suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob lip 05, 2025 9:11 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 130 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 59 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw mar 13, 2008 9:53 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
Masmo pisze:
slaw pisze:
ktos jak pamietam z mielca miał pomysł 2.l v6 i afgany sprzedał to szybko jakos

W końcu Long V6 mimo że cięższy ma chyba podobne mosty i przeguby i to wytrzymuje. Czemu wiec w krótkiej nie mógłbym mieć pieca z Longa?


proste znajdz mi longa który przetwał 5 lat w ostrym terenie ja nie mówie ze Marcin lajtowo jezdził ale topic to go nie chciał a to trzeba doswiadczenia z kilku lat zebrac to jest mocne a co nie :wink:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 13, 2008 10:14 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn wrz 17, 2007 10:08 am
Posty: 288
Lokalizacja: Kraków
Masmo masz przynajmniej akademicka dywagacje a moj motor zaczyna zdychac :( Pelen wkqrw a ja tu czekam na przylot blokady i przelozeni a tu nagle wylatuje jeszcze piec :cry:


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 14, 2008 8:49 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
piotrek pisze:

:oops:
Faktycznie przeoczyłem...

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 14, 2008 10:19 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 31, 2007 1:00 am
Posty: 563
Lokalizacja: Bielsko Biała
slaw pisze:
tobie nie mocy a przełozenia brakuje

O właśnie. Pytanie, jest możliwość zmiany przełożeń w reduktorze na wolniejsze, ale tylko dla L, bo na szosie jest ok? I przy okazji, sprężanie 9 czegoś tam to w normie dla silnika 8v?

_________________
Pozdrawiam
Vitara 1.6 8V automat


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 14, 2008 10:44 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
przemek pisze:
O właśnie. Pytanie, jest możliwość zmiany przełożeń w reduktorze na wolniejsze, ale tylko dla L, bo na szosie jest ok?

http://www.puresuzuki.com/rockcrawler1.htm
Cena odstrasza...
http://suzuki.a-ng.eu/?t=7;&a=27
Też nie proste...
Właśnie dlatego kombinuje w stronę większego pieca. Za podobne pieniądze 2 piecznie przy jedny ogniu: nowy motor w miejsce zużytego i MOC :!: Traktory na błotnistych podjazdach nie sprawdzają się. Mieliśmy dowód na ostatnim rajdzie. Jedynka z oponą 31" daje dość dobre przełożenie na podjazd po błocie.

przemek pisze:
... sprężanie 9 czegoś tam to w normie dla silnika 8v?

Niby ważne że wszystkie mają mieć równo, ale powinno być coś kole 11 więc ten temat Cię też dotyczy :wink: :lol: .

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 14, 2008 11:45 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn wrz 17, 2007 10:08 am
Posty: 288
Lokalizacja: Kraków
W przypadku zmiany przelozen na calmini czy trail w Vitarze zmienia sie tylko L ,zmiana Hi jest np w samuraju bo ma inna konstrukcje reduktora ,w Vitarze zmiana Hi tylko jesli zmienisz reduktor na samurajowski tak jak ma Slaw


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 14, 2008 11:59 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 31, 2007 1:00 am
Posty: 563
Lokalizacja: Bielsko Biała
Masmo, kombinujesz moim zdaniem w złą stronę. Zaraz dojdziesz do wniosku, że po co reduktor, wystarczy odpowiednio mocny piec :lol:
Silnik 8v jest niezawodny i odpowiednio mocny, poza tym pamiętaj, że im więcej zmotasz, tym mniej będziesz jeździł a więcej naprawiał :wink:
Co do reduktora z Samuraja, to jak zmienia się przełożenie na H?

PS. 9 jest równo na wszystkich garach

_________________
Pozdrawiam

Vitara 1.6 8V automat


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 14, 2008 12:14 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
przemek pisze:
Masmo, kombinujesz moim zdaniem w złą stronę. Zaraz dojdziesz do wniosku, że po co reduktor, wystarczy odpowiednio mocny piec :lol: ....

Każdy ma prawo się mylić, no nie?? :wink: :lol:
Jasne że przydało by się przełożenie niższe od 1-ki z reduktorem ale wtedy 2-ka powinna być troszkę szybsza od seryjnej 1-ki. Na tyle żeby ruszać pod górkę z dwójki. Jak jeździłem na AT-kach to musiałem na błotnistych podjazdach ciągnąć z dwójki bo na jedynce mielił w miejscu. Teraz na MT 31 nie dał bym rady. A mając V6 :!: :wink: i jeszcze może automat :lol: :lol: .
W pierwszej przymiarce do auta terenowego chciałem kupić GV V6 2,5L z automatem przywiezioną z USA. Pewnie żal by mi było to niszczyć to auto w terenie, ale materiał na zmotę to to jest :!: Zrobić zawias 3", body z 2" odsadzone fele, agresywną oponę 31" i przelatywałbym nad każdym lagrem. Eeech może kiedyś wygram w Lotto to zrealizuje....

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 14, 2008 6:20 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 21, 2006 2:28 pm
Posty: 384
Lokalizacja: Gdynia
Cytuj:
Każdy ma prawo się mylić, no nie??
Jasne że przydało by się przełożenie niższe od 1-ki z reduktorem ale wtedy 2-ka powinna być troszkę szybsza od seryjnej 1-ki. Na tyle żeby ruszać pod górkę z dwójki. Jak jeździłem na AT-kach to musiałem na błotnistych podjazdach ciągnąć z dwójki bo na jedynce mielił w miejscu. Teraz na MT 31 nie dał bym rady. A mając V6 i jeszcze może automat .
W pierwszej przymiarce do auta terenowego chciałem kupić GV V6 2,5L z automatem przywiezioną z USA. Pewnie żal by mi było to niszczyć to auto w terenie, ale materiał na zmotę to to jest Zrobić zawias 3", body z 2" odsadzone fele, agresywną oponę 31" i przelatywałbym nad każdym lagrem. Eeech może kiedyś wygram w Lotto to zrealizuje....

Ale Ty Maciek filozujesz :mrgreen:
Jeżdzij jeżdzij i jeżdzij.
Ja nie motałem prawie nic oprócz tylnych sprężyn i zadowolony jestem. :wink:

_________________
terenowy ambulans


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 17, 2008 10:48 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
michał-z pisze:
....
Ja nie motałem prawie nic oprócz tylnych sprężyn i zadowolony jestem. :wink:

Wiesz jakbym nie widział tej Twojej S to bym może uwierzył :wink: . Nawet stóż na Wiszących Ogrodach (jak mnie ratowałeś) stwierdził "ale ta to prawdziwa terenowa :!: " :wink: :lol: :lol: :lol: :lol: .
30" Simex spory lift zawiasu, mniejszy bodylift: faktycznie prawie nic :wink: :lol: :lol: :lol:
Wiesz Michał ja braki doświadzczenia muszę nadrabiać sprzętem :!: :wink: :lol:
A poważnie:
Jakie przełożenia mostów mają 1,6 16V i 2,0 R4. Da się podmienić z 1,6 8V?? Ciekawą opcją jest ten 2,0 R4 co był w krótkich roczniki koło 97. Ciekawe jak ten piec nadawałby się???

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 18, 2008 3:56 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 21, 2006 3:08 pm
Posty: 272
Lokalizacja: Stary Sącz
Masmo - nie sądzę żeby w 1.6 a 2.0 V6 była ta sama skrzynia biegów. Przynajmniej sprzedają je pod różnymi nazwami na allegro,. No ale to bardziej Sławek z racji doświadczenia by się wypowiedział.
Niemniej jednak - silnik 2.0V6 nie chodzi w ogłoszeniach po atrakcyjnych cenach.. Gdyby skrzynia Twoja pasowała - no to jeszcze byłby plus.
Ale - jest on dość drogi w utrzymaniu przez rozrząd łańcuchowy. Czy nie lepiej np kupić tanio prostego 2.0 DOHC ze Sierrki albo 2.0 z Opla omegi - do tego ze skrzynią a połączyć z reduktorem Samuraja? Jak już rzebić to rzeźbić - a dzięki temu unikniesz sztywnego przywiązania do vitarowskiej skrzynio-reduktorki.
Silnik będzie tanio, reduktor będzie tanio - dojdzie zabawa żeby to upchnąć. Ale może łatwiej będzie upchnąć rzędową czwórkę która jest wąska niż szerszą V6. Przecież Ty masz węższą ramę niż miała moja Vitara

_________________
Marcin Samuraj Coil - a kiedyś była Long 2.0 V6 LSD na wypasie. Obecnie Hyundai Terracan po modyfikacjach - ale z sentymentem do Suzuk


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 18, 2008 4:01 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 21, 2006 3:08 pm
Posty: 272
Lokalizacja: Stary Sącz
Masmo pisze:
A poważnie:
Jakie przełożenia mostów mają 1,6 16V i 2,0 R4. Da się podmienić z 1,6 8V?? Ciekawą opcją jest ten 2,0 R4 co był w krótkich roczniki koło 97. Ciekawe jak ten piec nadawałby się???


Nie rozumiem - masz auto o najwolniejszych przełożeniach, które osłabło po założeniu 31 cali , a chcesz jeszcze wsadzać szybsze przełożenia. Te modele VItar o które pytasz - mają szybsze przełożenia od Twoich 5,12 co Ci nie pomoże.
Dane u Danielsa na stwonce.

_________________
Marcin Samuraj Coil - a kiedyś była Long 2.0 V6 LSD na wypasie. Obecnie Hyundai Terracan po modyfikacjach - ale z sentymentem do Suzuk


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 18, 2008 6:24 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
mdeja pisze:
Czy nie lepiej np kupić tanio prostego 2.0 DOHC ze Sierrki albo 2.0 z Opla omegi - do tego ze skrzynią a połączyć z reduktorem Samuraja? Jak już rzebić to rzeźbić - a dzięki temu unikniesz sztywnego przywiązania do vitarowskiej skrzynio-reduktorki.
Silnik będzie tanio, reduktor będzie tanio - dojdzie zabawa żeby to upchnąć. Ale może łatwiej będzie upchnąć rzędową czwórkę która jest wąska niż szerszą V6. Przecież Ty masz węższą ramę niż miała moja Vitara

:roll: Hmmm Kombinowałem że silnik z Vitary będzie pasował do mocowań itp poza tym będzie przystosowany do pracy w wodzie i na pochyleniach.
Ale ciekawa opcja ta Twoja opcja....
mdeja pisze:
Masmo pisze:
A poważnie:
Jakie przełożenia mostów mają 1,6 16V i 2,0 R4. Da się podmienić z 1,6 8V?? Ciekawą opcją jest ten 2,0 R4 co był w krótkich roczniki koło 97. Ciekawe jak ten piec nadawałby się???


Nie rozumiem - masz auto o najwolniejszych przełożeniach, które osłabło po założeniu 31 cali , a chcesz jeszcze wsadzać szybsze przełożenia. Te modele VItar o które pytasz - mają szybsze przełożenia od Twoich 5,12 co Ci nie pomoże.
Dane u Danielsa na stwonce.

Hehe odwrotnie... Jak bym zmotał 2,0 to zostawiłbym przełożenia w mostach od 1,6 8V.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 18, 2008 7:13 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
nie polecałbym 2.0 V6 do ostrej jazdy w ciężkim terenie - zresztą zaczynam się zastanawiać nad zmianą auta :lol:

_________________
2.0 V6


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 18, 2008 7:15 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
KozioŁ pisze:
nie polecałbym 2.0 V6 do ostrej jazdy w ciężkim terenie

:?:
Czemu :?:

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 130 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 59 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl