suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob cze 21, 2025 8:56 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: pn sie 13, 2012 8:34 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2010 12:18 am
Posty: 502
Lokalizacja: Warszawa-Wesoła
RDZIKI1 pisze:
Bez sensu z tymi przekładkami silników z innych Vitar wystarczy kupić 2.0 16 V i Masz 130 KM. z oryginalnymi podzespołami bez Motania .
Najpierw Trzeba się zastanowić co się chce mieć Wyścigówkę ,CC czy błoto :twisted: a potem kupować 8)


Masz rację zobaczę co się da zrobić przy swojej, bo jeszcze zostanie wyjscie dać mniejszy balon i nie nalewka ! bo teraz widzę że za masę opony teraz pokutuję o czym nie wiedziałem przed zakupem ;/

_________________
Było Geo Tracker miał być New Grand Vitara jest Land Rover Discovery II TD5 -2003.

OFFROAD VITARA TEAM http://www.facebook.com/suzuki.vitara.offroad


Na górę
Post: pn sie 13, 2012 8:38 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Zrób sobie przegląd silnika, czy ciśnienie na cylindrach jest ok, czy wtryski w porządku. Z Wawy jesteś to podjedź do Sławka (naszego Bossa) on ma warsztat, coś doradzi. Sprawdź jakie masz przełożenia w mostach, bo 16v przy 235 nie powinna być bardzo zamulona. A jak to nie pomoże to przyzwyczaj się :mrgreen:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pn sie 13, 2012 8:40 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 15, 2008 4:36 pm
Posty: 1537
Lokalizacja: Andrychów
NuVo pisze:
A jak to nie pomoże to przyzwyczaj się :mrgreen:


Na prawdę można z tym żyć :D

_________________
była kiedyś Vitara '89,1,6 8v z liftem i mt
>>>ZJEEP>>>WJEEP


Na górę
Post: pn sie 13, 2012 8:41 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt lis 25, 2011 6:05 pm
Posty: 244
Lokalizacja: POLSKA
Dokładnie Opony w teren Większe MT Oki do codziennej jazdy standard AT.


Na górę
Post: pn sie 13, 2012 8:48 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2010 12:18 am
Posty: 502
Lokalizacja: Warszawa-Wesoła
NuVo pisze:
Zrób sobie przegląd silnika, czy ciśnienie na cylindrach jest ok, czy wtryski w porządku. Z Wawy jesteś to podjedź do Sławka (naszego Bossa) on ma warsztat, coś doradzi. Sprawdź jakie masz przełożenia w mostach, bo 16v przy 235 nie powinna być bardzo zamulona. A jak to nie pomoże to przyzwyczaj się :mrgreen:


Z naszym Bossem to kolejka oczekujących :D z tymi przełożeniami to nie łapię do końca jak to się ma ? według tego co znalazłem w necie:

Suzuki
Samuraj
SJ 1.3B 1994 ? 4.1
SJ413 - 3.727
SJ413 - 3.909
SJ410 - 4.111
LJ80 - 4.556
SJ - 3.4
Vitara/Geo
1.6B 16V krotka 1994 ? 4.8 mam te
1.6B 8V krotka - 5.125 a powinno być to ?
2.0B 2003 ? 4.875
3.2B 2009 ? 4.3
1.9D 2008 ? 4.3
1.6B 2005 ? 4.625
2.0B 2005 man.? 4.1, autom. ? 5.125
2.7B 2001 man. ? 4.3, autom. ? 5.125
5.125, lub 4.625 (Long V6)
Grand Vitara
4.300/4.875 automat
Jimmy
1.3B 2005 ? 4.3
1.3B 2003 ? 3.909
automat - 4,090

_________________
Było Geo Tracker miał być New Grand Vitara jest Land Rover Discovery II TD5 -2003.

OFFROAD VITARA TEAM http://www.facebook.com/suzuki.vitara.offroad


Na górę
Post: pn sie 13, 2012 9:12 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw paź 20, 2011 9:24 pm
Posty: 258
Lokalizacja: Gruszeczka/Wrocław
Pomiędzy 4.8 a 5.125 jest różnica kilka procent. Na początku na pewno zauważalna, ale po kilku kilometrach i tak będzie za mało. Koledzy dobrze piszą, sprawdź silnik i wtedy masz podstawę do dalszego dociekania problemów. Z doświadczenia wiem, że nie zawsze SWAP to idealne rozwiązanie. Zabudowałem raz w Samuraiu silnik 1.6 16V z Swifta. To była jazda! Ale krótko, bo silnik nie sprawdzony, przełożony ze starego strucla wypluł panewki. Drugi taki sam - powtórka. Miałem w kącie silnik 1.3 ze Swifta. Zrobiłem generalny remont i się okazało, że wystarczy mieć rzeczywiste 70KM niż teoretyczne 92KM :wink: Mocy nie brakuje jakoś drastycznie a do tego chodzi jak złoto.
Teraz kończę z kolegą montaż silnika XUD-9, czyli Polonez diesel, w Samuraiu. Na razie nieźle to wychodzi. Jak sprawdzimy to napiszę jak to wygląda. Tu masz filmik z pierwszego odpalenia:
http://www.youtube.com/watch?v=fxMYuL50844

_________________
Suzuki Baleno 1.6 '97
Suzuki Liana 1.6 '04
Subaru Legacy 2.0 '99
Isuzu Trooper 3.1LTD '94
http://www.youtube.com/user/mirok80?feature=mhee


Na górę
Post: wt sie 14, 2012 8:17 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 10, 2011 7:24 pm
Posty: 236
Lokalizacja: Jaworzno
Tak wtrące się 8)
Cytuj:
Zmieniałeś reduktor na ten z Samiego ? jaki był powód ? ma wieksze przełożenia w terenie? skrzynia jest połączona z reduktorem jak w vitarze? ja znalazłem cos takiego http://www.sklep4x4.pl/sklep/pr/264/680 ... -24:1.html


nieporozumienie
chodziło mi o redutor gazu, stary jeździł w aucie około 6 lat i membrama była już pęknięta co powodowało że przy dojeździe do skrzyżowań gasł ale wymiana i regulacja pomogły 8) i teraz jest OK

takie tam sprostowanie


Na górę
Post: wt sie 14, 2012 9:58 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
motylios pisze:
Nawet ja zmieniłem zdanie co do gazu! :D Vitka aktualnie stoi u blacharza i się spawa, ale po robocie od razu do gazu! Zobaczymy co będzie.. oby snorkel nie sprawiał klopotów.. :P

Trochę nie w temacie wątku, ale skoro mowa o snorkelu i lpg...
Ostatnio sporo z tym walczyłem z miernym wynikiem.
Instalacja 1 generacji na silniku 1.6 16v.
Podłączenie snorkela powoduje, że ustawienia mieszanki gazowej rozjeżdżają się.
Opory przepływu stawiane przez przedłużony dolot są takie że mieszanka robi się sporo bogatsza.
Dodatkowo różnice ciśnień powstające na końcu snorkela podczas jazdy powodują, że np. po wrzuceniu na luz auto momentalnie gaśnie. Kombinacje z właściwym położeniem wlotu powietrza do snorkela wymagają chyba doktoratu z aerodynamiki :mrgreen:
Problem pewnie rozwiązuje się automagicznie po założeniu wtrysku gazu, ale to dla mięczaków. :lol:

Sprawdź u siebie - jeżeli delikatne dmuchnięcie lub przesłonięcie dolotu powoduje ci zauważalną zmianę w pracy silnika, to będziesz miał problem ze snorkelem.


Na górę
Post: wt sie 14, 2012 10:33 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 10, 2011 7:24 pm
Posty: 236
Lokalizacja: Jaworzno
o ile mi się wydaje (mogę się mylić) ale na forum o tym było i chyba ktoś ma to tak rozwiązane, że po prostu gdy jeździ po czarnym odłącza snorkela (chyba tak gdzie sią łączy z puszką filtra powietrza) a gdy wjeżdża w teren podpina go i jest git :mrgreen:.
i wtedy jadąc po czarnym nie musimy się martwić, że po wrzuceniu na luz nam zgaśnie auto, a w terenie wiadomo jak jest prawie zawsze na 4h :evil: i prędkości nie powalają a i od czasu do czasu auto może zgasnąć. Trzeba po prostu
kombinować z tym aż wreszcie się uda, a przecież na forum jest dużo osób które mają snorkela i lpg i jakoś im to problemów nie sprawia :D


Na górę
Post: wt sie 14, 2012 5:24 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
Mogę nauczyć cię obsługi aparatu do czego służy migawka, czas naświetlania i przesłona...jak widzisz jedni mają pojęcie o mechanice a inni o fotografowaniu...


Ja się z miłą chęcią nauczę :)


Jak dasz gwałtownie buta w podłogę to jest zmulenie czy wkręca się równo na obroty ?:)

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: wt sie 14, 2012 7:20 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2010 12:18 am
Posty: 502
Lokalizacja: Warszawa-Wesoła
himself pisze:
Mogę nauczyć cię obsługi aparatu do czego służy migawka, czas naświetlania i przesłona...jak widzisz jedni mają pojęcie o mechanice a inni o fotografowaniu...


Ja się z miłą chęcią nauczę :)


Jak dasz gwałtownie buta w podłogę to jest zmulenie czy wkręca się równo na obroty ?:)


he he spoko mogę cie podszkolić :) co do autka to ciężko to tak zobrazować, np mała górka w terenie, jadę na tylnym napędzie daję gazu autko trochę idzie do przodu po czym spada z obrotów i czuję że zaraz zgaśnie,tak jak by nie miało siły się wdrapać, a on powinien iść i przynajmniej zabuksować w ziemi, to osobówką bym ta górkę podjechał a nie swoim ;/ to samo się dzieję z jazdą po czarnym muszę nie raz redukować biegi na niższe bo autko nie ciągnie ale to już się przekonałem od innych że takie objawy to normalne przy lifcie i większych gumach...Muszę poszukać dobrego mechaniora w wawie żeby popatrzył do silnika, a motanie silnika sobie wybije i zamontuję gaz,teraz Radzik fajny zrobił patent z montażem butli na gaz więc warto w to wejść:)

_________________
Było Geo Tracker miał być New Grand Vitara jest Land Rover Discovery II TD5 -2003.

OFFROAD VITARA TEAM http://www.facebook.com/suzuki.vitara.offroad


Na górę
Post: wt sie 14, 2012 7:55 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
z tego co piszesz obawiam sie ze to raczej nie winna spadku mocy przez opony a cos innego, na poczatek sprawdzic swiece i uklad zaplonowy pozniej pompa paliwa.

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: wt sie 14, 2012 11:49 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
czuczu22.jaw pisze:
o ile mi się wydaje (mogę się mylić) ale na forum o tym było i chyba ktoś ma to tak rozwiązane, że po prostu gdy jeździ po czarnym odłącza snorkela (chyba tak gdzie sią łączy z puszką filtra powietrza) a gdy wjeżdża w teren podpina go i jest git :mrgreen:.

Też mam taki patent z odpinanym snorkelem :mrgreen:


Na górę
Post: wt paź 23, 2012 7:57 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2010 12:18 am
Posty: 502
Lokalizacja: Warszawa-Wesoła
Temat można uznać za zamknięty, temat z moim silnikiem okazał się banalny, dziś odebrałem auto na Targówku, mechanik wyregulował zawory i ustawił kąt wyprzedzania zapłonu bo jak się okazało poprzedni właściciel wymieniając rozrząd nie ustawił zapłonu,stąd miał takiego muła. Jak ruszyłem z pod warsztatu to zamielił aż miło teraz się zbiera szybciej od 2 tyś obrotów a nie jak w cześniej od 4 tysięcy.

_________________
Było Geo Tracker miał być New Grand Vitara jest Land Rover Discovery II TD5 -2003.

OFFROAD VITARA TEAM http://www.facebook.com/suzuki.vitara.offroad


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl