka aut (wielkie Patrole, Disco itp) obute w ogromniachne M/T`ki te oblepione całe błockiem mielą a silniki dymią niczym batory pod obciążeniem kiedy ja w tym samym błocku wywalam z pod kół strugi błota na 5m do tyłu i sobie na dach (z przednich) a auto rwie jak złe do przodu. Doputy nie zaprze się gdzieś przednim mostem np nie ma bata żeby nie przeszło.
Owszem, u mnie masa robi swoje bo ważę 1/3 tego co parchaty ale mocy też mam połowę tego co on a momentu to może 1/4
Ale każdy na reduktorze, każdy podobnie się babla w błocku a jednak oni na tych szerokich kapciach się zaklejają podczas kiedy moje wąskie się oczyszczają ?

_________________
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=18498


Na górę
Post: wt sty 07, 2020 8:20 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Oj nie...
Pierwsze skrzypce gra bieżnik a dopiero potem wchodzą dywagacje o średnicy i szerokości. Kropka.

A no i jeszcze - Patrol (Y60) to ma jakieś 120KM i 255NM przy wadze około dwóch ton, u Ciebie jest 80KM i 127NM przy wadze około tony.


Na górę
Post: wt sty 07, 2020 8:35 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 11, 2017 9:47 pm
Posty: 97
Lokalizacja: SD
Silnik: G16B
Model: 3D
Rok prod.: 1996
Czyli może lepiej było kupić węższe zimówki, skoro bieżnik ma drugorzędne znaczenie? Przynajmniej zimą bezpieczniej ;)

A co do oczyszczania się opony, to naprostujcie mnie, chyba największe znaczenie ma prędkość obrotowa koła, następnie bieżnik a na końcu szerokość. Tak mi się wydawało. Jestem w błędzie?

_________________
1996 | 3D | G16B | 4''+2'' | KL71 31X10.5R15


Na górę
Post: wt sty 07, 2020 9:07 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lip 07, 2019 4:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Rymanów/Rzeszów
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JXL
Rok prod.: 1991
Piasek80, nie wiem gdzie jezdzicie i jaką masz ekipę ale ja jeżdżę z Patrolami, Uazami, Vitarami i Samuraiami no i w tym terenie który mamy - skały, las, koleiny, błoto na Patrola (35" simex) i Uaza (Afgany 30" simex) nie ma mocnych.
Dodam, że kumpel ma Vitare na simexie 31" i tam gdzie ja stanę (nie mówię o zawieszeniu się) ale choćby śnieg głęboki, on jedzie.
A, ja mam Sahare 235 70 16 co daje ok 30".

Nie jeździliśmy nigdy w grzaskim błocie ani piachu, bo u nas tego nie ma, ale na to co jest to jednak jak pisałem, ciężkie wielkie krowy robią robotę


Na górę
Post: śr sty 08, 2020 8:54 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 31, 2017 11:33 am
Posty: 669
Silnik: XUD9TE
Model: Long 1.9TD JLX
Rok prod.: 1997
Bo vitara w ogóle jest słabo radzącym sobie autem, jeśli nie jest całkowicie pomotana, to raz

Dwa - oczywiście, że powinno się porównywać TEN SAM bieżnik przy różnych rozmiarach; zimówki w tym porównaniu to jakiś absurd

Trzy - opona 78cm wysokości i szerokości 215 i 265 - jak dla mnie 215 robi zdecydowanie lepiej. Jak pisałem - najlepiej dogryza się do twardego, auto jest na tym kole najlepiej sterowalne, najlżej idą jej na 215 podjazdy

Bardzo chętnie sprawdziłbym sobie jeszcze agresywniejszy bieżnik w tym rozmiarze


Na górę
Post: śr sty 08, 2020 10:58 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob mar 10, 2018 12:43 pm
Posty: 274
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: H20A
Model: Vitara Long
Rok prod.: 1998
Piasek80 pisze:
...
Inny przykład na w/w: 50km/h i hamowanie na polnej drodze leśnej (taki tam ubity do twardego piach):
- depnąć hebel w podłoge to grozi wyrwaniem mostu :) bez zapiętych pasów wyleciałbym przednim oknem a auto mało dęba nie stanie


serio wyrwie most ? a niby czemu ? Według mnie to chyba prędzej wyrwie wahacze z ramy.

_________________
———————————————————–—
Vitara Long H20A automat 1998


Na górę
Post: śr sty 08, 2020 12:09 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4770
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Franek_ pisze:
...Trzy - opona 78cm wysokości i szerokości 215 i 265 - jak dla mnie 215 robi zdecydowanie lepiej. Jak pisałem - najlepiej dogryza się do twardego, auto jest na tym kole najlepiej sterowalne, najlżej idą jej na 215 podjazdy...


U nas im głębiej kopiesz tym bardziej miękko. Piachu też jest sporo a jak kolega napisał to nawet zimówka szeroka lepiej robi niż wąski MT. Na razie nie znalazłem w teren lepszej opony niż insa "simex" 285 która ma 29cm szerokości i jest 5cm szersza niż silverstone 35x11.5
Może do nowej grandy wpadną opony trochę niższe ale szerokie na 33cm 8)
Ale to wiadomo mówimy o aucie które nie jeździ po asfalcie a w terenie pod błotem nie jest twardo...
Wg mnie minimum do Vitary i GV to szerokość 235 (czyli jak oryginalnie w Grandach) a jak ktoś chce lepiej w terenie to 265(nie mówię tu o terenie zabudowanym :wink:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr sty 08, 2020 12:50 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lip 07, 2019 4:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Rymanów/Rzeszów
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JXL
Rok prod.: 1991
Dlatego trzeba zmieniać przód na stalowy most i wsadzac inse simexa 32" :twisted:


Na górę
Post: śr sty 08, 2020 7:57 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Nie ma jednej odpowiedzi na wszystkie zapotrzebowania.

Jeżeli jest tak grząsko, że pod spodem nie ma nic twardego to jak największe łopaty na oponach, jak największa szerokość i średnica, dużo mocy i duża prędkość obrotowa kół.
Ale to takie typowe bagna i rajdy przeprawowe zwane też ciąganiem na sznurku o-)

Jak jest śliski wierzch ale głębiej coś twardego to agresywna wąska opona ale też o średnicy nie za małej, żeby nie zawisnąć.
I to częściej występująca opcja jeżeli się jeździ po górach, lasach itp ale po drogach. Najgorszych, zapomnianych albo rozjeżdżonych ale drogach.

Na kopny piach to jak największa opona o łagodnym bieżniku, typu zimówka. Nie przesadzać z obrotami i mieć duży zapas mocy bo to stawia straszny opór.

Na "głęboki" śnieg w polskich warunkach to po prostu jak największy prześwit.
Na naprawdę głęboki śnieg to można popatrzyć na islandzkie terenówki - ma iść wierzchem, bo dna nie widać.


Na górę
Post: śr sty 08, 2020 8:03 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lis 14, 2010 11:55 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Garwolin
Silnik: baleno G16B
Rok prod.: 1991
Franek_ pisze:
Bo vitara w ogóle jest słabo radzącym sobie autem, jeśli nie jest całkowicie pomotana, to raz

Oj nie zgodzę się z tym stwierdzeniem. Mówisz o sobie, bo masz longa z dieslem.
I chyba jednak w końcu musisz zmienić Vitarę na coś innego, żebyś mógł na kolejne auto narzekać. :mrgreen:


Na górę
Post: śr sty 08, 2020 8:34 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 31, 2017 11:33 am
Posty: 669
Silnik: XUD9TE
Model: Long 1.9TD JLX
Rok prod.: 1997
Seryjna vitara jest jedną z najsłabszych terenówek 'na wejściu'

Mówimy o aucie które wyjeżdża z salonu prosto w teren


Na górę
Post: śr sty 08, 2020 9:23 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 27, 2017 2:03 pm
Posty: 119
Lokalizacja: Toruń
Silnik: 1.6 16V
Model: SIDEKICK 5D
Rok prod.: 1993
Możliwe... ale również i jedną z najtańszych (ćwierć wieku temu oczywiście, bo chyba nie piszesz o dzisiejszej Vitarze) :)


Na górę
Post: czw sty 09, 2020 11:09 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4770
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Czyli z całej tej dyskusji i tylu opinii można wywnioskować że:
Wąska agresywna opona w terenie:
-ma przewagę jak jest małe błoto a pod spodem twardo (Osobiście nie do końca się z tym zgadzam bo nie zawsze tak jest)
-w piachy lepsza szeroka
-w śniegu lepsza szeroka (chyba że pod małą warstwą śniegu jest suchy asfalt ale mówimy o terenie)
-w błocie lepsza szeroka
-w torfie lepsza szeroka
-w glinie lepsza szeroka
-na kamieniach lepsza szeroka

Jeszcze o jakimś terenie zapomniałem ?

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl